Mode & Beauty alle pijlers

Eigen bruidsmake-up doen

27-08-2018 16:17 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in oktober trouwen en op deze dag wil ik er natuurlijk mooi uitzien. Ik heb al een proefsessie bij een visagist gehad maar dit beviel me niet zo. Ik heb dus besloten mijn eigen make-up te gaan doen. Nu heb ik gelezen dat als je een foundation met spf neemt dat je dan een witte waas op de foto krijgt.

Ik heb net True match van Lóreal aangeschaft, en nu kwam ik er achter dat hier toch SPF17 in zit. Heeft iemand ervaring met deze foundation, en zie je dan ook inderdaad een witte waas of valt het allemaal erg mee?
De witte waas zou je kunnen krijgen vanwege het flitslicht. Je hoeft je geen zorgen te maken dat dit op de foto's van de professionele fotograaf gebeurd, dat flitslicht is anders, plus de fotograaf flits op een andere manier.
Echter bij alle huis-tuin-en-keuken camera's en smartphones zou het op zich wel kunnen gebeuren.

Ik weet zelf niet de oplossing, zag net wel iets op google, maar het was me een te uitgebreid verhaal om helemaal door te nemen :-).
Overigens heb ik op mijn bruiloft geen witte vlekken gekregen op de foto's, maar mijn make up is bij de kapper gedaan.
Tja, ik zou het zekere voor het onzekere nemen en een fijne foundation zoeken zonder spf. Of vraag inderdaad je kapper eens, die kunnen het heel vaak ook. Met name degenen die regelmatig aan wedstrijden meedoen, die moeten alles kunnen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Dat kan je toch heel makkelijk uitproberen? Smeer het op, maak een foto. Voila.
Mail je fotograaf en vraag het hem/haar.
ClumsyNinja schreef:
27-08-2018 18:00
Dat kan je toch heel makkelijk uitproberen? Smeer het op, maak een foto. Voila.
hij zit nog in de verpakking, ik vind het zonde om hem open te maken en dat hij uiteindelijk toch niet goed blijkt te zijn.
Nemaìn’ schreef:
27-08-2018 18:02
Mail je fotograaf en vraag het hem/haar.
Ah, dat is een idee! meteen maar gedaan
Hoezo is het flitslicht van een professionele fotograaf anders?
streepjesdekbed schreef:
27-08-2018 18:21
Hoezo is het flitslicht van een professionele fotograaf anders?
Niet. Hooguit krachtiger.
Nemaìn’ schreef:
27-08-2018 18:30
Niet. Hooguit krachtiger.
Ook niet. Want waar de amateur de iso op 400 houdt als ie gaat flitsen zet een professioneel bruidsfotograaf hem lekker op 2500 of hoger zodat dat ding niet zo hard hoeft te werken. :whistle:
streepjesdekbed schreef:
27-08-2018 18:38
Ook niet. Want waar de amateur de iso op 400 houdt als ie gaat flitsen zet een professioneel bruidsfotograaf hem lekker op 2500 of hoger zodat dat ding niet zo hard hoeft te werken. :whistle:
Natuurlijk niet, veel meer korrel. Een fotograaf flitst sowieso indirect.
Nemaìn’ schreef:
27-08-2018 21:47
Natuurlijk niet, veel meer korrel. Een fotograaf flitst sowieso indirect.
Natuurlijk wel; een professionele full frame sensor heeft geen korrel op 2500 iso hoor. En indirect flitsen, dat zeker.
Maar goed, daar ging het natuurlijk allemaal niet om, sorry TO. :-) Ik zou inderdaad even bij je fotograaf navragen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven