Mode & Beauty alle pijlers

Facings, waar?

04-02-2019 20:17 44 berichten
Ik overweeg facings te laten zetten, porseleinen. Uiteraard wil ik goed en professioneel geholpen worden met een uitgebreid intake gesprek etc.
Wie kan er een kliniek aanbevelen in de regio Zwolle?
Bedankt
niet doen
Waarom niet?
Het gaat om mijn voortanden boven en de twee tanden daarnaast. Dus geen hele renovatie o.i.d..
omdat dit je gezonde tanden kost, enkel voor een mooier aanzicht.
Weet jij misschien een alternatief? Mijn voortanden zijn echt verre van mooi.
Alle reacties Link kopieren
Heel slecht idee. Laatst nog een stuk over op tv geweest. Kan me alleen even niet meer herinneren waarbij. Zou misschien nog wel eens bij Kassa geweest kunnen zijn.
Kijk inderdaad Kassa van 2 weken geleden even terug!
O jee! Ga ik kijken! Misschien is alleen bleken dan een beter idee o_o
Ik lees even mee want ik wil het eigenlijk ook
chocho schreef:
04-02-2019 20:33
O jee! Ga ik kijken! Misschien is alleen bleken dan een beter idee o_o
bleken is natuurlijk ook een aanslag op je tanden
als je je tanden wilt houden doe je niets anders dan poetsen, flossen en regelmatig naar de tandarts
als je niet maalt om een ingevallen kaak doe dan wat je niet laten kan en neem over 10 jaar een kunstgebit
Je weet dat je eigen, gezonde tanden dan tot stompjes worden afgevijld zodat er een kunsttand overheen komt? Ik heb een facing, omdat mijn voortand voor de helft was afgebroken. eerst werd dat stuk eraan geplakt, op mijn eigen voortand. Maar die tand werd er bruin door. Daarom heb ik nu 1 facing (kosten € 600 euro bij mijn eigen tandarts) puur vanwege dat de tand toch al voor de helft weg was. Anders had ik er van mijn leven niet aan begonnen.

Bezint eer ge begint.
Doreia* schreef:
04-02-2019 20:38
Je weet dat je eigen, gezonde tanden dan tot stompjes worden afgevijld zodat er een kunsttand overheen komt? Ik heb een facing, omdat mijn voortand voor de helft was afgebroken. eerst werd dat stuk eraan geplakt, op mijn eigen voortand. Maar die tand werd er bruin door. Daarom heb ik nu 1 facing (kosten € 600 euro bij mijn eigen tandarts) puur vanwege dat de tand toch al voor de helft weg was. Anders had ik er van mijn leven niet aan begonnen.

Bezint eer ge begint.
Dat van die stompjes, dat is toch bij een kroon?
Bij porselein wordt er ook flink geslepen dacht ik ja. Mijn voortanden zijn bedekt met facings van composiet trouwens vanwege een ongeluk met mijn voortanden. Maar die vind ik in de loop der jaren niet mooi meer. Porselein blijft wel echt mooier maar ik zie op tegen het slijpen idd en de kosten ook wel.
Bijna 15 jaar geleden heb ik porseleinen facings laten zetten. Mijn tanden verkleurden heel erg, donkere vlekken erin. Paar keer met composiet, wit vulmateriaal, Mn voortanden laten opklappen maar dat verkleurde na een tijdje ook weer. Ik was er zo klaar mee dat ik voor porseleinen facings heb gekozen. Mijn eigen tandarts heeft dat gedaan. Er wordt een dun laagje van je eigen tanden geslepen en daar overheen wordt dan de facing geplakt. Na bijna 15 jaar zitten ze er dus nog steeds in en het oogt heel natuurlijk. Ik ben zelf tandartsassistente en patiënten zeggen wel eens maar jij hebt zo’n mooie tanden en als ik dan zeg dat ze nep zijn dan vallen ze bijna uit de stoel van verbazing. Je ziet nl echt niet dat het facings zijn.
Lady_Day schreef:
04-02-2019 20:50
Dat van die stompjes, dat is toch bij een kroon?
ook bij facings, er moet iets overheen he? dus de echte tanden moeten kleiner, anders krijg je te grote tanden in je mond
Ik heb 5 jaar geleden ook facings laten zetten. Ik had door knarsetanden mijn tanden voor de helft weggeknarst. Ik vond het doodeng, maar de tandarts heeft me gerustgesteld. Heb er nog nooit spijt van gehad en zou het zo weer doen!

Ik kan je haar gegevens wel geven, ze heeft tegenwoordig een eigen praktijk in Enschede. Volgens mij mag het niet openbaar, dus als je mij ff een pb stuurt, kan ik je haar naam geven!
chocho schreef:
04-02-2019 20:24
Het gaat om mijn voortanden boven en de twee tanden daarnaast. Dus geen hele renovatie o.i.d..
Ik heb 4 facings. Niet op de voortanden, wel die 2 ernaast. Hier is een laagje glazuur afgeslepen en de facing erop geplakt.
Geen stompjes.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
facings zijn veel natuurlijker dan kronen.
wel moet de achterzijde van je tand nog behoorlijk goed in stand zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Lees dit eens https://www.tandarts.nl/forum/tandheelk ... root-drama
Ik heb een paar facings, op advies van mijn tandarts van composiet.
Ik ben daar erg tevreden mee. De tanden zijn alleen wat opgeruwd en met een laagje composiet netjes gemaakt.
De kosten zijn aanzienlijk lager en het zit inmiddels al jaren netjes.
S-Meds schreef:
04-02-2019 21:21
ook bij facings, er moet iets overheen he? dus de echte tanden moeten kleiner, anders krijg je te grote tanden in je mond
Ja, een heel klein laagje wordt weggeslepen en opgeruwd. Dat van die stompjes heb ik alleen gezien toen er een ouderwetse kroon op een kies werd gezet.
Mmm, wellicht is het een idee om eens met mijn eigen tandarts te overleggen wat een plan van aanpak zou kunnen zijn.
Mijn gebit is verder in redelijke tot goede staat; het is bij mij dus puur estetisch, en dan niet om redenen die ik hiet lees; vanwege een ongeluk of tandenknarsen.
Ik vind ze gewoon niet mooi :-|
Ik zou zelf niet snel aan sterke, gezonde tanden sleutelen om eerlijk te zijn. Ik ben helaas gezegend met een rampgebit en alle 'aanpassingen' zijn niet puur esthetisch maar ja, als er toch een facing op moet, dan wil ik ook dat het er mooi uitziet, zeg maar.

Ik heb ooit een tijdje in de VS gewoond en daar zag ik die parelwitte Hollywoodtanden wel vaker. Dat lijkt ook steeds gewoner. Ik vind het er niet uit zien maar ik vraag me wel af of 'we' door dat soort 'smiles' niet opgehitst worden en beginnen te denken dat dat normaal is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven