Mode & Beauty alle pijlers

Eravring met NEUSCORRECTIE??

08-02-2009 01:23 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaalll. IK heb over 3 dagen 2 weken geleden een neuscorrectie gehad. .had een beetje scheve neus van boven, die was gebroken. Nou heeft de dokter die rechtgezet en beetje versmalt en de neuspunt(is bij mij erg bol) minder grof gemaakt en de neusvleugels ingenomen(ook minder grof gemaakt)..

gelijk toen ik wakker werd van de narcose had ik erg blauwe ogen, volgende dag waren mijn ogen bont en blauw en heel erg opgezwollen. keek door een spleetje heen. me gezicht was ook op gezet. de tampons mocht ik zelf de volgende dag eruit halen en de gips werd na een week eraf gehaald.

ik mocht toen in de spiegel kijken en schrokkkkk..

me neus leek helemaal niet te passen bij mij gezicht. Echt raar.

De dokterassistent zei dat ze dat vaker te horen kreeg. het lijkt zo in het begin, omdat alles een beetje gezwollen is, vooral de ooghoeken aan de binnenkant..waardoor ik er vreemd uitzag.

Ik kon maar niet wennen en nu bijna 2 weken later is het wel iets minder geworden maar nog steeds kan ik ni wennen.

Ligt het nou aan de zwellingen nog? vooral oog neus combinatie vind ik ni kloppen. Misschien omdat de ooghoeken aan binnenkant is opgezet?

en me neus lijkt ook beetje scheef(misschien de zwellingen rondom me neus?).

Heeft iemand hier ervaring mee? Want ik zit er echt mee...en word er steeds down van..Bang dat het niet goed komt:(



Ik heb ook per ongeluk paar keer tegen aan gestoten en nu ben ik bang dat me neus daardoor scheef word of anders dan het er uit moet zien. Of is het niet zo erg als je soms je neus aanraakt of zacht stoot?(doet wel alsnog pijn).



Ik was ook gewoon me gezicht en daarbij raak ik steeds me neus aan. Heeft iemand tips bij het wassen van gezicht? EN wanneer verdwijnt de zwelling volledig? wanneer kan ik me echte neus zo een beetje zien?



vraagje: HAd iemand ook last van kleine puistjes op het gezicht na zo een operatie? toen bij mij gips af ging kreeg ik al snel rondom mond en neus en voorhoofd kleine puistjes en me neus leek te vervellen en alsof ik grove porieen had(beetje vies leek het).Heeft iemand dit ook gehad na neusoperatie?



Sorry maar ik zit vol met vragen...Hoop dat iemand die voor me kan beantwoorden..In ieder geval zijn/haar ervaring met een neuscorrectie laat horen. IK heb niemand om me heen die me erin steunt en word zo onzeker van...



IK hoop gauw te horen. alvast bedankt...Liefsss...
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt erg onzeker over de ingreep, ben je wel goed voorgelicht van te voren? En weet dat je altijd de arts/kliniek/polikliniek kunt bellen met vragen hoor!



Want het 'hoort' er gewoon bij dat je na een neuscorrectie een zogenaamd brilhematoom krijgt, afh van de operatie en je eigen stollingsneiging ed natuurlijk. Maar dat ziet er dus uit of je flink op je ogen bent geslagen. Blauw en gezwollen dus. Die blauwe plekken rond je ogen en neus kunnen ook nog uitzakken naar beneden naar je wangen.



En bij een neuscorrectie kan het tot 3 maanden wel gezwollen zijn, afwachten dus. En wennen zul je wrs soweiso wel moeten doen mocht er veel veranderd zijn. Kun je wel goed ademhalen door je neus?



Als je kapje eraf is, kun je gewoon voorzichtig wassen ed. Misschien is het makkelijker om je gezicht met wattenschijfjes schoon te maken dan met een facewash. Pas op met stoten, maar tenzij het echt heel veel pijn doet lijkt het mij (dit weet ik echter niet helemaal zeker) niet heel erg. Je hebt al een week met je gipsspalkje gelopen, voor een groot deel zou het dan al hersteld moeten zijn, je bot is dun in je neus. Echetr, dit stuk weet ik nogmaals niet zeker, dus bellen hierover kan in ieder geval geen kwaad.



Pukkeltjes ed kan goed nadat er gips en ontsmettingsmiddelen ed op je huid zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
kijk ook eens in patientenvoorlichtingsmateriaal bv



http://sz.oppc.nl/folders/folder-463.html



hier eentje met veel info

http://www.mesos.nl/pdf/641-Neuscorrectie%20.pdf
Alle reacties Link kopieren
dank jullie wel voor de reactie....ik ga de site gauw bezoeken...

en dinsdag moet ik naar de dokter(chirurg)..dan ga ik het met hem erover hebben.....
Alle reacties Link kopieren
heeft verder niemand ervaring met een neuscorrectie??????

:(
er wordt gezegd dat het tot anderhalf jaar kan duren voordat de neus zijn ''optimale'' vorm heeft aangenomen. Dus nog even doorbijten denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi rose , ik heb jaren geleden een neuscorrectie laten doen .

Het viel mij reuze mee , het was ook niet opgezwollen of zo dus daar kan ik je helaas niet mee helpen .



groetjes , croentje
Alle reacties Link kopieren
quote:rose84 schreef op 08 februari 2009 @ 01:23:

hallo allemaalll. IK heb over 3 dagen 2 weken geleden een neuscorrectie gehad. .had een beetje scheve neus van boven, die was gebroken. Nou heeft de dokter die rechtgezet en beetje versmalt en de neuspunt(is bij mij erg bol) minder grof gemaakt en de neusvleugels ingenomen(ook minder grof gemaakt)..

gelijk toen ik wakker werd van de narcose had ik erg blauwe ogen, volgende dag waren mijn ogen bont en blauw en heel erg opgezwollen. keek door een spleetje heen. me gezicht was ook op gezet. de tampons mocht ik zelf de volgende dag eruit halen en de gips werd na een week eraf gehaald.

ik mocht toen in de spiegel kijken en schrokkkkk..

me neus leek helemaal niet te passen bij mij gezicht. Echt raar.

De dokterassistent zei dat ze dat vaker te horen kreeg. het lijkt zo in het begin, omdat alles een beetje gezwollen is, vooral de ooghoeken aan de binnenkant..waardoor ik er vreemd uitzag.

Ik kon maar niet wennen en nu bijna 2 weken later is het wel iets minder geworden maar nog steeds kan ik ni wennen.

Ligt het nou aan de zwellingen nog? vooral oog neus combinatie vind ik ni kloppen. Misschien omdat de ooghoeken aan binnenkant is opgezet?

en me neus lijkt ook beetje scheef(misschien de zwellingen rondom me neus?).

Heeft iemand hier ervaring mee? Want ik zit er echt mee...en word er steeds down van..Bang dat het niet goed komt:(



Ik heb ook per ongeluk paar keer tegen aan gestoten en nu ben ik bang dat me neus daardoor scheef word of anders dan het er uit moet zien. Of is het niet zo erg als je soms je neus aanraakt of zacht stoot?(doet wel alsnog pijn).



Ik was ook gewoon me gezicht en daarbij raak ik steeds me neus aan. Heeft iemand tips bij het wassen van gezicht? EN wanneer verdwijnt de zwelling volledig? wanneer kan ik me echte neus zo een beetje zien?



vraagje: HAd iemand ook last van kleine puistjes op het gezicht na zo een operatie? toen bij mij gips af ging kreeg ik al snel rondom mond en neus en voorhoofd kleine puistjes en me neus leek te vervellen en alsof ik grove porieen had(beetje vies leek het).Heeft iemand dit ook gehad na neusoperatie?



Sorry maar ik zit vol met vragen...Hoop dat iemand die voor me kan beantwoorden..In ieder geval zijn/haar ervaring met een neuscorrectie laat horen. IK heb niemand om me heen die me erin steunt en word zo onzeker van...



IK hoop gauw te horen. alvast bedankt...Liefsss...



Hoi rose 84,



Ik heb vorige week donderdag een neuscorrectie gehad. Tussenschot rechtgezet om beter te ademen en verder een totale neuscorrectie (niet aan de vleugels) volgens de chirurg. Ik was ook totaal bont en blauw de volgende dag. Veel pijn had ik niet, maar het was ontzettend vervelend ik kon niet door mn neus ademen. Na een week mocht het kapje ervan af. Ik wist niet was ik zag, net als jij ontzettend geschrokken dit was niet was ik bedoelde Ik wilde de vorm van mijn eigen neus behouden alleen iets kleiner en dat heb ik duidelijk verteld aan de chirurg en die zei dat het goed was. Mn neustip stond omhoog, en net als bij jou die combinatie van mijn neus met mn ogen oow verschrikkelijk gewoon. Ik ben echt depri aan het worden. Ik heb hem later gebeld en hij zei dat het wel zou zakken en het nu erg vroeg is voor het resultaat. Ik kan maar niet wennen ik heb foto gemaakt en het lijkt wel of mn neus te kort is. Van de voorkant is niet veel te zien, daar is wel duidelijk dat het opgezwollen en mn neustip van voren gelukkig ook niet maar van de zijaanzicht is het echt om depri vasn te worden. Ik had van mezelf een mooie neus alleen hij was iets groter, maar een mooie vorm.



Ik heb hier en daar ervaringen gelezen en die zijn verschillend. sommige zijn meteen blij met het resultaat. sommige na weken en sommige na weken ook niet. Ik begin echt bang te worden en te twijfelen. Volgens de chirurg is alles perfect gegaan en had ik echt een mooie neus. maar nu weet ik het echt niet meer. Ik ben in Belgie bij een zeer ervaren chirurg geopereerd, maar zegt natuurlijk ook niets.



Maar jou verhaal komt echt het dichts bij alles wat ik nu meemaak. Bij jou is het inmiddels maanden geleden. Hoe zit het nu is alles een beetje hersteld? Is het nog steeds een raar gezicht met je ogen enzo.? Is de vorm van je neus in die maanden veranderd? de neustip stond die bij jou ook in het begin hoger? wil je daar aub meer informatie over geven.
Alle reacties Link kopieren
@ Rose84 en juuulitje:



Ik heb 4weken geleden een neuscorrectie gedaan en heb precies hetzelfde als jullie 2.

Ik ben nog steeds niet gelukkig en vind mn neuspunt te hoog staan.



Voor jullie is het nu een tijdje geleden. Kunnen jullie me vertellen hoe het nu is??



Ik hoop dat jullie dit lezen..



Alvast heel erg bedankt



Diana
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je hier wat aan:

http://www.neuscorrectie- ... a3ec4e4723064dce369aa6633
Alle reacties Link kopieren
Englo, het kan wel een jaar duren voordat je neus de definitieve vorm heeft.



Hebben ze jou niet goed voorgelicht?



Wist je dit ook wel: In de eerste drie weken na de neuscorrectie mag u niet persen, tillen en bukken. Houd ook uw hoofd zoveel mogelijk rechtop. Normale lichaamsbeweging is toegestaan, maar onderneem geen zwaar en inspannend werk en ook geen sportactiviteiten gedurende de eerste zes weken na de neuscorrectie. Vermijd activiteiten waarbij uw neus makkelijk beschadigd kan raken.



Pas na een maand of 3 kan je een beetje fatsoenlijk inschatten of het gelukt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven