fietsproof (spijker)broeken
dinsdag 1 mei 2018 om 08:32
Hallo allemaal,
Ik merk dat ik toch wel erg snel uit mijn broeken slijt. Als ik 'buiten' moet zijn voor werk heb ik graag een broek aan, een jurkje met hakken is daar niet echt gepast en ook onpraktisch. Maar nu is de vraag: welke broeken slijten niet zo snel? En ze moeten ook een beetje lekker zitten natuurlijk.
Ik was altijd tevreden over ONLY, maar nu ben ik er uitgescheurd binnen 3 maanden al. (bij het kruis, van het fietsen denk ik) En ik had ook een dure broek van Samsoe Samsoe, maar ook die was van slechte kwaliteit en binnen no time kapot.
Ik merk dat ik toch wel erg snel uit mijn broeken slijt. Als ik 'buiten' moet zijn voor werk heb ik graag een broek aan, een jurkje met hakken is daar niet echt gepast en ook onpraktisch. Maar nu is de vraag: welke broeken slijten niet zo snel? En ze moeten ook een beetje lekker zitten natuurlijk.
Ik was altijd tevreden over ONLY, maar nu ben ik er uitgescheurd binnen 3 maanden al. (bij het kruis, van het fietsen denk ik) En ik had ook een dure broek van Samsoe Samsoe, maar ook die was van slechte kwaliteit en binnen no time kapot.
dinsdag 1 mei 2018 om 09:52
Heb juist wisselende ervaringen met Levi's.Saliziatinka schreef: ↑01-05-2018 09:19Levi’s inderdaad! Ook de andere modellen (niet alleen 501) zijn veel slijtvaster dan andere merken.
dinsdag 1 mei 2018 om 10:03
Ik heb hier echt nooit last van gehad. Heeft het niet meer te maken met wat voor dijen/benen je hebt? Een vriendin van mij heeft ook altijd slijtage bij het kruis en zij fietst nooit.
Stretch slijt wel sneller dan gewone jeans, dus misschien kun je dat proberen? De skinny zie je toch al veel minder nu.
Omdat je die nu toevallig noemt, ik heb trouwens een hele jeans van Samsoe Samsoe. Onvoorstelbaar dat die van jou zo snel versleten is!
Stretch slijt wel sneller dan gewone jeans, dus misschien kun je dat proberen? De skinny zie je toch al veel minder nu.
Omdat je die nu toevallig noemt, ik heb trouwens een hele jeans van Samsoe Samsoe. Onvoorstelbaar dat die van jou zo snel versleten is!
dinsdag 1 mei 2018 om 12:27
Hm ik denk eerder dat het door mijn zadel komt. Ik heb er een plastic zak over gedaan omdat er een scheur in zit (en anders heb ik telkens een natte kont als het geregend heeft, omdat er water uit blijft komen). Nooit over nagedacht eigenlijk. Mijn benen raken elkaar niet echt als ik gewoon rechtop sta of loop dus ik denk niet dat dat het is.LizBakker schreef: ↑01-05-2018 10:03Ik heb hier echt nooit last van gehad. Heeft het niet meer te maken met wat voor dijen/benen je hebt? Een vriendin van mij heeft ook altijd slijtage bij het kruis en zij fietst nooit.
dinsdag 1 mei 2018 om 13:24
dinsdag 1 mei 2018 om 16:58
Haha helder. Dank je voor de tipthee_leutje101 schreef: ↑01-05-2018 13:24Ik denk dat een nieuw zadel een stuk goedkoper is dan elke 3 maanden nieuwe spijkerbroeken te moeten kopen..
(Aanvulling: ik fiets elke week 100km, heb dikke elkaar rakende bovenbenen en doe meer dan een jaar met een goedkope spijkerbroek met stretch. Koop een nieuw zadel.)