Facings, waar?
dinsdag 5 februari 2019 om 07:35
Ik kan je helaas geen kliniek aanbevelen omdat ik in een andere regio woon, maar laat je alsjeblieft niet bang maken door de verhalen hier. Ik heb ruim 16 jaar geleden facings laten plaatsen (voortanden en de twee tanden aan weerszijden) en nooit spijt gehad. Ze zien er nog steeds prachtig uit en je ziet op geen enkele manier dat het facings zijn.
Nothing happens for a reason
dinsdag 5 februari 2019 om 07:43
Het is alweer lang geleden natuurlijk, maar volgens mij is er toen wel een deel afgeslepen. Waar ik overigens niets van gevoeld heb, want verdoofd. Ik weet nog dat ik ongeveer 2 weken met noodfacings moest lopen, want in de tussentijd moesten de definitieve gemaakt worden, na kleurbepaling. Dat was wel even vervelend, want ziet er een beetje raar uit. Maar ach, dat ben je ook zo weer vergeten.
Nothing happens for a reason
dinsdag 5 februari 2019 om 07:45
Dat begrijp ik, maar mijn tandarts is nogal oldskool, dus die vindt het wrs sowieso onzin.
De discussie over je gebit accepteren etc. ben ik wel een beetje voorbij.
dinsdag 5 februari 2019 om 07:46
En dat hoeft ook zeker niet!
Als tandarts het niet weet of het afhoudt, vraag dan dringend naar wie hij je dan zou willen verwijzen. ALs hij zich er even in verdiept kan hij dat vast wel doen
dinsdag 5 februari 2019 om 07:53
Dan moet je het gewoon doen. Tuurlijk zijn er verhalen waarbij het niet helemaal lekker is gegaan maar ik weet zeker dat er nog meer verhalen zijn van mensen die er wel tevreden mee zijn. Ik vind mijn tanden ook niet mooi dus laat ik er wat aan doen.
dinsdag 5 februari 2019 om 08:56
Heel veel tandartsen weigeren dit omdat ze een gezond gebit niet willen verpesten. Dat staat namelijk haaks op te eed vab hippocrates.
dinsdag 5 februari 2019 om 08:58
Dit gelezen TO? Verhaal staat niet op zich, chronische pijn en tandbederf liggen op de loerS-Meds schreef: ↑04-02-2019 23:32Lees dit eens https://www.tandarts.nl/forum/tandheelk ... root-drama
dinsdag 5 februari 2019 om 10:14
het is geen incident, kijk even naar Kassa van twee weken geleden. Tandartsen waarschuwen mensen om dit niet te laten doen en willen dat er maatregelen komen dat tandartsen hier niet meer aan meewerken. je maakt een gezond gebit kapot voor esthetische redenen. Dat is echt een heel slecht idee
dinsdag 5 februari 2019 om 10:25
dinsdag 5 februari 2019 om 10:47
Ik heb facings van composiet op precies die tanden. Helaas verkleuren ze wel en het valt me nu op dat er een rand schuin over de tand loopt. Terwijl ze echt de hele voorkant van de tand bedekt hadden.
Ik ben er ondanks dat wel blij mee, want hiervoor was het niks, een scheve voortand en een spleet tussen voortand en de tand ernaast.
Ze hebben ze niet perfect gemaakt, in die zin dat het niet lijkt alsof ik compleet perfecte voortanden heb.
Scheelt nogal in kosten, composiet of porselein. En met een beetje geluk vergoed je tandartsverzekering het.
Heb het bij mijn eigen tandarts laten doen. En het was bij mij op die manier ook alleen de voorkant opruwen.
Ik ben er ondanks dat wel blij mee, want hiervoor was het niks, een scheve voortand en een spleet tussen voortand en de tand ernaast.
Ze hebben ze niet perfect gemaakt, in die zin dat het niet lijkt alsof ik compleet perfecte voortanden heb.
Scheelt nogal in kosten, composiet of porselein. En met een beetje geluk vergoed je tandartsverzekering het.
Heb het bij mijn eigen tandarts laten doen. En het was bij mij op die manier ook alleen de voorkant opruwen.
dinsdag 5 februari 2019 om 11:52
Bestellen bij de tandtechnicus? Ik moest daar zelf heen voor een kleurbepaling en controle van de afdruk.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 5 februari 2019 om 12:13
zou ik zeker doen. Mijn man heeft ook facings en dat was best een traject, e.e.a. is uiteindelijk op 1 dag geplaatst waarbij er werd samengewerkt tussen het lab wat de facings had gemaakt en zijn eigen tandarts. Bij hem is het super mooi geworden, ik wil het ook
dinsdag 5 februari 2019 om 12:54
Ik heb ook facings aan mijn boventanden, 8 stuks sinds december. Ze zijn van composiet. Ik heb ze in Belgiē laten plaatsen. Ter plekke een advies gehad over de kleur en meteen laten zetten. Was in een ochtend gepiept.
Reden dat ik ze heb laten zetten is omdat ik gele tanden heb door medicijngebruik als baby.
Reden dat ik ze heb laten zetten is omdat ik gele tanden heb door medicijngebruik als baby.