Mode & Beauty alle pijlers

dun haar voorkant

28-08-2011 20:35 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
--------------------------------------------------------------------------------

Laat ik direct met de deur in huis vallen. Ik heb als kind vol dik haar gehad tot op mijn kont. Vanaf mijn zestiende ben ik de Diane 35 gaan slikken en eigenlijk kan ik herleiden dat toen mijn haar uit is gaan vallen. Het is beduidend dunner geworden en in het bijzonder van voren. Ik heb van kinds af aan altijd een hoog voorhoogd gehad en inhammen. Maar dat is gewoon mijn haarlijn. Dat is altijd zo geweest. Ook weet ik zeker dat mijn haar iig al ruim 10 jaar voor-boven wat dunner is dan achterop mijn hoofd. Maar ik heb het idee dat het de laatste tijd erger wordt. Je ziet sowieso makkelijk voorop mijn hoofdhuid. Dat is al jaren zo, maar ik heb het idee dat het iets erger wordt. Ik slik nu de yasmin. Dat heeft verder geen effect op mijn haren denk ik.Ik heb geen abnormale haar uitval. Weinig uitval zelfs. Ik heb geen 'brede middenscheiding'. Mijn haar is tot halverwege mijn rug. Voor heb ik een lange pony. Het zijn gewone haren en ze groeien snel. Ik ga 1x per drie maanden naar de kapper en in drie maanden tijd groeien ze van voren vanaf mijn neus tot aan mijn kin. Het groeit gewoon goed dus.Maar de implant is dun. Niet super dun, maar wel dun en dunner dan elders op mijn hoofd. Het is enkel het gedeelte boven mijn voorhoofd. Ongeveer 10cm ofzo? Mijn haarlijn is niet terug getrokken en mijn inhammen niet erger geworden. Maar de rest van mijn hoofd heeft een veel dichtere implant.Wat kan dit zijn? Is het uberhaupt iets? Is het waard om bij een dermatoloog langs te gaan? Zo ja welke?
Dat is volstrekt normaal...

We kan de Diane voor haaruitval zorgen (of en ander hormoonhoudende anticonceptie). Mijn zus had het me de diane en ik met de Mirena. Maar dat resulteerde bij mij in flinke haaruitval in die rand. Zodra de spiraal eruit was, stopte de haaruitval. Nu heb ik een pony vanwege de nieuwe haargroei daar. :-)

Maar zoals ik het bij jou lees wordt het dus geleidelijk dunner zonder periodes van extreme uitval. Al eens aan je kapper gevraagd?
Het is wel de typische 'mannelijke' regio van haaruitval. Het kan zijn je hormonen uit balans zijn. Dit komt vaker voor bij vrouwen en is te testen dmv bloedonderzoek. Ik zou zeker eens met de dermatoloog praten. Je kunt er ook vrij veel over vinden met google.
Ja, daar zit ik ook aan te denken. Hormonale disbalans. Ik ben tussendoor een half jaar gestopt met de pil en in die tijd had ik geen cyclus. Misschien moet ik daar eens naar laten kijken.

Maar even voor de duidelijkheid. Mijn haar valt niet uit of zo...Heel weinig iig. Maar enkele haren tijdens het wassen. En het is ook al echt ruim tien jaar dun op die locatie. Dat is het gekke. Alleen ik kreeg er laatst een opmerking over waardoor mijn aandacht er weer op gevestigd werd.

Het past niet echt bij het beeld van alopecia androgenetica. De haren die boven de voorhoofd zitten zijn gewoon dik en groeien hard.
Ben je van een negroïde type? Die lijken vaker last van AGA te hebben dan blanke types, hoewel ik nog nooit onderzoek naar ras daarover heb gelezen. Maar de pruikenmarkt richt zich voor een groot deel op negroïde vrouwen, dat viel me op. Ook de Youtube-filmpjes over haarproblemen gaan vooral over de donkere types met kroezerig haar.

Als je minder haar op je voorhoofd of kruin hebt dan vroeger dan klinkt dat naar AGA. Een dermatoloog kan je hier uitkomst over geven. Vaak wordt er dan Minoxidil uitwendig toegepast, en dat is behoorlijk succesvol voor de meesten. Maar dan moet je dat de rest van je leven blijven doen.
Vitamine B slikken wil ook wel helpen.
Never give up hope.
Nee, ik ben blank.
En nee, ik heb niet minder haar op mijn kruin. In het geheel niet zelfd. Het is enkel de tien cm boven mijn voorhoofd. Niet bizar minder. Maar wel dunner dan elders op mijn hoofd.
Dit lijkt op alopecia androgenetica, door gevoeligheid voor mannelijke hormonen. Dat hoeft niet per se een hormonale disbalans te zijn, je reageert op je eigen testosteron of progestageen met een androgeen effect. De locatie is bij vrouwen meestal bovenop/voorop het hoofd. Je hebt niet meer uitval, er groeit geleidelijk steeds minder haar terug. Ik kan je alleen maar adviseren naar een goede dermatoloog te gaan.
Ik denk en hoop zelf niet dat het AGA is. Ik heb veel foto's bekeken op internet en zo ziet het er niet uit. Wel is het een feit dat het dun is. Maar dat is het al tien jaar. Ik twijfel alleen of het nu wel of niet erger is geworden de laatste een à twee jaren. Goed alleen een dermatoloog kan daar uitsluitsel over geven. Melpomene, kan jij mij een goede dermatoloog adviseren? En wat kan hij doen om AGA te bevestigen of uit te sluiten?

Bedankt!!
Ik heb zelf altijd veelgehad aan de dermatoloog in HAGA / Leyenburg in Den Haag, dr. van der R. (mag hier geen namen noemen, geloof ik). Je moet wel echt om hem vragen, er zijn helaas weinig artsen met versand van haaruitval.

Middelen om AGA vast te stellen zijn bloedonderzoeken en een trichogram (haarwortelonderzoek).

Zou het een beginstadium van dit kunnen zijn?

http://www.belgraviacentr ... womens-receding-hairline/
Nee, dat van de link past er absoluut niet bij gelukkig. Mijn hoofdhuit is geenszins geirriteerd en ik heb geen roodheid, jeuk, schilvers oid. Verder zijn mijn haargrens en diepte van mijn haarlijn/inhammen de laatste tien jaar niet gewijzigd.

Ik heb uitgebreid foto's zitten kijken. Dat is vrij moeilijk aangezien je ook nu op de foto niks ziet. Een foto moet net met goede hoek en lichtinval genomen worden. Qua haarlijn is er in tien jaar tijd niks gewijzigd. Qua dikte kan ik er geen definitieve uitsluitsel over geven. Ik kan mij 1 foto herinneren die ik niet terug kan vinden van ong tien jaar geleden waarbij je ook zo recht van voren door mijn haren heen kijkt. Dat was toen dus ook ongeveer zoals nu. En de afgelopen jaren heb ik zeker al dun haar. Als het verergert is, dan is dat minimaal. Ik heb zelf het idee dat het sinds in shampoo blokken van Chagrin Valley gebruik het mogelijk zelf iets verbeterd is.

Ik heb geen andere symptomen die bij AGA passen zoals overbeharing oid. Wel had ik als kind acne, maar dat is voorbij. Nu heb ik gewoon een gemengde huid.

De haren voorop zijn ook niet dunner of minder pigment. Ze zijn zoals op de rest van mijn hoofd. Enkel de implant is 'wijder'. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat als je AGA hebt dat het in tien jaar tijd amper/minimaal achteruit gaat.....?

Tja lastig. Enerzijds als het AGA zou zijn, wil je er op tijd bij zijn. Anderzijds, heb ik geen zin om onnodig een medische molen in te gaan. Je hoort ook zo veel misdiagnoses..

Ik zat in mijn familie te kijken. Mijn moeder heeft super dik haar. Zeker voor haar leeftijd (eind 60 ) en mijn vader heeft al zijn haren nog. Wel fijn haar, zoiets als ik, maar wel alles nog. Hij heeft meerdere zussen en zij hebben allemaal heel heel dun fijn haar. Echt weinig haar. Allemaal. Misschien lijk ik op hun..?

Mijn beide opa's zijn wel kaal en mij broers waren al kalende rondom hun twintigste. Mijn beide oma's hadden beiden haar. De een heel veel en de ander normaal.

Aan mijn moeders kant hadden de zussen van mijn oma wel op hun 70 plus heel weinig haar/kalend. Maar goed, ze zijn dan ook 70 en ouder....
Als begin heb ik deze week nog een afspraak met de huisarts gemaakt. Een bloedje prikken kan nooit kwaad lijkt mij.
Als begin heb ik deze week nog een afspraak met de huisarts gemaakt. Een bloedje prikken kan nooit kwaad lijkt mij.
Ik heb PRECIES hetzelfde. kan je me laten weten wat het is?

Geen brede middenscheiding, geen abnormale uitval en geen inhammen. Was zelf ook al zo bang voor AGA maar denk dat dat het niet is...
Ik zou me er niet druk over maken als ik jou was. Het klinkt echt niet als een medisch probleem. Volgens mij hebben veel mensen achterop hun hoofd meer haar dan voorop/opzij, dat heb ik zelf ook. Je hebt verder toch geen haaruitval en je haar groeit goed, dus wat is het probleem?
Nou het is dus niet mooi, en ben HEEL bang dat het erger wordt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven