Droge huid
maandag 23 september 2019 om 15:55
Altijd al last gehad van een zeer droge huid. Ik smeer mijn huid twee keer per dag in (smorgens en savonds). Ook vermijd ik zoveel mogelijk zeep en geparfurmeerde produchten en drink ik genoeg water.
Mijn handen en lippen smeer ik meerdere malen in per dag.
Toch heb ik het idee dat het niet veel helpt.
Hebben jullie tips?
Mijn handen en lippen smeer ik meerdere malen in per dag.
Toch heb ik het idee dat het niet veel helpt.
Hebben jullie tips?
donderdag 26 september 2019 om 21:08
Mijn dermatoloog raad een product met 10% ureum aan. Eucerin heeft dit, maar je kan ook Calmurid kopen bij de apotheek. Dit kreeg ik altijd op recept, maar tegenwoordig is het vrije verkoop.viva-life22 schreef: ↑26-09-2019 13:23Eucerin heb ik al eens geprobeerd. Maar deze heb ik gewoon bij de drogist gekocht. Denk dat dit dan een andere is?
donderdag 26 september 2019 om 21:20
Ik lees even mee
Kan altijd wel tips gebruiken, zeker voor producten tegen eczeem.
In de bodylotion extra vettend van Balneum zit ook ureum, deze kan ik echt aanraden. De kunst is om deze zo snel mogelijk na het douchen/droogdeppen aan te brengen.
Voor mijn gezicht gebruik ik als make-up remover amandelolie (zoek maar eens op oil cleansing method). Hier ook goede ervaringen met la poche (de toleraine lijn).
In de bodylotion extra vettend van Balneum zit ook ureum, deze kan ik echt aanraden. De kunst is om deze zo snel mogelijk na het douchen/droogdeppen aan te brengen.
Voor mijn gezicht gebruik ik als make-up remover amandelolie (zoek maar eens op oil cleansing method). Hier ook goede ervaringen met la poche (de toleraine lijn).
donderdag 26 september 2019 om 21:25
Hier ben ik ook benieuwd naar, ik vermoed dat er in Eucerin meer ureum zit dan in de Balneum (kon daar geen percentages van vinden).
vrijdag 27 september 2019 om 07:45
De Duitse drogisterijketen DM heeft veel producten met hoge % ureum. Een bodylotion met 15% bijvoorbeeld: https://www.dm.de/search/468652.html?ty ... uct&q=urea
Het is nog super goedkoop ook (2,75). Maar je moet er wel voor naar Duitsland dus. Ik gebruik zelf de voetcreme met ureum, met de andere cremes heb ik nog geen ervaring.
Edit: ik weet niet zeker of de link het doet, anders op de site dm.de zoeken met de term 'urea'.
Het is nog super goedkoop ook (2,75). Maar je moet er wel voor naar Duitsland dus. Ik gebruik zelf de voetcreme met ureum, met de andere cremes heb ik nog geen ervaring.
Edit: ik weet niet zeker of de link het doet, anders op de site dm.de zoeken met de term 'urea'.
vrijdag 27 september 2019 om 08:19
In de herfst en winter gebruik ik altijd Embryolisse creme hydratante. Ook een frans merk en heel erg fijn voor de droge huid! Ik bestel altijd op internet. Tibe van 75 ml kost iets van 19,95. Doe je heel lang mee. Sinds mijn 40e is mijn huid iets droger geworden en smeer ik dit. In de zomer vind ik hem te vet, dan smeer ik alleen een spf 30 van Jetske Ultee.
vrijdag 27 september 2019 om 13:10
Mijn dochters huid is droger dan de mijne en la roche posay, avène en de creme van Jetske Ultee hebben we juist voor haar in huis.
Vaseline lanette enzo hebben we ook gehad, maar dat plakt zo vies en smeert niet fijn uit. En dat willen we juist graag: spul dat niet prikt, goed uitsmeert en niet al te vet voelt. Maar wel hélpt!
Vaseline lanette enzo hebben we ook gehad, maar dat plakt zo vies en smeert niet fijn uit. En dat willen we juist graag: spul dat niet prikt, goed uitsmeert en niet al te vet voelt. Maar wel hélpt!
vrijdag 27 september 2019 om 13:47
Mooi dat ie het doet, als ik erop klik doet hij het nog steeds niet! Raar.
zaterdag 28 september 2019 om 14:03
Ik heb van mijn vroegere dermatoloog de tip gekregen om mij niet af te drogen na de douche, maar nog nat in de douchecel mijn lichaam in te smeren. Ik gebruikte toen rozenolie en ik moet zegen dat mijn huid er fantastisch uitzag, lekker rook en heel goed voelde, heel soepel. Ik vond het na een tijdje te duur, maar ik ga er binnenkort weer mee beginnen, want het was een uitkomst. Merk weet ik niet meer, maar een goede rozenolie kun je volgens mij online wel vinden.
dinsdag 1 oktober 2019 om 20:29
Ik heb inmiddels wat verschillende proefmonsters gehaald bij de apotheek.
Bedankt nog voor de aanvullende berichten!
@stokbroodje, vreemd inderdaad dat de link het bij jou niet doet. Ik krijg gewoon een overzicht op die website met verschillende producten.
@helena, als de producten mij goed bevallen, dan probeer ik ze ook bij mijn kinderen. Fijn dat het jouw dochter helpt.
@jonathan, goede tip nog van die olie. Hebben in het bad wel een antislip, maar in de douche niet.
Bedankt nog voor de aanvullende berichten!
@stokbroodje, vreemd inderdaad dat de link het bij jou niet doet. Ik krijg gewoon een overzicht op die website met verschillende producten.
@helena, als de producten mij goed bevallen, dan probeer ik ze ook bij mijn kinderen. Fijn dat het jouw dochter helpt.
@jonathan, goede tip nog van die olie. Hebben in het bad wel een antislip, maar in de douche niet.