Etentje, nette kleding
donderdag 7 juni 2018 om 08:46
Hoi!
Zaterdag hebben we een etentje met een aantal mensen van mans' werk.
Nu ben ik op zoek naar nette kleding maar ook weer niet té netjes. Ik heb best jurkjes enz. in m'n kast hangen, maar ik ben normaal meer van de sportieve jurkjes met gympen enzo.
Ter info, ik ben 1.65m en draag maat 36/38. Wel stevige benen helaas dus liever niet iets heel korts.
Werk van man staat in de top van de quote 500 en werkgever behoort bij de 5 rijkste nederlanders. Dus om op m'n gympen aan te komen lijkt me niet heel geschikt (al zijn het geen overdreven decadente mensen hoor, heel vriendelijk). Maar dat is wel de reden dat ik op zoek ben naar iets passends.
Ben benieuwd of jullie leuke tips hebben
Zaterdag hebben we een etentje met een aantal mensen van mans' werk.
Nu ben ik op zoek naar nette kleding maar ook weer niet té netjes. Ik heb best jurkjes enz. in m'n kast hangen, maar ik ben normaal meer van de sportieve jurkjes met gympen enzo.
Ter info, ik ben 1.65m en draag maat 36/38. Wel stevige benen helaas dus liever niet iets heel korts.
Werk van man staat in de top van de quote 500 en werkgever behoort bij de 5 rijkste nederlanders. Dus om op m'n gympen aan te komen lijkt me niet heel geschikt (al zijn het geen overdreven decadente mensen hoor, heel vriendelijk). Maar dat is wel de reden dat ik op zoek ben naar iets passends.
Ben benieuwd of jullie leuke tips hebben
donderdag 7 juni 2018 om 09:39
LaDress is inderdaad aan de prijs, maar je doet er jaren mee. Mijn oudste LaDressje is nu negen jaar oud en nog steeds mooi. Ik heb er een stuk of acht en draag ze allemaal regelmatig. Ze zitten lekker, maken me mooier en kunnen voor nagenoeg elke gelegenheid!
Een maxidress voor een net diner zou ik niet doen. Die maxi-dingen kunnen best leuk staan, maar ik vind ze vaak een beetje lomp en sjofel overkomen.
Een maxidress voor een net diner zou ik niet doen. Die maxi-dingen kunnen best leuk staan, maar ik vind ze vaak een beetje lomp en sjofel overkomen.
donderdag 7 juni 2018 om 09:47
Dit.Kunstenkitsch schreef: ↑07-06-2018 09:39
Ik vind ze leuk voor op het strand of om door de stad te flaneren/terrasje te doen maar niet voor een chique aangelegenheid.
donderdag 7 juni 2018 om 09:52
Als je LaDress te duur vindt, kun je in elk geval heel goede ideetjes opdoen op de site, ook wat betreft schoenen.
Ik draag zelf heel vaak een ´etui jurk`. Die zie ik bij LaDress, maar Steps en S.Oliver hebben dergelijke jurken ook en dan zit je net iets lager qua prijs (die van mij waren allemaal tussen de 100 en 150 euro).
Verder afmaken met goede schoenen en bij voorkeur een tas in dezelfde kleur (VanHaren doet prima diensten op dat gebied, als je er niet teveel geld aan wilt uitgeven).
En, wat iemand al zei, niet teveel sieraden. Beter één mooie armband en een paar oorbellen, dan twintig van die goedkope rammeldingen en vijf ringen per hand. Afhankelijk van je kleding zou je ook kunnen kiezen voor een lange ketting. Mij staan die voor geen meter, maar jij beschrijft jezelf zoals een collega van me er uit ziet, en bij haar vind ik dat echt super staan.
Ik draag zelf heel vaak een ´etui jurk`. Die zie ik bij LaDress, maar Steps en S.Oliver hebben dergelijke jurken ook en dan zit je net iets lager qua prijs (die van mij waren allemaal tussen de 100 en 150 euro).
Verder afmaken met goede schoenen en bij voorkeur een tas in dezelfde kleur (VanHaren doet prima diensten op dat gebied, als je er niet teveel geld aan wilt uitgeven).
En, wat iemand al zei, niet teveel sieraden. Beter één mooie armband en een paar oorbellen, dan twintig van die goedkope rammeldingen en vijf ringen per hand. Afhankelijk van je kleding zou je ook kunnen kiezen voor een lange ketting. Mij staan die voor geen meter, maar jij beschrijft jezelf zoals een collega van me er uit ziet, en bij haar vind ik dat echt super staan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 7 juni 2018 om 10:07
donderdag 7 juni 2018 om 10:57
donderdag 7 juni 2018 om 12:34
LaDress is inderdaad smaakvol.
De winkels hangen nu vol met jurken. Steps, H&M, Mango, Only etc.
Ideeën kun je dus letterlijk op iedere straathoek opdoen.
Ook leuk is een pencill-rok met een mooie blouse.
Vrouwelijk is inderdaad een jurk of rok. Een broek (type zomerpantalon) kan ook zeer gekleed zijn.
Vooral kiezen voor kleding waar jij je prettig in voelt. Dat straal je uiteindelijk uit.
De winkels hangen nu vol met jurken. Steps, H&M, Mango, Only etc.
Ideeën kun je dus letterlijk op iedere straathoek opdoen.
Ook leuk is een pencill-rok met een mooie blouse.
Vrouwelijk is inderdaad een jurk of rok. Een broek (type zomerpantalon) kan ook zeer gekleed zijn.
Vooral kiezen voor kleding waar jij je prettig in voelt. Dat straal je uiteindelijk uit.
donderdag 7 juni 2018 om 14:59
nou dat gaat wat ver, ik heb enkel bij gala kleding geen horloge om. (grappig trouwens: ik dacht dat dat was i.v.m 'gezelligheid kent geen tijd"ninanoname schreef: ↑07-06-2018 12:07Deze tip kreeg ik van mijn oma en die was op de etiquette. Een dame draagt nooit een horloge, want zij is de baas over haar eigen tijd. Als ik op chic ga doe ik hem dus nooit om.
donderdag 7 juni 2018 om 17:52
Ik zal een update geven na het etentjeTtroeteltje schreef: ↑07-06-2018 16:52Ben trouwens heel erg benieuwd naar hetgeen je gaat dragen én hoe het etentje was nadat het heeft plaatsgevonden. Vind het best interessant zoiets......een top 500 bedrijf.
Hoe was de kleding van de anderen, hoe was het eten etc etc.
![]()
Heb uiteindelijk een donkerblauw jurkje tot op de knie gekocht met kanten mouwtjes halflang. Kan mooi bij mans' overhemd.
Moet alleen nog pumps kopen, twijfel nog een beetje over de kleur die ik er bij ga doen. En misschien ook maar meteen een bijpassende handtas, dan draag ik die pumps misschien ook vaker
vrijdag 8 juni 2018 om 11:20
ja! Alle hier genoemde kleuren!Ttroeteltje schreef: ↑07-06-2018 19:57Leuk!!
Nude is ook mooi bij donkerblauw. Evenals poederroze, zachtgeel en zelf vind ik grasgroen ook mooi matchen.
maandag 11 juni 2018 om 13:41
dinsdag 12 juni 2018 om 20:44
MOSTERD maar ik laat het toch staan.
Anders koop je toch alleen een paar pumps en een colbert. In wat voor soort gelegenheid ga je eten?
Ik zou iets teneu de ville achtigs kiezen . Bijv een wikkeljurk op de knie met pumps:

Ik zou zeker geen rare toeren uithalen met maxijurken of gala. Ga zo neutraal en beschaafd mogelijk, beetje Zuid-as. Daar kan niemand over vallen. Je valt anders snel uit de toon, iemand die er niet bij heurt en neem een goede tas mee.
Een nette zomerjurk zou eventueel ook kunnen, niet te kort.

Wanneer je toch voor lang gaan (vind ik niet zo mooi bij kleine vrouwen) dan liever zoiets:

Anders koop je toch alleen een paar pumps en een colbert. In wat voor soort gelegenheid ga je eten?
Ik zou iets teneu de ville achtigs kiezen . Bijv een wikkeljurk op de knie met pumps:

Ik zou zeker geen rare toeren uithalen met maxijurken of gala. Ga zo neutraal en beschaafd mogelijk, beetje Zuid-as. Daar kan niemand over vallen. Je valt anders snel uit de toon, iemand die er niet bij heurt en neem een goede tas mee.
Een nette zomerjurk zou eventueel ook kunnen, niet te kort.

Wanneer je toch voor lang gaan (vind ik niet zo mooi bij kleine vrouwen) dan liever zoiets:

This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.