Droge huid
maandag 23 september 2019 om 15:55
Altijd al last gehad van een zeer droge huid. Ik smeer mijn huid twee keer per dag in (smorgens en savonds). Ook vermijd ik zoveel mogelijk zeep en geparfurmeerde produchten en drink ik genoeg water.
Mijn handen en lippen smeer ik meerdere malen in per dag.
Toch heb ik het idee dat het niet veel helpt.
Hebben jullie tips?
Mijn handen en lippen smeer ik meerdere malen in per dag.
Toch heb ik het idee dat het niet veel helpt.
Hebben jullie tips?
woensdag 25 september 2019 om 16:22
donderdag 26 september 2019 om 13:08
Dank je wel voor de tip!Suzan_1991 schreef: ↑24-09-2019 14:04Van amandelolie droogt mijn huid juist alleen maar uit.
TO, kijk eens bij The Ordinary. Die hebben allerlei redelijk goedkope producten voor hydratatie.
donderdag 26 september 2019 om 13:11
justagirly schreef: ↑25-09-2019 16:22Ik ben bij de dermatoloog geweest inderdaad en kreeg koelzalf zonder rozenolie voorgeschreven. Je hebt ook cetamacrogol en dat soort vette zalven. Ruikt niet naar bloemetjes, ruikt ook niet smerig, maar het is mega goed tegen een droge huid.
Die gebruik ik inderdaad ook weleens.
Vooral op wintersport, dan kan ik wel minimaal 4 keer smeren. Met name handen en gezicht.
donderdag 26 september 2019 om 13:14
Het is dan soms even kiezen tussen twee kwaden. Ik zal vragen naar het spaarprogramma. En dank je!
donderdag 26 september 2019 om 13:17
Ontzettend vervelend gevoel hè.PhiIae schreef: ↑23-09-2019 20:39Het enige wat bij mij helpt tegen extreem droge handen is elke 2-3 uur mijn handen insmeren met nivea soft. Elke winter heb ik weer extreem droge huid op mijn handen tot aan gescheurde huid toe. Nivea soft is de enige handcreme die de schade nog een beetje kan beperken![]()
Fijn dat dit jou helpt!
donderdag 26 september 2019 om 13:23
Eucerin heb ik al eens geprobeerd. Maar deze heb ik gewoon bij de drogist gekocht. Denk dat dit dan een andere is?
donderdag 26 september 2019 om 13:27
Deppen is ook een goede tip. Aleppozeep ken ik niet, maar zal eens zoeken. Ik douche om de dag en dan kort en niet te warm. Maar zeker met dit weer, meer last.VivaYfke schreef: ↑23-09-2019 22:24Sorry, geen zin om alles te lezen.
Heel herkenbaar. Ik douche, spoel me elke dag af met lauw water en eens per week scrub ik met Aleppozeep en DEP mezelf na het afspoelen na met een handdoek. Je hebt dan nog een vochtige huid. Ik smeer dan mijn huid in met amandelolie.
Als mijn huid echt heel droog is, na een dag zon dus extra naast die ene keer per week, dep ik me ook na het douchen en gebruik of kokos- of olijfolie.
donderdag 26 september 2019 om 13:30
Voor mij doet het dus ook niet genoeg. Ik smeer het nu vooral voor het idee, dat ik ee tenminste iets aan doe. Ook jouw tips ga ik even naar kijken. Dank je wel!pamelacourson schreef: ↑24-09-2019 13:53Voor mijn handen: Helping hands van Lush
Voor mijn lippen: Moroccan argan oil lip balm van Dr. Organic
Voor mijn gezicht: een huidolie van Paul Penders en een goed hydraterende crème, merk maakt voor mij niet zoveel uit heb ik gemerkt, als ik die olie maar gebruik.
Voor mijn lichaam gebruik ik nu Noni glow face oil van Kora Organics, is dus eigenlijk voor je gezicht maar werkt als een tierelier. Ze hebben het volgens mij ook voor je lichaam, dat zal dan een grotere verpakking zijn denk ik. Anders wordt het wel heel duur.
Kokosolie doet echt niks voor mijn droge huid overigens, geen idee waarom niet. Maar het voelt ook echt niet lekker. Super glibberig en het trekt niet in.
donderdag 26 september 2019 om 13:32
donderdag 26 september 2019 om 13:34
La Roche Posay, is wel een favoriet merk van jullie. Komt een paar keer terug in de reacties. Ik ga morgen even wat proefmonsters halen.
Klopt, douchegel is denk ik vaak lekker voor de geur.
donderdag 26 september 2019 om 13:38
Ook nog een optie, dank je wel.
Is dat waar jij het met korting koopt, via een website?
donderdag 26 september 2019 om 13:40
Dat is bijzonder in een bouwmarkt.
Moet je net een keer tegenaan lopen.
Mooi alternatief inderdaad.
Heb je daar een naam van (ambachts creme)?
donderdag 26 september 2019 om 13:41
Struikgewas schreef: ↑26-09-2019 13:32Ik ben een tijd geleden met de curly girl methode begonnen en toen dacht ik; misschien helpt dit principe ook met een droge huid? Dus ik ben siliconen en sulfaten gaan mijden en dit werkte inderdaad enorm. Misschien is dat ook nog een idee.
Ik ken die methode alleen van naam.
Zal mij daar ook eens in verdiepen.
donderdag 26 september 2019 om 14:06
het product heet : Ambachtscreme .google maar eens .viva-life22 schreef: ↑26-09-2019 13:40Dat is bijzonder in een bouwmarkt.
Moet je net een keer tegenaan lopen.
Mooi alternatief inderdaad.
Heb je daar een naam van (ambachts creme)?
donderdag 26 september 2019 om 14:21
Antipodes koop ik altijd bij lookfantastic.com.viva-life22 schreef: ↑26-09-2019 13:38Ook nog een optie, dank je wel.
Is dat waar jij het met korting koopt, via een website?
Iemand noemde hier curly girl methode en die volg ik ook voor mijn haar en inderdaad ook zoveel mogelijk voor mijn huid.
Jojoba vind ik fijn want deze olie komt het meest overeen met je natuurlijke huidolie (sebum) en verder gebruik ik het liefst zo natuurlijk mogelijk spul en vooral geen siliconen en sulfaten. Ik was mijn gezicht ook met jojoba. Het haalt de make up en mascara er goed af en ik krijg er geen trekkerige huid van na het douchen.
De Antipodes balsem is wel wat vettig en gebruik ik als ik kloofjes heb en ook als lippenbalsem.
Skin Food van Weleda vind ik ook fijn maar dat is ook een 'zware' creme.