Fotoshoot ervaring?
zaterdag 15 maart 2014 om 18:51
Een betere titel wist ik niet. Ook omdat ik nieuw ben wil ik mij hier even voorstellen. Mijn naam is Petra, een meisje van 22 jaar uit Noord-brabant.
28 februari had ik voor t eerst een officiele fotoshoot in rotterdam en wat was ik nerveus. Hebben jullie al wel eens een fotoshoot gehad?
Hier zijn wat beelden ervan:
[...]
28 februari had ik voor t eerst een officiele fotoshoot in rotterdam en wat was ik nerveus. Hebben jullie al wel eens een fotoshoot gehad?
Hier zijn wat beelden ervan:
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-03-2014 20:51
Reden: 2e persoon op foto naw gegevens in het geding.
Reden: 2e persoon op foto naw gegevens in het geding.
% gewijzigd
You have to be your own hero!
zaterdag 15 maart 2014 om 23:30
quote:iksnapernietsvan2 schreef op 15 maart 2014 @ 22:37:
Als ik to was zou ik nooit meer op dit gorum terugkomen.
Typefout... maar is wel van toepassing. Wat wordt er weer een azijn gepist.
Wat een gelul, de meeste reacties hebben het vooral over de privacy van TO.
Zeg jij dan eens iets aardigs over de foto's trouwens? Of kwam je alleen commentaar leveren (zoals waar je iedereen nu zeg maar van beticht?)
Als ik to was zou ik nooit meer op dit gorum terugkomen.
Typefout... maar is wel van toepassing. Wat wordt er weer een azijn gepist.
Wat een gelul, de meeste reacties hebben het vooral over de privacy van TO.
Zeg jij dan eens iets aardigs over de foto's trouwens? Of kwam je alleen commentaar leveren (zoals waar je iedereen nu zeg maar van beticht?)
woensdag 19 maart 2014 om 18:58
Ondertussen weet ik ook wel dat het niet de beste foto's zijn,
maar ik was er best trots op.
De hand stond er wel op, op de foto die de fotograaf gemaakt had, maar hier viel hij er vanaf.
Het was inderdaad via vakantieveilingen, dus veel heb ik niet betaald. Het was meer een gezellige shoot met een vriendin en haar heb ik hierbij ook om toestemming gevraagd
De hand stond er wel op, op de foto die de fotograaf gemaakt had, maar hier viel hij er vanaf.
Het was inderdaad via vakantieveilingen, dus veel heb ik niet betaald. Het was meer een gezellige shoot met een vriendin en haar heb ik hierbij ook om toestemming gevraagd
You have to be your own hero!
woensdag 19 maart 2014 om 22:59
Je bent een mooie meid met mooie huid en vriendelijke uitstraling, een echt goede fotograaf & locatie en vooral JIj in de juiste opgewekte stemming zullen vast erg mooie foto's van kunnen komen! Je kunt ook poses etc oefenen met je telefoon voor de spiegel. Staand, zittend, etc.
Draag volgende keer ook wat kleurigs. Qua kleding. Je komt best somber over zo.
En bedenk wat je wilt vertellen met de foto. Wat is het verhaal? Wat denk jij? Wat vertel jij? Laat je ogen spreken, ze zijn prachtig. Veel poseerplezier!
Draag volgende keer ook wat kleurigs. Qua kleding. Je komt best somber over zo.
En bedenk wat je wilt vertellen met de foto. Wat is het verhaal? Wat denk jij? Wat vertel jij? Laat je ogen spreken, ze zijn prachtig. Veel poseerplezier!
woensdag 19 maart 2014 om 23:14
Ik begrijp dat de uitsnede van de oorspronkelijke foto anders is? Gelukkig maar, want die afgesneden hand + voet is niet netjes. Daarnaast zie ik een storende blauwgroene zweem die de foto een kille uitstraling geeft.
Toch had je de foto nog kunnen redden met een vrolijke, open blik. Nu lijkt het erop dat je je niet helemaal ontspannen voelde, onder andere doordat je via je ooghoeken in de lens kijkt.
Ik denk dat je met de tips van DappereGerbera (en wellicht een betere/geduldigere/creatievere fotograaf) absoluut tot een mooier resultaat komt!
Toch had je de foto nog kunnen redden met een vrolijke, open blik. Nu lijkt het erop dat je je niet helemaal ontspannen voelde, onder andere doordat je via je ooghoeken in de lens kijkt.
Ik denk dat je met de tips van DappereGerbera (en wellicht een betere/geduldigere/creatievere fotograaf) absoluut tot een mooier resultaat komt!
woensdag 19 maart 2014 om 23:50
quote:petra1992 schreef op 19 maart 2014 @ 18:58:
Je mag er ook best wel trots op zijn, in die zin van "je hebt het toch maar mooi gedaan en ook nog voor een koopje".
(ik heb zelf al moeite met het zitten voor een pasfoto )
Denk dat de reacties die je kreeg te maken hebben/hadden met het feit dat het je eerste post op dit forum is en de naam van de maker van de foto's nogal prominent op de weggehaalde foto's stond, dat het kwam over als reclame.
Daarbij was er de verbazing van meerdere, over dat jij met naam en geboorte jaar, zo foto's van jezelf en een ander op een openbaar forum zet. Over het algemeen wil men hier nml. toch wel anoniem zijn.
Wat de opmerkingen over je kleding betreft, ik persoonlijk vind dat je op de foto moet gaan in de kleding waar je je goed in voelt. Als dat dan voor jou een spijkerbroek met zwart shirt is, dan is dat zo.
Het is aan de maker van de foto's om daar mee om te gaan, met belichting en het kiezen van een achtergrond.
De kwaliteit van hoe de foto's zijn, dat ligt aan de maker van de foto's, daar kan jij niets aan doen.
Je mag er ook best wel trots op zijn, in die zin van "je hebt het toch maar mooi gedaan en ook nog voor een koopje".
(ik heb zelf al moeite met het zitten voor een pasfoto )
Denk dat de reacties die je kreeg te maken hebben/hadden met het feit dat het je eerste post op dit forum is en de naam van de maker van de foto's nogal prominent op de weggehaalde foto's stond, dat het kwam over als reclame.
Daarbij was er de verbazing van meerdere, over dat jij met naam en geboorte jaar, zo foto's van jezelf en een ander op een openbaar forum zet. Over het algemeen wil men hier nml. toch wel anoniem zijn.
Wat de opmerkingen over je kleding betreft, ik persoonlijk vind dat je op de foto moet gaan in de kleding waar je je goed in voelt. Als dat dan voor jou een spijkerbroek met zwart shirt is, dan is dat zo.
Het is aan de maker van de foto's om daar mee om te gaan, met belichting en het kiezen van een achtergrond.
De kwaliteit van hoe de foto's zijn, dat ligt aan de maker van de foto's, daar kan jij niets aan doen.