Mode & Beauty alle pijlers

Een hele warme winterjas

30-08-2020 09:00 59 berichten
Als echte koukleum ben ik op zoek naar de ultieme warme winterjas.
Max 250 euro ongeveer dus uitverkoop zou ideaal zijn.
Ik wil hem gebruiken voor fietsen en wandelen. Moet ook waterdicht zijn en een capuchon hebben. En geen bont of dons.
Ik heb al verschillende merken bekeken zoals Bergans, The North face, Columbia maar weet niet goed of ze echt warm zijn.
Ik heb er eentje van Naketano, die echt heel dik en warm is, waterdicht en met capuchon.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt "een hele warme winterjas" wil, dan is dons uiteindelijk wel de beste isolator. Als je dat niet wil krijg je dus een synthetische voering, of één van wol. Maargoed, wol en dons zijn duur, vele malen duurder dan synthetisch. Ze zijn ook vele malen warmer dan synthetisch.

In de prijsklasse die jij noemt, gecombineerd met de merken die je noemt zul je niet een héle warme jas vind. Ja, wellicht bij Columbia, maar zeker niet bij Bergmans of TNF.
Ik heb er een van Airforce die warm is. https://www.debijenkorf.nl/damesmode/jassen/airforce
Of Fjallraven maar die zijn wat prijziger.

Ik ben ook een koukleum maar sommige jassen zijn toch echt té warm als je daarin gaat fietsen of bewegen. Dan krijg je het vanzelf wel warm. Als je op een koud treinstation moet wachten is het wat anders.
De winter(sport)jassen van de ANWB vind ik snel te warm.

Hoe lang wil je met die jas doen? Als je hem 4 maanden per jaar draagt, vijf jaar lang, zou ik er wel wat geld voor over hebben.
huisduif wijzigde dit bericht op 30-08-2020 09:17
13.98% gewijzigd
In augustus zijn er weinig winterjassen in de uitverkoop, zeker niet dat soort jassen. het seizoen begint net. Ik zou bij Bever gaan passen, daar hebben ze heel veel verschillende. Ik denk alleen dat je je prijsklasse wat naar boven bij moet stellen.
Ik ben het niet eens met het dons verhaal. Na vele, vele jassen te hebben uitgeprobeerd ben ik terug bij mijn eerste liefde, een alpha industries. Waterdicht en lekker warm.
Ik ben helaas het type dat het van wandelen of fietsen niet echt snel warm krijgt. Ik moet toch echt gaan hardlopen om het warm te krijgen. Maar van een uur de hond uitlaten krijg ik het niet warm.
Ben gisteren bij bever geweest maar daar hadden ze eigenlijk nog weinig hangen.

Ik had wat jassen bij outlet afdelingen gezien dus hoopte daar te kunnen scoren voordat de winter begint
Ik doe trouwens zeker 5 jaar met een jas en draag hem veel.
https://www.bever.nl/p/didriksons-1913- ... gKxG_D_BwE

Ik heb deze, inderdaad van de Bever. Nu twee jaar gebruikt en nooit koud gehad. Deze is er alleen nog in 34, maar misschien van dit merk nog wat te vinden in de sale?
rosiethelab schreef:
30-08-2020 09:23
https://www.bever.nl/p/didriksons-1913- ... gKxG_D_BwE

Ik heb deze, inderdaad van de Bever. Nu twee jaar gebruikt en nooit koud gehad. Deze is er alleen nog in 34, maar misschien van dit merk nog wat te vinden in de sale?
Deze had ik oa gezien maar zat met de maat. Ik zit normaal tussen xs en s in maar onder een winterjas wil je natuurlijk een dikke trui kunnen dragen
Het-groepje schreef:
30-08-2020 09:18
Ik ben het niet eens met het dons verhaal. Na vele, vele jassen te hebben uitgeprobeerd ben ik terug bij mijn eerste liefde, een alpha industries. Waterdicht en lekker warm.
Het ligt er wel echt aan wat het vulgewicht van je dons is. Een jas met 300 cuin is heel wat anders dan een jas met 800 cuin. Als je het met een jas van 800 cuin nog steeds koud hebt is dat echt heel bijzonder.

Maargoed, hoe hoger het vulgewicht, hoe duurder de jas. En daar haken veel mensen wel bij af. Dan vinden ze €100 voor een donsjas al veel, terwijl dat echt de bodem wat betreft donsjassen is qua prijs. Daar begint het eigenlijk pas.
lisbeth schreef:
30-08-2020 09:26
Deze had ik oa gezien maar zat met de maat. Ik zit normaal tussen xs en s in maar onder een winterjas wil je natuurlijk een dikke trui kunnen dragen
Didriksons valt vrij klein, proberen kun je altijd. Je kan anders de jas gewoon retour doen in de winkel, dat is gratis :)

Ik vind mijn Didriksons echt niet de warmste jas die ik heb overigens...
Wat is dan wel de warmste jas die je hebt.

Dons of bont wil ik echt niet. Ik eet ook geen vlees en probeer leren schoenen te vermijden als ik het kan.
Mijn budget kan ik wel nog wat opschroeven
lisbeth schreef:
30-08-2020 09:30

Dons of bont wil ik echt niet. Ik eet ook geen vlees en probeer leren schoenen te vermijden als ik het kan.
Ik moest me toch eerste even bedenken welke jassen ik allemaal heb, het zijn er nogal wat :$
Ik heb niet echt warme, warme jassen. Ik fiets mezelf altijd warm en kan het de laatste winters goed af met alleen een isolerend jasje. Mijn jas van Luhta is wel warmer dan mijn Didriksons. Ik heb altijd het gevoel dat het zo door mijn Didriksons heen waait. De waterkolom van een didriksons is ook niet heel hoog trouwens. Ze zeggen wel 100% waterdicht, maar als je dan de waterkolom opzoekt valt die vaak tegen (niet bij elk model overigens).
Ik zou héél graag een parka van Arc'teryx willen, maar die zijn zo schreeuwend duur (en ik denk stiekem ook te warm).

Ik grijp voor klanten altijd heel snel naar een donsjas als ze echt graag een hele warme jas willen. Dat kan ik bij synthetische jassen gewoon niet snel vinden. Waar je wel op kan letten is dat je een wat langer model over je billen (parka) neemt, dat isoleert vanaf de onderkant ook al een stuk beter dan een "gewoon" model.
lisbeth schreef:
30-08-2020 09:20
Ik ben helaas het type dat het van wandelen of fietsen niet echt snel warm krijgt. Ik moet toch echt gaan hardlopen om het warm te krijgen. Maar van een uur de hond uitlaten krijg ik het niet warm.
Ben gisteren bij bever geweest maar daar hadden ze eigenlijk nog weinig hangen.

Ik had wat jassen bij outlet afdelingen gezien dus hoopte daar te kunnen scoren voordat de winter begint
Online zijn er wel zat winterjassen bij Bever, ik heb al jaren een winterjas van Didriksons en die zijn nu afgeprijsd
https://www.bever.nl/c/dames/jassen.htm ... 63_nl%2529
Ik heb een jas van de ANWB. Niet goedkoop maar waterdicht en heerlijk warm. Misschien daar eens kijken?
Bij Bever kun je overigens ook selecteren op "duurzaamheid". Ook "veganistisch" is een filter.
Zou gerecycled dons wel kunnen? Want er zijn ook bedrijven die dat gebruiken in hun kleding.
Ik heb een jas van het merk Khujo voor fietsen ed:. Binnen-buitenjas en waterdicht met capuchon. Doe er al jaren mee.
Voor een super warme jas heb ik er een van het merk POM Amsterdam. Daar kun je in wegkruipen. Voor mij is vooral nodig dat het bij de nek afsluit, anders krijg ik het heel snel koud.
samen sta je sterker
lisbeth schreef:
30-08-2020 09:30

https://www.patagonia.com/product/women ... 84040.html

Met bovenstaande informatie gaat het niet warmer worden denk ik.
slobberbone schreef:
30-08-2020 09:52
https://www.patagonia.com/product/women ... 84040.html

Met bovenstaande informatie gaat het niet warmer worden denk ik.
Deze jasjes zijn helaas nooit waterdicht :|
Ik heb ook airforce als ultieme koukleum. Nog nooit zo goed de winter door gekomen als in die jas. Kleine tip, ik ben ook maatje xs, heb een kindermaat besteld, scheelt enorm in de prijs :-)
Ik heb een Parka van human nature
Gekocht bij de anwb. Gaat al jaren mee en ik vind hem heel warm.
Almdudler schreef:
30-08-2020 09:26
Het ligt er wel echt aan wat het vulgewicht van je dons is. Een jas met 300 cuin is heel wat anders dan een jas met 800 cuin. Als je het met een jas van 800 cuin nog steeds koud hebt is dat echt heel bijzonder.

Maargoed, hoe hoger het vulgewicht, hoe duurder de jas. En daar haken veel mensen wel bij af. Dan vinden ze €100 voor een donsjas al veel, terwijl dat echt de bodem wat betreft donsjassen is qua prijs. Daar begint het eigenlijk pas.
Ik heb al jaren een jas met dons van miss etam en die was €79,95. Lekker warme jas tot over mijn kont. Dus dat het pas bij €100,- begint is onzin.
Ik had er vorig jaar eentje bij de Bever. Zo warm, helemaal water en wind dicht. Echt zalig. Mijn beste aankoop ooit
Kari Traa https://www.zalando.nl/karitraa/

En ik heb zelf als koukleum een mooie van Comma gekocht.

https://www.comma-store.eu/c/jackets/down/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven