Mode & Beauty alle pijlers

Dyson airwrap

05-05-2021 11:57 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben totaal niet handig met haar. Een roterende fohnborstel, föhnen met een losse ronde borstel, diffuser, ik kan er niks mee... ik föhn mijn haar na het wassen helemaal droog en dan gebruik ik een stijltang. Glad föhnen zonder pluis zodat die stijltang niet meer nodig is krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Nu overweeg ik een Dyson airwrap te kopen, maar alleen als ik daardoor het resultaat krijg wat ik nu dus heb met föhnen en stijlen. Heeft iemand ervaring? Is het zijn geld waard en vooral: is ie makkelijk in gebruik niveau kind kan de was doen, kan niet fout gaan? :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
yep, super easy *, kan bijna niet mis gaan en geen kans op verbrande vingers ( wat ik dus altijd heb met stijl en krultang) of vastdraaiende borstels.

Verwacht er geen langhoudende krullen van maar mooi glad of met mooie golven is echt appeltje eitje met dat ding. Ik kan niet meer zonder.

* voor de krullen/golven: ik heb eerst wat video`s bekeken en daarna kon ik zelf meteen aan de slag, wel gaat het na meerdere keren oefenen een stuk sneller en nog makkelijker.

NB: ik heb een vriendin die enorm pluis haar heeft ( wat ook bijv. in de regen gaat kroezen) en bij haar werkte het helaas niet die houd vast aan haar stijltang. Ik heb stijl haar wat wel de neiging heeft tot pluizen en bij mij werkt het dus super.

Ik meen dat als je hem rechtstreeks bij Dyson koopt, je 30 dagen proef hebt. Ik heb hem eerst een week geleend van een goede bekende en daarna aangeschaft.
Alle reacties Link kopieren
ik quoot nog even Boekenzijndebom uit een ander topic, is een goed verhaal waar ik me volledig bij aansluit.
Ik gebruik vooral de fohnborstel. Mijn haar wordt hier heel snel droog van (op de goede manier, als in niet meer nat...), pluist daardoor niet meer omdat het mooi gepolijst wordt en ik kan het daarmee juist stijl borstelen of meer volume er in.

Voor krullen en golvend haar (maar echt, wauuwww :heart: ) gebruik ik die opzetstukken. Je haar wordt daar soort van omheen geblazen. Het wordt mooi gepolijst, je kunt dat echt naar eigen smaak doen dus losse slag of stevige krullen en het blijft goed zitten. Het was de eerste keer even oefenen, maar het is vrij makkelijk. En ik ben echt niet handig. Als ik dat gedaan heb, voel ik me de hele dag alsof ik net van de kapper kom en die het gefohnt hebben. Krijg ook altijd heel veel complimenten dan ;-D

Verder vind ik het top dat er geen extreme hitte bij gebruikt wordt. Het is natuurlijk nooit goed voor je haar, maar ik heb echt het idee dat dit minder schadelijk is.

Sowieso ziet het er ook allemaal heel mooi uit, het zit in een prachtige opbergdoos. Dat doet er verder niet toe natuurlijk, maar maakt het gewoon extra leuk.

Ik zou je wel echt adviseren als je lang haar hebt, om de versie te kopen waar de lange opzetstukken bij zitten. Er is een normaal pakket, en eentje voor lang haar. Ik heb halflang haar en ik vind die langere opzetstukken veel makkelijker werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook van plan er een te kopen. Goede tip die ik op YouTube zag is om de “long” versie te kopen, dat gaat sneller.

Helaas zijn ze al maanden uitverkocht overal..
You’re not ugly, you’re just not your type
Alle reacties Link kopieren
Bint-el-nas schreef:
05-05-2021 12:25
Ik ben ook van plan er een te kopen. Goede tip die ik op YouTube zag is om de “long” versie te kopen, dat gaat sneller.

Helaas zijn ze al maanden uitverkocht overal..
Long is inderdaad fijner met lang haar, je kan ook evt de gewone kopen en straks (als ze er weer zijn) de losse long erbij kopen?
Ik heb de neppe versie van Ali gekocht en ben zelfs daar tevreden over!

Het is even de slag te pakken krijgen de eerste paar keren maar resultaat mag er zeker zijn! En ik ben ook zo iemand die 15 ongebruikte andere 'handige' (krul)tangen in de la heeft liggen :mrgreen: !
Alle reacties Link kopieren
Accentoire schreef:
05-05-2021 13:24
Ik heb de neppe versie van Ali gekocht en ben zelfs daar tevreden over!

Het is even de slag te pakken krijgen de eerste paar keren maar resultaat mag er zeker zijn! En ik ben ook zo iemand die 15 ongebruikte andere 'handige' (krul)tangen in de la heeft liggen :mrgreen: !
ik denk ook dat de technologie van met name de krul stukken prima na te maken zijn, ik heb zelf echter vrij lang haar en ik denk dat de dyson wat betreft temperatuur etc wel veiliger is dan de neppe.
Ik heb hem en ben heel tevreden. Ik heb dik krullen droog haar; als ik niks eraan doe (stijlen oid) is het echt geen gezicht.

Zelf had ik de Dyson gekocht voor die ronde krulkokers (hoe noem je het?!), maar uiteindelijk gebruik ik die echt het minst. Ik vind het te veel werk en ben eigenlijk gewoon lui.

Meestal gebruik ik de ronde borstel voor mijn haar bovenop en dan de 'normale' borstel voor het lange stuk helemaal naar beneden. Het was een keer even slikken qua prijs, maar ik ben nu wel echt blij.
Alle reacties Link kopieren
Oh positieve ervaringen dus! Ik zie dat de long versie overal uitverkocht is, zouden jullie daarop wachten of is het verschil met de ‘gewone’ niet zo groot? De lengte van mijn haar varieert van tussen mijn kin en schouders of tot net onder mijn schouders.
Alle reacties Link kopieren
Ljubavi schreef:
05-05-2021 14:55
Oh positieve ervaringen dus! Ik zie dat de long versie overal uitverkocht is, zouden jullie daarop wachten of is het verschil met de ‘gewone’ niet zo groot? De lengte van mijn haar varieert van tussen mijn kin en schouders of tot net onder mijn schouders.
ik denk dat je dan met die lengte met de normale ook prima uit de voeten kan, mijn haar komt echt wel tot halverwege mijn rug en dan zijn die lange fijner.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou hem ook kopen maar vind hem nogal prijzig. Daarom een Chi tang gekocht, ik heb heel dun lang haar, maar als ik krullen maak en er daarna wat lak in doe, blijven de krullen echt wel een week zitten.
Ik word wel enthousiast van dit topic. Niet goed voor mijn portemonnee.
Alle reacties Link kopieren
Heb hem zojuist gekocht! De normale versie omdat de lange steeds is uitverkocht en mijn haar niet super lang is. Ongeveer 10 cm onder mijn schouders. Mocht dat niet bevallen dan kan ik altijd de langere tools aanschaffen :) ben heel benieuwd!
You’re not ugly, you’re just not your type
Alle reacties Link kopieren
Bint-el-nas schreef:
05-05-2021 16:26
Heb hem zojuist gekocht! De normale versie omdat de lange steeds is uitverkocht en mijn haar niet super lang is. Ongeveer 10 cm onder mijn schouders. Mocht dat niet bevallen dan kan ik altijd de langere tools aanschaffen :) ben heel benieuwd!
oh leuk! Ik raad je wel aan om ff wat you tube videos te kijken, daar haal je wel goede tips and tricks uit.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
05-05-2021 16:30
oh leuk! Ik raad je wel aan om ff wat you tube videos te kijken, daar haal je wel goede tips and tricks uit.
Oh ja ik heb YouTube al uit op dit onderwerp haha 😄
You’re not ugly, you’re just not your type
Alle reacties Link kopieren
Bint-el-nas schreef:
05-05-2021 16:26
Heb hem zojuist gekocht! De normale versie omdat de lange steeds is uitverkocht en mijn haar niet super lang is. Ongeveer 10 cm onder mijn schouders. Mocht dat niet bevallen dan kan ik altijd de langere tools aanschaffen :) ben heel benieuwd!
En heb je hem al geprobeerd? :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik word ook enthousiast van de filmpjes op youtube, maar de prijs houdt me tegen PLUS het feit dat ik een Chi nano stijltang al jaaaren ongebruikt in de kast heb liggen. Ergo; ik ben er te lui voor.
Ik föhn mijn haar overigens (in de winter) 9 van de 10 keer droog met een föhn en ronde borstels. Maar het duurt me te lang om het dan écht helemaal netjes gepolijst te krijgen. Ik schat in dat dat met de Dyson nog altijd aanzienlijke tijd duurt.
Voor nu houd ik het maar bij de föhn met ronde borstels en dan alleen de bovenste lagen netjes polijsten, dan ziet het er prima uit.
Ben benieuwd naar de ervaringen van nieuwbakken gebruiksters met ook haar tot 10-20 cm onder de schouder. Dus dit hele verhaal is eigenlijk ook een verkapte tvp ;-)
Hoeveel tijd ben je meer kwijt in vergelijking met het normaal föhnen van je haar, als je golven in je haar wilt maken?
Alle reacties Link kopieren
toeffie schreef:
07-05-2021 09:57
Hoeveel tijd ben je meer kwijt in vergelijking met het normaal föhnen van je haar, als je golven in je haar wilt maken?
pff... extra tijd? Ik denk zo`n 15 minuten? Ik ben zeg maar vanaf dat ik met natte kop uit de douche stap tot mijn haar perfect zit ongeveer 20 a 25 minuten bezig. Ik gebruik ook wel de stijlborstels en dan ben ik in een minuut of 10 helemaal klaar. Mijn haar is ongeveer deze lengte

Afbeelding

Maar ik denk dat dat nog wel sneller kan als ik wat meer geoefend raak. Ook denk ik dat als je bijv. een kaptafel hebt (of iets waar je voor een spiegel zit) en je de dyson makkelijk even neer kan leggen, het nog sneller gaat. Ik sta voor de spiegel haha en leg hem af en toe even op de strijkplank, niet heel praktisch helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen getimed met de föhn, mijn haar was droog en met de ronde borstel gedaan (alleen bovenste laag en puntjes naar binnen föhnen) in 5,15 minuten. Dan heb ik dus niets bijzonders maar gewoon m'n haren netjes en droog om de dagelijkse dingen te doen. Voor een feestje ofzo deed ik weleens met de stijltang of krultang krullen, denk dat ik daar dan 10 min. extra mee bezig was. Ik heb iets langer haar dan het plaatje van guppekop hierboven.
Alle reacties Link kopieren
Ljubavi schreef:
07-05-2021 08:20
En heb je hem al geprobeerd? :-D
Nee, hij is een uurtje geleden binnengekomen. Ik ga hem morgenochtend proberen!
You’re not ugly, you’re just not your type
Alle reacties Link kopieren
Bint-el-nas schreef:
07-05-2021 17:56
Nee, hij is een uurtje geleden binnengekomen. Ik ga hem morgenochtend proberen!
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag? Ik heb besloten de gewone versie te kopen maar hij is overal uitverkocht. :confused:
Alle reacties Link kopieren
Ljubavi schreef:
10-05-2021 09:17
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag? Ik heb besloten de gewone versie te kopen maar hij is overal uitverkocht. :confused:
ook bij Dyson? Ik zou hem daar kopen ivm 30 dgn geld terug garantie.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
10-05-2021 12:26
ook bij Dyson? Ik zou hem daar kopen ivm 30 dgn geld terug garantie.
Nee helaas ook niet leverbaar, ik koop hem wel het liefst daar inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ‘m inmiddels! Nu zo’n twee keer gebruikt maar ik krijg hetzelfde effect als met een gewone föhn en moet nog steeds de stijltang er doorheen halen. Snap niet wat ik fout doe want de filmpjes spreken voor zich en kan niet mis zou je denken. Het blijft pluizig en verwilderd en niet het gladde smooth effect. Ik probeer het deze week nog 1x en anders gaat ie terug helaas. :byee:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven