Mode & Beauty alle pijlers

Dun haar tips?

24-09-2010 18:56 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dun muizenhaar. Heeft iemand tips? Lijkt je haar inderdaad dikker wanneer je het donkerder verft i.p.v. blonderen? En helpt shampoo echt die verdikkend zegt te werken?

Ik heb nu kort geknipt in laagjes maar het lijkt nu juist dunner dan dat ik het langer heb.Graag tips.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Het valt mij idd op dat blond haar vaak dunner lijkt dat donker haar.

Zelf ben ik ook niet gezegend met een dikke bos haar en gebruik dus altijd de volumecrème van andrelon.

Ik fohn mijn haar wel met zo styler met een borstel eraan.

Daarna doe ik wat dikke gelwax bij de aanzet en haarlak.

Daardoor lijkt mijn haar nog wat, als ik dat niet doe, dan hangt het plat en stijl langs m'n hoofd.

Als ik er zo over nadenk........het is wel veel gedoe, maar ja ik voel me anders niet prettig als ik over straat moet

Oh ja! ik heb donker kort haar en het is ook in laagjes

En gebruik shampoo en crèmespoeling voor volume
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel werkt die volume creme van Andrelon echt? Wordt het er niet zwaarder door? Die spoel je toch niet uit?
Een klasgenoot van mij heeft ook erg dn haar, je kan zo op haar hoofd kijken, zeg maar. Ze heeft donker haar.

Haar lijkt dikker met verschillende kleurtinten in het haar, beetje gemelleerd. Bij donker is het wel zo, dat de huid van je schedel meer opvalt dan bij blond.

Ik zou dus je eigen haarkleur doen, met daarin plukjes van verschillende kleurtinten dicht bij je eigen haar.

En wat ook helpt: een slag of krul in je haar. Lijkt het meer.
ik gebruik de nivea lijn voor volume en die werkt super. ook fohn ik m'n haar iedere morgen op z'n kop en dan flink met je handen door je haar woelen...
Met nat haar gaan slapen werkt bij mijn dunne steile bosje altijd volume verhogend. Ook gebruik ik laagjes serum van Andrelon, dat is echt super!
Extensions, en donker verven.
Blond haar lijkt niet dunner dan donker haar, blond haar ís dunner dan donker haar (gemiddeld dan).

Dus als je je dunne blonde haar donker verft lijkt het niet dikker, want het is nog steeds hetzelfde dunne haar. Bovendien, als het echt dun is, zie je met dat donkere haar je hoofdhuid erdoor heen schijnen, en dan lijkt het nog dunner.

Ik zou naar een goede kapper gaan, TO, en daar je probleem voorleggen.
Je zou ook droog shampoo kunnen gebruiken, na het wassen, mousse erin, op de kop föhnen en dan op de wortels droogshampoo spuiten, geeft echt volume! Bij blond gebruik je witte droogshampoo, bij donker haar bruine, bumble and bumble verkoopt hele goede. En verder: cremespoeling alleen in de puntjes.

Ook een goede: grote krultang gebruiken,
quote:arrasje schreef op 24 september 2010 @ 19:20:

Tickel werkt die volume creme van Andrelon echt? Wordt het er niet zwaarder door? Die spoel je toch niet uit?

Die helpt alleen als je het in combinatie met een fohn gebruikt.

Wil je niet fohnen, dan zou ik iets van schuimversteviger gebruiken.(op droog haar)
quote:goldmember schreef op 24 september 2010 @ 19:54:

Ook een goede: grote krultang gebruiken,Ik gebruik geen krultang maar dit, en het werkt perfect voor mij.

Moet er wel bijzeggen dat ik iedere dag m'n haar was en fohn.
Ja, die is top, had ik vroeger ook!
Ik lees mee. Wel veel verschillende tips om uit te kiezen. Als je er 's ochtend wat meer volume in krijgt, zakt dat na een uurtje niet er uit?

Bij mij zakt alles er normaal gesproken na 5 minuten al uit. Mijn haar wordt steeds sluiker in de loop van dag.
Ik gebruik Wella flex ''full and thick'' schuimversteviger na het wassen met goedkope eigen merk shampoo van de supermarkt. Daarna gebruik ik Wella new wave ''boost it'' gel spray aan de haarwortels, met de spray knijp ik met mijn hoofd ondersteboven de krullen erin (ik heb licht krullend haar) en laat het af en toe knijpend helemaal aan de lucht drogen. Dan kam ik het door, weer met mijn hoofd op zijn kop en gebruik een volume haarspray, die ik nu heb is van de Lidl die bevalt me goed.
Elke dag wassen is niet zo best voor de volume in je haar, het gaat juist na twee dagen beter zitten. Behalve als je vet haar hebt, dan kun je niet anders natuurlijk.
quote:gelukkeling schreef op 24 september 2010 @ 21:16:

Elke dag wassen is niet zo best voor de volume in je haar, het gaat juist na twee dagen beter zitten. Behalve als je vet haar hebt, dan kun je niet anders natuurlijk.Niet waar. Veel mensen met vet haar zijn er juist bij gebaat om hun haar weinig te wassen, zoals een keer in de vijf dagen bv. Het kost even tijd voor je haar om eraan te wennen, maar dan wordt het veel beter.
Oké dat is dan de moeite van het proberen vast waard, ik bedoelde eigenlijk meer dat het dan misschien stinkt als het vet is. Zo'n vieze haarlucht is niet lekker. Ik heb zelf juist droog haar, dus ik zou het makkelijk eens per 5 dagen kunnen doen, maar ik sport twee keer per week en dan wil ik het daarna wel wassen, dus ik doe het twee keer per week.
Ik ga ook eens wat proberen, ben benieuwd.
Zelf heb ik ook ontzettend dun blond haar, ik zet hieronder een paar tips die ik van verschillende kappers heb gekregen (en uit ervaring heb ontdekt);

* geen lang haar, halflang tot kort lijkt er meer volume in te zitten.

* Met een ronde borstel laagje voor laagje fohnen, duurt in het begin even maar als je eenmaal gewend bent..

* ik zweer het echt bij de andrelon verassend volume lijn, k heb de shampoo, volume hairspray, mousse en haarlak. Verder gebruik ik die volumizer ook, is een soort wax. als ik dat laatste heb gebruikt zeggen veel mensen dat m'n haar zo leuk zit/een beetje volume lijkt te hebben. alleen die creme gebruik ik niet want ik ehb het idee dat mijn haar er zwaarder van wordt.

* ik heb ook ergenst gehoord dat je je haar iets donkerder kan verven dat dat helpt. Ik ga het ook binnenkort proberen.

* ik was mijn haar niet meer iedere dag, vaak maar 2 keer in de week, en serieus, het werkt! (en stinkt niet bij mij trouwens.)

* om de 6/8 weken naar een goede kapper gaan. Het is bij dun en kort haar heel makkelijk te zien wanneer je geen model hebt.

Voor de rest helpt een leuk paar groter(e) oorbellen ook bij, dan vallen je oorbellen op, niet het platte volumeloze haar wat er rond/boven hangt.

super veel succes! en gewoon maar blijven dromen dat er ooit ineens een volle bos haar begint te groeien!
Ja Elvive haarverdikkende shampoo of conditioner werkt heel goed. Als je altijd dun haar hebt gehad kan je het niet dikker maken maar is het iets van de laatste tijd en zijn plekken dunbegroeid dan zijn er wel haargroeimiddelen waardoor haren dikker en beter groeien. Alleen de nieuwe haargroei, dus dat kan lang duren met een groei van 1 cm per maand. Bovendien is de toepassing elke dag een moetje. Zodra je ermee ophoudt verdwijnt het effect.
quote:Groll schreef op 24 september 2010 @ 23:47:

Ja Elvive haarverdikkende shampoo of conditioner werkt heel goed. Als je altijd dun haar hebt gehad kan je het niet dikker maken maar is het iets van de laatste tijd en zijn plekken dunbegroeid dan zijn er wel haargroeimiddelen waardoor haren dikker en beter groeien. Alleen de nieuwe haargroei, dus dat kan lang duren met een groei van 1 cm per maand. Bovendien is de toepassing elke dag een moetje. Zodra je ermee ophoudt verdwijnt het effect.

Die heb ik ook gebruikt, die voor mannen dan, maar na een tijdje lijkt het niet meer te werken. Daarna had ik spullen van Rituals, maar altijd als ik iets vindt wat werkt halen ze het uit het assortiment.

Nu gebruik ik de Syoss lijn voor volume, ik fohn mijn haar droog met zo een fohnborstel, daarna doe ik m'n hoofd naar voor en blaas er nog wat "losse" lucht doorheen zodat de aanzet ook goed droog is.(dat s wel belangrijk, anders zakt het in no time weer in)

En dan even goed schudden om je haar af te laten koelen.

Beetje dikke gelwax bij de aanzet en in de puntjes, en wat lak.

Veel gedoe voor iemand met kort haar, maar als ik er niets aan doe ziet het er echt niet uit.
ze zeggen dat wanneer je, je haar met het curly's systeem laat knippen je ook meer volume in je haar kan krijgen bij stijl haar.

mischien kun je het een keer proberen?
Wat is curly systeem?
quote:Tickel schreef op 24 september 2010 @ 20:16:

[...]

Ik gebruik geen krultang maar dit, en het werkt perfect voor mij.

Moet er wel bijzeggen dat ik iedere dag m'n haar was en fohn.Tickel, ik ben dus naar De Kijkshop geweest om die borstels te bekijken maar die grote borstel is te groot voor mijn korte haar. Er wordt een kleinere borstel bijgeleverd maar is die ook om je hele haar mee te drogen of gebruik je die voor b.v. alleen de ponny?
Hi Arrasje,

Ik gebruik zelf de grote borstel, maar je kunt ook de kleinere gebruiken.

Overigens kan ik ook niet al mijn haar om die borstel draaien hoor, ik kan net niet een hele slag maken.

Wat wel belangrijk is, maar daar moet je even handigheid in krijgen, is om de borstel wel te blijven draaien tijdens het drogen.

Je pakt dus een pluk, legt je borstel erachter, even op de plek houden, en daarna draaien tot de pluk droog is.

Omdat mijn haar ook kort is leg ik mijn hand ook op de borstel tijdens het draaien. Wel de koudste temperatuur gebruiken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven