Mode & Beauty alle pijlers

Fohnen met diffuser: wat doe ik verkeerd?

02-06-2014 12:01 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van mijzelf heb ik haar met slag, tot net over mijn schouders en in laagjes geknipt. Nu heb ik van de week een fohn met diffuser gekocht (van Carmen, mocht dat van belang zijn) en hem vanochtend uitgeprobeerd in de hoop meer krullen te hebben dan normaal.

Ik heb braaf krullenmousse in mijn haar gekneed en een volumespray gebruikt. Daarna per gedeelte de diffuser erop, kwartslag draaien en dan pas de fohn aanzetten (niet de warmste stand en ook niet de hoogste stand, want dat schijnt niet te mogen bij een diffuser).

Resultaat: mijn haar zit praktisch hetzelfde als normaal. Iets meer volume maar dat bereik ik ook als ik het 'gewoon' fohn (ik laat het meestal aan de lucht drogen).

Wat doe ik verkeerd? Of kan ik gewoon niet met diffusers omgaan en is deze fohn voor mij met mijn onervarenheid een miskoop geweest?
Ik heb tijdens mijn stage ooit geleerd dat je t haar er alleen maar los op moet leggen en verder niks. Niet de diffuser helemaal tegen je hoofd draaien etc.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
.....
http://m.youtube.com/watch?v=JPrmEnRrPr4
Draai je wel rondjes met de diffuser? En is je haar wel echt door en door droog op het moment dat je de diffuser van je haar haalt?
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:Sense-1970 schreef op 02 juni 2014 @ 12:14:

Draai je wel rondjes met de diffuser? En is je haar wel echt door en door droog op het moment dat je de diffuser van je haar haalt?

Ja mijn haar was echt droog toen ik hem eraf haalde. Maar heb ergens ook gelezen dat je juist het laatste beetje aan de lucht moet laten drogen voor een anti-pluis-effect. Maar dta heb ik dus niet gedaan.

@woepsie, ik ga je filmpje bekijken!
In het filmpje draai je juist geen rondjes.
Heb je echt een redelijke krul van Jezelf, dan kun je het laatste deel aan de lucht laten drogen, bij alleen slag werkt dat niet omdat de krul nog niet gefixeerd is..

Gebruik ook een goede mousse
quote:woepsie schreef op 02 juni 2014 @ 12:22:

In het filmpje draai je juist geen rondjes.ik zag het, morgen maar nog een keer proberen. Maar waar zij het in het filmpje over heeft, dat platte bij de wortels, dat hou ik ook. En ik vind eigenlijk dat het bij haar ook nog redelijk plat zit bij de wortels...
De kapper heeft mij een keer een enorme bos krullen bezorgd door tijdens het föhnen plukjes haar in de diffuser te 'proppen". Daarna niet uitborstelen.

Ik vond het verschrikkelijk maar goed, ik wilde dan ook helemaal geen bos krullen.
quote:Sense-1970 schreef op 02 juni 2014 @ 12:23:

Heb je echt een redelijke krul van Jezelf, dan kun je het laatste deel aan de lucht laten drogen, bij alleen slag werkt dat niet omdat de krul nog niet gefixeerd is..

Gebruik ook een goede mousseIk heb Andrelon krullenmousse, is dat een goede of heb ik te weinig gebuikt? (ik had een klodder formaat mandarijn, moet volgens de bus zelf)
quote:Rooss4 schreef op 02 juni 2014 @ 12:25:

De kapper heeft mij een keer een enorme bos krullen bezorgd door tijdens het föhnen plukjes haar in de diffuser te 'proppen". Daarna niet uitborstelen.

Ik vond het verschrikkelijk maar goed, ik wilde dan ook helemaal geen bos krullen.Oh nee, uitborstelen heb ik ook niet gedaan! Maar wel raar dat ze jou een kapsel gaf dat je niet wilde...
Hij.

De ellende is dat ik behoorlijk visueel gehandicapt (lees brildragend) ben. Toen hij klaar was en ik mijn bril op zette schrok ik me kapot. Verknipt en verföhnd. Ik hoefde dan ook niet te betalen.
Het punt is een beetje dat mijn haar pas aan de onderkant krult. Doordat de kortste laag ongeveer ter hoogte van mijn oren hangt, beginnen daar de krullen pas, tot onderaan. Maar als ik mijn haar optil, zie je dat zeker die onderste haren vrij recht hangen, op de laatste 10 cm na, want dat krult wel. Die driehoek waar die vrouw in het filmpje het over heeft, dat is mijn kapsel zegmaar, haha.

Dus dit: /\

Terwijl mijn kapper heeft gezegd dat bij mijn hoofdvorm (redelijk ovaal) beter dit kan hebben: \/, dus veel volume bovenop.
quote:Rooss4 schreef op 02 juni 2014 @ 12:28:

Hij.

De ellende is dat ik behoorlijk visueel gehandicapt (lees brildragend) ben. Toen hij klaar was en ik mijn bril op zette schrok ik me kapot. Verknipt en verföhnd. Ik hoefde dan ook niet te betalen.Oh, hij, sorry. Wel netjes dat je dan niet hoeft te betalen. Is het nu weer wat beter gaan zitten? Ik ben na een kappersbezoek altijd benieuwd hoe het gaat zitten als ik het zelf was, dan zie ik pas hoe het echt zit. Want dat mooie fohnen kan ik toch niet, zoals nu ook weer blijkt, haha
Volgens mij hoef je idd geen rondjes te draaien met de diffuser. De kapster legt een paar losse plukken in dat ding en dan worden het krullen (heb t zelf ook nog niet uitgeprobeerd, maar ik ga voor een chi-tang om leuke krullen in mijn haar te creëren)
Bij mij werkt het alleen als ik na het fohnen een flinke dot wax in mijn haar kneed. Zo kleed ik de krullen er als ware in. Geen wax met een hoge sterkte gebruiken (strong/extra strong), maar een 'lichte'.
The time is now
Heb je krullen, dan hoef je geen rondjes te draaien, heb je stijl haar of een slag, dan wel.. Die krullen fietsen er echt niet vanzelf in..
quote:Rooss4 schreef op 02 juni 2014 @ 12:25:

Ik vond het verschrikkelijk maar goed, ik wilde dan ook helemaal geen bos krullen.

Herkenbaar. Ik wil ook geen bos krullen, maar kappers blijven het maar proberen. Zijn ze helemaal trots op het resultaat, en het eerste wat ik doe is thuis mijn hoofd onder de kraan houden.

Ik vind het erg lastig om kappers uit te leggen wat ik wél wil (los vallende krullen) en ik weet ook niet hoe ze dat voor elkaar moeten krijgen. Soms knippen ze het bij toeval heel goed, maar als ik dan terug ga kunnen ze het niet herhalen.

Ik laat mijn krullen altijd aan de lucht drogen, dat geeft bij mij het mooiste resultaat.
.
Ik kneed en fôhn afwisselend. Ik kan een enorme bos krullen creeëren maar ik heb ook veel haar met een flinke slag van mijzelf.

Ik gebruik de krullencreme van andrelon. Van mousse wordt mijn haar hard en kan ik als het droog is m'n haar niet stylen met m'n vingers, wat ik altijd doe na het fôhnen.... ik borstel het niet uit want dan borstel je de krullen er weer uit.
quote:GreetBilspleet schreef op 02 juni 2014 @ 12:55:

Ik kneed en fôhn afwisselend. Ik kan een enorme bos krullen creeëren maar ik heb ook veel haar met een flinke slag van mijzelf.

Ik gebruik de krullencreme van andrelon. Van mousse wordt mijn haar hard en kan ik als het droog is m'n haar niet stylen met m'n vingers, wat ik altijd doe na het fôhnen.... ik borstel het niet uit want dan borstel je de krullen er weer uit.Gebruik je die creme dan voordat je gaat fohnen, tussendoor of pas als je klaar bent met fohnen?
Ik was mijn haar en kam het uit terwijl de cremespoeling er nog in zit. Dan spoel ik m'n haar uit en haal m'n handen er doorheen. Vervolgens een flinke dot schuim van de Hema (extra sterk) op handdoekdroog haar en knijp ik m'n krullen een beetje op. Dan föhnen met de diffuser erop, en ik leg m'n haar zeg maar in de diffuser(ik houd m'n hoofd voorover gebogen).

M'n krullen zijn dan wel hard maar als ik ze dan nog wat kneed zitten ze goed en stevig. Als finishing touch een klein beetje wax en klaar.

Ik heb zelf als ik er niets aan doe slag, en na het hele verhaal hierboven krul.
Doe je je hoofd naar beneden? Ik heb ook slag tot net over mijn schouders, veel haar ook. Maar als ik dan de diffuser gebruik alsof ik normaal mijn haar fohn, dan zakt het meteen in.

Dus ik doe: product in kneden, diffuser gebruiken met hoofd naar beneden, dan anti - pluis ook ondersteboven er nog eens goed in kneden.
Voor het föhnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven