Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

24-12-2014 16:08 2698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
voor speels en waterplant!!
quote:*speels* schreef op 08 januari 2015 @ 22:42:

Ik heb een mooie dikke okerkleurige sjaal van wol (voor 5 ¤) laten hangen!

8 dagen later..still in the game, hurray!

Goed zo!

Niet meer aan denken, je hebt het niet nodig.
quote:waterplant schreef op 08 januari 2015 @ 23:02:

Ben druk met een dieet begonnen, in de zin van dat ik me nu al een week keurig hou aan de schijf van 5 i.p.v. 16. Als ik 5 kilo afval pas ik in nog meer kleren die ik heb Go waterplant!
quote:DappereGerbera schreef op 09 januari 2015 @ 06:48:

voor speels en waterplant!!

+1

En voor mezelf
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane-Ice
Jij ook toch novelle?
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik heb niets gekocht, nee. Ben wel veel aan het opruimen. Niet alleen mijn kast, trouwens.
Nou ook voor jou!
Prrrr, mauw miawwwww.
Wat een gezellig no-shop-feestje hier!
quote:DappereGerbera schreef op 09 januari 2015 @ 07:08:

Wat een gezellig no-shop-feestje hier!

Ja he?!

Ik schrijf niet vaak mee.

Ik heb al een keer aangegeven dat ik geen kleding en schoenen koop voor een jaar (ook geen lingerie en sokken) en dat is duidelijk denk ik.
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik heb ook nog niets gekocht. Ik zou ook eigenlijk niet weten wat ik nodig heb. Geen idee hoelang ik het ga volhouden...
Kochten jullie normaal iedere week wel iets dan?
Nou, misschien niet iedere week, maar in deze tijd (uitverkoop) koop ik normaal gesproken best veel. Ik ga iedere woensdagochtend met mijn moeder en zus naar de stad. Deze week was mijn zus op zoek naar een vest. Ik ben niet in de verleiding gekomen om zelf iets te kopen.
Ik heb ook het voornemen om geen kleding of schoenen dit jaar te kopen.

Mijn insteek is : ik heb genoeg mooie, nette en casual kleding.

Meer heb ik niet nodig.

Probeer mijn hebzucht naar meer kleding te temperen.

Ik kocht elke maand voor veel geld kleding, maar nu ga ik dit jaar, eerst alles dragen.
Ik doe ook mee! Niet met een jaar geen kleding meer kopen, maar met een jaar weinig kleding kopen. Ik ga dit weekend mijn kast opruimen. Heb afgelopen maanden al netjes bij gehouden wat ik wel en niet draag. Alle kleding waarvan de hangertjes nog verkeerd hangen ga ik weg doen. Daarna mag ik een lijstje maken met vijf items die ik nog kopen mag. In juli doe ik hetzelfde met mijn zomerkleding, ook opruimen, en een lijstje maken van vijf items.

Een jaar niets kopen lukt mij niet.. Maar maximaal 10 items dit jaar wel!
Ik probeer het zoals marforce : ik schrijf op wat ik echt nodig heb en alleen dat mag ik kopen. Op mijn lijstje staat momenteel: een net en neutraal vestje dat overal bij past, een paar elegante schoenen met een hakje, een paar makkelijke stapschoenen, zwarte en roestbruine panty's.
Marforce en Fam, Jullie doen een beetje het 5-piece-French-wardrobe idee?

1. Kies elk seizoen/half jaar vijf dingen die je mag kopen.

2. Basics, sokken en ondergoed tellen niet.

3. Schoenen and accessoires tellen wel!
quote:Ietjefietje schreef op 09 januari 2015 @ 09:44:

Ik heb ook het voornemen om geen kleding of schoenen dit jaar te kopen.

Mijn insteek is : ik heb genoeg mooie, nette en casual kleding.

Meer heb ik niet nodig.

Probeer mijn hebzucht naar meer kleding te temperen.

Ik kocht elke maand voor veel geld kleding, maar nu ga ik dit jaar, eerst alles dragen.

Yes! Wat goehoed!!

Wij staan achter je!

Haha
quote:quinta1976 schreef op 09 januari 2015 @ 09:07:

Ik heb ook nog niets gekocht. Ik zou ook eigenlijk niet weten wat ik nodig heb. Geen idee hoelang ik het ga volhouden...Tot en met 31 december!
quote:novelle schreef op 09 januari 2015 @ 10:44:

Marforce en Fam, Jullie doen een beetje het 5-piece-French-wardrobe idee?

1. Kies elk seizoen/half jaar vijf dingen die je mag kopen.

2. Basics, sokken en ondergoed tellen niet.

3. Schoenen and accessoires tellen wel!Dat is wel mijn streven! En misschien is het inderdaad wel een idee om basics ook los van de vijf stuks te tellen... Heb wat simpele shirtjes die wel aan vervanging toe zijn.
Hallo!

Ik doe ook mee! Eigenlijk ben ik al bezig vanaf het laatste kwartaal van 2014 maar ik wil graag het jaar 2015 volmaken. Ik kwam vorig jaar tot de conclusie dat ik min of meer koopverslaafd was, het een net gekocht en al weer bezig met het volgende 'hebbehebbe'. Heel naar van mijzelf vond ik dat. Bovendien een kast vol met leuke en mooie, kwalitatief goede kleding die ik nauwelijks draag. Ik kan er volgens mij elke dag wel anders uitzien en dat een jaar lang, hahaha. Sinds ik niets meer koop, is er een soort rust gekomen, ik hoef niet meer allerlei shops bij te houden en kan meer geld per maand overhouden.

Toch merk ik dat soms de impuls de kop weer opsteekt, als ik toevallig iets zie dat ik geweldig vind of nu de sales weer volop gestart zijn. Beetje morele ondersteuning krijgen en geven, zie ik wel zitten momenteel. Want een heel jaar......
Inderdaad, eigenlijk gewoon wat doordachter kopen. Ik hoop zo minder miskopen te doen en al wat in mijn kleerkast hangt ook echt te kunnen dragen. Tot nu toe had ik een beetje een mic-mac van niet bij elkaar passende stuks, zodat ik met een overvolle kast vaak niets had om aan te trekken omdat het ofwel niet helemaal goed zat, ofwel ik het niet kon combineren.
Wat goed!!! Ik hoop dat we met zijn allen niet voor een dip in de economische groei zorgen want samen shoppen we behoorlijk zo te lezen Ga dit weekend mijn make-up/sieraden/sjaaltjes en haardingen vergaarbak eens organiseren. Ik heb totaal geen overzicht meer. Misschien even naar de xenos want daar hebben ze van die handige bakken met een glazen deksel.
Ik heb dus ook een limiet van 5 à 6 items dit jaar. Heb precies opgeschreven wat ik mag kopen ;).

Ik heb zelden miskopen, bedoel wat nu te groot is, was ooit wel goed qua maat. Wat nu versleten is, heb ik al jaren gedragen. Niet fietsbaar is onhandig, maar ook niet het einde van de wereld. Ik heb 2 a 3 items liggen waarvan ik wilde dat ik het toch niet had gekocht, achteraf.

Ondanks de vele kleding in de winkel die niet aan mij besteed is, krijg ik het toch voor elkaar allemaal leuke jurkjes etc te scoren. Ik kocht 1 of 2 keer per maand een paar kledingstukken, maar het stapelde zich wel erg op allemaal.
quote:oranjetulpen schreef op 09 januari 2015 @ 11:01:Sinds ik niets meer koop, is er een soort rust gekomen, ik hoef niet meer allerlei shops bij te houden

Jeetje, je 'moest' allerlei shops bijhouden?

En iemand anders gaat iedere woensdagmorgen naar de stad?

Geloof dat ik wel heel erg een dorpsmeisje ben, ik sta echt versteld hoe dat soms bij anderen gaat. Ik ging een paar keer per jaar winkelen, en volgde nooit (web)shops of wat dan ook. Ik snap steeds meer dat het echt een challenge is voor sommigen, respect dat jullie de uitdaging aangaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven