Mode & Beauty alle pijlers

Engelse bh maten

05-03-2010 14:15 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een geweldige bh gezien op een engelse site. Scheelt een hoop (lees zo'n 30 euro) met Nederland.

Maaaar... ik snap niets van die maten. Je kan alles kiezen tussen de 32B en 40G. Komt niet eens in de buurt van de 85E die ik momenteel heb (het gaat om voedingsbh's, even voor de duidelijkheid )

Iemand hier verstand van deze maten en hoe ik het kan omzetten naar NL-se maten?
De cup maten zijn het zelfde, alleen de omtrek is in inches ipv centimeters

Uit m'n hoofd had ik een 36 engelse maat bij een 80 nederlandse maat -kan ook 85 zijn geweest- (maar dat weet ik niet zeker en geen tijd voor je te googlen )
En voila: een bra size calculator..... http://www.85b.org/bra_calc.php
Ik heb 85D in NL, da's 38D in Engeland... ik koop ze ook online in Engeland.
85E is dus Engelse maat 38DD
Ha fijn! Bedankt.

Inches, ja vrij logisch Maarja, zwanger hè, dus nadenken zit er bijna niet meer in.

Bedankt, ik ga meteen kijken of ik wat kan bestellen!
nu ben ik wel enorm nieuwsgierig geworden naar deze site...

of...ehhh... mag je dat hier niet opschrijven ?
Bestel ook alles in de UK. Ook veel meer keus met mijn 70F..

Is het Figleaves? Brastop? Of Bravissimo?

Brastop is het voordeligst, maar sommige 'superaanbiedingen' kun je niet ruilen. Dat staat er wel altijd bij, en dan zijn de prijzen ook wel heel laag.
Pssst, nóg voordeliger is ebay.co.uk daar kun je dezelfde merken als op bravissimo enzo kopen, maar kost nog minder (en ze zijn gewoon nieuw en kunnen geruild/teruggestuurd worden indien nodig).

Wat ik doe, is in het zoekschermpje in ebay gewoon bra plus je cupmaat in het engels invoeren en dan krijg je alles in die maten van de diverse aanbieders te zien,
Ja, doe ik ook, Ainne. Had alleen laatst pech met een Shockabsorber, die ik terugstuurde. Ding kostte 13 pond (15 euro of zo), maar was te klein. Teruggestuurd, nieuwe besteld. Is de retour-beha weggeraakt in de post... Geld + portokosten weg. Of je moet het dan zelf weer als aangetekende post doen, maar dan wordt het ook weer een dure grap.

Ik bestel dan ook alleen nog maar beha's op Ebay.co.uk, waarvan ik echt zeker weet dat ze passen.
Da's inderdaad balen ja, is mij gelukkig nog nooit gebeurd en stuur best zo nu en dan wat terug. Maar net zoals jij weet ik inmiddels precies welke merken goed bij mijn cupje G passen, dus ik ga niet vaak de mist meer in. Ik hoop uiterlijk maandag een Freya-bikini te ontvangen
quote:acissej schreef op 05 maart 2010 @ 16:10:

nu ben ik wel enorm nieuwsgierig geworden naar deze site...

of...ehhh... mag je dat hier niet opschrijven ?Oh een voedingsbh van Hotmilk. Weet niet of je daar op zit te wachten

www.NursingBra-Shop.co.uk

Weet niet of het mag, had het op een ander forum ook al gezet omdat dit merk, vind ik, erg mooie voedingsbh's heeft en maar in een beperkt aantal winkels in NL te krijgen is. En die ik mooi vind kan ik online niet vinden in NL, uitverkocht in mijn maat.

Maargoed, ik moet nog zien of ik ze binnen krijg hoor
quote:Ainne schreef op 05 maart 2010 @ 16:48:

Da's inderdaad balen ja, is mij gelukkig nog nooit gebeurd en stuur best zo nu en dan wat terug. Maar net zoals jij weet ik inmiddels precies welke merken goed bij mijn cupje G passen, dus ik ga niet vaak de mist meer in. Ik hoop uiterlijk maandag een Freya-bikini te ontvangen

Ja, mooi, Freya!

Ik heb heel veel bikini's, stuk of acht. Veel van Footprints (nu Freya Swim), twee van Panache. van een paar jaar geleden.

Sinds ik die ontdekt heb, wil ik geen andere meer. Weet je wat ik het grote voordeel vind van Freya? Ze zitten net zo goed als een beha. Je kunt er gewoon een hemdje o.i.d. overheen aantrekken, en dan ziet het er goed uit, met een fraai decolleté. Met 'gewone' bikini's had ik dan gelijk een rare voorgevel.

En dat vind ik met de meeste beha's overigens ook. De meeste mensen hebben geen flauw benul dat ik een grote cup heb. Met een goede beha zie je dat niet. Met die dingen van Hünkemöller e.d. lijk ik ook gelijk 5 kilo zwaarder, en krijg ik zo'n doorlopende 'bumper'.
Las net dit topic en heb met mijn maat 65f/g ook problemen om een leuke bikini te vinden. Freya is hier amper te verkrijgen of in mijn maat in 2 dagen al uitverkocht. Maar mijn vraag is, kun je gewoon bestellen zonder invoerrechten o.i.d.? En hoe betalen jullie?
Dames, attentie!

50% korting in de voor-uitverkoop bij Figleaves.com!

@ lin da: ik betaal nooit invoerrechten. Er kan gecontroleerd worden, en dan moet je alsnog iets betalen. Maar vanuit Engeland kan dat nooit veel zijn, is ook EG. Wellicht dat je het verschil in btw moet bijbetalen (Engeland is 16%, nl is 19%).

Ik betaal met een creditcard.

Ik ga mijn favoriete model nog een keer bestellen:

NU 17 pond. Ik zag hetzelfde model laatst op een NL-website: 45 euro excl. verzending...

Ik heb het overigens al in zes kleuren...

Maar zit zo mooi onder een strak shirtje, geeft een prachtig decolleté.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven