Mode & Beauty alle pijlers

Gebreide jurkjes

05-10-2012 19:24 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal vermijd ik de aankoop van kledingstukken met lastige was- en droogvoorschriften. Maar ik zou zo graag een leuke gebreide jurk hebben en ik heb mijn oog laten vallen op deze van Mexx

Jurk

Jurkje is gemaakt van 54% acryl, 24% wol, 9% katoen, 8% polyamide, 4% viscose, 1% metaaldraad

Wat denken jullie, zou ik het wagen? Kan ik die zonder problemen op een wolprogramma wassen? Hoe droog je zoiets? Droger kan vermoedelijk niet, ophangen ook niet,...

Ik heb vandaag de XS aan gehad in de winkel, en die sloot mooi aan bij mijn benen, maar rond mijn middel was het een beetje los en aan mijn armen ook. Zou ik dan toch XS nemen? (XXS niet meer beschikbaar) Zet zoiets uit?
Ik krijg er al kriebels van als ik er naar kijk. Niet omdat hij niet leuk is want dat is hij zeker maar ik ben zo bang dat het gaat kriebelen! Kan totaal niet tegen dat soort stof.

Ik zou XS nemen, loopt altijd wel een beetje los hoor.
Acryl gaat zéér snel pillen.
Ja hij kriebelde wel een beetje als ik em aantrok...

Wat is "pillen"?

Ik merk het al... kan mijn zoektocht beter verder zetten. Erg jammer want ik vind em er zo leuk en gezellig uit zien.

Welk soort gelijkaardige materialen zijn dan wel veilig? Ik ken er werkelijk niks van.
Mijn ervaring is dat,wanneer het niet 100% acryl is, het niet zo snel pilt. Zolang er altijd maar een percentage ander materiaal tegenover staat.
Pillen is dat er een soort van lelijke pluisjes op ontstaan, die kun je wel wegtrekken, maar als je dat niet doet oogt de jurk al snel oud en verwassen.
Ik heb zelf diverse wollen jurkjes en die koop ik zo klein mogelijk ivm uitlopen, dus ik zou zeker voor XXS gaan als XS nu al wat te los om je heen hangt.

Wat betreft het wassen: ik was ze op een wolprogramma van 30 graden en dan leg ik ze om op te drogen over een grote badhandoek die ik over de stoelleuning hang. Zo gaan ze niet uithangen, wat ze wel doen van de zwaarte als je ze ophangt aan een wasrek.

Overigens gebruik ik gewoon wasmiddel en centrifigeer ik ook, maar dat is maar kort bij een wolprogramma.
Gewoon kopen en liggend drogen,

ik gooi dit soort dingen wel gewoon in de wasmachine op wolprogramma
quote:iris1969 schreef op 05 oktober 2012 @ 19:36:

Pillen is dat er een soort van lelijke pluisjes op ontstaan, die kun je wel wegtrekken, maar als je dat niet doet oogt de jruk al snel oud en verwassen.Daar heb je van die handige apparaatjes voor. Zo'n ronde kop met kleine gaatjes!
quote:glossfreak32 schreef op 05 oktober 2012 @ 19:40:

[...]

Daar heb je van die handige apparaatjes voor. Zo'n ronde kop met kleine gaatjes!Ik ga er altijd zachtjes en voorzichtig met een scheermesje overheen. Werkt ook heel goed.
Oh, die lange truien. Die zijn zo 1 keer in de 10 jaar weer in de mode he?
Oke ik denk dat ik er maar gewoon voor ga dan! Nu wachten tot mijn maat weer ter beschikking komt.

Ik ga jullie droogtips zeker opvolgen als ik ze nog kan bemachtigen
quote:liv_1 schreef op 05 oktober 2012 @ 19:44:

Oh, die lange truien. Die zijn zo 1 keer in de 10 jaar weer in de mode he?

't Is een jurkje, geen trui.

Alé, zo zal ik ze toch dragen
Als het met passen al een beetje kriebelt zou ik het niet doen, als je 'm de hele dag aan hebt verga je van de jeuk.
Als een jurk kriebelt kun je er een dunne longsleeve met col onder dragen en een wollen maillot.
quote:akioli schreef op 05 oktober 2012 @ 19:45:

[...]

't Is een jurkje, geen trui.

Alé, zo zal ik ze toch dragen Nou ja, dat bedoel ik. Je draagt hem als jurk, maar ik zie een lange trui.
quote:liv_1 schreef op 05 oktober 2012 @ 20:03:

[...]

Nou ja, dat bedoel ik. Je draagt hem als jurk, maar ik zie een lange trui.

Ik vind het ook een lange trui. Dat is toch geen jurk zoiets?

Maar dat is eigenlijk een andere discussie.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Jurkje koud wassen, heel kort draaien in de centrifuge dat het net niet meer kletsnat is zegmaar. En dan liggend laten drogen.
Het hangt er een beetje vanaf hoe lang hij valt, maar bij dit langbenige model vind ik hem persoonlijk iets te kort om echt duidelijk een jurkje te zijn.
Ik vind hem wel leuk trouwens! Jammer van al dat acryl en wol, dat vind ik zo naar zitten. Zonder iets eronder gaat mijn huid dan stuk. Maar voor wel iets eronder is acryl/wol weer zo warm.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Noemen ze dit tegenwoordig een jurk?!
Helaas wel ja. Ik kan al tijden geen echte jurken meer vinden, meer op ongeveer knielengte. En dan ben ik met mijn 1.70 niet eens lang.
Ik ben 1.64m. Met dikke panties eronder is dit gewoon een jurkje voor mij hoor. Het kwam zo'n 5cm boven mijn knie uit.
quote:akioli schreef op 05 oktober 2012 @ 21:01:

Ik ben 1.64m. Met dikke panties eronder is dit gewoon een jurkje voor mij hoor. Het kwam zo'n 5cm boven mijn knie uit.Nou, bij dat model zit het net over haar kruis volgens mij. Maar zo'n wollen truijurk lubbert nog uit en dan is ie vanzelf langer.
quote:Yvonne77 schreef op 05 oktober 2012 @ 20:42:

[img]http://www.mexx.de/object/ImageServerMe ... E5e80oN.ln[/img]

Noemen ze dit tegenwoordig een jurk?! Tja..het is crisis he..we merken het allemaal
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven