Ervaringen safety razor
dinsdag 26 januari 2021 om 11:19
In het kader van minderen met wegwerpspullen in de badkamer én omdat ik vaak een hele geïrriteerde huid heb na het scheren ben ik op zoek gegaan naar andere opties dan mijn Gillette set. Ik kwam eigenlijk per toeval terecht bij een safety razor; een scheermes met losse enkele mesjes waarvan het apparaat een leven lang meegaat. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen hiermee en dan vooral hoelang een mesje meegaat, of je er glad mee scheert en of je huid er blij van wordt.
donderdag 18 februari 2021 om 08:20
Ik gebruik er ook een sinds een aantal maanden en het bevalt mij heel goed! Je moet in het begin inderdaad even wennen aan de andere manier van scheren, maar dat gaat snel. De mesjes zijn inderdaad heel scherp. Na het douchen haal ik het mesje even uit elkaar om goed af te kunnen drogen en ik bewaar het mesje niet in de badkamer, maar op een droge plek.
Mijn schaamstreek scheerde ik voorheen niet omdat dat zoveel irritatie gaf, met dit mesje heb ik daar helemaal geen last van.
Mijn schaamstreek scheerde ik voorheen niet omdat dat zoveel irritatie gaf, met dit mesje heb ik daar helemaal geen last van.
donderdag 18 februari 2021 om 21:32
Ja! En een blok scheerzeep erbij. Heb nu een keer geschoren ermee en dat was prima. Had op mijn ene scheenbeen wel een paar sneetjes, ik ben heel botterig dus moet daar wat beter opletten volgende keer. Oksels en downunder waren helemaal goed gegaan. Dus een aanrader wat mij betreft.
Setje uit elkaar draaien om te drogen is een fluitje van een cent en ik kreeg er een standaardje bij waardoor ik hem makkelijk in de kast droog kan bewaren.