Mode & Beauty alle pijlers

Eyeliner

23-10-2012 15:34 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt mega klungelig met make up. De enige make up die ik gebruik is eyeliner en mascara (met reden dat foundation e.d. gewoon niet bij mij past). Maar nu had ik de volgende vraag.

Ik zelf vind Carice van Houten altijd qua oog make up mooi opgemaakt.(http://www.google.nl/imgr ... ved=1t:429,r:10,s:0,i:165). Zoiets zou ik ook willen, het probleem is echter dat ik super kleine ogen heb. Ik zet wel eens een lijntje op mijn ooglid vlak boven mijn wimpers, maar ik vind dit persoonlijk mijn ogen toch een stuk kleiner maken. Jammer dus...

Nu is mijn vraag of er make up tips m.b.t. de ogen voor mensen met kleine ogen... Iemand?
Volgens mij heeft ze op die foto alleen mascara op..je kan het eens proberen?
Ja. Als jij je ogen groter wilt laten lijken, dan moet je het lijntje niet helemaal door laten lopen van punt tot punt. Zet het lijntje in de buitenhoek wel aan vanaf de punt, maar stop het lijntje halverwege, net over het hoogste punt van je ooglid heen.
Gewoon eyeliner gebruiken maar een wit kohlpotloodje aanschaffen voor je "waterline".. Dat lijntje tussen je oog en je wimpers. Als die wit is lijken je ogen groter.
En de tip van nummerzoveel idd.

Je kunt ook nog een bruine eyeliner proberen voor een iets neutraler effect.
Ik laat het lijntje altijd voorbij mijn buitenste ooghoeken uitsteken, en dan wink ik ze omhoog. Een beetje fiftieslook, eigenlijk. En niet helemaal vanaf de binnenhoek beginnen. Veel mascara en lichte oogschaduw op je bewegende bovenste ooglid. En ik doe ook niets onder mijn ogen.

Het ziet er altijd heel sprekend uit, vind ik zelf.
Ik heb ook kleine ogen en zet altijd een lijntje onder mijn ogen.

M'n ooglid maak ik licht en de buitenkant van m'n ooglid maak ik met donkergrijs of heel donkerpaars smokey en ik laat het een beetje naar buiten uitlopen (als je snapt wat ik bedoel)
Ik laat het lijntje aan de buitenkant altijd iets omhoog lopen, en bijna aan het buitenste uiteinde van het oog zet ik het lijntje ook iets van de wimperlijn af. Dat lift het oog enorm. Wit lijntje op de waterlijn, verder niets onder de ogen, alleen miniem beetje mascara op de onderste wimpers./
Ik heb ook kleine ogen. Ik zet op mijn waterlijn vaak een lijntje met wit oogpotlood zodat het wat 'opener' lijkt.

Bij Sjors van GTST viel me laatst al op dat zij nooit mascara op haar onderste wimpers heeft. Bij sommige mensen oogt dit 'kaal' maar dat vind ik bij haar niet.

Renee Zellweger (mijn ogen lijken op die van haar) heeft over het algemeen ook weinig mascara/eyeliner onder haar ogen.

Bij mezelf vind ik het wel nét iets sprekender als ik een klein beetje eyeliner onder m'n ogen heb. Ik gebruik dan zwarte of donkerbruine oogschaduw (dit staat niet zo 'hard') wat ik aanbreng met een platte kwast; vanaf de buitenkant tot aan halverwege het oog.

zo nu weer aan de studie...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven