Mode & Beauty alle pijlers

Dilemma...

17-11-2012 10:29 53 berichten
Ik heb geen idee onder welke pijler dit hoort, maar relaties komt het dichtst in de buurt denk ik.

Mijn moeder heeft vele mooie sieraden.

Ik ben vorige week met haar wezen winkelen in Arnhem, en we hebben daar echt mooie kleding gevonden en gekocht. Mijn moeder heeft een zeer oude armband die ze al heel lang niet meer draagt. Deze armband zou prachtig! staan bij mijn nieuwe kleding.

Ik vind deze armband prachtig en heb gevraagd aan haar of ik hem niet mocht hebben, nu zij er toch niets meer mee doet. Ze was hier gisteren en heeft hem meegenomen. Idd. hij staat prachtig! Alleen nu bekruipt mij toch hetzelfde gevoel als waarom mijn moeder hem niet meer draagt.....

Het is een armband van zo'n 200 jaar oud. Het is een ivoren armband uit Afrika, gemaakt door een inheemse stam van een gevonden olifantsslagtand. Er is hier dus totaal geen sprake van stroop of iets dergelijks. Daar ben ik zelf zwaar tegenstander van! Het was heel normaal om sieraden te maken van wat ze in de natuur vonden. Mijn moeder heeft de armband zo'n 40 jaar terug in een galerij gekocht.

Juist hierdoor heb ik er persoonlijk geen probleem mee om hem te dragen. Er is geen dier voor vermoord.

Waar ik nu tegenaan loop is de kritiek die ik zal krijgen als ik hem draag, het continue opnieuw zullen moeten uitleggen wat voor een armband het is. Het is een hele brede armband, dus het zal menigeen opvallen.

Zouden jullie hem dragen? Zend het een verkeerd signaal uit? Is het de discussies waard? Mijn moeder draagt hem niet meer sinds de eind jaren 80, zij werd vanaf toen toen voor rotte vis uitgescholden en was daar begrijpelijk doodziek en zat van.

Het is met respect voor de natuur gemaakt, maar staat nu symbool voor iets afweerwekkends....
En ik kan me niet voorstellen dat iemand zich erg druk maakt om een puist, maarja die topcs zijn hier ook. Daar is dit forum toch voor? De mening van anderen vragen?
kun je hem dan beter sowieso niet dragen als je toch twijfelt ?

als het een opvallend stuk is kun je hem alleen goed dragen als je er achter staat, ik geloof er heilig in dat dat heel positief werkt.

als je twijfelachtig ermee overkomt zal men gaan zoeken naar een reden waarom en dan zien ze misschien opeens die armband en gaan daarover nadenken.

maar goed niet iedereen is zo zeer ervan overtuigd dat dit echt zo werkt.
quote:cadou schreef op 17 november 2012 @ 12:39:

En ik kan me niet voorstellen dat iemand zich erg druk maakt om een puist, maarja die topcs zijn hier ook. Daar is dit forum toch voor? De mening van anderen vragen? ook mee eens, er is geen minimumeis waarover je hier meningen mag peilen, dan kon idd het halve forum sluiten, vanwege onbelangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven