Mode & Beauty alle pijlers

Een jaar geen kleding kopen 2020

09-01-2020 12:48 1131 berichten
Een nieuw jaar, een nieuwe start!

Doe je ook mee met een jaar geen kleding kopen? Omdat je genoeg kleding hebt, omdat je wilt consuminderen, omdat je het milieu minder wil belasten of vanwege welke andere reden dan ook? Klets hier van je af op moeilijke momenten of geef tips aan anderen om dit jaar goed door te komen.

Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Niet
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie wel de laatste pagina’s lezen?
Alle reacties Link kopieren
Nee, krijg een foutmelding.
Alle reacties Link kopieren
Gaat op en af :/

Kan nu eindelijk pagina 44 lezen, maar 43 geeft telkens foutmeldingen
Alle reacties Link kopieren
Klopt.
Anyway.
Hoe gaat het met het niet-kopen van kleding met iedereen? Ik ben affer dan af, moet er wel bij zeggen dat ik gebruik maak van Vinted en dus relatief duurzaam bezig ben :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al heel lang af! Dat gezegd hebbende, zijn de meeste kledingstukken die ik gekocht heb van Vinted en tot mijn verbazing heb ik daar heel goede ervaringen mee (i.t.t. United Wardrobe en de laatste tijd ook Next Closet).
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alleen maar goede ervaringen met Vinted, Lady-Day!
Heb weleens een maat verkeerd ingeschat ofzo maar dan verkoop ik het gewoon zelf ook weer, geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn een aantal Franse merken die ik in mijn stad niet kan kopen en die volop te koop zijn op Vinted. En met Mondial Relay kost de shipping ook geen drol.

Ik verkoop er trouwens niet op. Geen zin meer in dat gedoe. Het enige wat ik gekocht heb en wat me niet past is een gloednieuwe lange wollen winterjas van Agnès b. Die kan ik alleen aan met een dun shirtje er onder en niet met een trui. Die ga ik volgende winter verkopen - maar niet via Vinted.
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop er juist veel op. Vind het geen gedoe, gewoon goede foto’s maken dan krijg je amper vragen.
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
11-04-2021 11:54
Ik verkoop er juist veel op. Vind het geen gedoe, gewoon goede foto’s maken dan krijg je amper vragen.
Ik denk dat ik nog mijn ervaring met United Wardrobe als schrikbeeld heb. Honderdduizend vragen, ook om 'aan foto's' waar ik totaal geen zin in had. Dan had je nog het afdingen.... En uiteindelijk levert het je een paar euro op. Ik ben er gewoon te lui voor denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Vinted eens uitgeprobeerd afgelopen Pasen voor de verkoop. Dit gaat eigenlijk best wel goed. Ik krijg weinig vragen, soms gewoon een tegenbod en dan accepteer ik of doe ik zelf een tegenbod. Veel minder gezeur dan op Marktplaats van tevoren. Maar de pakketjes zijn nog onderweg dus even afwachten. Ik heb ook wat schoenen verkocht, dit veelal op Marktplaats. Ik heb een niche markt met maat 44, dus die raak ik meestal wel kwijt.

Verder ben ik aangemeld voor een buurt kledingruil. Omdat fysieke ruilen niet door gaan is er een lijst van 55 vrouwen die tassen doorgeven. Vanmiddag krijg ik de 2e tas. Hier doe ik de dingen in die prima zijn, maar de moeite niet om online te zetten.

Ik heb mezelf op een kledingbudget gezet van 300 euro per jaar. De opbrengsten van de kleding die ik verkoop zet ik er ook nog bij. Wil namelijk nog steeds die trenchcoat en een bepaalde tas. Die zijn niet goedkoop, dus dat wordt sparen.

De challenge heeft er voor gezorgd dat ik bewuster ben geworden van wat ik mijn huis in haal. Liever een item die te gek is dan veel zozo dingen die vaak in d ekast blijven liggen. Uiteindelijk is dat ook een berg geld als je alles bij elkaar op telt. Dus niet meer die snelle fix
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
11-04-2021 11:24
Er zijn een aantal Franse merken die ik in mijn stad niet kan kopen en die volop te koop zijn op Vinted. En met Mondial Relay kost de shipping ook geen drol.

Ik verkoop er trouwens niet op. Geen zin meer in dat gedoe. Het enige wat ik gekocht heb en wat me niet past is een gloednieuwe lange wollen winterjas van Agnès b. Die kan ik alleen aan met een dun shirtje er onder en niet met een trui. Die ga ik volgende winter verkopen - maar niet via Vinted.
Mag ik vragen wat je zoals gekocht hebt van Vinted? En zit er nog verschil tussen kwaliteit VS omschrijving tussen Fransen en Nederlanders? Heb het idee dat de Fransen wat preciezer zijn en ook qua verwachtingen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook het idee dat Franse verkopers iets preciezer zijn dan Nederlanders. Het valt me op dat als iets uit Frankrijk komt dat het altijd lekker fris gewassen ruikt. Die ervaring heb ik met Nederlandse verkopers minder.

Ik heb een aantal jassen, jasjes en truitjes/truien gekocht van merken als Sezane, Agnès b., A.P.C., Rouje, Filippa K. Broeken vind ik lastiger want dat komt wel aardig precies.

Ik koop alleen dingen die als staat 'new without tags' of 'very good' zijn. En tot nu toe klopt dat voor alle dingen die ik gekocht heb.
Alle reacties Link kopieren
Broeken zijn ook lastig, nieuw is dat al zo.

Broeken lopen hier voor geen meter in de verkoop of je moet al net dat ene model willen of kunnen vinden van een bepaald merk waarvan je al weet dat die past. Zelf begin ik er niet aan om dat online te kopen. Maar gelukkig heb ik nog 13 paar :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik kan de laatse 2 pagina's niet zien want die zijn 'wit' bij mij. Sorry dat ik niet reageer op anderen!

Mijn figuur is veranderd, maar ik heb sinds okt/nov 2019 geen 'kleding' gekocht. Afgelopen jaar wel Bh's en twee huispakken gekocht. En nu wel behoefte om me weer een keer echt mooi aangekleed te voelen met mijn nieuwe 'figuur'. Maar nog genoeg dingen die 'dicht gaan' en twee keer een online shoppoging gedaan die linea recta terug gingen. Dus ik wacht nog op 'live' rond kunnen kijken wat me nu goed staat. Ik hou dus nog even de 'hand op de knip' :lol:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Zo balen dat die pagina's kapot zijn :sigh:


Ik ben benieuwd naar je nieuwe figuur Blondje! Ik hoorde dat het nog weer anders is dan de laatste keer dat ik je zag. Fijn dat je nog wel wat dingen hebt die passen. Draag je thuis vaak zo'n huispak?
Ik heb overigens van mijn buuf een rok gekregen die mij net past (twee kilo eraf en het past prima). De rok was haar te grof en te lang, voor mij is het qua lengte prima en de grovere stof kan ik wel goed hebben.



Ik ga binnenkort een shopafspraak maken. Het is over 2 weken precies anderhalf jaar geleden dat ik mijn laatste kleding kocht. Op 1 paar schoenen en sportkleding/lingerie/sokken/panty's na dan. Ik ben er wel weer eens aan toe. Ik heb besloten naar een grote winkel te gaan en daar een personal shopper te boeken. Het lijkt me wel fijn dat het nu rustiger is in de winkels.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een truitje binnen gekregen via Vinted. Nederlandse verkoper. Truitje was omschreven als 'new without tags'. Hmmmm.... er zat een grote haal in en allerlei van die 'bolletjes' (pilling) die je alleen krijgt als je iets draagt. Die bolletjes kreeg ik er nog wel af maar die haal (met lange draad die eruit hangt) blijf je zien. Kon zo de kliko in. Eerste ding via Vinted wat ik meteen weg kon gooien.
Alle reacties Link kopieren
Zonde Lady! Dat doet de naam van de NL verkopers weer geen goed idd.
Zelf ben ik heel secuur, maak detail foto’s en foto’s van alle etiketten die ergens (nog) in zitten. Ben ook eerlijk over de staat van een product, en hanteer lage prijzen.
Soms staan er duidelijk (veel!) gedragen schoenen op van een merk als Gabor, niet super goedkoop maar ook niet super duur, vragen ze daar alsnog 25-30 euro voor. Ik zou ze niet hoeven maar als ik echt krap zat dat ik gedragen schoenen moest kopen, zou ik er nog Max 3-5 euro voor geven.... Ik houd dit merk nu in de gaten omdat ik goedkoop ‘nieuw zonder prijskaartje’ sandalen voor de zomer wil kopen. Daaraan zie je gelukkig ook goed of ze gedragen zijn dat scheelt.
Maar ik ga veel te ver off topic sorry daarvoor.
Marana wat ben je goed bezig! :cheer2:
Klinkt als een goed plan jouw grote winkel & afspraak & personal shopper. Dan Ben je ook maar weer gelijk klaar.
OudBlond ook jij houdt het goed vol, zelfs met een veranderd figuur! :cheer:
Jullie zijn een voorbeeld voor velen (en ook een voorbeeld dat ik niet kan volgen, ik shop te graag en heb regelmatig updates in mijn kledingkast nodig, dat is wel weer gebleken).
Alle reacties Link kopieren
@ Lady, afkeuren en melding maken. Dan krijg je je geld terug van Vinted. Als koper sta je vrij sterk


@Marana, goed bezig. Kan me voorstellen dat wanneer je echt helemaal niets hebt gekocht voor zo'n lange periode dingen ook wel op beginnen te raken en dat je aan iets nieuws toe bent.

Het shoppen is idd een stuk relaxter qua drukte. Wel vind ik een tijdslot stressvol en neig dan echt tot impulsaankopen omdat alles snel moet
Afspraak gemaakt, zaterdag ga ik shoppen :yes: om 15u gereserveerd, met een personal shopper. In principe een uur, maar ik hoop dat er niet veel mensen het laatste tijdslot (16u) geboekt hebben en dat ik dan eventueel wat langer mag.
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
13-04-2021 13:26
@ Lady, afkeuren en melding maken. Dan krijg je je geld terug van Vinted. Als koper sta je vrij sterk

Het ding was 3 euro, terugsturen kon, maar dan ben ik verantwoordelijk voor de verzendkosten. Als ik er 20 euro voor had betaald was het een ander verhaal.

Ik ga zo een wollen trui ophalen, ook van een NL verkoper, 35 euro voor betaald. De verwachtingen zijn hoog ;)
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is de moeite idd niet Lady Day. Wel zou ik dit in een review vermelden.
Ik ben eerder zo iemand die het een categorie lager zet want er zit 1 pilletje aan ofzo.

Ik heb net een super leuke reactie gehad van een Française. Ze had mijn Lancel Paris portemonnee ontvangen. Die dingen zijn vrij duur dus ze heeft een goede deal gekregen voor 35 euro. Het oversteeg haar verwachtingen. Altijd leuk om te horen.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog verkocht was ik ook heel secuur. Wat ik ook heel bijzonder vind is dat er soms kleding opgestuurd wordt die niet gewassen is. Ik was sowieso alles wat binnen komt maar als het binnenkomt met een vlekje of als het muf ruikt vind ik dat toch wel vreemd.

Een Lancel portemonee van 35 euro is een goede deal! Ik heb ooit een keer een Lancel tas gekocht in een kringloopwinkel. Ik kende het merk helemaal niet maar ik zag dat het heel goede kwaliteit was.
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
13-04-2021 18:33
Oh dat is de moeite idd niet Lady Day. Wel zou ik dit in een review vermelden.
Ik ben eerder zo iemand die het een categorie lager zet want er zit 1 pilletje aan ofzo.

Ik heb net een super leuke reactie gehad van een Française. Ze had mijn Lancel Paris portemonnee ontvangen. Die dingen zijn vrij duur dus ze heeft een goede deal gekregen voor 35 euro. Het oversteeg haar verwachtingen. Altijd leuk om te horen.
Wat leuk zeg! Zo had ik eens een Française die een complete outfit kocht (jeans, top, blazer) en me een selfie stuurde dat ze het aan had, helemaal glunderend :love: later heeft ze nog een keer wat items gekocht ook. Vond dat zo leuk en aandoenlijk.
Mensen op vinger zijn ove het algemeen wat vriendelijker dan op mp.

Maar terug on topic, ik heb vanmiddag NIET niets gekocht, maar m’n kind wil straks bij de eerste zonnestralen weer een hoedje op en het oude hoedje is gekreukt en lelijk. Dus krijgt ze een nieuwe :) leuk voor bij haar nieuwe lentegarderobe, alles vervangen want de lengte in geschoten.
Inmiddels zijn we voorzien en gaan we weer op shopdieet.
Nou ik heb geshopt hoor. Met personal shopper. In een winkel met meer dan 300 merken en 8000 m2 winkeloppervlak.

En het viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik had een heel verhaal getypt over wat ik zocht maar ik kreeg een personal shopper die zo van de vloer werd geplukt en niets had gelezen. Ze zocht best wel wat kleding bij elkaar maar veel was t m gewoon niet. Ik heb wel een en ander gepast, maar dan werd ook weer duidelijk waarom ik die kleding zelf in het rek zou hebben laten hangen. Zo had ze zes leuke jurken die allemaal te lang waren. Ik had gevraagd om 'tot op de knie', ze vroeg wel of iets langer ook mocht want dat is blijkbaar in, maar na er 2 van gepast te hebben heb ik de rest terug gegeven, die lengte staat me gewoon echt niet. Mijn vriend snuffelde ook rond en kwam met betere suggesties.

Ik had uiteindelijk 3 jurken, 3 tops en 2 broeken. Na nog een rondje zelf neuzen (dat miste ik eigenlijk wel, ik paste en die personal shopper en mijn vriend kwamen met dingen aan dus ik kon zelf amper rondkijken) keek ik nog eens kritisch naar mijn stapel, met de regels die ik me het afgelopen jaar had voorgenomen, en toen heb ik toch weer een en ander weggelegd. Ik ben met 2 jurken, een top en een broek thuisgekomen. Drie outfits, terwijl ik had gehoopt op 6. Nou ja, ook de helft van mijn gereserveerde bedrag dus daar moet ik dan nog maar een keer voor op pad.

Als ik het vergelijk met de laatste keer dat ik geshopt heb, in oktober 2019, is het wel een teleurstelling. Ik kwam toen in Amersfoort, een stad waar ik nooit eerder had gewinkeld, een leuk boetiekje tegen, qua oppervlakte misschien 5% van de winkel van vandaag. En in die boetiek hadden ze precies de dingen die ik leuk vind. Ik kocht toen in veel minder tijd veel meer: 3 jurken, 2 truien, een broek en een lange jas/vest. Op 1 trui na heb ik het allemaal (veel) gedragen de afgelopen 2 winters, dus bijna alles voldeed ook wel aan mijn nu gestelde regels (alleen kopen als ik er zelf echt blij mee ben en de prijs/kwaliteit verhouding goed vind, van prettige stof, van de juiste lengte, en als complete outfit, dus niet denken dat ik er thuis wel iets bij zal zoeken, thuis er iets bij vinden is mooi meegenomen).
Ik ga nog eens op zoek naar dat boetiekje, ik hoop dat het nog bestaat en dat ik daar ook een afspraak kan plannen.

Oh en schoenen hadden ze amper, dat was echt teveel verwacht van mij, dat ik die ook nog zou kunnen kopen. Daar moet ik toch maar eens voor naar een schoenenwinkel met veel meer keus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven