Mode & Beauty alle pijlers

Dresscode feestelijk

08-02-2016 21:07 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort een feest. De dresscode is feestelijk. Kun je als man dan in spijkerbroek, overhemd en colbert? En een vrouw, is een broek toegestaan?
Ah ja, dat begrijp ik wel inderdaad.

Dat gala van MissMisery, echt stom als mensen zich daar allemaal niet aan houden.
quote:juffert22 schreef op 09 februari 2016 @ 08:21:

[...]

willen we hiermee voorkomen dat mensen wel in hun spijkerbroek komen aanzetten .Dat is in Nederland helaas bijna niet te voorkomen.
Stressed is just desserts spelled backwards
De dresscode geldt dan dus als maatregel ter voorkoming van het ergste haha xD
Als je t gewoon thuis viert zou ik ook niet uitpakken met ongemakkelijke kleding maar iets comfortabels aantrekken. Wat is er mis met n jeans als je geen luxe feestlocatie hebt? Vind jurken en smokings meer passen als je t in n kasteel viert.
Shoot first, ask questions later!
Ik hou niet van jeans, nooit, dus zeker niet als je een bruiloft hebt, of je dat nou thuis viert of elders
Jeans is ook weer een ruim begrip in Nederland. Dit zou best kunnen:

maar sommigen komen dan gewoon in een fleecetrui en een paar jeans uit het jaar 0.
quote:Maleficent schreef op 09 februari 2016 @ 08:50:

[afbeelding]

maar sommigen komen dan gewoon in een fleecetrui en een paar jeans uit het jaar 0.Ik vind dat totaal niet feestelijk, dat is toch meer casual/werkachtig
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
eens met Roxy
Ik was ooit op een bruiloft, poepchique locatie, liep er ook eentje in een jeans.

Later bleek dat het een jeans van Victoria Beckham was van 500¤ en dat ze het daarom wel vond kunnen.

Het kan aan mij liggen, maar een jeans is voor mij een jeans, of die nu ¤5 of ¤500 kost, ik zie het er niet aan, laat staan dat ik zo'n ¤500 jeans ineens feestelijk/chique zou vinden

Ik had zelf een LBD met mooie sjaal en hoge hakken, was voor ongeveer 1/5 van die ¤500 jeans gekleed, maar wel zeer veel complimenten gekregen.
quote:Maleficent schreef op 09 februari 2016 @ 08:50:

[afbeelding]

maar sommigen komen dan gewoon in een fleecetrui en een paar jeans uit het jaar 0.

Ik vind dit netjes, kledij om te gaan shoppen/uitje met vriendinnen/misschien solliciteren (indien geen al te formele omgeving) maar ik zou het niet aantrekken voor een feest.

En doe haar hakken de helft lager en het is ineens al een heel stuk minder, het beeld wordt imo vooral gemaakt door de schoenen.
Als t voornamelijk n stafeest wordt zou ik ook nog ns makkelijke schoenen zonder hak aantrekken.
Kan prima, die spijkerbroek. Serieus, wat is er vervelend aan als mensen in een spijkerbroek komen?
quote:NYC schreef op 09 februari 2016 @ 09:32:

Kan prima, die spijkerbroek. Serieus, wat is er vervelend aan als mensen in een spijkerbroek komen?

Waarom per se wel die jeans? Er zijn toch genoeg andere broeken te vinden?

Is dat een soort statement of zo, dat mensen zich niet willen conformeren?

Geen verwijt, ik vraag het me gewoon af.
Geen statement lijkt me maar misschien voor iemand wel de prettigst zittende kleding? Ik vind ze vaak ook lekkerder zitten dan andere broeken.
Nee, een spijkerbroek is niet feestelijk. Voor een vrouw zou een broek kunnen, met een mooie top en pumps. Prima!
Ik vind een spijkerbroek ook fijn zitten, maar het is niet feestelijk (verre van), dus trek ik iets anders aan als de dresscode feestelijk is. En naar m'n werk trek ik lekker een spijkerbroek aan (met platte schoenen )
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Mijn niet jeansbroeken zijn ook niet feestelijk dat zijn ook ofwel zwarte stretch bootcuts of cargo's.

Feestelijk kun je t maken door n gekleurde blouse, een bolero. sierraden of n sjaaltje.
Maar waarom is een spijkerbroek volgens zo velen dan niet feestelijk? En wordt een feestje minder feestelijk als gasten in spijkerbroek en op platte schoenen rondlopen? Voelt het anders als iedereen in galajurken en smokings komt?
Als mensen in voor hen overdresste kleding zich ongemakkelijk staan te voelen gedragen ze zich vast minder feestelijk als wanneer ze iets aantrekken waarin ze zich op hun gemak voelen.
Ja ook dat. Als het bij je past om in glittergalajurk op hoge hakken en vol in de make-up naar een feestje te gaan dan moet iemand daar zeker voor kiezen. Maar loop je normaal ook al niet op hakken en in feestelijke jurkjes dan is het raar om ineens een compleet andere kledingstijl aan te meten voor iemands bruiloft. Sterker nog: zelfs voor je eigen bruiloft zou ik dat raar vinden. Was dan aanvankelijk ook mijn vrouws grootste bezwaar tegen trouwen, dat ze dan in een jurk zou "moeten". Heb haar echt moeten overtuigen dat dat echt niet moet. Misschien waren op onze bruiloft ook wel een aantal mensen feestelijker gekleed dan wij... Maar ik denk dat iedereen vooral zo kwam zoals hij/zij zelf een beetje is.
quote:NYC schreef op 09 februari 2016 @ 09:52:

Maar waarom is een spijkerbroek volgens zo velen dan niet feestelijk? En wordt een feestje minder feestelijk als gasten in spijkerbroek en op platte schoenen rondlopen? Voelt het anders als iedereen in galajurken en smokings komt?

Zeker wel. Ik had 2 jaar geleden een gala, alle mannen in smoking en vrouwen in het lang.

Ik heb een jurk gehuurd want zelf had ik geen galajurken en was blij dat ik niet underdressed was.

Ik kan er wel van genieten als iedereen zijn best doet om er zo mooi uit te zien.
Ik ben gewoon in een broek getrouwd... iedereen die mij kent ziet me al aan komen zetten in een assepoester jurk !!?!

Maar ik vind een spijkerbroek niet kunnen voor feestelijk. misschien dat een man er nog mee weg kan komen, mooie spijkerbroek met overhemd/colbert maar een vrouw niet.
quote:NYC schreef op 09 februari 2016 @ 10:03:

Ja ook dat. Als het bij je past om in glittergalajurk op hoge hakken en vol in de make-up naar een feestje te gaan dan moet iemand daar zeker voor kiezen. Maar loop je normaal ook al niet op hakken en in feestelijke jurkjes dan is het raar om ineens een compleet andere kledingstijl aan te meten voor iemands bruiloft.

Je hoeft jezelf niet ineens in een totaal andere kledingstijl te hijsen, maar het is wel leuk als iedereen even wat feestelijkers aantrekt dan wat je normaal draagt. Dat hoeft echt geen jurk te zijn, en ook geen hakken.

Ik houd niet van die onduidelijke dresscodes. Feestelijk is op zoveel manieren op te vatten. Mijn schoonmoeder vindt een pak feestelijk voor een man, terwijl mijn man dat werkkleding vindt, die voelt zich veel feestelijker in een jeans bij wijze van spreke, omdat hij dat niet dagelijks draagt. De laatste keer dat wij die dresscode kregen (kerstdiner van werk) heeft man dus gewoon zijn smoking aan getrokken en ik een nette jurk/tegen cocktail aan.
Dresscode feestelijk is stom, omdat niemand weet wat er precies mee bedoelt wordt. Ik zou gewoon schrijven 'we zouden het leuk vinden als je niet in spijkerbroek komt', als dat is wat je wil bereiken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven