Mode & Beauty alle pijlers

Etentje, nette kleding

07-06-2018 08:46 49 berichten
Hoi!

Zaterdag hebben we een etentje met een aantal mensen van mans' werk.
Nu ben ik op zoek naar nette kleding maar ook weer niet té netjes. Ik heb best jurkjes enz. in m'n kast hangen, maar ik ben normaal meer van de sportieve jurkjes met gympen enzo.
Ter info, ik ben 1.65m en draag maat 36/38. Wel stevige benen helaas dus liever niet iets heel korts.

Werk van man staat in de top van de quote 500 en werkgever behoort bij de 5 rijkste nederlanders. Dus om op m'n gympen aan te komen lijkt me niet heel geschikt (al zijn het geen overdreven decadente mensen hoor, heel vriendelijk). Maar dat is wel de reden dat ik op zoek ben naar iets passends.

Ben benieuwd of jullie leuke tips hebben :)
Alle reacties Link kopieren
Welke stijl vind je mooi?
The eyes are useless when the mind is blind.
Voor nette gelegenheden houd ik wel van wat kant enzo. Maar niet té. Qua kleur heb ik een lichte huid dus lichtere kleuren maken me snel flets, maar ik wil wel iets zomers zeg maar.
Heb je niet een wat netter jurkje wat je een beetje kan aankleden met mooie schoenen; pumps bijvoorbeeld?
Een van de mede eigenaars van een quote 500 bedrijf komt in klompen (tis toch een bbq op een camping.... ) de ander verft zijn boot in smoking.. tja dat had ik toevallig aan.
Heel moeilijk te zeggen dus. Een maxi jurk kan altijd in mijn opinie. Vooral als het buiten is en het is mooi weer Afbeelding

Weet je wat en waar je gaat eten? Maakt ook veel uit natuurlijk.
Maakt inderdaad ook nog uit of jullie een bbq hebben, bij een strandtent gaan eten of een sterrenrestaurant.
In wat voor restaurant ga je eten? Dat is eigenlijk het belangrijkste om te weten. In een sterrentent kom je niet met je sneakers aanzetten, maar in een Italiaans restaurant kan een flodderige maxijurk weer prima.
Nina, ze zijn wel meer van de laatste types die je beschrijft ;-) altijd tiptop gekleed.

Weet niet exact waar we gaan eten, iets met een franse keuken. Zal ongetwijfeld netter zijn dan waar ik normaal uit eten ga :)
Ladress heeft mooie jurkjes die je op veel verschillende manieren kunt combineren.
SallySpectra* schreef:
07-06-2018 08:58
Ladress heeft mooie jurkjes die je op veel verschillende manieren kunt combineren.
Ik ga even kijken! :)
Zwarte nette broek met pumps en een felkleurige top/bloes met mouwen vind ik eigenlijk nooit misstaan.

De mouwen benoem ik omdat ik zelf een hekel heb aan blote oksels in combi met eten :rolling:
Het wordt warm zaterdag, dus blote benen sowieso. Een jurkje met ballerina's, of een rokje met een leuke top erboven. Wel een mouw eraan, dat ben ik eens met Monica. Die zwarte broek zou ik dan weer niet doen.
Niet teveel rinkelende sieraden, die maken teveel geluid en dat is echt hinderlijk vind ik.
k vind sjiek vooral niet te uitbundig, niet te strak en niet te bloot. Ik denk dat één van je sportieve jurkjes met ballerina's prima kan. Doe anders eens een fotootje van wat je in gedachten hebt?
Mouwloos kan prima hoor. Het hoeft je smaak niet te zijn maar ongepast is het niet, zeker ‘s avonds. Zou alleen geen spaghettibandjes doen.
Ik zou kijken of je een sportief jurkje kunt aankleden met pumps.
Gewoon even proberen bij je jurkjes, dan zie je vanzelf of het gaat. Soms heb je hele opvallende combi's.
Het is al eerder genoemd, maar ik zeg 't nog een keer: LaDress! Voor de netjes combineer je ze met een mooi sandaaltje (met hak!), maar daarna kan je ze met gemak met gympjes dragen.

I :heart: LaDress.
AnAppleADay schreef:
07-06-2018 09:18
Ik zou kijken of je een sportief jurkje kunt aankleden met pumps.
Gewoon even proberen bij je jurkjes, dan zie je vanzelf of het gaat. Soms heb je hele opvallende combi's.
ik zou ook ff in je eigen kast kijken wat geschikt zou zijn en daar een paar hakken bij aanschaffen.
ik heb niets tegen blote armen overigens, zo`n jurkje kan altijd

https://www.steps.nl/aansluitende-jurk- ... uct/94559/

Schoentje erbij en klaar

https://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/home ... onInList=2
LaDress!
lilyjo schreef:
07-06-2018 08:57
Nina, ze zijn wel meer van de laatste types die je beschrijft ;-) altijd tiptop gekleed.
Dan vallen er iig al 2 af van de lijst :D
Ik dacht ook direct aan LaDress :)
Geen ballerina's (maar die zijn sowieso afschuwelijk). Een maxi dress is wel mooi, maar die van het plaatje heeft wel een te laag decollete. Ik zou er iig niet mee aan tafel gaan zitten.
Guppekop, zoiets vind ik leuk ja. Dank!
LaDress zie ik ook mooie dingen. Maar ik ga het liever gewoon straks in de stad halen, dan kan ik het meteen zien ipv eerst bestellen :)
Cafetière schreef:
07-06-2018 09:33
Geen ballerina's (maar die zijn sowieso afschuwelijk). Een maxi dress is wel mooi, maar die van het plaatje heeft wel een te laag decollete. Ik zou er iig niet mee aan tafel gaan zitten.
Maxidress draag ik graag.. zou iets zonder spaghettibandjes wel kunnen? Dus mouwloos maar wel 'netjes' zeg maar.
En dan nog op zoek naar een leuke ;-)
lilyjo schreef:
07-06-2018 09:34
Guppekop, zoiets vind ik leuk ja. Dank!
LaDress zie ik ook mooie dingen. Maar ik ga het liever gewoon straks in de stad halen, dan kan ik het meteen zien ipv eerst bestellen :)
Tip: check Van Haren, echt die hebben mooie pumps/hakken momenteel voor hele kleine prijsjes, ideaal: zeker als je die normaal niet veel draagt.

Ladress is mooi maar ik zelf vind het te duur.
lilyjo schreef:
07-06-2018 09:35
Maxidress draag ik graag.. zou iets zonder spaghettibandjes wel kunnen? Dus mouwloos maar wel 'netjes' zeg maar.
En dan nog op zoek naar een leuke ;-)
deze?

https://www.steps.nl/maxi-jurk-met-stro ... uct/94886/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven