een jaar geen kleding kopen
woensdag 24 december 2014 om 16:08
Hallo Allemaal,
2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).
Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.
Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.
Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.
Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).
Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.
Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.
Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.
Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd

zondag 14 juni 2015 om 22:26
Ja Prik, dat denk ik ook. Het gaat er om dat je bewust bezig bent. Als ineens die witten briek straks in de uitverkoop is en ze hebben mijn ( nieuwe ) maat, dan koop ik m ook hoor.
En ik ga maar één maat afvallen denk ik, anders blijft er niet veel van me over
Maar ik kan dan gelijk wel weer een hele hoop broeken aan die ik nu niet meer pas. Wel bijna ik ga lekker hahaha
En ik ga maar één maat afvallen denk ik, anders blijft er niet veel van me over
Maar ik kan dan gelijk wel weer een hele hoop broeken aan die ik nu niet meer pas. Wel bijna ik ga lekker hahaha

vrijdag 19 juni 2015 om 10:35
In 2012 heb ik meegedaan aan de FFF en inmiddels....heb ik al ruim 3 jaar (bijna) geen kleding gekocht, ik wil niet anders meer en wil het minstens tot 2016 volhouden. Toegegeven: ik heb gesmokkeld toen mijn regenbroek lek was en toen ik veel sokken met gaten moest weggooien, maar afgezien van die paar vervangingen en af en toe kosten maken bij de kleer- en schoenmaker kom ik niet meer bij kledingwinkels. Het is bevrijdend, hoewel ik in plaats daarvan andere dingen ben gaan doen die ook veel kosten (kleuradvies boeken, makeupworkshop...).
respecteer de overtuigingen van een ander
vrijdag 19 juni 2015 om 13:10
Ik hou het ook nog steeds goed vol om niets te kopen. Ik heb wel twee dingen gekregen van iemand die die kleding niet meer droeg, als ik het me goed herinner mag dat wel. Ik kom regelmatig in de stad en bij kledingwinkels en ik kijk ook wel af en toe maar kan me prima inhouden gelukkig.
@Thirtyplus: de andere dingen die je nu van dit geld doet, zijn denk ik wel een stuk duurzamer. Door het kleuradvies draag je meer wat echt bij jou past en je flatteert, net als door de make up workshop. Daardoor doe je denk ik ook minder make up miskopen?
@Thirtyplus: de andere dingen die je nu van dit geld doet, zijn denk ik wel een stuk duurzamer. Door het kleuradvies draag je meer wat echt bij jou past en je flatteert, net als door de make up workshop. Daardoor doe je denk ik ook minder make up miskopen?
vrijdag 19 juni 2015 om 13:23
Ik heb, naast mijn shoppingspree in Londen (jurkje, broek en vestje) nog 1 paar gympen gekocht omdat ik mijn oude had gesloopt.
Ook qua sieraden/accessoires verder nog niks gekocht.
Dus helemaal 100% is het niet, maar ik vind het toch best netjes.
Mijn volgende ijkpunt wordt mijn vakantie naar Italië in september, dan mag ik weer wat kopen van mezelf.
Ik denk dat het wel gaat lukken om het totaal dit jaar op max 10 te houden.
Ook qua sieraden/accessoires verder nog niks gekocht.
Dus helemaal 100% is het niet, maar ik vind het toch best netjes.
Mijn volgende ijkpunt wordt mijn vakantie naar Italië in september, dan mag ik weer wat kopen van mezelf.
Ik denk dat het wel gaat lukken om het totaal dit jaar op max 10 te houden.

vrijdag 19 juni 2015 om 14:51
En ik heb 1 paar zwarte leren sandaaltjes gekocht. Vier jaar geleden terug gegeven,. Nu eindelijk een paar gevonden en wel meteen gedragen. Is geen erg lange afstand lopen, maar zacht leren voetbed is lekker. Alleen in de winkel en laatste paar. Slechte gespen kunnen vervangen en leer kan ingenomen met behoud van het model.
Ik zie op websites veel kleding die lijkt op wat er hangt en ik zorgvuldig had opgeborgen. Zo kan ik me dus heel goed inhouden.
De nieuwe - vervangende - broeken van vorig jaar helpen prima. Zulke zie ik ook nog steeds in webshops.
Ik vind het combinaties maken leuker dan shoppen.
Maar zonder de aankopen van vorig jaar, zou dat niet lukken. Op = op. Versleten = versleten.
Deze sandaaltjes zijn vrouwelijk en kunnen bij jurken en capri. Geen oma-look. Klein frutsel bovenop voor sier. Alleen voor Vrouwen.
Sinds begin maart helemaal niets anders dan dit sandaaltje meer gekocht aan kleding.
Edit: 4 jaar geleden een paar gevonden, maar toen toch retour. Nu pas weer iets gevonden met pasvorm die wat langer mee kunnen. Al het andere was lomp of te ruim. Alleen in de winkel. Het merk is meestal duurder en met betere kwaliteit. De gespen vind ik niet zo mooi en ik ben al aan het kijken naar zwarte.
Ik zie op websites veel kleding die lijkt op wat er hangt en ik zorgvuldig had opgeborgen. Zo kan ik me dus heel goed inhouden.
De nieuwe - vervangende - broeken van vorig jaar helpen prima. Zulke zie ik ook nog steeds in webshops.
Ik vind het combinaties maken leuker dan shoppen.
Maar zonder de aankopen van vorig jaar, zou dat niet lukken. Op = op. Versleten = versleten.
Deze sandaaltjes zijn vrouwelijk en kunnen bij jurken en capri. Geen oma-look. Klein frutsel bovenop voor sier. Alleen voor Vrouwen.
Sinds begin maart helemaal niets anders dan dit sandaaltje meer gekocht aan kleding.
Edit: 4 jaar geleden een paar gevonden, maar toen toch retour. Nu pas weer iets gevonden met pasvorm die wat langer mee kunnen. Al het andere was lomp of te ruim. Alleen in de winkel. Het merk is meestal duurder en met betere kwaliteit. De gespen vind ik niet zo mooi en ik ben al aan het kijken naar zwarte.

vrijdag 19 juni 2015 om 20:37
Nou, ik ben helemaal van de wagen gevallen. Een broek gekocht omdat ik een maat afgevallen ben, en een topje voor een tientje. Maar toch veel minder dan ik normaal koop. En omdat ik afgevallen ben, kan ik opeens een hoop dragen wat ik nog in de kast had liggen, waaronder zelfs dingen die nog helemaal nieuw zijn! Ik hoop daarom deze uitdaging toch nog soort van vol te houden, want straks kan ik nog veel meer oude kleding aan (heb alle kleinere maten bewaard...).
zaterdag 20 juni 2015 om 22:37
Ik lees net een stukje van jullie topic en het lijkt mij ook wel wat om een jaar geen kleding te kopen.
Ik heb redelijk wat kleding liggen.
En het spaart me een hoop geld uit om niet nu weer wat nieuws aan te gaan schaffen.
Maar hoe doen jullie dat wanneer jullie echt iets nodig hebben?
Een nette broek voor je nieuwe baan, of schoenen die stuk gaan.
Lijkt mij valsspelen als je het toch aanschaft, maar lijkt me ook niet echt een optie om t jezelf dan te onthouden?
Ik heb redelijk wat kleding liggen.
En het spaart me een hoop geld uit om niet nu weer wat nieuws aan te gaan schaffen.
Maar hoe doen jullie dat wanneer jullie echt iets nodig hebben?
Een nette broek voor je nieuwe baan, of schoenen die stuk gaan.
Lijkt mij valsspelen als je het toch aanschaft, maar lijkt me ook niet echt een optie om t jezelf dan te onthouden?

zaterdag 20 juni 2015 om 23:39
Nou lisaaa, je doet het voor jezelf he, dus jij bepaalt de mate van 'valsspelen'...
Met het geen kleding kopen spaar ik zoveel geld uit dat ik nu eindelijk weer eens drie hele goede bh's heb gekocht. En die zijn duur....
En ik had zwarte sneakers nodig voor mijn werk in het hospice, en dan koop ik ze. Ik heb ook twee hardloopshirtjes gekocht, omdat ik die ene die ik voor Moederdag had gekregen zo ontzettend fijn vond en ik echt heel hard een paar nieuwe nodig had. Maar gewone kleren? Nee, dat doe ik niet. Want dat ging allemaal een beetje te makkelijk bij mij. Veel en vaak ook van H&M ofzo, dus geen goede kwaliteit. Nu draag ik af wat ik heb hangen en mag ik van mezelf volgend jaar een paar mooie items kopen. Duurzame kleding. En ik vind dat ik nog steeds niet valsspelen. Dus
Met het geen kleding kopen spaar ik zoveel geld uit dat ik nu eindelijk weer eens drie hele goede bh's heb gekocht. En die zijn duur....
En ik had zwarte sneakers nodig voor mijn werk in het hospice, en dan koop ik ze. Ik heb ook twee hardloopshirtjes gekocht, omdat ik die ene die ik voor Moederdag had gekregen zo ontzettend fijn vond en ik echt heel hard een paar nieuwe nodig had. Maar gewone kleren? Nee, dat doe ik niet. Want dat ging allemaal een beetje te makkelijk bij mij. Veel en vaak ook van H&M ofzo, dus geen goede kwaliteit. Nu draag ik af wat ik heb hangen en mag ik van mezelf volgend jaar een paar mooie items kopen. Duurzame kleding. En ik vind dat ik nog steeds niet valsspelen. Dus
zondag 21 juni 2015 om 14:54
Ik heb uiteindelijk toch die twee jurkjes gekocht. Ik vond het als verjaardagskado aan mezelf uiteindelijk wel te verantwoorden. Het is goede kwaliteit en ze zitten allebei erg mooi, dus het is zeker geen impulsaankoop geweest. Ik heb er goed over nagedacht!!!
Voor mij is mijn halfjaar nu bijna om. Mijn lijstje van dingen die ik echt nodig heb per 1 juli is erg beperkt gebleven! Ik heb dus alleen nieuwe zwarte basic werkpumps nodig en ik denk nog twee witte basic t-shirtjes. Eventueel nog een pyama en een spijkerbroek, als ik iets vind wat goed zit. Verder eigenlijk geen dingen die ik op dit moment echt nodig heb. Ik heb daarom besloten in juli die paar dingen te kopen, en de uitdaging dan door te trekken naar 1 januari. Wel weer met dezelfde voorwaarden als afgelopen halfjaar, dus sportkleding en panty's ed vallen buiten de uitdaging. Het bevalt me prima!!
Voor mij is mijn halfjaar nu bijna om. Mijn lijstje van dingen die ik echt nodig heb per 1 juli is erg beperkt gebleven! Ik heb dus alleen nieuwe zwarte basic werkpumps nodig en ik denk nog twee witte basic t-shirtjes. Eventueel nog een pyama en een spijkerbroek, als ik iets vind wat goed zit. Verder eigenlijk geen dingen die ik op dit moment echt nodig heb. Ik heb daarom besloten in juli die paar dingen te kopen, en de uitdaging dan door te trekken naar 1 januari. Wel weer met dezelfde voorwaarden als afgelopen halfjaar, dus sportkleding en panty's ed vallen buiten de uitdaging. Het bevalt me prima!!
zondag 21 juni 2015 om 15:41
Ik ga het vanaf vandaag, weer , proberen. Al meerder malen een poging gedaan dit jaar, maar niet gelukt. Zodra ik bijv. de stad in ga dan zwicht ik weer. Ik heb écht niets nodig; genoeg in de kast. Bij mij is een soort verslaving; als ik me rot voel, dan 'mag'ik iets kopen. Dit doe ik al jaren, maar nu heb ik steeds een enorm schuldgevoel en voel ik me rot, omdat ik weer wat heb gekocht (ben ik nog te volgen?) Dusss, nieuwe ronde, nieuwe kansen.
zondag 21 juni 2015 om 16:25
Ik ga vanaf vandaag beginnen.
doel is een jaar geen kleding kopen.
Maar in feite zal het waarschijnlijk zijn mindering in kleding kopen.
aangezien er vast 1 of 2x echt iets vervangen moet worden.
ik heb in ieder geval genoeg zomerkleding dus voorlopig kan ik wel even vooruit.
nu het zomerweer nog...
doel is een jaar geen kleding kopen.
Maar in feite zal het waarschijnlijk zijn mindering in kleding kopen.
aangezien er vast 1 of 2x echt iets vervangen moet worden.
ik heb in ieder geval genoeg zomerkleding dus voorlopig kan ik wel even vooruit.
nu het zomerweer nog...

zondag 21 juni 2015 om 18:55
quote:kwartet schreef op 21 juni 2015 @ 15:41:
Ik ga het vanaf vandaag, weer , proberen. Al meerder malen een poging gedaan dit jaar, maar niet gelukt. Zodra ik bijv. de stad in ga dan zwicht ik weer. Ik heb écht niets nodig; genoeg in de kast. Bij mij is een soort verslaving; als ik me rot voel, dan 'mag'ik iets kopen. Dit doe ik al jaren, maar nu heb ik steeds een enorm schuldgevoel en voel ik me rot, omdat ik weer wat heb gekocht (ben ik nog te volgen?) Dusss, nieuwe ronde, nieuwe kansen.Ik volg je prima . Ik had dat met eten. En ineens was ik zes kilo aangekomen in een half jaar. En nu ben ik dus met een voedingsdeskundige in de weer en ik val lekker af. En ik ga nu de verleiding tot het kopen van die ene lekkere broek die ik heb maar dan in het wit in de uitverkoop ook weerstaan omdat ik mezlef dan kan belonen met een goed gevoel ipv een materieel cadeautje
Ik ga het vanaf vandaag, weer , proberen. Al meerder malen een poging gedaan dit jaar, maar niet gelukt. Zodra ik bijv. de stad in ga dan zwicht ik weer. Ik heb écht niets nodig; genoeg in de kast. Bij mij is een soort verslaving; als ik me rot voel, dan 'mag'ik iets kopen. Dit doe ik al jaren, maar nu heb ik steeds een enorm schuldgevoel en voel ik me rot, omdat ik weer wat heb gekocht (ben ik nog te volgen?) Dusss, nieuwe ronde, nieuwe kansen.Ik volg je prima . Ik had dat met eten. En ineens was ik zes kilo aangekomen in een half jaar. En nu ben ik dus met een voedingsdeskundige in de weer en ik val lekker af. En ik ga nu de verleiding tot het kopen van die ene lekkere broek die ik heb maar dan in het wit in de uitverkoop ook weerstaan omdat ik mezlef dan kan belonen met een goed gevoel ipv een materieel cadeautje
maandag 22 juni 2015 om 08:03
quote:Thirtyplus schreef op 19 juni 2015 @ 10:35:
In 2012 heb ik meegedaan aan de FFF en inmiddels....heb ik al ruim 3 jaar (bijna) geen kleding gekocht, ik wil niet anders meer en wil het minstens tot 2016 volhouden. Toegegeven: ik heb gesmokkeld toen mijn regenbroek lek was en toen ik veel sokken met gaten moest weggooien, maar afgezien van die paar vervangingen en af en toe kosten maken bij de kleer- en schoenmaker kom ik niet meer bij kledingwinkels. Het is bevrijdend, hoewel ik in plaats daarvan andere dingen ben gaan doen die ook veel kosten (kleuradvies boeken, makeupworkshop...).
Wauw, al drie jaar niet! Dat ga ik niet redden hoor! Ik heb nu al een maand of acht helemaal niets gekocht, en dat jaar (of een jaar en een paar maanden) ga ik ook wel volmaken, maar drie jaar red ik niet. Op zich mis ik het niet hoor, het kledingkopen, het kost me dan ook helemaal geen moeite om niets aan te schaffen. Maar zodra ik op mijn streefgewicht ben moet ik echt een nieuwe garderobe, omdat de rest dan veel te groot is geworden. Een deel van mijn kleding doe ik al niet eens meer aan omdat ik daar nu al in verzuip.
Ik heb een paar jaar geleden trouwens een professioneel kleuradvies gekregen (/gekocht), en daar heb ik inderdaad heel veel profijt van. Ik zie nu zelf (ook) veel beter welke kleuren en vormen me goed staan, en welke ik juist absoluut moet vermijden. Sindsdien kijk ik heel anders naar kleding. Ik kan het dan ook iedereen aanraden!
Wauw, al drie jaar niet! Dat ga ik niet redden hoor! Ik heb nu al een maand of acht helemaal niets gekocht, en dat jaar (of een jaar en een paar maanden) ga ik ook wel volmaken, maar drie jaar red ik niet. Op zich mis ik het niet hoor, het kledingkopen, het kost me dan ook helemaal geen moeite om niets aan te schaffen. Maar zodra ik op mijn streefgewicht ben moet ik echt een nieuwe garderobe, omdat de rest dan veel te groot is geworden. Een deel van mijn kleding doe ik al niet eens meer aan omdat ik daar nu al in verzuip.
Ik heb een paar jaar geleden trouwens een professioneel kleuradvies gekregen (/gekocht), en daar heb ik inderdaad heel veel profijt van. Ik zie nu zelf (ook) veel beter welke kleuren en vormen me goed staan, en welke ik juist absoluut moet vermijden. Sindsdien kijk ik heel anders naar kleding. Ik kan het dan ook iedereen aanraden!
maandag 22 juni 2015 om 08:43
quote:dignity schreef op 21 juni 2015 @ 14:54:
Ik heb daarom besloten in juli die paar dingen te kopen, en de uitdaging dan door te trekken naar 1 januari. Wel weer met dezelfde voorwaarden als afgelopen halfjaar, dus sportkleding en panty's ed vallen buiten de uitdaging. Het bevalt me prima!!
Ik heb daarom besloten in juli die paar dingen te kopen, en de uitdaging dan door te trekken naar 1 januari. Wel weer met dezelfde voorwaarden als afgelopen halfjaar, dus sportkleding en panty's ed vallen buiten de uitdaging. Het bevalt me prima!!
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
woensdag 24 juni 2015 om 13:33
quote:Pippeloentje schreef op 19 juni 2015 @ 13:10:
Ik hou het ook nog steeds goed vol om niets te kopen. Ik heb wel twee dingen gekregen van iemand die die kleding niet meer droeg, als ik het me goed herinner mag dat wel. Ik kom regelmatig in de stad en bij kledingwinkels en ik kijk ook wel af en toe maar kan me prima inhouden gelukkig.
@Thirtyplus: de andere dingen die je nu van dit geld doet, zijn denk ik wel een stuk duurzamer. Door het kleuradvies draag je meer wat echt bij jou past en je flatteert, net als door de make up workshop. Daardoor doe je denk ik ook minder make up miskopen?Makeup koop ik ook niet meer, lekker weinig gedoe 's ochtends:-) Het klopt dat het duurzaam is. Ik draag nu vooral kleuren die mij goed staan en heb kleding die qua kleur niet bij me past weinig aan of zelfs de deur uit gedaan.
@Thirtyplus: de andere dingen die je nu van dit geld doet, zijn denk ik wel een stuk duurzamer. Door het kleuradvies draag je meer wat echt bij jou past en je flatteert, net als door de make up workshop. Daardoor doe je denk ik ook minder make up miskopen?Makeup koop ik ook niet meer, lekker weinig gedoe 's ochtends:-) Het klopt dat het duurzaam is. Ik draag nu vooral kleuren die mij goed staan en heb kleding die qua kleur niet bij me past weinig aan of zelfs de deur uit gedaan.
woensdag 24 juni 2015 om 13:41
quote:prik schreef op 22 juni 2015 @ 08:03:
[...]
Inderdaad, winkelen wordt zelfs onmogelijk omdat de meeste kleuren die in zijn me niet staan:-) Gewicht is een goed excuus om toch iets te kopen. Ik heb mn halve leven dezelfde maat en begon vorig jaar opeens aan te komen terwijl ik niets in een grotere maat heb. Gelukkig zijn de kilo's omhoog gegaan, maar de maat net niet....
[...]
Inderdaad, winkelen wordt zelfs onmogelijk omdat de meeste kleuren die in zijn me niet staan:-) Gewicht is een goed excuus om toch iets te kopen. Ik heb mn halve leven dezelfde maat en begon vorig jaar opeens aan te komen terwijl ik niets in een grotere maat heb. Gelukkig zijn de kilo's omhoog gegaan, maar de maat net niet....
woensdag 24 juni 2015 om 15:39
Het gaat hier ook nog steeds goed. Je wordt je een stuk bewuster van alles. Wel nog een blauwe trui gekocht in de sale maar het was mijn kleur echt. Ik heb mijn kledingkast doorgespit en kom eigenlijk tot de conclusie dat er veel in hangt wat ik nooit draag of toch idd wat iemand al schreef mijn kleur niet is of ik heb niets om het mee te matchen. En dan kan dat wel goedkoop zijn geweest. Zeker voor de merken die het zijn, maar dan is het alsnog duurkoop eigenlijk.
2 x gezondigd dus dit jaar, elke keer met 1 item.
2 x gezondigd dus dit jaar, elke keer met 1 item.

woensdag 24 juni 2015 om 17:24
Ach, ik heb leuke sneakers gezien waarmee ik langere afstanden kan lopen.
Is om een andere vorm van consuminderen te bevorderen. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik ze mag proberen als ze over 2 weken nog steeds op de site staan. Is ingewikkeld om die retour te zenden. Ze passen bijna nooit, maar deze zijn licht gewicht en ik zoek nieuwe pantoffels.... Het zijn sportschoenen, maar zouden ook als pantoffels.... Die zijn ook op.
Het zijn speciale schoenen voor pilates. Voor de gezondheid dus heb ik nieuwe schoenen nodig.
Pantoffels zijn 3 jaar oud. Het kan dus wel weer. Anti-slip van de pantoffels is op. Ze zijn voor kinderen, maar toch te ruim geworden. Gewoon op dus. Nog wel mooi en schoon, maar uitgeleefd.
Is om een andere vorm van consuminderen te bevorderen. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik ze mag proberen als ze over 2 weken nog steeds op de site staan. Is ingewikkeld om die retour te zenden. Ze passen bijna nooit, maar deze zijn licht gewicht en ik zoek nieuwe pantoffels.... Het zijn sportschoenen, maar zouden ook als pantoffels.... Die zijn ook op.
Het zijn speciale schoenen voor pilates. Voor de gezondheid dus heb ik nieuwe schoenen nodig.
Pantoffels zijn 3 jaar oud. Het kan dus wel weer. Anti-slip van de pantoffels is op. Ze zijn voor kinderen, maar toch te ruim geworden. Gewoon op dus. Nog wel mooi en schoon, maar uitgeleefd.
woensdag 8 juli 2015 om 15:05
Wat goed Jane-Ice!
Ik ga een overzichtje maken van mijn capsule wardrobe. Ik weet nu heel zeker dat ik de rest van het jaar ook niets wil kopen.
Dit is mijn capsule voor de zomer (zowel voor werk als voor thuis en hieruit haal ik ook de items voor mijn vakantie over een paar weken):
- 3 paar high waist skinny jeans (1 licht, 1 wat donkerder en 1 met knopen ipv rits)
- zwarte nepleren kokerrok
- zwart/bruin gestreept rokje
- jeans shorts
- jurk voor kantoor, offwhite structured
- jurk voor kantoor, zwart
- zomerjurk batik in bruin/wit/roze, kort
- linnen zomerjurkje, halter
- maxi jurk groen met bloemen
- zwarte t-shirt jurk
- zijden omslag rok
- 6 hemdjes (met bloemen, strepen of zwart)
- 3 shirts korte mouw (zwart, crème en poederroze)
- 1 shirt/blouse lange mouw (zwart, netjes voor werk)
- kort bruin vestje
- citroengeel vest met vleermuismouwen
- warm oversized vest met felle print
- crème blazer kort en 3/4 mouwen
- oversized zwarte linnen blazer
- extra lange zwarte blazer
- jas, kimono achtig
Dit zijn 30 items. Daarnaast gebruik ik de volgende accessoires/schoenen:
- rugzak van Dakine met felle print
- zwarte leren laptoptas
- lichte leren casual schoudertas van Spikes&Sparrow
- clutch
- plastic strandtas
- 4 verschillende sjaals (zwart, wit, crème met kleine bloemetjes en zwart met roze print)
- 2 zomerhoeden die je in alle vormen kunt vouwen, lichtroze en zwart
- 2 bikini's
- paar zwarte ballerina's
- bruine 70's pumps
- witte kitten heels
- teva's
- zwarte sandalen (nep birkenstocks met gekruiste bandjes)
Niet meegerekend: regenjas, ondergoed, huispak/jumpsuit, sportkleding, rolschaatsen en hardloopschoenen. Ik heb ook nog wat andere schoenen op de pak maar die gebruik ik eigenlijk bijna niet.
Ik ga een overzichtje maken van mijn capsule wardrobe. Ik weet nu heel zeker dat ik de rest van het jaar ook niets wil kopen.
Dit is mijn capsule voor de zomer (zowel voor werk als voor thuis en hieruit haal ik ook de items voor mijn vakantie over een paar weken):
- 3 paar high waist skinny jeans (1 licht, 1 wat donkerder en 1 met knopen ipv rits)
- zwarte nepleren kokerrok
- zwart/bruin gestreept rokje
- jeans shorts
- jurk voor kantoor, offwhite structured
- jurk voor kantoor, zwart
- zomerjurk batik in bruin/wit/roze, kort
- linnen zomerjurkje, halter
- maxi jurk groen met bloemen
- zwarte t-shirt jurk
- zijden omslag rok
- 6 hemdjes (met bloemen, strepen of zwart)
- 3 shirts korte mouw (zwart, crème en poederroze)
- 1 shirt/blouse lange mouw (zwart, netjes voor werk)
- kort bruin vestje
- citroengeel vest met vleermuismouwen
- warm oversized vest met felle print
- crème blazer kort en 3/4 mouwen
- oversized zwarte linnen blazer
- extra lange zwarte blazer
- jas, kimono achtig
Dit zijn 30 items. Daarnaast gebruik ik de volgende accessoires/schoenen:
- rugzak van Dakine met felle print
- zwarte leren laptoptas
- lichte leren casual schoudertas van Spikes&Sparrow
- clutch
- plastic strandtas
- 4 verschillende sjaals (zwart, wit, crème met kleine bloemetjes en zwart met roze print)
- 2 zomerhoeden die je in alle vormen kunt vouwen, lichtroze en zwart
- 2 bikini's
- paar zwarte ballerina's
- bruine 70's pumps
- witte kitten heels
- teva's
- zwarte sandalen (nep birkenstocks met gekruiste bandjes)
Niet meegerekend: regenjas, ondergoed, huispak/jumpsuit, sportkleding, rolschaatsen en hardloopschoenen. Ik heb ook nog wat andere schoenen op de pak maar die gebruik ik eigenlijk bijna niet.
woensdag 8 juli 2015 om 20:55
Ik ga dit topic eens doorspitten. Volgende maand ga ik nog naar Parijs en mag ik van mezelf nog wel iets kopen, maar daarna wil ik ook een jaar niets kopen qua kleding. De afgelopen tijd had ik genoeg te besteden en heb ik een leuke garderobe bij elkaar geshopt (niet heel veel, maar best dure dingen). Ook qua ondergoed, schoenen etc ben ik voorzien. Vanaf september heb ik per maand een stuk minder te besteden en wil ik dus zo lang mogelijk niks meer kopen.