Eigen merk vs A-merk
woensdag 15 april 2020 om 12:51
Hoi allemaal,
Dit is mijn eerste post op dit forum, ik hoop dat er nog velen volgen!
Ik heb nooit echt veel producten gekocht om mijn huid te verzorgen, maar merk de laatste tijd dat ik wel een wat mooiere huid wil krijgen. Ik ben daarom een beetje rond gaan kijken op het internet om te zien wat voor producten ik precies wou gaan halen. Ik heb daar nu een redelijk idee van, maar vroeg me alleen nog een beetje af of het echt een heel verschil maakt als ik de eigen merk producten van bijvoorbeeld de Kruidvat haal in plaats van die van Rituals of iets dergelijks.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen
Dit is mijn eerste post op dit forum, ik hoop dat er nog velen volgen!
Ik heb nooit echt veel producten gekocht om mijn huid te verzorgen, maar merk de laatste tijd dat ik wel een wat mooiere huid wil krijgen. Ik ben daarom een beetje rond gaan kijken op het internet om te zien wat voor producten ik precies wou gaan halen. Ik heb daar nu een redelijk idee van, maar vroeg me alleen nog een beetje af of het echt een heel verschil maakt als ik de eigen merk producten van bijvoorbeeld de Kruidvat haal in plaats van die van Rituals of iets dergelijks.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen
woensdag 15 april 2020 om 13:49
Ik ben dan altijd benieuwd naar die 'tests'. Mijn moeder heeft dat spul van de Lidl. Zit in een potje en je ruikt dat er parfum in zit. Ik zou dat echt nooit op mijn gezicht smeren.
Ben het er wel mee eens dat je vaak betaalt voor een merknaam. Er is ook heel veel dure 'rommel' te koop.
woensdag 15 april 2020 om 13:53
https://www.goddessinabox.be/2019/12/09 ... a-prairie/
Ingedienten: Propanediol, Water, Myrothamnus Flabellifolia Extract, Ascorbic Acid, Citric Acid.
Ben zelf fan van de Hema-cremes en good old Nivea, het blauwe blik
woensdag 15 april 2020 om 14:27
Voor dure producten geldt inderdaad vaak dat je voor het merk betaald. Goedkopere merken kunnen net zo goed of zelfs nog beter zijn. Het belangrijkste is dat je iets vind voor jouw huid. Daarvoor moet je eerst weten wat voor huidtype je hebt (droog, vet, gemengd etc.). Soms is het even zoeken wat het beste voor jouw huid werkt. Ik zou wel kijken naar producten waar zo min mogelijk troep in zit, zoals bijvoorbeeld parfum.
Verder veel water drinken en gezond eten. Je huid dagelijks goed reinigen, ook als je geen make up draagt en voordat je dag/nacht creme aanbrengt.
De rest van je huid kan je verzorgen door zo nu en dan te scrubben en dagelijks ook goed in te smeren met een bodycreme of lotion of olie.
Tip: vraag proef monsters aan.
Verder veel water drinken en gezond eten. Je huid dagelijks goed reinigen, ook als je geen make up draagt en voordat je dag/nacht creme aanbrengt.
De rest van je huid kan je verzorgen door zo nu en dan te scrubben en dagelijks ook goed in te smeren met een bodycreme of lotion of olie.
Tip: vraag proef monsters aan.
woensdag 15 april 2020 om 16:02
Niet mee eens. Natuurlijk is het belangrijk om van binnenuit gezond te eten. Natuurlijk is het belangrijk om je elke dag te beschermen tegen de zon. Maar er zijn écht ingrediënten die je huid mooier kunnen maken. Er wordt een hoop onzin verkocht in deze branche, maar er zijn toch echt ook bewezen werkzame ingrediënten.
Verder, to, kijk niet naar merken, maar verdiep je in ingrediënten. Dat is een hels karwei, maar je kunt heel gericht kopen als je zelf kunt bepalen of een product goed is.
Rituals, wat jij toevallig noemt, bevat voor mij om te beginnen al veel te veel parfum. Weten welke ingrediënten werken, maar ook weten welke eigenlijk helemaal niet goed zijn voor je huid. Daar begint het mee. Merk doet er verder weinig toe.
anoniem_677a6b2c79b65 wijzigde dit bericht op 15-04-2020 16:04
0.11% gewijzigd
woensdag 15 april 2020 om 16:04
Waarschijnlijk omdat er zowel onder huismerk als A-merk ook een hoop rommel wordt verkocht. Dan maakt het niet uit. Prijs zegt in de cosmetische branche weinig over kwaliteit.Letsgetlosttonight schreef: ↑15-04-2020 15:04Ik merk inderdaad bij cosmetica dat er soms weinig verschil zit tussen huismerk en A-merk.
woensdag 15 april 2020 om 16:08
Het is maar net waar iets op getest wordt. Dit zijn veelal spotgoedkope crèmes met hooguit een vettende stof erin. Vaak in een potje (wil ik niet), geparfumeerd (wil ik niet) en met alcoholhoudende oplosmiddelen (wil ik niet). Als je een mooiere huid wil, doet zoiets echt geen flikker. Als je gewoon je huid een beetje wil invetten, prima. Maar to zal er met haar vraag echt niets aan hebben.
woensdag 15 april 2020 om 16:13
Zijn dit de ingrediënten voor de crème of het serum? Citrix acid is een vrij bruut conserveringsmiddel, heb ik er liever niet in. Ascorbic acid is vitamine C, wat sowieso in het potje geen enkele zin heeft, omdat het oxideert in aanraking met lucht. Dat derde ingrediënt is een plantextract, ook een antioxidant, die dus in een pot niet stabiel blijft.lilalinda schreef: ↑15-04-2020 13:53https://www.goddessinabox.be/2019/12/09 ... a-prairie/
Ingedienten: Propanediol, Water, Myrothamnus Flabellifolia Extract, Ascorbic Acid, Citric Acid.
Ben zelf fan van de Hema-cremes en good old Nivea, het blauwe blik