Mode & Beauty alle pijlers

Ervaring met press ons nagels en gel stickers?

27-10-2025 15:25 20 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil stoppen met gellak. Dat laat ik nu elke 3 weken doen bij een salon. Ik wil stoppen vanwege het risico op allergie maar ook vanuit kosten overweging. En het afhalen (zowel weken als freezen) beschadigt mijn nagels.

Gewone nagellak vind ik gedoe dus ik twijfel nu tussen de soft gel press ons en de gel nagel stickers.

Voordeel van de press ons lijkt me dat ze herbruikbaar zijn. Volgens mij vooral alleen als je ze plakt met plakstrips en niet bij de lijm. En ze gaan volgens mij ook niet oneindig mee. Lees vaak 2 rondes ofzo. Nadeel van de press ons is dat ik toch ook wel lees dat ze makkelijk loslaten.

Voordeel van de stickers lijkt me het verwijderen. En bij sommige webshops schaf je ze heel voordelig aan. Nadeel is dat je ze liefst voor het mooie en duurzame gebruikt met een topcoat waarbij je dan weer risico hebt op de allergie. Het afhalen schijnt wel gemakkelijk te zijn.

Graag hoor ik jullie ervaringen. Gebruik je nu press ons of nagelstickers? Hoe gemakkelijk vind je het aanbrengen en verwijderen? Hoe lang blijft het zitten en blijft het mooi? Gebruik je de stickers icm een gel topcoat? Hoe vaak kun je de press ons hergebruiken? Met lijm of plakstrips?

Alvast hartelijk dank!
Ik gebruik de stickers van Maniac in combinatie met een topcoat, alles uitgehard onder een lamp. Ik vind het resultaat echt verrassend mooi, blijft ruim 2 weken zitten (en soms ook 3 weken).

Na 20 jaar acrylnagels te hebben gehad, ben ik hier enorm blij mee. Eraf halen is echt doodsimpel en letterlijk in een paar minuten gebeurd. Aanbrengen vergt even wat oefening en handigheid, maar doe ik nu in een half uur voor beide handen.
Ik gebruik stickers van Doonails. Gewoon met lamp maar zonder topcoat. Zitten verrassend goed en best lang :) Ze zijn veel beter voor mijn nagels dan de dip die ik ervoor gebruikte. Maar je nagels lijden er alsnog wel een beetje onder merk ik. Afhalen is trouwens super makkelijk.
Hier ook al een tijd fan van stickers, ook Maniac. Ik zou wel opletten dat er per merk ook wel verschil kan zitten in kwaliteit. Dus als webshops ze heel goedkoop aanbieden zegt dat mogelijk ook wat over de kwaliteit.

Verder blijft het vaak ruim 2 weken mooi, soms langer. Je hebt ook altijd stickers over, dus als één nagel lelijk wordt, kan je ook alleen die overdoen en zo met de hele set nog wat langer doen. Tegenwoordig kan ik 2 rondes met 1 doosje, dus de prijs/kwaliteit is er echt op vooruit gegaan voor mij.

Afhalen is doodsimpel en super snel. Tip is echt: véél olie. Dan beschadigen mijn nagels nauwelijks. Sterker nog, die stickers beschermen ze juist, ze zijn langer dan ooit.

Ik gebruik een topcoat, zolang je het alleen op de sticker aanbrengt en niet op de huid maak ik me niet zo zorgen om allergie.
Zonder HEMA en TPO zou je geen allergische reacties meer moeten kunnen krijgen die je kansen op een kunstheup verkleinen. Dus je kan nu best stickers met een topcoat doen.
Ik heb stickers van My Nailcandy, verkrijgbaar bij het Kruidvat en Trekpleister. 8 euro voor een pakje, vaak 2 voor de prijs van 1. Ik gebruik vooral de felrood ervan. Blijft 2 weken zitten, soms laat er eentje los maar die is dan zo vervangen. Ik gebruik geen topcoat, maar kan wel.

Heb ze ook van de Hema gehad, die waren echt waardeloos.
Van Pink Gellac zijn mooi, maar onhandige maten waardoor ik echt heb lopen hannessen toen er eentje los liet en geen van de overgebleven stickers een beetje pastte. Wel veel kleurkeus.

En nu heb ik voor 3 euro wat van de Action meegenomen. Ben heel benieuwd.

Ik vind het ideaal tov zelf gellak erop zetten met een lamp. Die stickers blijven echt veel beter zitten.
Ik heb ze nu gehad van Slayo, Pop of color en van het Kruidvat.
Deze moet je uitharden onder uv lamp en ik gebruik ook een basecoat. Ze blijven makkelijk twee weken zitten.
Ik heb ook goedkope van Shtolida geprobeerd en hoewel ze hetzelfde lijken en voelen bleven ze bij mij op sommige vingers niet goed plakken en heb ik ze dezelfde dag er weer afgehaald. Nu maar weer Gellac erop.
Het is wat het is
Ik heb laatst de press ons van Pink Gellac gebruikt. Eenvoudig aan te brengen en ze zaten hartstikke stevig met de nagellijm. Na een week heb ik ze eraf gehaald, omdat de lange zo lang zijn dat ik ze onhandig vond. Afhalen ging wel, maar mijn nagels zijn er wel bij beschadigd.

Vriendin heeft de lange set gebruikt met de lijmstrips, die zaten goed maar wel minder stevig dan met de nagellijm.
Ik koop press-ons (meestal met een printje of nail art) op AliExpress en ze die zet ik dan vast met Essence Fix It! nagellijm. Ik heb de techniek inmiddels zo verfijnd dat ze drie weken blijven zitten, maar ben er wel een uurtje mee zoet. Later week ik ze los met aceton en kiep ik ze weg. Meestal zien ze er niet zo mooi meer uit na 3 weken dat ik de nog eens 3 weken zou willen dragen, daarnaast wil ik na 3 weken ook wel wat anders, en zo’n set kost misschien 2 euro, dus dat kan ik wel lijden. Als er tussentijds eentje loskomt dan vijl ik de lijm er wel vanaf en plak ik ‘m weer terug.

Het is niet helemaal vrij van beschadiging van je nagels, dat moet gezegd worden, maar het is goedkoop, blijft lang zitten, en biedt enorm veel mogelijkheden in termen van lengtes, vormen en kleuren/prints. Mijn nagels zijn ook wel een stukje expressie voor me, als je ‘gewoon’ een kleurtje erop wilt, dan is het misschien niet de beste optie.
Ik had ze een keer bij een heel goedkoop setje van de Action toen ik nog aan het oefenen was met lijmen. Ze zitten echt ramvast. Enige nadeel vind ik dat als je nepnagel ook maar een klein beetje afwijkt van je eigen nagel in vorm dat ze dan je nagel "optillen" zeg maar. Dan ben ik er na een avond wel klaar mee en is het net alsof je knellende schoenen uit doet. Afhalen gaat makkelijker als de lijm een beetje warm is. Bakje warm water is genoeg. Even weken en klaar.
Heb twee setjes van doonails press on gekocht. Eerst versie ging goed, zat ruim een week. De andere vandaag losgeweekt met beetje aceton maar werden helemaal lelijk daarna. Jammer, stond mooi. Die plakkers zijn ook prima, ben alleen nog nirt zo goed met plakken dus ging niet helemaal goed haha.
Heb nu kortere gekocht, vond ze wel te lang. Die komen deze week denk ik binnen.
SinPermiso schreef:
27-10-2025 19:09
Ik had ze een keer bij een heel goedkoop setje van de Action toen ik nog aan het oefenen was met lijmen. Ze zitten echt ramvast. Enige nadeel vind ik dat als je nepnagel ook maar een klein beetje afwijkt van je eigen nagel in vorm dat ze dan je nagel "optillen" zeg maar. Dan ben ik er na een avond wel klaar mee en is het net alsof je knellende schoenen uit doet. Afhalen gaat makkelijker als de lijm een beetje warm is. Bakje warm water is genoeg. Even weken en klaar.
Oeh klinkt niet fijn nee... maar als de lijm loslaat in warm water dan kun je dus ook niet in bad?

Ik heb allerlei stickers geprobeerd maar mijn haar blijft dan vaak achter of aan het laagje plakken, om gek van te worden. Dus ik lees mee voor tips ook...
Lorem Ipsum
Ik ben er pas mee begonnen, en heb press ons van doonails. Ik heb ze ook van amazon en temu maar die kwaliteit is wel echt minder. Maar dat is de keuze die je maakt. Ik heb voor de zekerheid altijd een flesje lijm in mijn tas voor als ik een nagel verlies, dan is het even lijmen en klaar.
turquasi schreef:
27-10-2025 21:29

Ik heb allerlei stickers geprobeerd maar mijn haar blijft dan vaak achter of aan het laagje plakken, om gek van te worden. Dus ik lees mee voor tips ook...
Daar helpt een topcoat wel om dat grotendeels te voorkomen.
Het is wat het is
Ik gebruik de nagelstickers van pink gellac. Je bent wel even bezig met het opbrengen (veilen, opplakken, lamp, bijknippen en bijveilen, topcoat, lamp). Het blijft goed zitten, ik haal ze er meestal na 2 weken af. Dat gaat makkelijk met olie en een stokje al lukt het mij niet om het te doen zonder de nagels toch een klein beetje te beschadigen helaas.
Heb je dippoeder (Glowdip, Doonails) wel eens overwogen? Een stuk beter voor je nagels en blijft bij mij 3 weken zitten.
turquasi schreef:
Oeh klinkt niet fijn nee... maar als de lijm loslaat in warm water dan kun je dus ook niet in bad?

Wat bij mij helpt: helemaal in de herfst/winter leg ik het stickervelletje even bovenop een kop hete thee net voor ik ze aanbreng. Dat maakt de stickers wat flexibeler. Daarna overdreven goed aandrukken. Als je denkt dat je ze goed hebt aangedrukt, dan doe je het nog een keer. ;-) En vlak voor je onder de lamp gaat, nog even de bovenkant van de nagel goed aandrukken.
Ik gebruik nagelstickers, omdat ik van mezelf hele slappe nagels heb. Ik heb die van Kruidvat. Waarom ik er mee ben begonnen is dat ik geen hema allergie wil oplopen maar wel graag stevige nagellak wil dragen. Normale nagellak chipt bij mij echt veel te snel. Ik doe er geen topcoat overheen (ivm angst allergie) en ze glimmen al voldoende zonder de topcoat en ze zitten ook niet langer of mooier met topcoat.
Stressed is just desserts spelled backwards
turquasi schreef:

Dat had ik in het begin ook. Maar ik leg ze even op iets warms, wat hier al eerder is gezegd. Boven thee of op de verwarming en dan heel goed aandrukken. En vooral niet te grote stickers voor de nagel kiezen. Als er een beetje nagelriem wordt geraakt dan zit er ruimte onder en dan gaat het sneller haken. Ik kan er zo 2 weken mee door zonder problemen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ooh heel erg bedankt allebei voor die tip van het verwarmen!! :bigkiss:
Lorem Ipsum

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven