Mode & Beauty alle pijlers

Dresscode negeren aso?

17-08-2016 23:46 182 berichten
Beste forummers!

Zaterdag heb ik een bruiloft waarvoor ik een mooi jurkje dat voldeed aan de eisen van de dresscode had uitgezocht.

Helaas kan en wil ik dat jurkje op dit moment niet aan. Door een IVF-behandeling en punctie vanmorgen heb ik een buik alsof ik 4 maanden zwanger ben opeens, door het vasthouden van vocht en de grote follikels die extra ruimte innemen. Los van dat het echt niet mooi staat in mijn strakke cocktailjurkje, heb ik ook geen zin in felicitaties omdat mijn buik opeens zo dik is voor mijn doen.

Corrigerend ondergoed wil ik ook niet, want m'n eierstokken zijn gevoelig en ik krijg zaterdagochtend een embryootje teruggeplaatst dat ik niet wil platdrukken.

Ik wil dus mijn jurk niet meer aan, maar de bruiloft is al bijna en ik voel me niet lekker (pijn bij lopen) en ook helemaaaal niet mooi of fijn in mijn lijf op dit moment, dus het allerlaatste waar ik op zit te wachten is proberen in korte tijd iets geschikts te vinden.

Dus mijn vraag is: hoe aso is het om me niet aan de dresscode te houden? Is dat echt niet oké of kan dat wel in deze situatie? En moet ik dat dan van tevoren aangeven of is dat overdreven? Ik wil dan een wijde zomerjurk aan (maar eigenlijk te casual voor de dresscode en heb er geen in de juiste kleur). De bruid is mijn vriendin en ervaar ik niet als een bridezilla
Alle reacties Link kopieren
Wat een prachtig nieuws Lux! Dit is jullie zo ontzettend gegund, gefeliciteerd
Gefeliciteerd Lux. Nou kunnen ze je alleen nog maar terecht feliciteren als ze een buikje zien.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Gefeliciteerd!
Life is short. Eat dessert first.
Gefeliciteerd Lux!!
quote:frambloosje schreef op 01 september 2016 @ 14:38:

[...]

Verwekt op de dag van de bruiloft?

Ik geloof dat je To nog steeds niet zo goed hebt begrepenNa ja, niet verwekt misschien, maar wel zwanger gemaakt. Vruchtje is nl. op die dag teruggeplaatst.
Geweldig nieuws, Lux. Proficiat!
Gefeliciteerd!!!
Hier nog een meelezer: Gefeliciteerd Lux!!
Ik had meegelezen op dit topic en vroeg me net af of je misschien een update had gegeven.

Leuk zeg, gefeliciteerd!
Wat fijn, gefeliciteerd!
Dank lieve meiden! Vandaag sprong de cb al naar 2-3 weken zwanger dus het groeit duidelijk daarbinnen!!
Lux: proficiat

Ik heb zojuist vluchtig het topic door gelezen. Ik ben eigenlijk verbaasd dat de meeste geen moeite met een dress code hebben?
quote:raccoon schreef op 02 september 2016 @ 19:48:

Lux: proficiat

Ik heb zojuist vluchtig het topic door gelezen. Ik ben eigenlijk verbaasd dat de meeste geen moeite met een dress code hebben?Leuk is anders, maar er moeite mee hdbben? Nee. Elke gelegenheid heeft een dress code, bij een bruiloft mag een bruidspaar aangeven wat het zal zijn. Ik zie het niet anders dan de dress code voor een sollicitatiegesprek, kantoor, theater, feest, school etc.
Gefeliciteerd lux wat fijn voor je. Heb zo regelmatig wat dingen van je voorbij zien komen en nu na twee jaar dit mooie feit. Wat een genot. En terecht dat je al een setje hebt gehaald. Ga er van genieten!
quote:Annelaure schreef op 02 september 2016 @ 20:11:

[...]

Leuk is anders, maar er moeite mee hdbben? Nee. Elke gelegenheid heeft een dress code, bij een bruiloft mag een bruidspaar aangeven wat het zal zijn. Ik zie het niet anders dan de dress code voor een sollicitatiegesprek, kantoor, theater, feest, school etc.Meen je dat, wat is dan een gebruikelijke dress code bij een bruiloft? Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk..
quote:raccoon schreef op 02 september 2016 @ 20:24:

[...]

Meen je dat, wat is dan een gebruikelijke dress code bij een bruiloft? Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk..Tenue de ville komt vaak voor. Maar nogmaals, bij een bruiloft mag het bruidspaar het zelf aangeven. Afgetrapte spijkerbroek heb ik ook meegemaakt.
Is echt het nieuwste wat ik hoor, maar ik woon al een tijdje niet meer in Nederland. Ik weet zeker als wij dat indertijd op onze trouwkaart hadden gezet, de vrienden van mijn man voor de gelegenheid een overal hadden aangeschaft..

Maar nu hou ik er over op:)..
Gefeliciteerd lux.
Leuke discussie

Dank voor de felicitaties!
Wow lux.!

Ik was afgelopen week op vakantie en heb nog een paar keer aan je gedacht en gehoopt dat het allemaal goed ging.

En nu zie ik het mooie nieuws!

Ik wens je een hele voorspoedige zwangerschap toe en dat je daarna een wolk van een baby in je armen hebt!
Dank je Apple ik ben echt supergelukkig nu hopen dat alles goed gaat! Kan niet wachten om een glimp van de kleine te mogen opvangen
Ik kwam opeens dit topic tegen door het nieuwe forum en dacht opeens, zal ik een update geven?

Mijn zoontje is in goede gezondheid geboren en alweer een ruime maand oud. Hij doet het ontzettend goed en is megalief en schattig :love: en we zijn supergelukkig met hem.
Vind het zo bijzonder om dit soort topics nu terug te lezen, als een soort dagboek van de weg naar een kind toe. Haalt dan alles echt weer even naar boven, want jemig wat zakt dat hele traject snel naar de achtergrond zeg.

En als ik het dan teruglees en het komt weer terug allemaal dan kan ik niet anders concluderen dan 'totally worth it' :heart:
Leuk dat je even een update geeft! Fijn dat alles goed is gegaan en gefeliciteerd natuurlijk!
Leuk om te lezen, gefeliciteerd!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Fijn Lux!
En uit ervaring kan ik zeggen dat je het traject op een gegeven moment gewoon helemaal vergeten bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven