een jaar geen kleding kopen
woensdag 24 december 2014 om 16:08
Hallo Allemaal,
2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).
Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.
Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.
Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.
Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).
Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.
Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.
Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.
Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
vrijdag 19 mei 2017 om 13:36
Ik heb laatst mijn kledingkast opgeruimd.
Goede kledingstukken die te klein zijn/ niet meer mijn smaak ga ik weggeven/ verkopen.
Sommige heb ik weggegooid (oud)
Winterkleding heb ik in de koffer gezet en zomerkleding eruit gehaald.
Dus kledingkast ziet er weer netjes uit.
3 spijkerboeken zijn helaas gesneuveld na zeker 8 jaar dragen.
Dus eigenlijk moet ik dat aanvullen maar ik vertik het omdat ik echt niks wil kopen en dit challenge
weer wil halen.
Goede kledingstukken die te klein zijn/ niet meer mijn smaak ga ik weggeven/ verkopen.
Sommige heb ik weggegooid (oud)
Winterkleding heb ik in de koffer gezet en zomerkleding eruit gehaald.
Dus kledingkast ziet er weer netjes uit.
3 spijkerboeken zijn helaas gesneuveld na zeker 8 jaar dragen.

Dus eigenlijk moet ik dat aanvullen maar ik vertik het omdat ik echt niks wil kopen en dit challenge
weer wil halen.

Prrrr, mauw miawwwww.

zaterdag 20 mei 2017 om 09:30
Ik heb ook een paar dingen die ik eigenlijk zou willen vervangen: mijn sneakers zijn echt versleten. Maar ik doe het niet: ik wil het nu ook een jaar volhouden.
Ik vind het wel positief dat ik nu begin te merken dat ik iets echt nodig heb, terwijl de vorige keren dat ik bijna iets gekocht heb, het iets voor erbij was, maar niet echt nodig.
Ik wil binnenkort ook weer mijn kast uitzoeken. Ik heb een aantal dingen al een keer bijna weggegooid, en toen toch weer uit de kledingzak gehaald omdat ik het toch wel weer leuk vond. Maar er zijn ook dingen die ik te mooi vind om weg te doen, maar als ik ze dan draag voel ik me er toch niet prettig in.
De challenge gaat nu in elk geval goed. Volgend jaar maar zien hoe ik zorg dat ik wel genoeg leuke dingen heb, maar niet weer te veel ga kopen.
Ik vind het wel positief dat ik nu begin te merken dat ik iets echt nodig heb, terwijl de vorige keren dat ik bijna iets gekocht heb, het iets voor erbij was, maar niet echt nodig.
Ik wil binnenkort ook weer mijn kast uitzoeken. Ik heb een aantal dingen al een keer bijna weggegooid, en toen toch weer uit de kledingzak gehaald omdat ik het toch wel weer leuk vond. Maar er zijn ook dingen die ik te mooi vind om weg te doen, maar als ik ze dan draag voel ik me er toch niet prettig in.
De challenge gaat nu in elk geval goed. Volgend jaar maar zien hoe ik zorg dat ik wel genoeg leuke dingen heb, maar niet weer te veel ga kopen.
vrijdag 26 mei 2017 om 11:05
Lovely_Meghan schreef: ↑24-05-2017 09:59Grr; een gat in mijn jurkje. En dan is vakantiegeld gestort en begin ik toch te twijfelen of ik een nieuwe zal gaan kopen.
Heb je maar 1 jurkje?

Prrrr, mauw miawwwww.

vrijdag 26 mei 2017 om 13:01
Wat ik heb bewaard. Dat is wat anderen toch niet willen.
De kwaliteit van die stoffen is echt veel beter dan wat er nu te koop is.
Ik heb trouwens wel een shirt gekocht een paar maanden terug, maar dat was in de sail EDIT: Ooooh,. moet dus sale zijn END en kan ik rekenen tot ondergoed.
Zulke draag ik als pyama of onder een vest om opkruipen tegen te gaan. Dat was echt een restant die anders door de versnipperaar zou gaan. Dat is om de naam van het merk te beschermen. Het vernietigen kost meer dan het verkopen.
De kwaliteit is wegwerp op het moment.
Ik heb te weinig tijd en ben te druk op het moment om uitgebreid te gaan shoppen.
Ik heb wel zin in nieuw, maar ook daarvoor heb ik te weinig tijd om het te dragen.
De net iets te fel gekleurde sneakers lopen erg fijn, maar zijn alleen voor sport. Lekker het bos in. Dan wordt de kleur vanzelf minder.
Is ook verkeersveilig. EDIT: sneakers opzij gezet, want ze waren iets té verkeersveilig. De blikken van "wat loopt daar nou"? daar kon ik niet aan wennen. In de kast kwamen nog meer verrassingen. END
De kwaliteit van die stoffen is echt veel beter dan wat er nu te koop is.
Ik heb trouwens wel een shirt gekocht een paar maanden terug, maar dat was in de sail EDIT: Ooooh,. moet dus sale zijn END en kan ik rekenen tot ondergoed.
Zulke draag ik als pyama of onder een vest om opkruipen tegen te gaan. Dat was echt een restant die anders door de versnipperaar zou gaan. Dat is om de naam van het merk te beschermen. Het vernietigen kost meer dan het verkopen.
De kwaliteit is wegwerp op het moment.
Ik heb te weinig tijd en ben te druk op het moment om uitgebreid te gaan shoppen.
Ik heb wel zin in nieuw, maar ook daarvoor heb ik te weinig tijd om het te dragen.
De net iets te fel gekleurde sneakers lopen erg fijn, maar zijn alleen voor sport. Lekker het bos in. Dan wordt de kleur vanzelf minder.

dinsdag 30 mei 2017 om 12:18
@jane; Nee, wel wat meer. Maar afgelopen weekend bij twee jurkjes onverklaarbare vlekken (klein kind), die er niet meer uitgaan. En dan nog dat jurkje (wat wel mijn lievelingsjurk was voor de zomer. En dan heb ik gister ook nog drie topjes weg moeten gooien omdat daar ook gaten in zaten. Grr, ik denk dat ik niet het einde van het jaar ga halen als het zo door gaat.
dinsdag 30 mei 2017 om 19:31
Het erachter komen waarom ik na 9 maanden ineens zo graag weer kleding wilde kopen heeft een voor mij hele onverwachte wending gekregen.
Het heeft er aan de ene kant toe geleid dat het me niet gelukt is de challenge een jaar vol te houden en ik weer kleding heb aangeschaft (maar niet dat vest!
). Aan de andere kant heb ik de afgelopen dagen twee volle vuilniszakken met kleding weggegeven. Ook de laatste kledingstukken die ik nog wel mooi vindt, maar niet meer draag omdat ik er niet meer in pas, nooit meer een geschikte gelegenheid ervoor heb en/of niet meer mooi staan bij mijn veranderde figuur na het krijgen van kinderen liggen klaar om een ander blij mee te maken. Hoop ik dan. Kledingstukken die al jaaaaaaaren ongedragen in de kast lagen in de veronderstelling dat op een dag... daar ben ik nu van verlost. Het voelt zoveel lichter
De kleding die ik vervolgens heb gekocht is niet mijn stijl. Althans, het is anders dan het soort model, kleur en stijl welke ik normaal zou aanschaffen. Ook heb ik dit keer niet erg op de prijs gelet. Ik heb voornamelijk gekeken naar kleding die lang mee zou moeten gaan, onderling goed te combineren is en die me kleden. Weg is de kleding die enkel functioneerde als afdekking. Wennen is het wel, maar op een leuke manier
.
Dus tja. Ergens baal ik wel dat het me niet gelukt is de challenge vol te houden, ik zat er nog maar 3 maanden vanaf
. Het doel is nu om ondanks een vrij lege kledingkast te kijken of ik met deze nieuwe manier van kleden het wel 12 maanden vol kan houden. Hoewel er nog 2 truien en 1 paar laarzen op de lijst staan begin ik vanaf morgen weer vanaf dag 1 met de challenge. Die truien ga ik in de winter pas nodig hebben, evenals een goed paar laarzen. Het voelt erg onlogisch om die nu al te gaan kopen alleen maar zodat het straks niet de challenge in de weg staat.
Het heeft er aan de ene kant toe geleid dat het me niet gelukt is de challenge een jaar vol te houden en ik weer kleding heb aangeschaft (maar niet dat vest!

De kleding die ik vervolgens heb gekocht is niet mijn stijl. Althans, het is anders dan het soort model, kleur en stijl welke ik normaal zou aanschaffen. Ook heb ik dit keer niet erg op de prijs gelet. Ik heb voornamelijk gekeken naar kleding die lang mee zou moeten gaan, onderling goed te combineren is en die me kleden. Weg is de kleding die enkel functioneerde als afdekking. Wennen is het wel, maar op een leuke manier

Dus tja. Ergens baal ik wel dat het me niet gelukt is de challenge vol te houden, ik zat er nog maar 3 maanden vanaf

Well, that didn't work.
~An Autobiography~
~An Autobiography~
woensdag 31 mei 2017 om 10:04
Ik vind dit jaar wel moeilijker dan in 2015.
Ik kijk ook laatste tijd meer naar kledingsite's en de verleiding is behoorlijk groot.
Maar goed...nog geen kleding gekocht.
Hopelijk hou ik het vol.
Paar maanden geleden zijn mijn sportschoenen (2 paar) gestolen dus ik moest noodzakelijk
nieuwe kopen maar dat telt niet mee natuurlijk.
Ik kijk ook laatste tijd meer naar kledingsite's en de verleiding is behoorlijk groot.
Maar goed...nog geen kleding gekocht.
Hopelijk hou ik het vol.
Paar maanden geleden zijn mijn sportschoenen (2 paar) gestolen dus ik moest noodzakelijk
nieuwe kopen maar dat telt niet mee natuurlijk.

jane-ice wijzigde dit bericht op 31-05-2017 22:43
0.30% gewijzigd
Prrrr, mauw miawwwww.

donderdag 1 juni 2017 om 10:52
vrijdag 2 juni 2017 om 22:23
Dat dacht ik in het begin ook hoor, gewoon proberen...
Prrrr, mauw miawwwww.

dinsdag 6 juni 2017 om 09:28
zondag 25 juni 2017 om 11:43
Ik heb het uiteindelijk 3 maanden volgehouden. Moet ook zeggen dat ik het niet makkelijk vind aangezien ik in een kleding winkel werk dus dat werkt niet bevorderlijk met steeds nieuwe collecties. Heb wel mijn kledinguitgave aanzienlijk verminderd door een stuk minder te kopen. Waar ik vroeger wel 3 keer per maand wacht kocht is het nu max. 1 keer per maand en soms ook gewoon niet. Komt er op neer dat ik 2 shirts, 2 broeken, een paar wandelschoenen en ondergoed heb gekocht. De laatste twee had ik echt nodig omdat het kapot was.
zondag 25 juni 2017 om 12:03
zondag 25 juni 2017 om 12:40
Gefeliciteerd! Dat is natuurlijk een goede reden om wel wat aan kleding te kopen.Lovely_Meghan schreef: ↑25-06-2017 08:46Ik ga het jaar niet redden.
Ik ben zwanger![]()
Dus er zal echt nieuwe kleding gekocht moeten worden, maar in dit geval vind ik het helemaal niet erg. Na de zwangerschap en het verliezen van de kilo's probeer ik het gewoon weer![]()

zondag 25 juni 2017 om 16:38
@Spuit elf: Het is fout om op schoenen te bezuinigen. Zeker als je er langere afstanden mee loopt.
Ik heb hier heel zware - maar o zulke degelijke en goede sandalen in hergebruik genomen.
Ik droeg vooral licht gewicht sneakers en .... weer last van een oude blessure.
Is zo'n beetje als extra gewichten om je enkels om spierkracht op te bouwen. Het is zwaar, maar wel beter dan licht gewicht die op zijn.
Strekking en moraal: pas op met oude schoenen. Als je nieuwe nodig hebt dan moet je daar niet op bezuinigen.
Dat kan je vergelijken met sportschoenen. Ik heb mijn sneakers vergeleken met een nieuw paar en ik vind de sneakers nog steeds leuk, maar de zolen zijn op. Ik loop echt mijn gewrichten kapot als ik daar langere afstanden mee loop. Ik kwam er achter doordat ik de inlegzooltjes binnen een paar dagen aan gort liep en ook de sokken kregen allemaal slijtplekken op de hiel.
Maar ik heb 8 maanden nu. Ik doe niet eens echt mee, maar het komt nu zo uit. Ik heb wel zin in nieuwe kleding, maar met minder kwaliteit genoegen nemen? Nee, dit keer niet. Ik ga liever sporten dan hollen naar allerlei shops om leuke kleding te scoren.
Ik heb hier heel zware - maar o zulke degelijke en goede sandalen in hergebruik genomen.
Ik droeg vooral licht gewicht sneakers en .... weer last van een oude blessure.
Is zo'n beetje als extra gewichten om je enkels om spierkracht op te bouwen. Het is zwaar, maar wel beter dan licht gewicht die op zijn.
Strekking en moraal: pas op met oude schoenen. Als je nieuwe nodig hebt dan moet je daar niet op bezuinigen.
Dat kan je vergelijken met sportschoenen. Ik heb mijn sneakers vergeleken met een nieuw paar en ik vind de sneakers nog steeds leuk, maar de zolen zijn op. Ik loop echt mijn gewrichten kapot als ik daar langere afstanden mee loop. Ik kwam er achter doordat ik de inlegzooltjes binnen een paar dagen aan gort liep en ook de sokken kregen allemaal slijtplekken op de hiel.
Maar ik heb 8 maanden nu. Ik doe niet eens echt mee, maar het komt nu zo uit. Ik heb wel zin in nieuwe kleding, maar met minder kwaliteit genoegen nemen? Nee, dit keer niet. Ik ga liever sporten dan hollen naar allerlei shops om leuke kleding te scoren.