Mode & Beauty alle pijlers

Droge huid

23-09-2019 15:55 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Altijd al last gehad van een zeer droge huid. Ik smeer mijn huid twee keer per dag in (smorgens en savonds). Ook vermijd ik zoveel mogelijk zeep en geparfurmeerde produchten en drink ik genoeg water.

Mijn handen en lippen smeer ik meerdere malen in per dag.

Toch heb ik het idee dat het niet veel helpt.

Hebben jullie tips?
yasmijn schreef:
23-09-2019 17:48
Amandelolie
Van amandelolie droogt mijn huid juist alleen maar uit.

TO, kijk eens bij The Ordinary. Die hebben allerlei redelijk goedkope producten voor hydratatie.
Ik ben bij de dermatoloog geweest inderdaad en kreeg koelzalf zonder rozenolie voorgeschreven. Je hebt ook cetamacrogol en dat soort vette zalven. Ruikt niet naar bloemetjes, ruikt ook niet smerig, maar het is mega goed tegen een droge huid.
Suzan_1991 schreef:
24-09-2019 14:04
Van amandelolie droogt mijn huid juist alleen maar uit.

TO, kijk eens bij The Ordinary. Die hebben allerlei redelijk goedkope producten voor hydratatie.
Dank je wel voor de tip!
justagirly schreef:
25-09-2019 16:22
Ik ben bij de dermatoloog geweest inderdaad en kreeg koelzalf zonder rozenolie voorgeschreven. Je hebt ook cetamacrogol en dat soort vette zalven. Ruikt niet naar bloemetjes, ruikt ook niet smerig, maar het is mega goed tegen een droge huid.

Die gebruik ik inderdaad ook weleens.
Vooral op wintersport, dan kan ik wel minimaal 4 keer smeren. Met name handen en gezicht.
Doro75 schreef:
23-09-2019 20:32
Dat van het douchen heb ik dus exact hetzelfde!

De tip om monstertjes te vragen van La Roche Posay is een goede. Verder hebben ze ook een spaarprogramma wat best snel aantikt. Daar zou ik ook om vragen.

Succes met de zoektocht!
Het is dan soms even kiezen tussen twee kwaden. Ik zal vragen naar het spaarprogramma. En dank je!
Ik gebruik zelf het liefste jojoba olie voor alledaags gebruik (vaak 1+1 bij Holland & Barrett) en als ik nog droge of geirriteerde plekjes heb gebruik ik balsem van Antipodes:

Afbeelding

Ik koop het bij LookFantastic (vaak met korting).
PhiIae schreef:
23-09-2019 20:39
Het enige wat bij mij helpt tegen extreem droge handen is elke 2-3 uur mijn handen insmeren met nivea soft. Elke winter heb ik weer extreem droge huid op mijn handen tot aan gescheurde huid toe. Nivea soft is de enige handcreme die de schade nog een beetje kan beperken :|
Ontzettend vervelend gevoel hè.
Fijn dat dit jou helpt!
Sloetski schreef:
23-09-2019 20:40
Toen ik vorig jaar erge last had van exceem en een droge huid, heb ik flink met Urea Repair 5% van Eucerin gesmeerd. Zit lichaamseigen stof in (ureum), werkt veel beter dan vaseline.
Te koop bij de apotheek.
Eucerin heb ik al eens geprobeerd. Maar deze heb ik gewoon bij de drogist gekocht. Denk dat dit dan een andere is?
Douchen met water. Douchegel of -schuim is nergens voor nodig.

Na het douchen gebruik ik Lipikar Balm van La Roche Posay (apotheek). Helpt bij mij heel goed voor mijn zeer droge scheenbenen, armen en schouders.
VivaYfke schreef:
23-09-2019 22:24
Sorry, geen zin om alles te lezen.
Heel herkenbaar. Ik douche, spoel me elke dag af met lauw water en eens per week scrub ik met Aleppozeep en DEP mezelf na het afspoelen na met een handdoek. Je hebt dan nog een vochtige huid. Ik smeer dan mijn huid in met amandelolie.

Als mijn huid echt heel droog is, na een dag zon dus extra naast die ene keer per week, dep ik me ook na het douchen en gebruik of kokos- of olijfolie.
Deppen is ook een goede tip. Aleppozeep ken ik niet, maar zal eens zoeken. Ik douche om de dag en dan kort en niet te warm. Maar zeker met dit weer, meer last.
pamelacourson schreef:
24-09-2019 13:53
Voor mijn handen: Helping hands van Lush
Voor mijn lippen: Moroccan argan oil lip balm van Dr. Organic
Voor mijn gezicht: een huidolie van Paul Penders en een goed hydraterende crème, merk maakt voor mij niet zoveel uit heb ik gemerkt, als ik die olie maar gebruik.
Voor mijn lichaam gebruik ik nu Noni glow face oil van Kora Organics, is dus eigenlijk voor je gezicht maar werkt als een tierelier. Ze hebben het volgens mij ook voor je lichaam, dat zal dan een grotere verpakking zijn denk ik. Anders wordt het wel heel duur.

Kokosolie doet echt niks voor mijn droge huid overigens, geen idee waarom niet. Maar het voelt ook echt niet lekker. Super glibberig en het trekt niet in.
Voor mij doet het dus ook niet genoeg. Ik smeer het nu vooral voor het idee, dat ik ee tenminste iets aan doe. Ook jouw tips ga ik even naar kijken. Dank je wel!
Sinds ik de ambachtscrème heb ontdekt in de bouwmarkt gebruik ik nooit meer anders.
betaalbaar ,in een handig pompje en het werkt!
Ik ben een tijd geleden met de curly girl methode begonnen en toen dacht ik; misschien helpt dit principe ook met een droge huid? Dus ik ben siliconen en sulfaten gaan mijden en dit werkte inderdaad enorm. Misschien is dat ook nog een idee.
amarna schreef:
26-09-2019 13:26
Douchen met water. Douchegel of -schuim is nergens voor nodig.

Na het douchen gebruik ik Lipikar Balm van La Roche Posay (apotheek). Helpt bij mij heel goed voor mijn zeer droge scheenbenen, armen en schouders.
La Roche Posay, is wel een favoriet merk van jullie. Komt een paar keer terug in de reacties. Ik ga morgen even wat proefmonsters halen.

Klopt, douchegel is denk ik vaak lekker voor de geur.
Lady_Day schreef:
26-09-2019 13:17
Ik gebruik zelf het liefste jojoba olie voor alledaags gebruik (vaak 1+1 bij Holland & Barrett) en als ik nog droge of geirriteerde plekjes heb gebruik ik balsem van Antipodes:

Afbeelding

Ik koop het bij LookFantastic (vaak met korting).
Ook nog een optie, dank je wel.
Is dat waar jij het met korting koopt, via een website?
Lady49 schreef:
26-09-2019 13:31
Sinds ik de ambachtscrème heb ontdekt in de bouwmarkt gebruik ik nooit meer anders.
betaalbaar ,in een handig pompje en het werkt!
Dat is bijzonder in een bouwmarkt.
Moet je net een keer tegenaan lopen.
Mooi alternatief inderdaad.
Heb je daar een naam van (ambachts creme)?
Struikgewas schreef:
26-09-2019 13:32
Ik ben een tijd geleden met de curly girl methode begonnen en toen dacht ik; misschien helpt dit principe ook met een droge huid? Dus ik ben siliconen en sulfaten gaan mijden en dit werkte inderdaad enorm. Misschien is dat ook nog een idee.

Ik ken die methode alleen van naam.
Zal mij daar ook eens in verdiepen.
Dank jullie wel voor het delen en voor de tips! Ik heb echt al veel dingen geprobeerd. Maar nu zie ik weer veel mogelijkheden. Ik ga eens op onderzoek wat voor mij het beste werkt.

🤗
Abrikozenpitolie.
viva-life22 schreef:
26-09-2019 13:40
Dat is bijzonder in een bouwmarkt.
Moet je net een keer tegenaan lopen.
Mooi alternatief inderdaad.
Heb je daar een naam van (ambachts creme)?
het product heet : Ambachtscreme .google maar eens .
viva-life22 schreef:
26-09-2019 13:38
Ook nog een optie, dank je wel.
Is dat waar jij het met korting koopt, via een website?
Antipodes koop ik altijd bij lookfantastic.com.

Iemand noemde hier curly girl methode en die volg ik ook voor mijn haar en inderdaad ook zoveel mogelijk voor mijn huid.

Jojoba vind ik fijn want deze olie komt het meest overeen met je natuurlijke huidolie (sebum) en verder gebruik ik het liefst zo natuurlijk mogelijk spul en vooral geen siliconen en sulfaten. Ik was mijn gezicht ook met jojoba. Het haalt de make up en mascara er goed af en ik krijg er geen trekkerige huid van na het douchen.

De Antipodes balsem is wel wat vettig en gebruik ik als ik kloofjes heb en ook als lippenbalsem.

Skin Food van Weleda vind ik ook fijn maar dat is ook een 'zware' creme.
Balneum is nog niet genoemd, zie ik. De badolie daarvan kun je ook na het douchen dun op een vochtige huid doen.
https://www.naturalheroes.nl/pages/veel ... leppo-zeep
Samen met amandel- of olijfolie is dit perfect. Natuurlijker kan niet en het is geweldig voor de droge huid.
Zwitsal huidolie :) heeeeeerlijk gebruik het al decennia en een heerlijk zacht huidje. Gewoon na het douchen voor het afdrogen gebruiken. :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven