Mode & Beauty alle pijlers

(foute) kersttruien topic.

18-11-2019 20:41 68 berichten
Ik ben een paar jaar geleden begonnen met een kersttrui aan te trekken met kerst. Liefst lekker fout :D Vind het echt ideaal, geen gedoe meer van wat moet ik aan of een leuke kerst outfit kopen die achteraf toch te koud blijkt (koukleum) waardoor je er van ellende maar een vest over aan doet.

Ga dit jaar op zoek naar een nieuwe maar er is zoveel keuze :)

Welke hebben jullie of zou je graag willen dragen met kerst?
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
18-11-2019 23:08
Polyester staat er in de beschrijving.
Smelt mooi op het lichaam bij brand :|
Nou ja ik zou hem niet aantrekken als je BHV training hebt hoor maar normaal gesproken sta ik niet bij open vuur.
Met kaarsen let ik sowieso wel op. En och als je hem 2 keer per jaar draagt is het veel.

Staan trouwens ook veel jurkjes en truien op die ander materiaal hebben.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Sudrì schreef:
18-11-2019 23:10
Ik denk dat weinig mensen katoen of linnen dragen met kerst.

Ik draag echt nooit polyester. Ook niet in de winter/kerst.
Viscose, katoen, heel soms een katoen/acryl mix maar alleen als de acryl in de minderheid is.
PoesinBoots schreef:
18-11-2019 23:13
Viscose, katoen, heel soms een katoen/acryl mix maar alleen als de acryl in de minderheid is.
Ik heb geen idee, ik let er nooit op.
Dank je wel, Nitflex .
Deze vind ik ook leuk:
Afbeelding
Afbeelding
Nitflex schreef:
18-11-2019 21:40
Een aantal jaar geleden had ik wel een aantal keer een foute kersttrui voor borrels met werk ofzo. Vooral met werk in Engeland. Maar voor echt met kerst zelf vind ik er niets aan en wil ik gewoon mooie kerstkleding ipv een lelijke acryl trui. En voor mij is de lol er inmiddels een beetje vanaf.

Maar goed, ik heb nog een 10 jaar oude liggen, voor het geval het ergens moet. Met een lichtgevende kerstboom erop.
Voor werkborrels zijn die lelijke truien toch ook niet leuk? Voor kinderen zijn die kersttruien erg leuk, maar waarom zouden volwassenen in die truien willen lopen? En dan vooral stelletjes in die truien. Brrrrr. En dan gourmetten of steengrillen erbij? Erger kan het niet :)
Hatchi schreef:
19-11-2019 08:01
Voor werkborrels zijn die lelijke truien toch ook niet leuk? Voor kinderen zijn die kersttruien erg leuk, maar waarom zouden volwassenen in die truien willen lopen? En dan vooral stelletjes in die truien. Brrrrr. En dan gourmetten of steengrillen erbij? Erger kan het niet :)
Ja, een themawerkborrel dan wel hè? Wij hebben op werk ook altijd nog een gewoon kerstfeest dat wel met feestkleding is.

Maar mensen vinden het oprecht geweldig hoor, die foute kersttruien. Ik zelf vind het ook wel leuk voor een keertje, maar niet elk jaar en zeker niet met kerst zelf.
Hatchi schreef:
19-11-2019 08:01
Beter een comfortabele trui dan nette kleding voor zo'n vreetfestijn.
TsumTsum schreef:
18-11-2019 22:54
Jaren geleden was ik nog de enige met kersttrui maar sinds een jaar of 2 komen er toch stilletjes meer familieleden en vrienden die er een dragen. Mijn oude trui doe ik ook niet weg als ik een nieuwe heb. Mijn oude bewaar ik voor kerstavond en m'n nieuwe is voor bij familie.
Ik knoei altijd met m'n eten op kerstavond dus wel fijn om er gewoon 2 te hebben straks..
Ohja slim zo'n tweede trui! ;-D
Ik heb de laatste paar dagen zo veel leuke kersttruien voorbij zien komen op internet... maar zo weinig gelegenheid om ze te dragen dat ik er niet nog eentje aan ga schaffen.

Man krijgt dit jaar een kersttrui van mij (alleen een andere kleurstelling):
Afbeelding
Ik heb jaren geleden eens een feest gehad dat het de bedoeling was dat je in een kersttrui kwam. De andere dag is die trui meteen naar de kringloper gegaan. Ik draag nooit truien want dat is veel te warm voor mij. Ik zou zo iets lelijks ook nooit met Kerst aan doen want dan wil ik altijd uitpakken en er oom mijn mooist uit zie. Ik draag ook altijd nieuwe kleding met Kerst en met oud en nieuw ook.
PoesinBoots schreef:
18-11-2019 23:13
Acryl en polyester vind ik ook vreselijk. Maar ja, de meeste kersttruien zijn er wel van gemaakt.
Moet dan maar voor die ene dag.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
IBIopviva schreef:
18-11-2019 23:00
Ik heb een fout kerstjurkje van ali.

https://nl.aliexpress.com/item/40001640 ... 4c4diZGcdn
Top!!!
tonkje schreef:
19-11-2019 09:56
Acryl en polyester vind ik ook vreselijk. Maar ja, de meeste kersttruien zijn er wel van gemaakt.
Moet dan maar voor die ene dag.

Hm, ja. Is ook zo.

Ik heb alleen een klein traumaatje overgehouden van een brand tijdens kerst. Met het bijvullen van de spiritus ging het enorm mis. Pannetje was niet goed uit en er ging te veel in. De vlammen liepen zo de tafel over en verbranden het papieren tafelkleed én het synthetische vloerkleed van mijn moeder op de grond. Het gedeeltelijk polyester vestje van zus vatte vlam en begon te smelten en haar ketting zaten ook kunststoffen fliebertjes aan die zijn in haar nek gesmolten.

Maar goed. Er zijn vast weinig mensen die tegenwoordig nog gourmetten met die ouderwetse pannetjes.
Oja met die dingen waar je spiritus in moest doen. Dat vond ik ook altijd gevaarlijk en daardoor hebben we ook wel eens kleine brandjes gehad omdat die dingen niet goed gevuld waren of er ineens een hele grote vlam uit kwam. We gourmetten nog steeds met kerst maar dan wel met een grote elektrische plaat. Gelukkig nooit kleding in de fik gevlogen wel een keer haar omdat ik geloof een nichtje per ongeluk met haar lange haar in een kaars hing.
Lidl heeft vanaf 28 november schappen vol leuke (lelijke) dingen om te dragen met Kerstmis. Ik wil eigenlijk heel graag de legging... maar de sokken zijn ook goed. Moet er nog even over nadenken. Ik heb een prachtig roodfluwelen jasje dat ik altijd op mijn laatste werkdag voor de kerstvakantie aandoe naar het werk, mét een kerstmuts met belletje erbij.
Ik weet nog dat ik vorig jaar last minute op zoek was naar een leuke kerstmuts die ik kon dragen op m'n werk want anderen waren dat ook van plan en het leek me grappig. Maar echt niks kunnen vinden behalve die hele dure met allerlei frutsels en lichtjes wat net weer teveel van het goede was. Zag bij de Primark hele leuke oorbellen maar dat kan ik beter niet doen want ik heb een nikkel allergie en dat nepzilver/goud kan ik lang niet altijd tegen. Twijfel dit jaar of ik voor een kerstmuts ga of een leuke haarband of iets anders voor in m'n haar.

Zal eens in de gaten houden wat Lidl heeft qua kersttruien en dergelijke.
Blondie456 schreef:
19-11-2019 09:33
Ik heb jaren geleden eens een feest gehad dat het de bedoeling was dat je in een kersttrui kwam. De andere dag is die trui meteen naar de kringloper gegaan. Ik draag nooit truien want dat is veel te warm voor mij. Ik zou zo iets lelijks ook nooit met Kerst aan doen want dan wil ik altijd uitpakken en er oom mijn mooist uit zie. Ik draag ook altijd nieuwe kleding met Kerst en met oud en nieuw ook.
De Hema heeft kersttruien van Viktor & Rolf. Is dat niet wat? ;)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven