Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

24-12-2014 16:08 2698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
quote:kirstenvp schreef op 04 januari 2015 @ 17:23:

Ik denk dat het mij opzicht wel goed gaat lukken, alleen in mei ga ik naar Milaan. Ik verwacht dat ik me hier niet in kan houden met shoppen

Milaan is alleen een mooie winkelstad als je een dikke portemonnee hebt en Dior en Prada kunt kopen.

Voor de normale burger is het shoppen daar niet boeiend.

Voorderest is het een leuke stad, maar wees niet bang dat je er gaat shoppen.
quote:sinnombre schreef op 05 januari 2015 @ 11:51:

[...]

Milaan is alleen een mooie winkelstad als je een dikke portemonnee hebt en Dior en Prada kunt kopen.

Voor de normale burger is het shoppen daar niet boeiend.

Voorderest is het een leuke stad, maar wees niet bang dat je er gaat shoppen.En je kunt het ook zo zien: omdat je niet 'hoeft' te shoppen, heb je meer tijd on de stad te bekijken.
Of had je deze trip juist geboekt om te gaan shoppen?
quote:spuit-elf schreef op 05 januari 2015 @ 13:09:

[...]

En je kunt het ook zo zien: omdat je niet 'hoeft' te shoppen, heb je meer tijd on de stad te bekijken.Milaan is vooral een industriestad dus qua cultuur niet megabijzonder.
Ik doe niet mee maar lees wel mee. Vanwege ernstige gewichtstoename door medicatie afgelopen jaar, ben ik steeds ontevreden met wat ik heb en past er veel niet meer. Ik heb nu, mede door jullie topic geïnspireerd en door wat van de geposte linkjes aan te klikken, al 3x de bezem door m'n collectie gehaald. 4 grote tassen zijn in de kledingbak beland. Een bak vol zomerschoenen en een koffer zomerkleren heb ik weggeborgen. Nog 1 tas met mooie, vrij nieuwe kwaliteitskringen die ik niet meer pas heb ik weggezet met het idee er ergens dit jaar weer in te passen. Zo niet gaat het volgend jaar januari de deur uit.

Van het weinige mooie dat ik over heb wil ik capsules gaan maken voor de seizoenen.

Liefst zou ik willen shoppen in mijn huidige maat maar 1) ik hoop snel weer in wat te kleine mooie kleding van me te passen en 2) ik moet verhuizen binnenkort dus heb m'n geld hard nodig.

Gelukkig had m'n ma nog een stapel broeken liggen die me nu passen die ik mag hebben. En heb ik afgelopen maanden wel m'n ondergoed en sokken vervangen en ook uitgezocht dus dat kan allemaal wel een jaar mee. Ook beha's.

Het enige wat ik écht komende week moet aanschaffen is goede waterdichte wandellaarzen. Ik kom nu al telkens met natte sokken thuis simpelweg omdat mijn 5 jaar oude Ecco's compleet versleten zijn. De zolen zijn helemaal dun. Zo jammer want ze waren perfect. Nergens meer te vinden. Dus op naar ANWB winkel.

Ik ga verder nu expres niet de stad in want ik word veel te hebberig in de sale. Het consuminderen mag bij mij ook wel eens voet aan de grond krijgen.

Top topic en ik blijf jullie volgen.
Ik kan nog wel met mijn huidige warme winterjassen, maar weet dat er volgend jaar een nieuwe mag komen.

Nu is er veel in de aanbieding. Als het nu lukt dan ben ik wel weer voor een tijd klaar en hoef niet dwangmatig te shoppen door gebrek. Als dat lukt dan spaar ik zeker 50 - 80 euro uit. Mocht ik volgend jaar dan toevallig DE jas tegen komen dan kan ik die toch kopen zonder me af te vragen of ik die wel nodig heb. Ik ben al een paar jaar op zoek naar DE jas. De tijdloze blijven goed om af te wisselen en te drogen als ze nat zijn of zo.Blijven ze ook langer mooi.

(Er was iemand die wilde weten hoeveel je uitspaart. En ieder heeft een andere motivator nodig om te consuminderen.)

EDIT: Ja, mij helpt het wel om sneller beslissingen te nemen dat consuminderen. In elk geval om af te zien van een aankoop die best wel handig zou zijn. Ik heb na 3 jaar weer een winterjas gevonden die ik best wel mooi vind. Kan ik er weer 2 jaar tegen.

Ja, ik had behoefte aan iets nieuws. Altijd met dezelfde jas aan dat gaat vervelen. Ik heb de jas wel voor 17 euro minder hier liggen dan op de site van het merk zelf..... Dat snap ik niet zo goed. Er moet wel een sjaal bij, maar die heb ik nog genoeg.
Heb uiteindelijk een duik genomen in mijn kledingkast en een compleet nieuw setje gecreëerd van een rok die ik 5 jaar geleden voor het laatst heb gedragen(meteen na aanschaf en daarna nooit meer) met zwart ruitje en mooie pumps en sjaaltje en veel armbanden(heb ik ook al stapels van). Zag er top uit dus Karen Millen is naar de achtergrond verdwenen
Hey Dappere Gerbera, wat goed dat je meedoet! Wat ik fijn vind aan de capsule wardrobe is dat je alléén nog maar dingen in je kast hebt hangen die daadwerkelijk goed passen enzo. Dus niet meer zoeken tussen een berg net-niet spullen of zomerkleren.
Ha, Pumps. Ik wilde zeggen: doe het niet

Haha! Maar je hebt dus een jas gekocht?
quote:waterplant schreef op 06 januari 2015 @ 21:07:

Heb uiteindelijk een duik genomen in mijn kledingkast en een compleet nieuw setje gecreëerd van een rok die ik 5 jaar geleden voor het laatst heb gedragen(meteen na aanschaf en daarna nooit meer) met zwart ruitje en mooie pumps en sjaaltje en veel armbanden(heb ik ook al stapels van). Zag er top uit dus Karen Millen is naar de achtergrond verdwenen

Wat goehoed!!

Super dat je de verleiding hebt weerstaan, en daardoor ook juist weer iets nieuws hebt gevonden tussen je eigen spullen. Leuk!
quote:novelle schreef op 07 januari 2015 @ 09:03:

Hey Dappere Gerbera, wat goed dat je meedoet! Wat ik fijn vind aan de capsule wardrobe is dat je alléén nog maar dingen in je kast hebt hangen die daadwerkelijk goed passen enzo. Dus niet meer zoeken tussen een berg net-niet spullen of zomerkleren.

Klopt. Ik heb ook mijn kast uitgezocht en alles wat te zomers is, niet draagbaar ivm borstvoeding/kolven of nét te strak zit (en dat was best veel ) naar één kant van de kast verplaatst. (In dozen stoppen lukt niet, te veel en te kreukelgevoelig). Ik blijf het wel moeilijk vinden, omdat sommige dingen zo mooi zijn, en ook wel passen, maar ik ze dan toch niet draag. Maar steeds zoeken tussen de niet-passende kleding is echt frustrerend en deprimerend.

@waterplant: heel goed! Het ging je dus kennelijk meer om iets nieuws/leuks en niet om dat ene perfecte jurkje. Je hebt me trouwens wel aan het denken gezet. Ik heb ook veel jurkjes die perfect leken maar die ik toch amper draag. Waarom is het perfecte jurkje zo moeilijk te vinden?? Zo'n aperte smaak of moeilijk figuur heb ik niet. Ik had wel het zo goed als perfecte jurkje, maar dat is een beetje gekrompen en nu nét iets te kort naar mijn smaak
quote:DappereGerbera schreef op 05 januari 2015 @ 23:52:

Ik doe niet mee maar lees wel mee. Vanwege ernstige gewichtstoename door medicatie afgelopen jaar, ben ik steeds ontevreden met wat ik heb en past er veel niet meer. Ik heb nu, mede door jullie topic geïnspireerd en door wat van de geposte linkjes aan te klikken, al 3x de bezem door m'n collectie gehaald. 4 grote tassen zijn in de kledingbak beland. Een bak vol zomerschoenen en een koffer zomerkleren heb ik weggeborgen. Nog 1 tas met mooie, vrij nieuwe kwaliteitskringen die ik niet meer pas heb ik weggezet met het idee er ergens dit jaar weer in te passen. Zo niet gaat het volgend jaar januari de deur uit.

Van het weinige mooie dat ik over heb wil ik capsules gaan maken voor de seizoenen.

Liefst zou ik willen shoppen in mijn huidige maat maar 1) ik hoop snel weer in wat te kleine mooie kleding van me te passen en 2) ik moet verhuizen binnenkort dus heb m'n geld hard nodig.

Gelukkig had m'n ma nog een stapel broeken liggen die me nu passen die ik mag hebben. En heb ik afgelopen maanden wel m'n ondergoed en sokken vervangen en ook uitgezocht dus dat kan allemaal wel een jaar mee. Ook beha's.

Het enige wat ik écht komende week moet aanschaffen is goede waterdichte wandellaarzen. Ik kom nu al telkens met natte sokken thuis simpelweg omdat mijn 5 jaar oude Ecco's compleet versleten zijn. De zolen zijn helemaal dun. Zo jammer want ze waren perfect. Nergens meer te vinden. Dus op naar ANWB winkel.

Ik ga verder nu expres niet de stad in want ik word veel te hebberig in de sale. Het consuminderen mag bij mij ook wel eens voet aan de grond krijgen.

Top topic en ik blijf jullie volgen.Ik heb hetzelfde. Na mijn zwangerschap past veel niet meer of zit het net te strak. Het is goed om de dingen die je niet past op te bergen/weg te hangen. Het scheelt de frustratie van steeds het gevoel dat je te dik bent, omdat je nergens in past. Door mijn te kleine kleding weg te hangen zeg ik tegen mezelf: ik ben niet te dik, maar die kleding is te smal (voor mij op dit moment).
Dat zeg ik ook tegen mijzelf en ben niet eens zwanger geweest. Ik ben aangekomen en merk dat wel in mijn kleding. Maar ik zit nu zoveel beter in mijn vel dat ik er echt niet naar verlang om weer mijn oude spijkerbroeken aan te kunnen. Die gaan dus één voor één de deur uit.
quote:novelle schreef op 07 januari 2015 @ 09:05:

Ha, Pumps. Ik wilde zeggen: doe het niet

Haha! Maar je hebt dus een jas gekocht?

Nog niet....

Er liggen hier 2 jassen die op zich qua model prima zijn. Ze zijn beter en mooier dan wat ik tot nu toe in de winkels zag.

Ik zit nu nog te dubben of ik ze allebei neem. Mijn jongste winterjas is 4 jaar oud.

Mijn huidige vind ik mooier, maar die begint te slijten na 3 jaar. Deze (die hier liggen) hebben dezelfde kwaliteit.

Ze gaan dus op een hangertje aan de deur en dan kan ik de komende week iedere dag kijken of ik ze nog steeds mooi vind en ze aan wil.

Maar ik ben eerder het type van - als ik het nu niet koop dan is het op - maar ik wil er even aan wennen dat ze ook bij mij gaan horen.

En..... als ik nu toch nog een mooiere zie..... dan kan ik die nog nemen. Ik ken mezelf. Ik wil er maar eentje en ik weet eigenlijk al welke. Ik wil het alleen zeker weten.

Voordeel van consuminderen. Geen kleding kopen kan niet na 2 jaar weinig kopen. Vervanging is nodig.

Ik ga even een weekje genieten van niet moeten zoeken, maar gevonden.
...
Tsja, ik heb nog niet gezondigd, nog 51 weken te gaan ;)?

Ik heb mijn garderobes van wat ik bij mijn ouders heb en wat op mijn kamer hing samengevoegd en het is een dik gevulde kledingkast. Gelukkig past het nét, zou rot zijn als ik een extra kledingkast nodig had ;).

Nou was ik aan het tellen geslagen...

- 20 jurkjes. 12 lange broeken in allerlei kleuren. 2 korte broeken. Een enorme stapel basic shirts. 3 truien. 2 stapels leuke shirts variërend van stof, mouwloos tot lange mouw. Weinig vesten (houd ik niet zo van). Genoeg ondergoed, veel sokken.

- 11 rokken, waarvan 2 te groot, 1 wat verwassen, 2 zijn lastig om in te fietsen , 1 vind ik toch niet zo geweldig als bij aankoop 3 jaar geleden. Dan heb je nog eentje te kort voor naar het werk, 2 goede zwarte rokken en de rest dus.

- Blazers for life, heb er wel 10 (3 zwart, 2 blauw, wit, rood, fuchsia, beige, donkere aardtint met kleuren). Van de witte blazer is helaas 1 mouw eeuwig bevlekt door schuren tegen een bagagekar op Schiphol

- 1 zomerjas en 1 winterjas

- 4 paar laarzen/laarsjes, veel pumps (8 paar), 1 paar rotsneakers, 1 paar fijne leren sneakers, 2 paar sandalen, 1 paar badslippers en nog wat schoenen die weg moeten.

- Sportkleding + -schoenen, genoeg en vele net nieuw

- Panty's for life, helaas hebben veel panty's een kort leven, maar dat terzijde.

- 3 bikini's, waarvan twee al 2/3 jaar oud en iets te baggy of het broekje valt open van boven als ik op mijn zij lig... ja...

Vertel me niet hoeveel combinaties ik hiermee zou kunnen maken. Het antwoord is beslist oneindig. Ik herken het idee van het eindeloos denken 'als ik dit toch zou hebben, kan ik dit zo en zo in mijn garderobe gebruiken', om dit vervolgens over een ander item te denken.

Nu is mijn grote hobby vanzelfsprekend shoppen, maar het kan veel minder qua aankopen. Daarom nu een lijstje van wat er gekocht mag worden dit jaar:

- Zomerjas, want de oude is na 3 jaar bij de mouwen aan het vergaan.

- 1 basic rok, op voorwaarde dat het een lichtere kleur heeft, geen print, fietsbaar is en geen marilyn monroe effect geeft. Mijn leuke shirtjes moeten erop kunnen.

- 1 lichte blazer

- 1 paar zomersandalen, want ik was zo fan van mijn beige dat ik ze ook in niet fancy omstandigheden aanhad... nu zien ze er dus niet zo fancy meer uit...

- 1 paar lichte pumps in de uitverkoop. Mijn lichte pumps zijn eigenlijk zo uitgelubberd dat ik moeite moet doen om ze aan te houden.

- Winterjas alleen als oude dood gaat. En panty's als ik echt niks meer heb.

- Bikini alleen als ik een strandvakantie heb geboekt. Anders geen nodig.

Maar jeetje, wat veel kleding zeg. Ik besef me volledig dat mijn wishlist alsnog bestaat uit items die niet nodig zijn, op de zomerjas na. Ik beloof me plechtig aan deze lijst te houden. Het moeilijkst zal zijn om geen jurkjes te kopen. Ik heb een enorme zwak voor jurkjes.

En hoewel ik al diverse keren heb opgeruimd en dingen heb weggedaan, ga ik mijn rokjessectie nogmaals opruimen. En de ondergoedsectie ook.

Ik zal de uitgaven bijhouden ;).
quote:joysjuhhh schreef op 07 januari 2015 @ 14:13:

Tsja, ik heb nog niet gezondigd, nog 51 weken te gaan ;)?

Ik heb mijn garderobes van wat ik bij mijn ouders heb en wat op mijn kamer hing samengevoegd en het is een dik gevulde kledingkast. Gelukkig past het nét, zou rot zijn als ik een extra kledingkast nodig had ;).

Nou was ik aan het tellen geslagen...

- 20 jurkjes. 12 lange broeken in allerlei kleuren. 2 korte broeken. Een enorme stapel basic shirts. 3 truien. 2 stapels leuke shirts variërend van stof, mouwloos tot lange mouw. Weinig vesten (houd ik niet zo van). Genoeg ondergoed, veel sokken.

- 11 rokken, waarvan 2 te groot, 1 wat verwassen, 2 zijn lastig om in te fietsen , 1 vind ik toch niet zo geweldig als bij aankoop 3 jaar geleden. Dan heb je nog eentje te kort voor naar het werk, 2 goede zwarte rokken en de rest dus.

- Blazers for life, heb er wel 10 (3 zwart, 2 blauw, wit, rood, fuchsia, beige, donkere aardtint met kleuren). Van de witte blazer is helaas 1 mouw eeuwig bevlekt door schuren tegen een bagagekar op Schiphol

- 1 zomerjas en 1 winterjas

- 4 paar laarzen/laarsjes, veel pumps (8 paar), 1 paar rotsneakers, 1 paar fijne leren sneakers, 2 paar sandalen, 1 paar badslippers en nog wat schoenen die weg moeten.

- Sportkleding + -schoenen, genoeg en vele net nieuw

- Panty's for life, helaas hebben veel panty's een kort leven, maar dat terzijde.

- 3 bikini's, waarvan twee al 2/3 jaar oud en iets te baggy of het broekje valt open van boven als ik op mijn zij lig... ja...

Vertel me niet hoeveel combinaties ik hiermee zou kunnen maken. Het antwoord is beslist oneindig. Ik herken het idee van het eindeloos denken 'als ik dit toch zou hebben, kan ik dit zo en zo in mijn garderobe gebruiken', om dit vervolgens over een ander item te denken.

Nu is mijn grote hobby vanzelfsprekend shoppen, maar het kan veel minder qua aankopen. Daarom nu een lijstje van wat er gekocht mag worden dit jaar:

- Zomerjas, want de oude is na 3 jaar bij de mouwen aan het vergaan.

- 1 basic rok, op voorwaarde dat het een lichtere kleur heeft, geen print, fietsbaar is en geen marilyn monroe effect geeft. Mijn leuke shirtjes moeten erop kunnen.

- 1 lichte blazer

- 1 paar zomersandalen, want ik was zo fan van mijn beige dat ik ze ook in niet fancy omstandigheden aanhad... nu zien ze er dus niet zo fancy meer uit...

- 1 paar lichte pumps in de uitverkoop. Mijn lichte pumps zijn eigenlijk zo uitgelubberd dat ik moeite moet doen om ze aan te houden.

- Winterjas alleen als oude dood gaat. En panty's als ik echt niks meer heb.

- Bikini alleen als ik een strandvakantie heb geboekt. Anders geen nodig.

Maar jeetje, wat veel kleding zeg. Ik besef me volledig dat mijn wishlist alsnog bestaat uit items die niet nodig zijn, op de zomerjas na. Ik beloof me plechtig aan deze lijst te houden. Het moeilijkst zal zijn om geen jurkjes te kopen. Ik heb een enorme zwak voor jurkjes.

En hoewel ik al diverse keren heb opgeruimd en dingen heb weggedaan, ga ik mijn rokjessectie nogmaals opruimen. En de ondergoedsectie ook.

Ik zal de uitgaven bijhouden ;).

Ik help je even

Dikgedrukt kan weg!

En wat betreft je wishlist: doe het niet!

Bewaar je lijst tot 1 januari 2016.
Heeft iemand nog blogs over besparen, consuminderen gericht op kleding? Zoals die blog van un-fancy! Super leuk en inspirerend om te lezen.
Bedankt ;). Veel van die items gaan inderdaad weg.

Ik houd je op de hoogte hoe het me vergaat ;).
quote:marforce schreef op 07 januari 2015 @ 14:25:

Heeft iemand nog blogs over besparen, consuminderen gericht op kleding? Zoals die blog van un-fancy! Super leuk en inspirerend om te lezen.http://theproject333.com

(Simple is the new black)

En de groene meisjes schrijven ook over dit onderwerp: http://www.degroenemeisjes.nl/opgeruimd ... uwe-jaar-3

http://www.readingmytealeaves.com

Over een 'minimalist wardrobe' en 'living in a tiny apartment' enzo.
Ik doe ook mee. Niet omdat ik al teveel kleding heb, niet omdat ik moet of wil bezuinigen, niet omdat ik teveel shop, maar enkel en alleen omdat ik een groot voorstander ben van consuminderen. En omdat ik binnenkort ga verhuizen (naar een woning die de helft kleiner is dan waar ik nu woon) en ik zo min mogelijk overbodige spullen wil meeverhuizen. Ik vind het concept van die capsules heel interessant, ik geloof alleen niet dat ik 4x37 kledingstukken nodig heb. Ik draag de meeste van mijn broeken het hele jaar door, net als een groot deel van mijn schoenen, dus het lijkt me een beetje onzin om aparte stukken te hebben voor verschillende seizoenen. Ik wil dus een soort basisset kleding zien te krijgen waar ik het hele jaar mee vooruit kan. Ik draag in de winter namelijk rustig dezelfde hemdjes, shirtjes en dunne truitjes als in de zomer, alleen dan met een vest of jasje er overheen. Ik ga a.s. weekend weer eens mijn kast onderhanden nemen, en dan de dingen weggooien die ik nooit meer aan heb. Wég met alle kleding die een maat te groot of te klein is, wég met alle kleding die nergens bij past, wég met alle kleding die ik toch nooit aanheb omdat het me niet staat of omdat het niet lekker zit.
Ik ben al voor de bijl gegaan en heb me uitgeleefd in de promiss sale bij wehkamp.

En 2 paar laarzen waarvan er 1 paar goed past. Maar nu komt ie;

Ik vind mijn eigen (oude) laarzen fijner en mooier qua lengte. Dus ik heb nu besloten dat ik geen nieuwe laarzen nodig heb en dus niet koop.

De kleding; op 3 items na alles zonder al te lang nadenken al klaar gelegd voor retour (wel jammer van die ene bloes in emerald groen die me geweldig staat maar waar ik de zweetlucht van een ander in rook na 3 minuten :( )

Wat ik wil houden is;

1 zwarte basic top met driekwart mouwen. Ik heb alleen nog een afgewassen zwarte basic lange mouwen top dus die gaat nu ook weg.

1 gouden kanten shirt wat fantastisch bij mijn huid en stijl past.

1 zwarte blazer in gebreide structuur omdat ik geen blazers meer paste van mezelf en er toch echt minstens 1 wil hebben voor als ik zakelijke afspraken heb.

Kosten; 38 euro. Mag dit van de viva dames of gaan jullie me nu afbranden omdat ik niet mee doe en ook nog hier kom vertellen ?
Je bent alleen jezelf verantwoording schuldig ;). De vraag voor jezelf is: is dit een teken dat je de rest van het jaar ook 38 euro per maand gaat uitgeven? Wat is het volgende dat je toch nodig hebt?
quote:prik schreef op 07 januari 2015 @ 14:59:

Ik doe ook mee. Niet omdat ik al teveel kleding heb, niet omdat ik moet of wil bezuinigen, niet omdat ik teveel shop, maar enkel en alleen omdat ik een groot voorstander ben van consuminderen. En omdat ik binnenkort ga verhuizen (naar een woning die de helft kleiner is dan waar ik nu woon) en ik zo min mogelijk overbodige spullen wil meeverhuizen. Ik vind het concept van die capsules heel interessant, ik geloof alleen niet dat ik 4x37 kledingstukken nodig heb. Ik draag de meeste van mijn broeken het hele jaar door, net als een groot deel van mijn schoenen, dus het lijkt me een beetje onzin om aparte stukken te hebben voor verschillende seizoenen. Ik wil dus een soort basisset kleding zien te krijgen waar ik het hele jaar mee vooruit kan. Ik draag in de winter namelijk rustig dezelfde hemdjes, shirtjes en dunne truitjes als in de zomer, alleen dan met een vest of jasje er overheen. Ik ga a.s. weekend weer eens mijn kast onderhanden nemen, en dan de dingen weggooien die ik nooit meer aan heb. Wég met alle kleding die een maat te groot of te klein is, wég met alle kleding die nergens bij past, wég met alle kleding die ik toch nooit aanheb omdat het me niet staat of omdat het niet lekker zit.

Ha Prik! Leuk dat je meedoet.

Van elke capsule gaan er zeker items mee naar het volgende seizoen, dus je hoeft niet steeds 37 nieuwe dingen te kopen hoor. Ik doe eigenlijk net als jij, ik draag dezelfde spijkerbroeken en slacks het hele jaar door, net als shirts. En mijn bikerjack. Maar in de winter voeg ik nu wat warme vesten toe en in de zomer weer wat anders. En slippers bijvoorbeeld.

Fijn he! Opruimen!
quote:DappereGerbera schreef op 07 januari 2015 @ 15:07:

Ik ben al voor de bijl gegaan en heb me uitgeleefd in de promiss sale bij wehkamp.

En 2 paar laarzen waarvan er 1 paar goed past. Maar nu komt ie;

Ik vind mijn eigen (oude) laarzen fijner en mooier qua lengte. Dus ik heb nu besloten dat ik geen nieuwe laarzen nodig heb en dus niet koop.

De kleding; op 3 items na alles zonder al te lang nadenken al klaar gelegd voor retour (wel jammer van die ene bloes in emerald groen die me geweldig staat maar waar ik de zweetlucht van een ander in rook na 3 minuten :( )

Wat ik wil houden is;

1 zwarte basic top met driekwart mouwen. Ik heb alleen nog een afgewassen zwarte basic lange mouwen top dus die gaat nu ook weg.

1 gouden kanten shirt wat fantastisch bij mijn huid en stijl past.

1 zwarte blazer in gebreide structuur omdat ik geen blazers meer paste van mezelf en er toch echt minstens 1 wil hebben voor als ik zakelijke afspraken heb.

Kosten; 38 euro. Mag dit van de viva dames of gaan jullie me nu afbranden omdat ik niet mee doe en ook nog hier kom vertellen ?

Kunnen we een deal maken dat je wel meedoet maar dan van 7 januari 2015 tot 7 januari 2016?

Eerder schreef je wel dat je alleen laarzen nodig had. En nu heb je de laarzen niet gekocht maar wel andere dingen. Hoe zit dat??

We moeten elkaar hier wel scherp houden natuurlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven