Mode & Beauty alle pijlers

Donshaar en foundation

04-07-2020 21:12 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik heb best veel (ook wel soms lange) donshaartjes op mijn gezicht. Op mijn kin en bovenlip haal ik het weg, maar de rest laat ik liever zitten. Hoe doen jullie dat met foundation? Mijn gevoel is dat die foundation vooral op mijn vachtje gaat zitten en het er dan snel onnatuurlijk uitziet. Iemand tips?
Geen foundation gebruiken.
yukon schreef:
04-07-2020 22:49
Klein beetje foundation mengen met flink wat dagcrème. Dan smeert het lekker uit en ziet er natuurlijk uit. Heb altijd t idee dat dat beter gaat met de donshaartjes
Goeie tip, dat ga ik proberen!
Dermaplaning mesje gebruiken (die voor thuis gebruik) en dan heb je nergens meer last van!

Van het weghalen van die donshaartjes krijg je geen stoppels, ik gebruik het al een tijdje wekelijks.
Reiwa schreef:
04-07-2020 22:28
Maar de conclusie is dus: met donshaar geen foundation gebruiken? Ik had gehoopt dat er bijvoorbeeld een hele vloeibare foundation zou zijn waarbij het niet zo op zou vallen...
Chanel heeft een hele fijne, water-fresh tint.
Verder zorg ik dat ik gewoon geen poeder smeer waar de meeste donshaartjes zitten.
Reiwa schreef:
04-07-2020 21:46
Dus, als ik het goed begrijp, móeten die haartjes allemaal weg voor een mooi resultaat? Ik ben dat ook op mijn kin gaan doen, (epileren) en het resultaat is dat ik nu ook daar stuggere haartjes krijg, net als op mijn bovenlip. Ik wil dus niet ook nog mijn wangen onder de stugge haren hebben straks:)
Of je haalt ze weg en gebruikt foundation of je laat ze zitten maar dan géén foundation gebruiken. Smeren op haar ziet er idd niet mooi uit.
Kiezen of delen, meer smaken zijn er niet.
yukon schreef:
04-07-2020 22:49
Klein beetje foundation mengen met flink wat dagcrème. Dan smeert het lekker uit en ziet er natuurlijk uit. Heb altijd t idee dat dat beter gaat met de donshaartjes
Er blijft een laagje smurrie achter op de haartjes, dat ziet er echt niet natuurlijk uit hoor :D
Als je echt echt echt niet wil scheren maar persé wel foundation wil kan dat. Er is een spulletje dat je op je huid kan doen waardoor er een soort laagje ontstaat. Daar kun je overheen make uppen.
Het is een vreselijk vervelend gevoel, net als haarlak op je gezicht, en het is best prijzig.
Kijk bij theater attributen.

Ik raad het niet aan behalve als je een keer voor een foto shoot oid een uurtje of wat strak wil zijn.
Jufjoke schreef:
04-07-2020 22:36
Je krijgt geen stoppels van donshaartjes wegscheren.
Dat zei ik ook niet...
Het doel van het dragen van make up is toch om je mooier te voelen? Als je foundation dan juist lelijker vindt door donshaartjes en je die niet af wilt scheren waarom zou je dan foundation op doen?
Dons haal ik weg met de Silk Epil. Qua foundation gebruik ik les Beiges van Chanel, deze is mooi dun en dekt best goed. Ook als ik weer wat dons heb gaat dat prima met deze foundation.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik gebruik bb cream, dat is minder dekkend dan foundation, maar die haartjes zie je daardoor ook niet zitten. Tenminste, niet extra ;)
Tuinbank schreef:
04-07-2020 23:05
Dermaplaning mesje gebruiken (die voor thuis gebruik) en dan heb je nergens meer last van!

Van het weghalen van die donshaartjes krijg je geen stoppels, ik gebruik het al een tijdje wekelijks.
Oh ja, zo heet dat type mesje, dermaplaning, die van mij is een merknaam.
Wat ik trouwens ook doe is twee kleuren foundation mengen. Dat doe ik met Chanel vitalumiere aqua. Dan kan ik de kleur van mijn huid op dat moment het dichtst benaderen en hoef ik het niet overal te smeren. Ik heb bijv nr 10 en nr 50. In de winter hoeft er bijna geen nr 50 bij, in de zomer wel. Als ik klaar ben met aanbrengen met een kwast ga ik nog met mijn vingers langs mijn haargrens en kaken, daar zit bij mij het meeste donshaar, en veeg ik met de haarrichting mee. Zo veeg je het weer een beetje van de haartjes af en en zie je ook absoluut geen grens waar wel of geen foundation zit.
Rachmaninoff schreef:
05-07-2020 01:37
Chanel heeft een hele fijne, water-fresh tint.
Verder zorg ik dat ik gewoon geen poeder smeer waar de meeste donshaartjes zitten.
Dankjewel! Dit zijn fijne tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven