Mode & Beauty alle pijlers

Engelse maten

19-01-2013 20:06 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een jurk gezien, maar de lengte wordt aangegeven in inches.

Nu vroeg ik mij af of jullie weten hoe ik kan bepalen hoe lang ie dan valt. Is dat een kwestie van omrekenen naar centimeters en dan meten vanaf mn schouder?
Een inch is grofweg 2,5 cm. Dus de inches keer 2,5 geeft een aardig beeld. Hoe je moet meten, staat bij de jurk. Is het 'from the waist down', dan moet je dus meten vanaf je middel.

Als het een bepaald merk is, even Googlen. Vaak worden Britse merken ook in continentale webshops verkocht, en daar staat de lengte dan in cm's aangegeven.
Nooit kleding kopen via websites. OK, truien o.i.d. kun je nog redelijk inschatten, maar een jurk of een broek moet gewoon perfect zitten, anders ziet het er niet uit. Gewoon naar een goede zaak gaan, passen en je laten adviseren, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik koop zovaak jurkjes via een webshop, maten zijn vaak heel duidelijk aangegeven en als het niet goed is kan je het weer terug sturen.
Wat een onzin, pejeka.

Ik koop heel veel via internet; ik ken mijn maat en weet wat me staat.

Heb zelden een miskoop.
Your luck's about to change, cher.
quote:LadyDarbanville schreef op 19 januari 2013 @ 20:17:

Wat een onzin, pejeka.

Ik koop heel veel via internet; ik ken mijn maat en weet wat me staat.

Heb zelden een miskoop.Weten of het je perfect past doe je pas op het moment dat je het aantrekt, toch?
quote:usena schreef op 19 januari 2013 @ 20:16:

Ik koop zovaak jurkjes via een webshop, maten zijn vaak heel duidelijk aangegeven en als het niet goed is kan je het weer terug sturen.Wat is nou makkelijker: in de paskamer constateren dat het niet is wat je zoekt en het gewoon terug kunnen hangen, of thuis iets uitpakken, constateren dat het niet is wat je zoekt en dan de hele meuk weer in moeten pakken en terug moeten brengen naar het postkantoor?
Bij de meeste websites staat precies hoe groot/wijd/lang iets is, pejeka.

Ik koop nooit een kledingstuk waar ik niet de precieze maat van weet en nogmaals, dat gaat eigenlijk altijd goed.
Your luck's about to change, cher.
quote:LadyDarbanville schreef op 19 januari 2013 @ 20:26:

Bij de meeste websites staat precies hoe groot/wijd/lang iets is, pejeka.

Ik koop nooit een kledingstuk waar ik niet de precieze maat van weet en nogmaals, dat gaat eigenlijk altijd goed.

Ik geloof je zonder meer. Zelf vind ik het altijd een gok, je weet nooit 100% of het is wat je zoekt of dat het je perfect past, en vind het dan een gedoe het weer terug te moeten sturen. Vind het dan makkelijker gewoon naar een winkel te gaan, iets aan te passen en pas te kopen als ik 100% zeker weet dat het ook iets is wat ik wil hebben.

Komt bij dat je op internet nooit de kwaliteit van een kledingstuk kunt beoordelen. Is het mooie, goede stof of flut? Is het goed gemaakt of is dat ook zo-zo? Is het mooi afgewerkt of laat dat te wensen over? Kortom, ik ga liever naar een winkel, dan weet je wat je koopt.
Helemaal inpakken? Jeetje. Je hoeft de auto niet te pakken en het wordt aan de deur gebracht. Thuis heb je alle tijd om te kijken of je het echt wat vindt en of het matcht met wat je in gedachten had. Dan vind je het toch nix, doe je het terug in de doos. Je meldt een retour en het wordt aan de deur weer opgehaald.
Kan je online gewoon omrekenen.

Engelse maten vallen trouwens vaak iets groter ivbm met het overgwicht daar.
Ligt er ook maar aan hoeveel winkels je in de buurt hebt, en hoe leuk je fysiek winkelen vindt. Ik vind online winkelen veel relaxter, kan prijzen met elkaar vergelijken, veel meer keus etc

Ik vind overigens buitenlandse maten moeilijk om te rekenen, het hangt ook erg van het merk af, en schoenmaten begin ik al helemaal niet meer aan.
quote:pejeka schreef op 19 januari 2013 @ 20:15:

Nooit kleding kopen via websites. OK, truien o.i.d. kun je nog redelijk inschatten, maar een jurk of een broek moet gewoon perfect zitten, anders ziet het er niet uit. Gewoon naar een goede zaak gaan, passen en je laten adviseren, lijkt me.Ik koop zelfs lingerie online... De merken ken je toch vaak wel dus weet je ook wat je kunt verwachten. Daarbij komt dat de verzendkosten tegenwoordig absoluut niet hoog zijn en dat naar de winkel in de stad gaan vaak al met al even duur is.
@ piepepopje: dat is echt totaal niet waar dat het groter valt dan andere merken vanwege overgewicht. Het valt hetzelfde als nl merken. Kijk je moet het niet gaan vergelijken met een of ander Spaans/Italiaans/Chinees merk want die hebben een andere bouw. De bouw van britten is vrijwel hetzelfde als die van Nederlanders alleen iets korter. Daarom vindt je in de uk vrij veel broeken ook in lengte maat 30 en hebben ze speciale petitie collecties
Let er trouwens wel op als je bij een Engelse webshop gaat bestellen hoe het zit met de kosten voor het terugsturen. Vaak zijn die voor eigen rekening en dan is het toch zonde van je geld als het niet pasy
quote:pejeka schreef op 19 januari 2013 @ 20:25:

[...]

Wat is nou makkelijker: in de paskamer constateren dat het niet is wat je zoekt en het gewoon terug kunnen hangen, of thuis iets uitpakken, constateren dat het niet is wat je zoekt en dan de hele meuk weer in moeten pakken en terug moeten brengen naar het postkantoor?

Ik vind het heerlijk om thuis op de bank een jurk te bestellen via internet. Die dan wordt bezorgd. En als ie niet goed is, ga ik naar het postkantoor aan de overkant. Dat is nl dichterbij voor mij dan de winkels. Daar moet ik echt een stuk voor fietsen (geen auto) en dan zijn er bij mij in het dorp precies drie winkels.

Ik denk dus dat je niet over het algemeen kan zeggen wat fijner is, dat is voor iedereen anders. :-)
Bedankt voor de reacties.

Het is een reversible wrap skirt/dress. Dus je kan hem dragen als jurk maar ook als rok. Er staat dus niet bij of de lengte vanaf de waist done is ofzo. Daarom ging ik ervanuit dat het vanaf de schouder zou zijn. Het is trouwens geen web winkel, maar via eBay. Ik heb de verkoper ook al gemaild, maar nog geen reactie ontvangen. En vanwege de verzendkosten vind ik het zonde om er straks achter te komen dat ik hem te lang vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven