Mode & Beauty alle pijlers

Franse Rol variaties

16-05-2010 10:48 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik draag mijn haar regelmatig in de traditionele Franse rol, en maak die zonder problemen:

Nu zie ik soms ook een ander soort variatie daarop, dan lijkt het of het alleen aan de bovenkant in een rol / kleine beehive zit en net boven de nek is het dan strak. Zeg maar zoiets:

Ik zie dit ook vaak genoeg nog véél netter.

Hoe maken jullie dat?
Oh geweldig, Margaretha! Dit is het beste advies dat ik ooit heb gekregen, van haribo-beertjes krijg je mooie haren.. mm!

Mag ik je nog wat vragen, ik heb wel eens gelezen dat jij siliconen-vrije shampoo's gebruikt. Ik heb dit ook een tijd gedaan, shampoo van olijfolie, verschillende merken natuurlijke shampoo's zonder siliconen, etc, maar krijg er voornamelijk een jeukerig hoofd en viezig haar van terwijl ik normaal gesproken vrij droog haar heb. Had jij hier in het begin ook last van? En welk merk bevalt je het beste? Ik heb ook eens gelezen over de natural-nog-wat method waarbij je je haar alleen met silicoon vrije crèmespoeling wast en geen shampoo meer gebruikt, maar waarbij na verloop van tijd je haar enorm van zou opknappen. Jij of iemand anders ervaring?

Ik ben benieuwd! Ik ga nu Youtube filmpjes kijken om nog meer sexy bibliothecaresse kapsels te leren maken
Oh echt niet? Ik kan het hier in Spanje wel gewoon kopen!

Ik gebruik idd. sls vrije shampoo, die van Dr. Hauschka. De eerste maand ofzo kreeg ik er ook best wel vies haar van helaas... maar later knapte het enorm op. Ik was mijn haar nu nog maar één keer per week, gebruik geen conditioner meer, heb vrijwel geen dode puntjes meer, en veel meer volume.

Die methode van alleen conditioner gebruiken ken ik wel, maar heb ik nooit geprobeer. Nu lijkt mij dat niet zo geweldig want ik gebruik niet eens meer conditioner, dus ik verwacht dat mijn haar daar te zwaar en slap van zal worden. Ik heb wel gehoord dat als je bv. kroes hebt het goed kan helpen.

Ik gebruik trouwens alleen maar de shampoo van dr. Hauschka omdat het de enige was die ik kon vinden! Maar hij bevalt ook erg goed, ruikt ook lekker, een beetje kruidig. Het is de oranje shampoo. Ik wilde die van Palmolive naturals proberen maar heb er toen ik in Ned. was stad en land voor afgelopen en nergens gevonden. Tigi heeft ook sls vrije shampoo (Bedhead) maar die heb ik ook nog nooit geprobeerd.

Als ik henna heb gebruikt was ik het wel uit met agressieve shampoo trouwens, anders gaat het er niet uit. Soms doe ik ook een hete olie masker en dan gebruik ik ook agressieve shampoo.
quote:maia schreef op 17 mei 2010 @ 22:53:

Oh geweldig, Margaretha! Dit is het beste advies dat ik ooit heb gekregen, van haribo-beertjes krijg je mooie haren.. mm!

Wacht, laat me je dag maken, je krijgt er ook sterkere nagels van

Ik ben zelf gek op die kersjes en voel me absoluut niet schuldig als ik ze eet hahaha
Misschien moet ik me er toch nog maar eens aan wagen, sls-vrije shampoo's. Ik heb in ieder geval genoeg ideeen om het in de tussentijd mee weg te werken.

De conditioner-methode is inderdaad misschien te zwaar, het kwam ook van het natural-curl forum dus misschien is het met stijl haar geen goed idee. Hoe dan ook, ik ga het eens proberen en laat het je weten.

In plaats van agressieve shampoo kun je na de henna of olie ook op een andere manier je haar goed wassen. Die zelfde methode zegt dat je af en toe je haar kunt wassen met een klein beetje bicarbonato. Wacht, ik zoek het even op..
Oh echt? Dat heb ik hier in het keukenkastje staan en gebruik het dus overal voor (behalve voor mijn haar haha). Dit is de tip van de week!!!! Ik wacht af!

(wat ik ook weleens doe voor glans is naspoelen met een mengseltje van appelazijn en mineraalwater, gaat het ook van glanzen)
Die henna kan je trouwens ook in Nederland in natuurwinkels kopen, mocht je daar binnenkort nog komen, voor ongeveer dezelfde prijs.
Dit is de shampoo trouwens, kost rond een tientje:

Shampoo with Macadamia and Orange

For normal hair

Revitalizes normal hair, leaving it clean, silky soft and supple with a stimulating natural citrus scent.

Gently removes dirt and impurities

Macadamia nut oil keeps hair silky soft and supple

Extracts of fenugreek, neem and rosemary strengthen hair and encourage regeneration

Natural citrus scent from pure essential oils

Ik las laatst ook over een marokkaanse shampoo die ik graag wilde proberen maar nu ben ik de naam alweer vergeten.
How do I go shampoo free?

Use one tablespoon of baking soda per one cup of warm or hot water. You can double or triple the recipe if you have very, very long or thick hair. But do not use more baking soda, your hair will become hard, dry or feel brittle if you use too much. You can put this mix in a recycled shampoo bottle, and apply to your hair with warm water.

The mix should not feel gritty, and should be a liquid. If you have very short or thick hair, you may find it easier to make a paste with a tablespoon of baking soda (or less) and sprinkle it over very wet hair and massage in. Otherwise, spray or pour the mixture onto your hair and work it in. Let it sit about a minute, and then rinse. I personally find it easiest to make a liquidy paste in the palm of my hand with about half a tablespoon, and then sprinkle and massage into dripping wet hair. I have very short hair, so I use less. Experiment and see what works best for you, there are no official rules.

For a typical rinse, make up a solution of one to two tablespoons of Apple Cider Vinegar (ACV) per cup of water. Apply to wet hair, massage into scalp and rinse off with cold water. Please note, you don't always have to apply a rinse with every wash! I personally find I only need to do a rinse every 2-3 washes.

Voor het hele verhaal: http://natural-forces.com/essays/poofree.htm

Ik ga het proberen, nu komen toch de strand-haar dagen en valt het misschien niet zo op als ik met viezige haren rondloop
quote:Margaretha2 schreef op 17 mei 2010 @ 22:58:

[...]

Wacht, laat me je dag maken, je krijgt er ook sterkere nagels van

Ik ben zelf gek op die kersjes en voel me absoluut niet schuldig als ik ze eet hahaha Sééérieus, en ik slik er ranzige voedingssupplementen voor, ongelooflijke breeknagels, maar ik moet aan de Haribo! Woohooo!
quote:Margaretha2 schreef op 17 mei 2010 @ 23:05:

Oh echt? Dat heb ik hier in het keukenkastje staan en gebruik het dus overal voor (behalve voor mijn haar haha). Dit is de tip van de week!!!! Ik wacht af!

(wat ik ook weleens doe voor glans is naspoelen met een mengseltje van appelazijn en mineraalwater, gaat het ook van glanzen)

Ik las wel dat het naspoelen met azijn of hoe het ook wordt uitgelegd noodzakelijk is omdat de haarschubben anders blijven openstaan. Het klinkt allemaal lastig, maar misschien hoe dan ook beter dan siliconen shampo's.

Ik krijg altijd een hele hoop zin van dit soort truuks, ben er alleen meestal na een paar dagen vieze slierten in m'n gezicht wel weer op uitgekeken. Maar dit keer wordt alles anders
Ik gebruikte deze shampoo met bijhorende (overheerlijke) crèmespoeling, ruikt ook nog eens naar rozen,

en deze:

Die vond ik iets minder. Ik gooi er nog maar eens een maandje tegen aan, en kan niet wachten op de Henna-truuk! Oeh, ik zie mezelf al met deinende red-carpet golvende haren rondlopen, ze tussendoor nonchalant in een prachtige knot duwen en dan weer in slow-motion uitschudden.. ondertussen Haribo-beertjes kanend.. Goed topic
Oh ik ga het proberen die bicarbonaat-shampoo! Toevallig zit ik nu met kokosolie in mijn haar dus een prima moment haha.

Die andere shampoo die ik bedoelde is van Sweet Sunnah, ik heb hem nog niet geprobeerd maar ben wel benieuwd:

Ingredients

Certified organic floral water of lavender, hibiscus, lemongrass, infusion of certified organic herbs of red raspberry, thyme, dandelion, horsetail, rosehips, certified organic aloe vera, henna, olefin sulfonate, cocomidopropyl betaine, certified organic jojoba oil, black seed oil ( Nigella sativa) vegetable glycerine, sea salt, wheat amino acids, wheat protein, glycine, vitamin E, potassium Sorbate, citric acid, essential oil blend.
quote:maia schreef op 17 mei 2010 @ 23:17:

Oeh, ik zie mezelf al met deinende red-carpet golvende haren rondlopen, ze tussendoor nonchalant in een prachtige knot duwen en dan weer in slow-motion uitschudden.. ondertussen Haribo-beertjes kanend.. Goed topic briljant!
Aantrekkelijk flesje, alles wat een modderig kleurtje heeft moèt wel natuurlijk dus goed zijn
Nog èèn laatste vraag.. Ik heb een Spaanse online winkel gezien waar ik het misschien van kan bestellen, gebruik je de 'Cobre Natural' of een andere 'kleur? En nu slapen voor die red carpet dromen :-) bedankt voor alle tips!
Ja, mooie haren, vooral de gitana's! Ik woon in het zuiden, aan de kust. Hiervoor heb ik ook in Madrid gewoond, wel een wereld van verschil! Ik weet nog niet of ik hier lang zal blijven, op het moment is het goed. Mijn vriend is hier aan het studeren (ik werk) en daarna zien we wel weer verder. Ik zie het wel als iets tijdelijks op dit moment maar wie weet.

Ik gebruik de neutro trouwens, ik heb ook weleens een mengseltje gemaakt van de rubio dorado en een klein beetje cobre natural, maar cobre is echt superrood. Dat is mijn eigen kleur, rossig caramel, dus dat viel helemaal niet op, maar vroeger heb ik ook één keer die rode gebruikt en dat werd net zoals Adison uit Grey's Anatomy.

Waar zit jij nu dan?
Ik heb de neutrale henna van het merk dat jij noemde op een andere site gevonden waar alleen niet online wordt verkocht, het is geloof ik toch een Spaans merk, hebben het hoofdkantoor in El Prat de Llobregat, maar misschien vind ik elders wel iets soortgelijks.

En nu ga ik nog even verder filmpjes bekijken voor nieuwe coupes (en stiekem omdat ik het heerlijk vind om naar dat soort meiskes te staren, meisjes die ùùren over het nieuwe poedertje van MAC kunnen praten en compleet lyrisch raken van aardbeienlippenstift.. )
Zijn jullie allemaal zo druk met uitproberen en filmpjes kijken dat er geen ervaringen meer gepost worden?

Vandaag is mijn Franse rol weer helemaal mislukt. Liep in de Praxis (tja, er komt een nieuw badkamer )en de spelden vlogen in het rond. IK WIL DE MAGIC GRIPS!!!!!
Ellen, als je Scunsi Magic Grips googled zijn er sites waar je ze kunt kopen. Misschien wel een dure grap voor een paar haarspeldjes , want ik geloof dat ze alleen op Amerikaane sites staan. Ik zal aan je denken als ik een nieuwe lading in ga slaan!
Ik heb 2 Franse rollen,een boven en een in mijn nek.

En een fluwelen strik ertussen.

Ellen7,wil jij de dames van mij de groeten doen?

Ik heb het heerlijk in Frankrijk,kom net uit mijn prive-sauna.

Ik heb het adres niet bij de favorieten gezet en kom ere zo niet op.

Sorry,dat ik dit topic ervoor misbruik.
...en ik heb de Franse rollen van Wilde Cubaan gezien. Ik kan zeggen dat het kapsel haar heel charmant, doch streng staat

Natuurlijk wil ik iedereen de hartelijke groeten doen. Fijn dat je het zo heerlijk hebt. Ben je al op zoek gegaan naar de creme en de reinigingslotion?

Ezeltjeprik: ik heb al gegoogeld op Scunsi Magic Grips, maar wat je zegt: het wordt echt een enorm bedrag voor een paar speldjes.

Als je weer gaat inslaan, houd ik me aanbevolen. Heel lief dat je dat aanbiedt
Nee joh,alleen nog maar gewandeld.

1km steil omhoog,ik had mijn hart in mijn keek zitten.

Morgen ga ik naar Aurrilac in de Auvergne,kijken of ik daar wat te smeren vind.
Keel natuurlijk,wat te diep in het glas gekeken.
Ezeltjeprik: ik hoop dat je nog meeleest. Ik ben vandaag weer op strooptocht uitgegaan naar de Magic Grips. Ze zijn wel te koop, maar voor een pakje van 10 voor 2,99 betaal ik 25 euro verzendkosten.

Wil je nog aan me denken als je ze weer meeneemt? Ik wil ze nog steeds heel graag van je kopen.
Hi Ellen!

Als je wilt stuur ik je er wel een paar uit mijn personal collection op hoor. Kun je even oefenen en als je het wat vindt dan laat ik mijn personal shopper (lees:vriend) een extra pak meenemen. Laat maar weten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven