Mode & Beauty alle pijlers

Ervaringen Lockmachine ivm aanschaf lockmachine

12-05-2011 22:24 48 berichten
Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik (weer) begonnen met het gebruiken van de naaimachine om zelf kleding te maken e.d. Nu heb ik heel veel gehooord over het gebruiken van de lockmachine en ben ik op zoek naar een goede, nieuwe lockmachine.

Ik zou graag willen weten welk merk en type lockmachine jullie hebben en wat jullie ervaring daarmee is. Wat zouden jullie over hebben voor een lockmachine als jullie nu een nieuwe zouden moeten kopen.

Groetjes,

Jetje
Alle reacties Link kopieren
dit is het andere topic
Oh ja, lees net je laatste bericht, die van mij was oorspronkelijk rond de 900 gulden en ik heb er geloof ik 125 euro voor betaald, incl. complete handleiding en veel lockgaren(klossen), ik heb een 4 spoels.
.
Ik heb andere gevonden dan alleen pfaff.

Pfaff en toyota kom je wel het meest tegen, maar dit zijn niet de machines die aangeraden worden.

Bedoel je met ateliers de mode industrie?

De merken die gebruikt worden bij de modevakscholen bij mij in de buurt zijn vooral bernina en lewenstein, dacht ik. Maar geen Pfaff en toyota.
.
Ik wil gewoon de "normale" huis-tuin-en-keukenlockmachine.

Dus inderdaad van een degelijk merk, niet industrieel.

Om te starten denk ik dat die van de Aldi een zeer goede keus is. Straks maar eens vragen of iemand er voor me om wil gaan.... hihi.
.
Nerd, ook in dit topic ben je weer wazig in mijn ogen.... Je typt (soms) veel maar zegt soms zo weinig.
quote:Jetje36 schreef op 29 mei 2011 @ 00:46:

Om te starten denk ik dat die van de Aldi een zeer goede keus is. Straks maar eens vragen of iemand er voor me om wil gaan.... hihi.Mee eens, tenzij je iets zwaarder type wilt op MP voor bijv. 100/150 euro en let er op of je 3 of 4 draads wilt qua mogelijkheden. De mevrouw waar ik hem van heb gekocht gebruikte bij veel kledingstukken niet eens meer de naaimachine maar deed alles met de lock omdat die veel mogelijkheden heeft.
.
.
Kan ik nu niet terugzien op (evt) machine want licht heeft het in die kamer begeven...
quote:Jetje36 schreef op 29 mei 2011 @ 00:46:

Om te starten denk ik dat die van de Aldi een zeer goede keus is. Straks maar eens vragen of iemand er voor me om wil gaan.... hihi.

alle waar naar zijn geld ... ik heb een naaimachine van de kruidvat , een singer ... maar bij begint bij vier lagen katoen al te mopperen , jeans durf ik m al niet te voeren.

voor een locker ben ik naar een naaimachine handel gegaan en heb ik me laten informeren. en heb nu een Janome ben er erg blij mee
Ik heb een naaimachine van 25 jaar oud ongeveer, van mijn moeder gebietst (lees langdurig geleend). Het apparaat is nooit echt veel gebruikt. De laatste paar weken wordt hij meer gebruikt dan in de 24 jaar ervoor. Ik ben super tevreden over mijn naaimachine.

Momenteel heb ik niet echt heel veel geld over. In huis moet nog veel vervangen worden en ben ook op zoek naar een nieuw bed. Ik vind dan een 2ehands lockmachine voor veel geld kopen nogal een uitgave. Die aldi machine kost niet zoveel, 75 euro. Dan kan ik ook eerst kijken of ik het echt wat vind en als ik het echt heel leuk vind en hem veel gebruik na verloop van tijd altijd nog een andere kopen. Dan weet ik ook beter waar ik het over heb.

Over de lockmachine van de Aldi heb ik al een aantal verschillende goede berichten gehoord. En eigenlijk geen negatieve. Het is alleen dat mensen die Aldi machine vervangen omdat ze meer mogelijkheden willen. Niet omdat hij het niet goed doet.

Ik heb ooit een broodbakmachine gekocht van een voor mij onbekend merk. Hij kostte niet veel, nu acht jaar later na intensief gebruik doet hij het nog steeds. Ik hoop dus dat dat met de lockmachine ook zo gaat.
.
Zelf heb ik een Elna 344, bevalt mij prima,kan er zelfs op blindzomen.

een medecursiste heeft een lockmachine van Aldi, een perfecte machine om te leren locken.

Ze heeft er geen spijt van gehad.
Ik heb een Brother en hij is al voor de tweede keer kapot. De eerste keer voor 75.- laten maken en nu na 2 jaar doet ie het weer niet. Hij staat nu maar te staan, maar het is wel zonde want het was toen best een dure.
@zoebie, Dat is zeker balen. Dat wordt dan toch zoeken naar een andere. Hier in de buurt staan er nog bij de Aldi heb ik gehoord....

Misschien weet ik er binnenkort nog wel één.
.
Jetje ik ga hem toch weer laten maken hoor. Hij was te duur en er zitten veel mogelijkheden op. Het zou zonde zijn om hem te laten staan en misschien is het maar een kleinigheidje.
Ik help het je hopen anders is het wel zonde van je lockmachine. Anders kan je wel weer op zoek naar een nieuwe of andere. Dan zijn er hier op het forum in elk geval wel een paar adviezen.
Na het lezen van dit topic heb ik mijn Lock en mijn Pfaff naaimachine vanmorgen weggebracht. Nu maar hopen dat het om kleinigheidjes gaat. Mijn naaimachine stond ook al 2 jaar op zolder kapot te zijn en nu zit ik op een goedkope machine en ik erger me steeds meer. Wordt tijd dat alles het weer gaat doen zoals het hoort. Ik moet stoelhoezen gaan maken en dan moet ik toch locken en een goede machine hebben.
Ik ging even googlen en kwam op dit topic uit. Na al die jaren dus pas net de lockmachine tevoorschijn gehaald. De draden zijn ingespannen maar niet strak/met ruimte. Als ik zie over hoeveel punten het inrijgen gaat, betwijfel ik of ik dat ooit ga leren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven