Mode & Beauty alle pijlers

Een hele warme winterjas

30-08-2020 09:00 59 berichten
Als echte koukleum ben ik op zoek naar de ultieme warme winterjas.
Max 250 euro ongeveer dus uitverkoop zou ideaal zijn.
Ik wil hem gebruiken voor fietsen en wandelen. Moet ook waterdicht zijn en een capuchon hebben. En geen bont of dons.
Ik heb al verschillende merken bekeken zoals Bergans, The North face, Columbia maar weet niet goed of ze echt warm zijn.
Alle reacties Link kopieren
Anwb heeft warme jassen als je nog een maandje wacht.

Verder; draag een muts.
kerst wijzigde dit bericht op 30-08-2020 11:06
1.28% gewijzigd
Afbeelding

Wel boven je budget, maar deze jassen kun je jaren mee doen.
De 3-1 vallen wel iets krapper dan de "gewone" jassen.

https://www.jack-wolfskin.nl/golden-pea ... 59001.html

3-in-1-jas
Waterdicht, winddicht
Ademend
Warm, gewatteerd binnenjack
Robuust
Met taillekoord
Met capuchon
Met gerecyclede wattering
PFC-vrij
bluesign®-gecertificeerd
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dat zijn mooie en goede jassen inderdaad.

En je hebt ook nog Moscow. Ook prijzig maar volgens mij hele goede jassen, en mooi.
Ik tipte dit ook bij het andere “winterjassentopic”. Mijn favoriete merk is Elvine. Ze maken hele warme, Scandinavische jassen voor een redelijke prijs. Vooral de jassen met “kunstdons” zijn warm. Zoals bijvoorbeeld het model Naemi.
Ik heb nog niet gekeken, maar je kan vast wel ergens een aanbieding vinden van een model van vorig jaar!
https://brothersjeans.nl/product/elvine-naemi/

Dit model bijvoorbeeld. Je kunt eens kijken op de Zweedse website en als je een mooi model gezien hebt kijken of dat ook in Nederland wordt verkocht
Zelf vind ik het gevoel dat een jas geeft ook heel belangrijk. Je hebt hele isolerende jassen die toch dun aanvoelen, dat vind ik zelf niet fijn. Bovenstaande jas geeft zo’n lekker “dekbedgevoel”, heerlijk!
Ik heb vorig jaar bij Bever een jas gekocht van Moscow en die is echt heel erg warm.
Grief is just love with nowhere to go
mooiweertje schreef:
30-08-2020 11:39
https://brothersjeans.nl/product/elvine-naemi/

Dit model bijvoorbeeld. Je kunt eens kijken op de Zweedse website en als je een mooi model gezien hebt kijken of dat ook in Nederland wordt verkocht
Er staat niets bij aan productspecificaties.
Maleficent schreef:
30-08-2020 11:42
Ik heb vorig jaar bij Bever een jas gekocht van Moscow en die is echt heel erg warm.
Een collega heeft zo'n lange en die is echt heel warm, ook op de benen.
[quote=Tickel post_id=31837876 time=1598781250 user_id=

https://www.elvine.se/en/product/2974/naemi
Hier wel
O, quoten is niet goed gegaan zie ik. Sorry
Julus schreef:
30-08-2020 11:59
Een collega heeft zo'n lange en die is echt heel warm, ook op de benen.
die van mij komt tot net boven de knie en hij is echt warm. En ik ben een echte koukleum :P
Grief is just love with nowhere to go
Almdudler schreef:
30-08-2020 10:01
Deze jasjes zijn helaas nooit waterdicht :|
Afparelende effect is voldoende in Hollands buitje kan hij makkelijk weerstaan. Geloof sowieso in meerdere laagjes kleden altijd comfortabeler en warmer.
slobberbone schreef:
30-08-2020 12:24
Afparelende effect is voldoende in Hollands buitje kan hij makkelijk weerstaan. Geloof sowieso in meerdere laagjes kleden altijd comfortabeler en warmer.
Niet als je langer op de fiets zit of wandelt. Met de buien van afgelopen week ga je het niet redden zoals met een zogenaamd "Hollands buitje".
Ik zelf draag de Jassen van CMP water en wind dicht, jas lijkt niet heel dik maar ik heb met 1 5 jaar gedaan en nooit echt koud in gehad je hebt nette modellen en echte sportmodellen kijk op zalando voor dit merk.
Ik heb een halflange jas van Moscow en die is echt heerlijk warm, maar niet waterdicht.
De 3-in-1 jas van de ANWB is ook heerlijk warm. Ik heb ook een wat langer model, met een warm jasje in de waterdichte overjas. Ik ben er echt heel blij mee en kan deze iedereen aanraden. Nu draag ik alleen de waterdichte overjas (fiets naar mijn werk) en in de winter wandel/fiets ik met de onderjas erin. Echt heerlijk!
In mijn beleving zijn de jassen van de ANWB echt niet slechter/minder warm dan de dure 'Bever merken', maar er hangt een heel ander prijskaartje aan! Volgens mij heb ik vorig jaar voor die van mij 169 betaald.
(ps. zie dat hij nu al weer bij de ANWB hangt: de Rafaela voor 199 euro- moet je even iemand vinden die lid is)
Ik heb een triclimate jas van The North Face, water en winddicht, hierin heb ik net nooit koud, maar ook niet te warm. Ook een jas van Danefae, ook heerlijk warm en winddicht. Deze is iets minder waterdicht dan die van The North Face.
mardejo schreef:
30-08-2020 14:12
Ik heb een halflange jas van Moscow en die is echt heerlijk warm, maar niet waterdicht.
De 3-in-1 jas van de ANWB is ook heerlijk warm. Ik heb ook een wat langer model, met een warm jasje in de waterdichte overjas. Ik ben er echt heel blij mee en kan deze iedereen aanraden. Nu draag ik alleen de waterdichte overjas (fiets naar mijn werk) en in de winter wandel/fiets ik met de onderjas erin. Echt heerlijk!
In mijn beleving zijn de jassen van de ANWB echt niet slechter/minder warm dan de dure 'Bever merken', maar er hangt een heel ander prijskaartje aan! Volgens mij heb ik vorig jaar voor die van mij 169 betaald.
(ps. zie dat hij nu al weer bij de ANWB hangt: de Rafaela voor 199 euro- moet je even iemand vinden die lid is)
Misschien niet minder, die van de ANWB, maar ik vind die van de ANWB allemaal niet mooi, en bij de Bever sommige nog wel. Dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik ben ook een koukleum en dacht altijd dat de wollen jassen van goed kwaliteit die ik mooi vond heel warm waren. Dat het echt niet veel zou verschillen van een écht warme parka bijvoorbeeld. Maar daar ben ik echt van teruggekomen toen ik eens op een heel koude dag met een vriendin ging wandelen en ik haar warme North Face jas mocht lenen. Wat een verschil met mijn “warme” wollen jas! Ik heb nu net een parka van Teym besteld die geweldig schijnt te zijn. Winddicht, waterdicht, heel warm en duurzaam geproduceerd. Nederlands merk. Ik heb er veel positieve dingen over gelezen, dus ik denk dat ik er heel blij mee ga zijn als het straks weer koud wordt.
Is dat niks:

Afbeelding

Ook lekker voordelig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
The North face is dan ook ontworpen voor extreme temperaturen. Dat je het warm hebt bij -10 zeg maar. Hun slaapzakken idem. Het is aan de prijs maar koud ga je het niet krijgen.
Ik heb een speciale onderjas vorig jaar van h&m gekocht en die werkt bij mij heel goed. Erboven draag ik m’n normale winterjas. Het is hier overdag regelmatig -8 in de winter.

https://www2.hm.com/nl_be/productpage.0912925001.html
Ik kan niet zonder mijn fjällräven jas. Redelijk aan de prijs maar niet dik en toch warm. Zelfs bij -35 graden kan ik er een hemdje onder dragen zonder het koud te krijgen. Ook prima kwaliteit, gezien de jas na 5 jaar en regelmatig wassen nog net zo warm, water en winddicht is als in het begin.
Julus schreef:
30-08-2020 19:35
The North face is dan ook ontworpen voor extreme temperaturen. Dat je het warm hebt bij -10 zeg maar. Hun slaapzakken idem. Het is aan de prijs maar koud ga je het niet krijgen.
Dit is echt alleen bij de Summit serie. De gewone serie is echt voor de doorsnee, alledag.
https://www.bever.nl/p/the-north-face-l ... olour=4012

Ik denk na over deze. Dons maar wel gerecycled dons dus in ieder geval iets beter. Iemand ervaring met deze jas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven