Mode & Beauty alle pijlers

gebruikte haarverf bewaren?

16-07-2012 17:16 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verf al een aantal jaren mijn haren, eerst omdat ik het gewoon leuk vond, maar tegenwoordig ook vanwege mijn grijze haren . Ben 32 jaar en 'moet' eigenlijk iedere 5 weken mijn uitgroei verven. Ik laat dit bij de kapper doen, want zelf alleen mijn uitgroei verven kan ik niet. Daarnaast ben ik ook gewoon tevreden over de kapper!

Maar nu het probleem: door mijn rare kruinen aan de voorkant groeit mijn haar naar achteren (een pony kan bij mij bijvoorbeeld echt niet vanwege mijn haargroei). Ik heb lichtbruin haar en de grijze haren zitten vooral aan de voorkant, dus precies in het zicht! Ik ben nu 2,5 week geleden naar de kapper geweest en ik zie nu al weer een grijze uitgroei! Baal hier onwijs van. En ik ga natuurlijk niet om de 3 weken naar de kapper...

Nu wil ik voor thuis misschien wel haarverf kopen bij de drogist en dan daarmee alleen de voorkant even bijverven. Maar dan heb ik natuurlijk maar een klein beetje verf nodig. Kan ik de rest dan bewaren voor een volgende keer?

Of heeft iemand anders nog een briljant idee?

Ik heb wel eens van iemand gehoord die verfde haar uitgroei met mascara in haar eigen haarkleur, maar of dat nou werkt en volgens mij zie je dat ook heel goed zitten.
Aangemaakte verf kun je niet bewaren.

Je kunt wel elke keer een beetje aanmaken en de rest in hun afzonderlijke flesjes laten zitten.
Zit er bij jullie een kapperswinkeltje in de buurt? Hier hebben we die in de stad en daar verkopen ze losse tubes verf en ontwikkelaar, staat precies op hoeveel je moet mengen voor hoeveel haar. ideaal. Ik heb kort haar en doe het zo al jaren, is veel goedkoper dan die dure merken in de winkel.
quote:danivo schreef op 16 juli 2012 @ 17:18:

Aangemaakte verf kun je niet bewaren.

Je kunt wel elke keer een beetje aanmaken en de rest in hun afzonderlijke flesjes laten zitten.Hoe krijg je de verhouding dan goed?
Nee, gebruikte verf nooit bewaren! Wel kun je haarverf van drogist in "4x gebruiken" Dus 1 vierde van tube met 1 vierde ontwikkelaar mengen.. Zo kun je makkelijk 4x van 1 pakket doen. Succes!
quote:lilalinda schreef op 16 juli 2012 @ 17:26:

[...]

Hoe krijg je de verhouding dan goed?Maatbeker
Of weegschaal.
Neem je toch een beetje gekleurde mousse. Die houdt een paar wassingen.
it's a big club and you ain't in it
http://www.barberstore.eu ... usse/4587/?parent_id=6514
http://www.deonlinedrogis ... se-bruin-75ml-p-3917.html

[...]

Hoe krijg je de verhouding dan goed?Gokken.
Ik heb de dop er wel eens weer opgedraaid enne ik kan je vertellen na een tijdje hoor je een harde knal en daarna heb je vervolgens je gehele kamer onder de verf

[...]

Hoe krijg je de verhouding dan goed?Beetje gokken.
ik verf denk al meer dan 20 jaar mn haar [uitgroei] zelf gewoon een klein beetje gokken en 2 gelijke delen in een bakje doen bij het kruidvat hebben ze speciale verfkwasten en voia..de rest laat je in tube en flesje zitten voor de volgende keer

zo makkelijk en gaat je zoveel geld schelen
Bedankt voor de reacties.

Een mousse of kleurshampoo werkt niet, heb dit al geprobeerd. Pakt niet op grijze haren, ik moet het dus echt verven.

Ok, aangemaakte verf dus niet bewaren, heb geen zin in een badkamer vol verf...

Denk dat ik morgen maar verf ga kopen bij de drogist en dan inderdaad een deel ervan gebruiken. Hoop dat de hoeveelheid gokken goed gaat, maar als het om geijke delen gaat moet dit vast lukken. De rest bewaar ik dan in de tube en flesje voor de volgende keer.

Zo'n verfkwast ga ik ook kopen, goede tip!

Rainbow 01: verf jij altijd je haar zelf of laat je het 1 keer in de zoveel tijd bij de kapper doen en hou je daarna zelf je uitgroei bij?
Je kunt ook een tube verf kopen bij de kappersgroothandel en thuis mengen met waterstofperoxide (6 % is dat meestal).

Vaak werken bij de groothandel redelijk kundige mensen die je wel het een of ander kunnen vertellen en je zo op weg kunnen helpen.

Deze verf kun je (ongemengd natuurlijk) erg lang bewaren en je bent maar een fractie kwijt van wat het je kost bij de drogist.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Lichtbruin haar is trouwens meestal een 6 (qua nummers bij het verven). Wanneer je alleen een natuurtint (zonder kopertint of iets dergelijks er in) laat verven moet dat prima te doen zijn.

Alleen een verf met nummers er achter ( bijv 6.45) dekt niet helemaal goed ivm te weinig 'natuur'pigment om het grijs goed af te dekken.

Je kunt wel een 6 mixen met (bijv) de 6.45. Dan dekt het veel beter maar dan zie je het (eventuele) kleur accent wat minder.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
loessepoes

ik verf het altijd zelf ben een beetje donkerblond en verf het al jaren goud blond maar alleen de uitgroei he heb een hand spiegel voor de achterkant ..tis zo makkelijk echt waar.

Ik kom alleen maar 1 x p 2 mnd bij de kapper om geknipt te worden
Ik gebruik voor het bijkleuren 'Bigen', dat is een klein potje met poeder waarvan ik om de paar weken een gedeelte aanmaak met water om bij te kleuren (opbrengen met oude tandenborstel!). Kun je indien nodig jarenlang laten staan. Te koop oa bij surinaamse haarwinkels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven