Er té jong uiterlijk
vrijdag 18 maart 2016 om 15:20
Geduld hebben. Het ligt niet aan hoe je er uitziet of hoe je je kleedt, voor andere mensen is het nou eenmaal moeilijk inschatten hoe oud iemand precies is. Wedden dat jij het verschil tussen iemand van 38 en iemand van 40 ook niet altijd goed kunt schatten?
Over een paar jaar is er geen twijfel meer mogelijk en krijg je je fles wijn zonder aarzelen mee.
Over een paar jaar is er geen twijfel meer mogelijk en krijg je je fles wijn zonder aarzelen mee.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
vrijdag 18 maart 2016 om 15:22
quote:April-M schreef op 18 maart 2016 @ 15:20:
Ik zou er in ieder geval graag uit willen zien naar mijn leeftijd. Aan de deur gevraagd worden of je ouders ook thuis zijn - terwijl het mijn eigen huis is - is bijvoorbeeld rond uit vervelend.
Waarom?
Dan zeg je 'Nee, ik ben zelf de vrouw des huizes' of 'Nee die zijn er niet en we kopen niet aan de deur' en gaat over tot de orde van de dag. Toch?
Ik zou er in ieder geval graag uit willen zien naar mijn leeftijd. Aan de deur gevraagd worden of je ouders ook thuis zijn - terwijl het mijn eigen huis is - is bijvoorbeeld rond uit vervelend.
Waarom?
Dan zeg je 'Nee, ik ben zelf de vrouw des huizes' of 'Nee die zijn er niet en we kopen niet aan de deur' en gaat over tot de orde van de dag. Toch?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
vrijdag 18 maart 2016 om 15:23
vrijdag 18 maart 2016 om 15:26
Dat ze je legitimatie vragen bij de supermarkt moet je niet te zwaar aan tillen. Dat is verplicht tot 25 jaar dus dat zal je nog wel een aantal jaren meemaken.
Wat bij mij altijd een groot verschil maakt is hoe ik gekleed ben. Voor mijn werk ben ik heel netjes/chique gekleed en dan wordt het eigenlijk nooit gevraagd. Als ik mijn sneakers aan heb en me haar in een knotje wel.
Wat bij mij altijd een groot verschil maakt is hoe ik gekleed ben. Voor mijn werk ben ik heel netjes/chique gekleed en dan wordt het eigenlijk nooit gevraagd. Als ik mijn sneakers aan heb en me haar in een knotje wel.
If you can dream it you can do it
vrijdag 18 maart 2016 om 15:31
Ik herken het probleem. Al ben ik wel wat ouder.
Elke week haal ik mijn wekelijkse boodschappen bij dezelfde AH (een klein filiaal) en één fles wijn. Elke week vraagt dezelfde cassiere om legitmatie en elke week krijg ik dezelfde verbaasde blik als ze mijn geboortedatum zien.
Vervolgens kom ik op een dag uit de AH gelopen en er staan een paar kinderen (van de middelbare school om de hoek, hooguit 16) met een biertje in hun hand terwijl er één zei: echt zo chill dat het is gelukt.
Wat gaat hier fout?
Elke week haal ik mijn wekelijkse boodschappen bij dezelfde AH (een klein filiaal) en één fles wijn. Elke week vraagt dezelfde cassiere om legitmatie en elke week krijg ik dezelfde verbaasde blik als ze mijn geboortedatum zien.
Vervolgens kom ik op een dag uit de AH gelopen en er staan een paar kinderen (van de middelbare school om de hoek, hooguit 16) met een biertje in hun hand terwijl er één zei: echt zo chill dat het is gelukt.
Wat gaat hier fout?
vrijdag 18 maart 2016 om 15:34
Ik ben 29 en kwam laatst zonder make up en er totaal niet florissant uit bij de kassa met een fles wijn.
Of ik mijn ID wilde laten zien.
Uh ja natuurlijk.
Oh zegt ze, dat had dus eigenlijk niet gehoeven...
Ach mevrouw, u heeft mijn dag gemaakt, geen make up, haren niet leuk gedaan, oude kleren en nog zie ik er jonger uit dan ik ben
Of ik mijn ID wilde laten zien.
Uh ja natuurlijk.
Oh zegt ze, dat had dus eigenlijk niet gehoeven...
Ach mevrouw, u heeft mijn dag gemaakt, geen make up, haren niet leuk gedaan, oude kleren en nog zie ik er jonger uit dan ik ben
vrijdag 18 maart 2016 om 15:38
Het gaat niet zo zeer om die fles wijn in de supermarkt, maar dat was gewoon even de druppel.
Het zijn meer de dagelijkse dingen waar ik tegen aan loop. Als ik bijvoorbeeld met de baby van een vriendin loop, wordt ik compleet nagestaard. Of op mijn werk als ik in eerste instantie als stagaire worden gezien, terwijl de persoon naast mij de stagaire is.
Het zijn meer de dagelijkse dingen waar ik tegen aan loop. Als ik bijvoorbeeld met de baby van een vriendin loop, wordt ik compleet nagestaard. Of op mijn werk als ik in eerste instantie als stagaire worden gezien, terwijl de persoon naast mij de stagaire is.
vrijdag 18 maart 2016 om 15:43
T.a.v. werk enzo zou je je formeler kunnen kleden. MBT baby: mensen zijn gewoon stom. Je kunt ook de oppas zijn. Wellicht een beetje lol maken en een gesprek beginnen over je zware leven als tienermoeder.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 18 maart 2016 om 15:47
Ik stond bij de kassa in de supermarkt. Heel jong grietje achter de kassa en daarachter stond een ietsje minder jong grietje. Meisje achter de kassa werd ingewerkt.
Mijn fles wijn wordt gescand en dat ietsje minder jonge grietje zegt... deze mevrouw hoef je niet om legitimatie te vragen. (ik ben 50+)
Maar het kwam wel een beetje rottig dr strot uit
Mijn fles wijn wordt gescand en dat ietsje minder jonge grietje zegt... deze mevrouw hoef je niet om legitimatie te vragen. (ik ben 50+)
Maar het kwam wel een beetje rottig dr strot uit