Droog, pluizig haar!! :(
dinsdag 4 september 2018 om 22:46
Hoihoi,
Ik heb van mezelf vaak wel droog haar. Maar nu is het echt niet om aan te zien! Vooral de plukjes aan de voorkant (zie langs mn gezicht hangen) zijn pluizig en droog. De achterkant gaat nog wel. Ik heb vorige week er een behoorlijk stuk af laten knippen, in de hoop dat dat wat hielp, maar nee
Wie heeft voor mij de gouden tip??
Groetjes!
Ik heb van mezelf vaak wel droog haar. Maar nu is het echt niet om aan te zien! Vooral de plukjes aan de voorkant (zie langs mn gezicht hangen) zijn pluizig en droog. De achterkant gaat nog wel. Ik heb vorige week er een behoorlijk stuk af laten knippen, in de hoop dat dat wat hielp, maar nee
Wie heeft voor mij de gouden tip??
Groetjes!
woensdag 5 september 2018 om 00:25
Ii heb lang haar waarvan de punten snel uitdrogen. Ik ben fan van de honing goud shampoo plus conditioner van garnier. Je kunt bij de tuinen/h&b een flesje pure argan olie kopen. Steeds paar druppels op mijn handen en lekker inmasseren. Ik gebruik het als masker, slaap ermee en spoel het de volgende ochtend uit.
woensdag 5 september 2018 om 07:45
woensdag 5 september 2018 om 08:16
Ik heb t zelfde probleem. Ik gebruik ook pure argan olie, en dat doet werkelijk wonderen.
Als ik mijn haar gewassen heb doe ik een paar druppels in mijn handen en masseer dat in mijn nog vochtige haar. Zo laat ik het opdrogen. En je kunt t haar daarna gwn in model brengen.
Let wel op dat je echt 100% zuivere argan olie hebt. Deze is nml niet vet en hoef je zeker niet uit je haar te spoelen.
Overigens gebruik ik deze olie ook ipv dag en nacht crème. Daar kan de duurste crème niet tegenop. Ik doe dit al jaren...en geen rimpeltje te zien, en n mooie gave huid
Ook op je huid is argan olie niet vet, en trekt meteen in net als n crème.
Als ik mijn haar gewassen heb doe ik een paar druppels in mijn handen en masseer dat in mijn nog vochtige haar. Zo laat ik het opdrogen. En je kunt t haar daarna gwn in model brengen.
Let wel op dat je echt 100% zuivere argan olie hebt. Deze is nml niet vet en hoef je zeker niet uit je haar te spoelen.
Overigens gebruik ik deze olie ook ipv dag en nacht crème. Daar kan de duurste crème niet tegenop. Ik doe dit al jaren...en geen rimpeltje te zien, en n mooie gave huid
Ook op je huid is argan olie niet vet, en trekt meteen in net als n crème.
woensdag 5 september 2018 om 08:20
Ik heb de mijne ooit bij de OP=OP voordeelshop gekocht. Stond toen in het krantje maar kon het niet vinden. Toen ik er naar vroeg stond het achter de kassa. Weet niet of ze het altijd hebben maar als ze het hebben moet je er dus naar vragen. Misschien staat het bij andere winkels zoals kruidvat ook wel achter de kassa. Schijnt vaak gejat te worden.
woensdag 5 september 2018 om 09:57
Ik heb krullend haar dat op mijn hoofd snel vet wordt maar bij de punten juist droog is en bij een verkeerde aanpak heel erg gaat pluizen. Ik was mijn haar 1x per week helemaal en gebruik dan een gewone shampoo, merk maakt niet uit. En als crèmespoeling gebruik ik vaak zo'n potje kokosnootolie van de action. Daarna borstelen en dan droogt het op in krullen zonder pluis. De dagen dat het haar bij de aanzet wel wat vettig is maak ik een staart en was alleen het haar bovenop mijn hoofd voorzichtig met shampoo. Boven de wastafel dus de rest van mijn haar blijft droog en krijgt dan rust.
Omdat ik mijn haar in de ochtend wel wil borstelen zakken mijn krullen uit en gaan weer pluizen dus erna maak ik de rest van mijn haar een beetje nat met alleen water en knijp met mijn handen de krullen weer in model. Sinds ik het zo doe ziet mijn haar er mooi uit zonder allerlei middeltjes en ik hoef het niet te stylen of föhnen.
Omdat ik mijn haar in de ochtend wel wil borstelen zakken mijn krullen uit en gaan weer pluizen dus erna maak ik de rest van mijn haar een beetje nat met alleen water en knijp met mijn handen de krullen weer in model. Sinds ik het zo doe ziet mijn haar er mooi uit zonder allerlei middeltjes en ik hoef het niet te stylen of föhnen.
zondag 9 september 2018 om 02:17
Bedankt voor alle tips! Ik ga de argan olie en de kokosolie echt proberen!
Ik was mijn haar meestal 2 keer per week en dit doe ik dan met de shampoo en conditioner van Aussie of Etos eigen merk. Daarbij gebruik ik ook 1 keer per week een masker van Etos eigen merk (repair volgensmij). Na het wassen doe ik er cremevoeding in van Kruidvat eigen merk.
Ik was mijn haar meestal 2 keer per week en dit doe ik dan met de shampoo en conditioner van Aussie of Etos eigen merk. Daarbij gebruik ik ook 1 keer per week een masker van Etos eigen merk (repair volgensmij). Na het wassen doe ik er cremevoeding in van Kruidvat eigen merk.