Mode & Beauty alle pijlers

Eerste keer wellness/sauna, mannen, vrouwen en naakt zijn

01-11-2013 15:37 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wil ik met mijn man naar een sauna- en wellnessresort. Het wordt waarschijnlijk Elysium omdat ik daar goede verhalen over lees. We zijn echter nog nooit naar zoiets toe geweest, en zien beide een beetje op tegen het naakt-aspect.

Wat mij het meeste zorgen baart is het feit dat mannen en vrouwen daar gemengd naakt rondlopen. Naakt zijn met vrouwen onder elkaar lijkt mij helemaal geen probleem, maar ja, als mijn man mee gaat, kan ik moeilijk naar een women-only dag gaan .

Maar als ik daar met mijn man ben dan lijkt het me (voor zowel mezelf als voor mijn man) heel naar om door andere mannen bekeken te worden. Ik vind dat je als vrouw zijnde dan toch wel kwetsbaar bent, op 1 of andere manier.

Het is helemaal niet zo dat ik mezelf een soort playmate waan waar alle mannen naar kijken, maar toch...Als je als jonge vrouw over straat loopt in bv. een kort rokje dan wordt je toch vaak wel een beetje als lustobject bekeken door andere mannen. Laat staan als je dan naakt bent...Of zie ik dit in een heel verkeerde context? Hoe gaat zoiets daar?

Kun je het naakt-zijn nog een beetje beperken door bv. alleen je handdoek af te doen als je in een bad stapt? Of trek je dan alleen maar extra de aandacht?
Wat ik me wel afvraag (en dit is niet als aanval bedoeld): WAAROM wil je naar de sauna als je er zo tegenop ziet?

Verder sluit ik me aan bij alles wat hierboven geschreven is. De sauna heeft niks met seks te maken.
Je wordt niet uitgebreid bekeken hoor. Je bent niet de enige die er naakt loopt. Je maakt je veel te druk. Gewoon gaan. Ik ga vaak met 1 of 2 vriendinnen. Dus 2-3 jonge meiden die daar rondlopen en niemand let er op hoor. En ja, als je door het complex heen loopt heb je je badjas aan. Als je de sauna in gaat ga je op je handdoek zitten. Je bent veel naakt.. Maar niet onnodig.

Elysium is trouwens mijn lievelingssauna. Als je ff reserveert is er volgens mij nog gratis buffet.
quote:emmatee schreef op 01 november 2013 @ 16:45:

Wat ik me wel afvraag (en dit is niet als aanval bedoeld): WAAROM wil je naar de sauna als je er zo tegenop ziet?

Ik zie er niet tegenop. Het lijkt me heel fijn en ontspannen, en het lijkt me leuk om iets nieuws te ontdekken. Maar het naakt-aspect, is wel iets waar ik van te voren over nadenk (misschien teveel over nadenk). Niet in de laatste plaats, omdat mijn man er ook wel een beetje zijn twijfels over heeft.
Oh gelukkig! Dan zou ik zeggen: reserveren en genieten!

En dat naakt aspect......probeer er relaxed mee om te gaan. Op het strand MOET ik ook altijd kijken als iemand zich krampachtig onder een handdoek/wijd gewaad of wat dan ook probeert om te kleden. Naar mensen die gewoon even ontspannen de onderbroek voor een bikinibroekje verwisselen, daar schenk ik dan weer geen aandacht aan.

Veel plezier!
Waar heeft je man twijfels over dan?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 01 november 2013 @ 17:05:

Waar heeft je man twijfels over dan?Hij ziet zichzelf ook niet echt in zijn blote billen rondlopen daar . En vindt het ook een gek idee dat andere mannen mij naakt zien. Dat beeld is tot nu toe voorbehouden aan hem alleen
Als je ergens niet bekeken wordt dan is het wel in de sauna.

Ja, even wennen in het begin om naakt rond te huppelen, maar dat blijkt achteraf toch meer in je hoofd te zitten.

Wat me juist opvalt in de sauna is dat je dan pas echt ziet dat niet iedereen perfect is, jong oud, dik dun, rimpeltje meer of minder, iedereen loopt daar rond en accepteert er respecteert elkaar.

Mijn man is laatst ook voor het eerst mee gegaan, voorheen ging ik altijd met iemand anders, maar ook hij vond het geen probleem.

Op het strand of in het zwembad wordt je meer bekeken.

Veel plezier als je gaat!!! En geniet!
quote:islamorada00 schreef op 01 november 2013 @ 17:28:

[...]

Hij ziet zichzelf ook niet echt in zijn blote billen rondlopen daar . En vindt het ook een gek idee dat andere mannen mij naakt zien. Dat beeld is tot nu toe voorbehouden aan hem alleen

Stel hem dan gerust met de mededeling dat hij in ruil daarvoor zelf ook naar allerlei blote vrouwen kan kijken

Maar echt maak je geen zorgen, er word echt niet -opvallend- gekeken.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat men mekaar uitgebreid gaat bekijken!

En je bent alleen naakt op het moment dat je in of uit een sauna of bad gaat. Verder dragen de meeste mensen hun handdoek en/of badjas.
Maar 1x meegemaakt dat er 'gekeken' werd. En dan vooral naar mn zusje door marokaanse/turkse jongens. Dat was in thermae 2000 in vlakenburg. Wat ik sowieso geen relaxte omgeving vond. Ik geef de voorkeur aan andere sauna's en sla o.a. thermae 200 en de zwaffelhoeve liever over.
Been there, done that, got the T-shirt.
Persoonlijk ga ik ook liever naar vrouwendagen.

1 keer bij gemengd meegemaakt dat er een kerel met me begon te praten onder de douche en die keek wel verlekkerd. Dat voelde absoluut niet prettig. Verder is het me niet opgevallen dat ik werd bekeken.

Lekker genieten met z'n tweeën!
Bloot slaat dood.

Wat iedereen al heeft gezegd: je wordt niet bekeken. Als in 'begluurd'.

Is je man bang opgewonden te raken van al dat bloot?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Elysium is een mooie sauna, maar ik hou meer van de kleinere sauna's

Ik lig ook nooit plat op mijn rug, maar ook met benen iets gebogen

Dan vraag ik dus nergens om!! Belachelijk idee!

Maar ik lig zo omdat ik door mij rug niet helemaal plat kan liggen. Of mijn benen moeten wat gebogen zijn, of ik moet iets op mijn zij gaan liggen.
Ik zou niet naar de sauna gaan als ik jullie was, want heb niet het idee dat jullie daar kunnen ontspannen..
quote:islamorada00 schreef op 01 november 2013 @ 16:07:

En laatst nog een topic over een man die foto's maakte in de sauna (of zoiets).

Vervolgens -eerlijk gezegd met dat soort verhalen in gedachten- nooit naar een sauna toe (durven) gaan.

Maar ik begrijp dat dit eigenlijk nogal uitzonderlijke situaties zijn?Ja dat is nogal uitzonderlijk. Sterker nog, als iemand foto's maakt in de sauna is dat reden voor onmiddellijke verwijdering.
Je moet je er niet druk om maken, iedereen is bloot.

Mijn ervaring was dat ik er na een kwartier al niet meer mee zat.

Wel gewoon direct alles uit en gaan, want als je blijft kloojen met handdoekje en badjas gaan mensen juist kijken denk ik.

Heb inderdaad ook eens in een 'niet zo beste' sauna meegemaakt dat een man met zij mobiel zat, en ja dan weet je niet of hij foto's maakt.

Het is overigens streng verboden, en zou daar altijd wat van zeggen.
Overigens ben je maar een heel klein deel van de tijd echt bloot. Je loopt met je badjas aan naar de sauna, trekt die uit en gaat in de sauna liggen. Eenmaal uit de sauna trek je badjas weer aan of sla j een handdoek om je heen. Zelfde verhaal met bubbelbad. En vooral als je door de week gaat, zal het publiek vooral uit bejaarden bestaan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
even checken op www.elysium.nl = men kan ook naar zgn. badpakdagen.

misschien is dat iets voor jou, om eerst eens te wennen met je badpak aan?
Een mooie rustige sauna in het weekend is bijvoorbeeld Spasereen bij Maarssen, Veluwse Bron bij Apeldoorn, Spa Zuiver Amsterdam, in Ridderkerk. Zeker voor een eerste keer. Probeer een middelgrote sauna uit. Zeker thermen Bussloo, Elysium en Zwaluwhoeve kunnen erg druk zijn. Daarnaast hebben ze zoveel sauna's dat je het overzicht kwijt raakt.

Naakt in sauna is trouwens hygienischer dan badkleding waar de bacterien in zitten.

Lees op saunagids.nl de tips voor een goede saunaronde. Ook goed koelen hoort erbij. Doe je dit goed dan voel je na afloop als herboren. Vooral lekker ontspannen en geen gehaast.
Net als in iedere andere situatie kijken mensen naar elkaar. Badjas aan of uit. Ik vroeg het net aan mijn man: "Als jij in de sauna bent, zie je dan of er een heel mooie vrouw langskomt?" Antwoord: "Wat dacht jij dan?" Ik kijk zelf graag naar mensen, en dat doe ik ook wel in de sauna. Als ik een prachtige man zie, valt me dat echt wel op.

Je kunt nu eenmaal gewoon niet om mensen heen kijken. Maar mensen kijken wel veel minder kritisch naar elkaar, er wordt niet gestaard, en er is zeker geen seksuele lading.

Verder zijn er kleinere sauna's waar meer wordt naaktgelopen dan in de grotere. Ik kwam vroeger vaak bij een kleine sauna bij Arnhem, en daar zaten mensen wel gewoon naakt aan de bar of op de ligstoelen, zeker als het warm is. Beetje ons kent ons, en iedereen was daar veel vrijer. Natuurlijk zit je dan wel op een handdoek. Ik heb daar zelf geen problemen mee, ik vind het een veel ontspannener sfeer geven.

Naar mijn eigen ervaring komen juist in de grotere sauna's meer preutsere mensen die zodra ze de sauna zelf uit zijn, de badjas aantrekken.
Ik begrijp wat je bedoelt ben ook geen fan van naakt rondlopen in de sauna, daarom zijn er ook badkleding dagen!

Het is wel zo dat niemand daarheen gaat om naakte mensen te zien maar gewoon om te genieten van een dagje ontspanning.

Succes!
Ik heb er zelf geen probleem mee om naakt in de sauna te zijn. Alleen heb ik een aantal tattoos en piercings . Vandaar dat mensen me wel eens zie kijken.

Je moet gewoon lekker genieten van een dagje sauna iedereen is toch gewoon naakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven