een jaar geen kleding kopen
woensdag 24 december 2014 om 16:08
Hallo Allemaal,
2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).
Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.
Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.
Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.
Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).
Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.
Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.
Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.
Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
zondag 2 juli 2017 om 18:54
Oh nee!!! Ik studeer binnenkort af, en ik voel een enórme drang om een leuke jurkje te gaan kopen voor het afstuderen!
Kleding zat maar dat vind ik het allemaal nét niet. Wil gewoon een feestelijk maar toch professioneel jurkje. En eigenlijk wil ik ook nog wel wat leuke nette kleding voor als ik straks begin aan het werkende leven.
Oooh ik weet het niet! Doen of niet doen!
Kleding zat maar dat vind ik het allemaal nét niet. Wil gewoon een feestelijk maar toch professioneel jurkje. En eigenlijk wil ik ook nog wel wat leuke nette kleding voor als ik straks begin aan het werkende leven.
Oooh ik weet het niet! Doen of niet doen!
zondag 2 juli 2017 om 18:56

zondag 2 juli 2017 om 20:36
Hier dus richting 9 maanden.
Ik heb gisteren een koffer met oude kleding open gemaakt. Veel 100% katoen.
Er zit H&M bij en die wil ik wel kwijt, maar 100% katoen is een ideale poetsdoek.
De aan gort gelopen sokken en kousen passen goed om een vloerwisser heen. Dank zij de gaten in de hiel.
Er zat ook een zwarte top in die mij een wauw gaf. Nou, die doe ik dus niet weg. Zo mooi en diep zwart.
Zwart staat me niet zo, maar met een andere kleur sjaal er op.
Ik heb nog een paar sjaals met wat zwarte accenten die het diepe zwart afzwakken.
Blij dat ik niet alles heb weg gegeven. Ik heb ook een paar vesten die ik makkelijk kan veranderen in een trui.
Ik heb gisteren een koffer met oude kleding open gemaakt. Veel 100% katoen.
Er zit H&M bij en die wil ik wel kwijt, maar 100% katoen is een ideale poetsdoek.
De aan gort gelopen sokken en kousen passen goed om een vloerwisser heen. Dank zij de gaten in de hiel.

Er zat ook een zwarte top in die mij een wauw gaf. Nou, die doe ik dus niet weg. Zo mooi en diep zwart.
Zwart staat me niet zo, maar met een andere kleur sjaal er op.
Ik heb nog een paar sjaals met wat zwarte accenten die het diepe zwart afzwakken.
Blij dat ik niet alles heb weg gegeven. Ik heb ook een paar vesten die ik makkelijk kan veranderen in een trui.
zondag 2 juli 2017 om 22:33
Wat super Pumps!!!
Hier ging het ook supergoed totdat de zomer begon... nu merk ik toch dat ik weer wat nieuwe kleding nodig heb die past bij mijn nieuwe lijf. En ik ga in augustus ook nog op vakantie, en paste mijn oude bikini even aan maar die staat me echt voor geen meter meer. Dus nu wil nu deze maand gaan sparen voor een échte dure waar ik heel lang mee kan doen. Marlies Dekkers ofzo.
In elk geval maak ik hele bewuste aankopen.
Hier ging het ook supergoed totdat de zomer begon... nu merk ik toch dat ik weer wat nieuwe kleding nodig heb die past bij mijn nieuwe lijf. En ik ga in augustus ook nog op vakantie, en paste mijn oude bikini even aan maar die staat me echt voor geen meter meer. Dus nu wil nu deze maand gaan sparen voor een échte dure waar ik heel lang mee kan doen. Marlies Dekkers ofzo.
In elk geval maak ik hele bewuste aankopen.
maandag 3 juli 2017 om 11:36
Relaxingatthelake schreef: ↑26-06-2017 06:19Ik zou nog wel tien jaar met mijn kleding kunnen doen, zoveel heb ik. Verslijten jullie echt kleding?
Ik draag mijn kleding ook meestal tot ze verslijten maar ik heb ook veel kleding...
Sommige kleding die ik niet meer past/ niet leuk vind/ uit de mode geeft ik weg of verkoop ik.
jane-ice wijzigde dit bericht op 03-07-2017 22:36
0.82% gewijzigd
Prrrr, mauw miawwwww.

zaterdag 8 juli 2017 om 09:54
Ik heb geshopt! Ik heb een jurkje gekocht
Maar ik ga het vandaag terugbrengen. Het is leuk en het voldoet aan al mijn eisen, maar het is niet zo dat ik er helemaal verliefd op ben. Normaalgesproken had ik er niet over getwijfeld en hem meteen gekocht, maar ik vind het nu toch zonde.
Ik heb wel nieuwe panties gekocht, want die waren op. Maar dat telt niet, want ik had van te voren aangegeven dat ik wel nieuwe panties ging kopen als de oude echt op waren. Voorlopig blijf ik dus mijn maandelijkse dansje doen, hoop ik.

Ik heb wel nieuwe panties gekocht, want die waren op. Maar dat telt niet, want ik had van te voren aangegeven dat ik wel nieuwe panties ging kopen als de oude echt op waren. Voorlopig blijf ik dus mijn maandelijkse dansje doen, hoop ik.

zaterdag 8 juli 2017 om 11:08
Hoi allemaal, wat een goed idee, een jaar niet shoppen. Een half jaar heb ik wel eerder gedaan. Was een grote uitdaging, want ik ben dol op shoppen. Vooral online. Valkuil is, dat het soms wel oké is, maar toch niet zo geweldig als je hoopte. En dan hou ik het toch maar. Resultaat: veel kleding waarvan ik zeker een kwart eigenlijk niet draag. Ik doe er toch vaak moeilijk afstand van en Marktplaats vind ik gedoe.
Best tijd voor een break en daarna een veel kritischer blik dus. Maar: zou het niet een idee zijn om een soort van ruilactie op te zetten? Ik kom uit omgeving Eindhoven/ Den Bosch en heb kleding over in veelal maat 38 (al zit ik inmiddels eerder op maat 40, maar dat is weer een ander verhaal...) en schoenen ook maat 38.
Iemand interesse?
Best tijd voor een break en daarna een veel kritischer blik dus. Maar: zou het niet een idee zijn om een soort van ruilactie op te zetten? Ik kom uit omgeving Eindhoven/ Den Bosch en heb kleding over in veelal maat 38 (al zit ik inmiddels eerder op maat 40, maar dat is weer een ander verhaal...) en schoenen ook maat 38.
Iemand interesse?
zaterdag 8 juli 2017 om 17:24
Wat een goed plan zeg! Ik doe mee.
Ik mag wel zelf kleding maken en er ligt nog een hoop verstelwerk.
Tijd om de boel eens echt goed uit te zoeken. Foute kleuren kunnen geverfd, gaatjes gestopt en de rest weggooien/weggeven/verkopen (op Marktplaats).
Per heden. Een heel jaar geen kleding.
Ik mag wel zelf kleding maken en er ligt nog een hoop verstelwerk.
Tijd om de boel eens echt goed uit te zoeken. Foute kleuren kunnen geverfd, gaatjes gestopt en de rest weggooien/weggeven/verkopen (op Marktplaats).
Per heden. Een heel jaar geen kleding.

Dance, Muses, dance!
zaterdag 8 juli 2017 om 20:06
zaterdag 8 juli 2017 om 20:26
zaterdag 8 juli 2017 om 20:36
broodtrommel schreef: ↑08-07-2017 20:06Nou het heeft gewerkt. Heb drie volle zakken kleding en ander spul verkocht op de vlooienmarkt. Opbrengst was 200 euro!
Ben er erg blij mee. Het ergste is dat mijn kledingkast nog steeds bommetje vol is dus denken er over om nog een keer te gaan in de winter met de rest!
Wauw, wat goed! Lekker hoor 200,- en je "rommel" weg.
Prrrr, mauw miawwwww.
zaterdag 8 juli 2017 om 20:37
Coconutwoman schreef: ↑08-07-2017 20:26Ik ben meteen begonnen een tweedehands website te maken waar ik al mijn kleding op zet.
In het verleden deed ik nog wel eens oude kleding pimpen. Boordje kant eraan, hippe kraaltjes.
Dat wil ik wel weer gaan oppikken.
Leuk zeg.
Leuk, Succes ermee!
Prrrr, mauw miawwwww.

maandag 10 juli 2017 om 17:35
Hier net een vest bewerkt en het is een top is geworden.
Van een ander vest kant en klare kraag en boorden gehaald.
Van een miskoop rok heb ik de onderrok gebruikt voor een ander kledingstuk. Is de goede kleur.
Uit mijn koffer kwamen ook twee jurken die iets kort zijn. Exact dezelfde zijn nog steeds te koop in andere kleuren.
Weg geven of kringloop is niet zo in trek. De meeste mensen hebben al veel te veel.
Ik bewaar het voor mezelf, want het meeste past gewoon nog steeds. Per ongeluk een waardevol collier weg geraakt via de kringloop.
Erfstuk en dat zie ik nooit meer terug.
Een keer een gestolen stuk speelgoed terug gezien in Tussen Kunst en Kitsch.
Het is ook interessant om oude kleding te bewaren om te meten of de pasvorm inderdaad in de kleding verandert. Ik kan een prachtige rok van 10 jaar geleden nog steeds aan. Moet alleen een minuscuul klein scheurtje weg werken. Dat kan met van dat strijkband om een boord te versterken. Met de kwaliteit van die rok kan dat. Met de huidige dunne materialen kan het niet.
Verder
want ik heb het opgegeven om online nog uitleg te geven. Misschien dat het IRL beter lukt.
Hier op dit forum wordt ik zo warrig van sommige domheid. IRL mag ik wel praten en dat geeft leukere contacten.
Van een ander vest kant en klare kraag en boorden gehaald.
Van een miskoop rok heb ik de onderrok gebruikt voor een ander kledingstuk. Is de goede kleur.
Uit mijn koffer kwamen ook twee jurken die iets kort zijn. Exact dezelfde zijn nog steeds te koop in andere kleuren.
Weg geven of kringloop is niet zo in trek. De meeste mensen hebben al veel te veel.
Ik bewaar het voor mezelf, want het meeste past gewoon nog steeds. Per ongeluk een waardevol collier weg geraakt via de kringloop.
Erfstuk en dat zie ik nooit meer terug.

Een keer een gestolen stuk speelgoed terug gezien in Tussen Kunst en Kitsch.
Het is ook interessant om oude kleding te bewaren om te meten of de pasvorm inderdaad in de kleding verandert. Ik kan een prachtige rok van 10 jaar geleden nog steeds aan. Moet alleen een minuscuul klein scheurtje weg werken. Dat kan met van dat strijkband om een boord te versterken. Met de kwaliteit van die rok kan dat. Met de huidige dunne materialen kan het niet.
Verder

Hier op dit forum wordt ik zo warrig van sommige domheid. IRL mag ik wel praten en dat geeft leukere contacten.

dinsdag 11 juli 2017 om 07:38
Ik heb ook een aantal jurken die ik te kort vind. Een paar jaar geleden vond ik ze nog goed, maar nu voel ik me opeens te oud voor kortere jurken
Echt zonde, want ze zijn verder nog heel mooi. Verlengen kan helaas niet, dus ik hoop dat ze van de winter met dikke panty nog wel leuk staan.
Ik heb ook nieuwe hardloopschoenen nodig. Die ga ik wel kopen. Ik krijg nu last van mijn knie, en dat is natuurlijk niet de bedoeling van deze challenge.

Ik heb ook nieuwe hardloopschoenen nodig. Die ga ik wel kopen. Ik krijg nu last van mijn knie, en dat is natuurlijk niet de bedoeling van deze challenge.
dinsdag 11 juli 2017 om 10:46
Best herkenbaar Spuit, ik bewaar sommige jurken/ kledingstukken nog van tig jaar geleden in de hoop
dat ik ze ooit nog past.
En hardloopschoenen moet je niet op bezuinigen!
Ik ben veel vrij afgelopen en deze maand en het liefst wil ik nieuwe kleding kopen, de verleiding is heel
groot omdat er ook overal sale is. Ik hou me in...ik hou me in.
dat ik ze ooit nog past.

En hardloopschoenen moet je niet op bezuinigen!
Ik ben veel vrij afgelopen en deze maand en het liefst wil ik nieuwe kleding kopen, de verleiding is heel
groot omdat er ook overal sale is. Ik hou me in...ik hou me in.

Prrrr, mauw miawwwww.
donderdag 13 juli 2017 om 10:04
Lang geleden dat ik gereageerd heb maar ik kan inmiddels melden dat ik niet meer zo bezig ben met het kopen van kleding.
Ik denk er zelfs niet meer aan. Afgelopen jaar heb ik wel (noodzakelijk) ondergoed gekocht. Mijn man drong er zelfs op aan
En verder een truitje, een t-shirt en een jeans in het afgelopen jaar. Ik kan wel zeggen dat mijn verslaving over is
Ik kom ook eigenlijk niet meer in de stad als tijdverdrijf dus ook geen verleiding meer. Online zit ik ook niet meer te klikken van webinkel naar webwinkel.
Wel ben ik in de tussentijd met mijzelf aan de slag geweest (lees therapie). Achteraf gezien is mijn conclusie dat mijn koopdrang voortkwam uit een ongelukkig gevoel en dat ik dat wilde compenseren met het kopen van kleding. de opluchting is groot nu ik niet meer in deze vicieuze cirkel zit
Ik denk er zelfs niet meer aan. Afgelopen jaar heb ik wel (noodzakelijk) ondergoed gekocht. Mijn man drong er zelfs op aan

En verder een truitje, een t-shirt en een jeans in het afgelopen jaar. Ik kan wel zeggen dat mijn verslaving over is

Ik kom ook eigenlijk niet meer in de stad als tijdverdrijf dus ook geen verleiding meer. Online zit ik ook niet meer te klikken van webinkel naar webwinkel.
Wel ben ik in de tussentijd met mijzelf aan de slag geweest (lees therapie). Achteraf gezien is mijn conclusie dat mijn koopdrang voortkwam uit een ongelukkig gevoel en dat ik dat wilde compenseren met het kopen van kleding. de opluchting is groot nu ik niet meer in deze vicieuze cirkel zit

vrijdag 14 juli 2017 om 07:24
Super Oranjetulpen. Dat shoppen als je ongelukkig bent herken ik helaas wel.
@Jane ice, als je iets al een jaar niet aan hebt gehad is de kans zeer miniem dat je het ooit nog aan gaat doen. Ga je kledingkast door en wees streng en eerlijk naar jezelf toe.
Pas het desnoods nog een keer aan. Zit het niet? Weg ermee.
Geef het weg of probeer het te verkopen.
Het ruimt lekker op en geeft overziIcht en je kan er misschien nog een aardig zakcentje mee verdienen. Verwacht alleen geen hoofdprijzen. Het is echt eurowerk maar veel kan nog veel opleveren.
Kan je lekker van op vakantie, ergens voor sparen etc..
Ben me nu echt veel bewuster geworden van eventuele miskopen hierdoor
@Jane ice, als je iets al een jaar niet aan hebt gehad is de kans zeer miniem dat je het ooit nog aan gaat doen. Ga je kledingkast door en wees streng en eerlijk naar jezelf toe.
Pas het desnoods nog een keer aan. Zit het niet? Weg ermee.
Geef het weg of probeer het te verkopen.
Het ruimt lekker op en geeft overziIcht en je kan er misschien nog een aardig zakcentje mee verdienen. Verwacht alleen geen hoofdprijzen. Het is echt eurowerk maar veel kan nog veel opleveren.
Kan je lekker van op vakantie, ergens voor sparen etc..
Ben me nu echt veel bewuster geworden van eventuele miskopen hierdoor