Mode & Beauty alle pijlers

Droge huid

23-09-2019 15:55 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Altijd al last gehad van een zeer droge huid. Ik smeer mijn huid twee keer per dag in (smorgens en savonds). Ook vermijd ik zoveel mogelijk zeep en geparfurmeerde produchten en drink ik genoeg water.

Mijn handen en lippen smeer ik meerdere malen in per dag.

Toch heb ik het idee dat het niet veel helpt.

Hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Waarmee smeer je? Iets uit de apotheek zou ik je aanraden. Drogist :nope:
Alle reacties Link kopieren
Biogische kokosolie.
En voor mijn lippen vaak vaseline.
Minder douchen.
Alle reacties Link kopieren
Vaseline houdt wel het vocht vast maar voegt het niet toe. Wil je vocht toe voegen dan zou ik kijken naar een tubetje of balsem met vochtinbrengende werking van de apotheek.

En kokosolie schijnt minder goed opgenomen te worden door een erg droge huid dan bijvoorbeeld arganolie. Het gaat er te snel “door heen” als het ware waardoor de huis niet snel genoeg de nodige stoffen op kan nemen. Arganolie is wat “trager”.

Ik heb zelf jarenlange zoektochten gehad met mijn droge eczemerige huid en nu eindelijk weer een goede crème, de simpele vochtinbrengende van Olaz. Eerst had ik Clinique, toen hebben ze hem ineens op oliebasis gemaakt i.p.v. waterbasis. Nu is mijn crème van Olaz helaas ook al uit de lijn gehaald, maar nog een magazijnvoorraad kunnen scoren van 12 doosjes. Olie kan mijn huid dan weer niet tegen, heb ik meteen eczeem.
Maar ik herken dus het vervelende euvel van een droge en trekkerige huid. Dat je na het douchen vooral niet te lang met je man moet staan kletsen omdat je huis dan al weer helemaal vlekkerig wordt omdat je niet snel genoeg gesmeerd hebt.

Succes met je zoektocht naar iets dat echt goed voor je helpt, ik hoop dat het allemaal lukt!
Bij mij werkt de Lipikar serie van La Roche Posay heel goed. Het is duur, maar je doet er lang mee. Verkrijgbaar bij de apotheek of online.

Ik weet dat elke dag douchen niet goed is, maar ik voel mezelf niet fris als ik niet dagelijks douche.
anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 16:29
Reden: Toevoeging
8.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
La Roche Posay vind ik heel goed. Ik heb een droge gevoelige huid en gebruik hun producten sinds een jaar. Huid voelt goed aan.
Alle reacties Link kopieren
Dan heel kort douchen, vooral niet te heet en daarna zo snel als je maar kunt, je hele lijf insmeren.
En naar de apotheek.
Alle reacties Link kopieren
Voor ons werkt de creme van Jetske Ultee heel goed. Hij is ook duur, maar je krijgt er een grote pot van en je doet er lang mee.
Ik vind hem heel fijn omdat hij mijn huid niet vet en glibberig maakt. En geen irriterende geur en kleurstoffen erin.
Alle reacties Link kopieren
O en een andere die we heel fijn vinden is avene xeracalm.
Ook tegen jeuk fijn.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je naast kokosolie nog iets?
(Bijv spf, cleanser, exfoliant, make-up remover etc.)
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
23-09-2019 16:28
Bij mij werkt de Lipikar serie van La Roche Posay heel goed. Het is duur, maar je doet er lang mee. Verkrijgbaar bij de apotheek of online.

Hier hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!

Ik zie allemaal product namen voorbij komen die ik niet ken. Dat vind ik positief, want dat betekent dat er nog mogelijkheden zijn :-).

Ik heb van de drogist al die merken weleens geprobeerd. Uiteindelijk is het een dure aanschaf. De eerste paar dagen lijkt het wel te helpen, maar daarna ..... en dan vervolgens blijf je weer met die spullen zitten.

@Naatje, bedankt voor je uitleg. Vaseline en kokosolie gebruik ik eigenlijk omdat ik het ook niet meer weet. Wat fijn dat jij nu iets gevonden hebt wat werkt! Ik hoop voor jou dat dit niet uit het assortiment gaat. En dank voor je succes wensing.

@Justagirly, heb jij een specifiek product wat je bij de apotheek haalt? En heb je advies gevraagd of gewoon iets geprobeerd? Ik heb daar wel eens vaseline uit zo'n tube gehaald. Ik dacht altijd dat dit op recept van de huisarts moest, maar ze verkopen het daar gewoon los.

@Doro, klopt ik weet dat douchen en heet water niet goed is. Ik probeer daar ook echt rekening mee te houden. Om de dag, kort en niet te heet. Maar naast een schoon gevoel, ontspant het mij ook goed.

@Helena, ik zal die van jou ook eens proberen. Niet vet en glibberig is fijn inderdaad. Zeker nu het kouder word, gaat alles ook jeuken.

@Chocolol, ik gebruik verder niets. Af en toe een mascara en wat lippenstift, maar niet dagelijks. En dat was ik er meestal af met lauw water en een washandje. En ik gebruik nu echt alleen kokosolie en vaseline. Maar dat is niet genoeg , dat merk ik nu aan mijn huid. Vandaar ook de vraag om tips.

La Roche Posay komt meerdere keren voorbij. Ik ga het proberen!
Alle reacties Link kopieren
Amandelolie
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Douchen met doucheolie vind ik heel fijn!!
Alle reacties Link kopieren
Tip over la roche posay: bij de apotheek hebben ze van alle lijnen monstertjes. Die kun je gratis krijgen om uit te proberen. Bijv. De lipikar douchegel en lotion.
Juist omdat ze weten dat het nogal nauw komt met de gevoelige huidjes.

En nog een tip: in Frankrijk is het goedkoper (mocht je er komen). Hetzelfde geldt voor Avene.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
23-09-2019 17:48
Amandelolie
Nog een speciaal merk of winkel waar je het koopt?
Alle reacties Link kopieren
Reiwa schreef:
23-09-2019 19:05
Douchen met doucheolie vind ik heel fijn!!
Zoiets als van Nivea? Ik heb dan alsnog echt een body lotion o.i.d. nodig.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
23-09-2019 19:49
Tip over la roche posay: bij de apotheek hebben ze van alle lijnen monstertjes. Die kun je gratis krijgen om uit te proberen. Bijv. De lipikar douchegel en lotion.
Juist omdat ze weten dat het nogal nauw komt met de gevoelige huidjes.

En nog een tip: in Frankrijk is het goedkoper (mocht je er komen). Hetzelfde geldt voor Avene.
Dat is heel slim, bedankt voor de tip!
Ja wij komen wel in Frankrijk en hebben ook wel familie/vrienden die er komen. Zal het onthouden.
viva-life22 schreef:
23-09-2019 17:45


@Doro, klopt ik weet dat douchen en heet water niet goed is. Ik probeer daar ook echt rekening mee te houden. Om de dag, kort en niet te heet. Maar naast een schoon gevoel, ontspant het mij ook goed.

La Roche Posay komt meerdere keren voorbij. Ik ga het proberen!
Dat van het douchen heb ik dus exact hetzelfde!

De tip om monstertjes te vragen van La Roche Posay is een goede. Verder hebben ze ook een spaarprogramma wat best snel aantikt. Daar zou ik ook om vragen.

Succes met de zoektocht!
Het enige wat bij mij helpt tegen extreem droge handen is elke 2-3 uur mijn handen insmeren met nivea soft. Elke winter heb ik weer extreem droge huid op mijn handen tot aan gescheurde huid toe. Nivea soft is de enige handcreme die de schade nog een beetje kan beperken :|
Alle reacties Link kopieren
Toen ik vorig jaar erge last had van exceem en een droge huid, heb ik flink met Urea Repair 5% van Eucerin gesmeerd. Zit lichaamseigen stof in (ureum), werkt veel beter dan vaseline.
Te koop bij de apotheek.
Sorry, geen zin om alles te lezen.
Heel herkenbaar. Ik douche, spoel me elke dag af met lauw water en eens per week scrub ik met Aleppozeep en DEP mezelf na het afspoelen na met een handdoek. Je hebt dan nog een vochtige huid. Ik smeer dan mijn huid in met amandelolie.

Als mijn huid echt heel droog is, na een dag zon dus extra naast die ene keer per week, dep ik me ook na het douchen en gebruik of kokos- of olijfolie.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn handen: Helping hands van Lush
Voor mijn lippen: Moroccan argan oil lip balm van Dr. Organic
Voor mijn gezicht: een huidolie van Paul Penders en een goed hydraterende crème, merk maakt voor mij niet zoveel uit heb ik gemerkt, als ik die olie maar gebruik.
Voor mijn lichaam gebruik ik nu Noni glow face oil van Kora Organics, is dus eigenlijk voor je gezicht maar werkt als een tierelier. Ze hebben het volgens mij ook voor je lichaam, dat zal dan een grotere verpakking zijn denk ik. Anders wordt het wel heel duur.

Kokosolie doet echt niks voor mijn droge huid overigens, geen idee waarom niet. Maar het voelt ook echt niet lekker. Super glibberig en het trekt niet in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven