Mode & Beauty alle pijlers

Geeft dr adams geld terug?

16-09-2012 22:19 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom niet zoveel wijs uit de voorwaarden daar en op de bon staat: ruilen binnen tien dagen en daarna: geen ruiling à contant?

Dat lijkt me dat ze dus niets terug geven? Baal baal...
Het lijkt er niet op nee.... Waarschijnlijk mag je iets anders uitzoeken of krijg je een tegoedbon.
Dat is erg balen.

Heb daar laarzen gekocht maar toen ik ze aanhield en de winkel uitliep, zag ik gelijk een dikke kras erop.

Ben terug gegaan en hij zei tegen mij: hou maar aan, ze worden dan toch als klacht gezien en als ik de nieuwe binnen heb bel ik je op.

Maar nu trek ik ze niet meer aan, vind ze toch iets te gewoontjes...

Als ik morgen daarheen ga, zeg dat die andere niet hoeven te komen kan ik dan mijn geld terug eisen? Pff wat een gedoe.
Weet ik niet, dat zul je moeten vragen.
Wacht idd wel even, ik dacht miss is er iemand een winkel medewerker...je weet maar nooit.
Nou wat brutaal, je koop schoenen, gaat er al op lopen (ook al ga je een ander paar krijgen) en dan wil je ze toch maar niet hebben?

Had je bij na moeten denken voordat je ze kocht.

Waarschijnlijk krijg je (geheel terecht) je geld niet terug maar idd een tegoedbon.
Haha, nou de verkoper stelde het zelf voor.

Ik ben ermee naar huis gereden en heb ze niet meer gedragen.

Brutaal dat vind ik toch heel wat anders...en tuurlijk kijk ik eerst even of er niet iets anders bij de collectie zit.
En het is heel menselijk dat je je soms kan vergissen met een aankoop...
Hoii ik werk in een schoenenwinkel die ook verbonden is met dr adams. Er wordt nooit geld terug gegeven. Er kan ook niet geruild worden als een klant al buiten op de schoenen heeft gelopen. Wij kunnen die schoenen dan namelijk niet meer aan iemand anders verkopen!

Je kan wel vragen of je ipv die nieuwe schoenen een bon t.w.v dat bedrag mag krijgen.
Als je trouwens er echt op staat om je geld terug te krijgen, kan je wel een klacht indienen en dan gaat de regiomanager naar de schoenen/het probleem kijken.
Hoi hoi. Dankjewel voor je antwoord.

Dan ga ik vragen of ik ze mag ruilen. Ik stond inderdaad ook raar te kijken toen de verkoper zei: hou maar aan, de nieuwe komen volgende week binnen voor je.

Ik zei nog ' weet u het zeker?'

Het was geen probleem. Overigens een hele aardige verkoper. Ik wacht niet af tot de schoenen binnen zijn maar ga morgen gelijk even langs en leg de situatie wel uit. Komt vast goed ze hebben een leuke collectie.
Nou ik hield ze aan en was een paar meter verder en zag een dikke beschadiging in het leer.

Ben gelijk terug gelopen naar de winkel, want ja een paar uur later hoef je dat niet meer te doen.

Misschien omdat deze schoenen toch als klacht worden opgenomen en de andere nog niet binnen zijn dat ik mijn geld terug krijg. Ben wel een vaste klant, heb verder nooit wat omgeruild.

Ik ga er morgen wel heen en leg het wel netjes uit. Een bon is ook prima maar denk dat het anders is omdat het om een klacht gaat.
Nou dat denk ik niet. Je deed ze direct na aankoop aan dus je was al niet van plan ze te gaan ruilen in de eerste instantie. Dus dat hele kras verhaal staat daar los van.
Klopt dan had ik idd dikke pech gehad.

Maar aangezien dat nu niet aan de orde is, en het nieuwe paar binnen moet komen ga ik het gewoon vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Tsja. Wellicht dat ze het uit coulance doen. Maar ik zou wel even raar staan te kijken als ik die verkoopster was...
Geen idee. Het is niet zo dat ik ze vanaf toen elke dag aan heb gehad. Als ik hem uitleg dat ik ze na thuiskomst niet heb aangedaan denk ik wel dat hij het snapt...aangezien we een leuk gesprek hebben gehad.

Ik zie het wel vanzelf..
Dat er een kras op zit is niet goed en daarvoor heb je recht op vervanging. Dat jij ze nu ineens niet meer leuk vind heeft die verkoper geen boodschap aan. Overigens heb je bij een niet deugdelijk product recht op vervanging of het moet gemaakt worden. Geld terug geven hoeft wettelijk gezien niet, alleen als het probleem echt niet is op te lossen en dat is hier niet het geval.
Volgens mij is de bon heel duidelijk. Er staat ruilen binnen 10 dagen. En ruilen betekent altijd dat je er iets anders voor terug krijgt.

Ruilen en geld terug krijgen is geen recht. Je moet al lang blij zijn dat je een ander paar krijgt waar geen kras op zit want de koop was al gesloten.
Ik snap niks van dit verhaal maar even juridisch:

- in geval van klacht: recht op vervanging

- in geval van "toch maar niet": schikken naar de voorwaarden van de winkel.
Geld terug gekregen! En erg bedankt voor de coulante houding.
Ik wordt zo moe ban zulke klanten!
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Moet zijn " van zulke klanten"
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:marcellav schreef op 17 september 2012 @ 20:58:

Ik wordt zo moe ban zulke klanten!Sja, das lullig voor je
Mooi geregeld! Ik vind dat je mazzel hebt gehad én ik vind het terecht. Eigenlijk hebben jij en de winkel allebei mazzel gehad. Jij omdat je je geld terugkreeg in plaats van een tegoedbon. De winkel omdat ze nu twee keer kunnen verdienen aan 1 paar laarzen. Want jouw beschadigde laarzen kunnen ze gewoon nog tegen een leuk prijsje verkopen in de uitverkoop, terwijl het filiaal de nieuwe laarzen vermoedelijk gewoon gratis heeft gekregen en nu nog tegen de normale verkoopprijs kan verkopen. Iedereen blij, eind goed al goed. :-)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Ik word zo moe van zulke klantenDan ben je niet geschikt voor het winkelvak. Pech.

Of op z'n minst zul je nog het een en ander moeten bijleren over klantenbinding, twee keer verdienen aan 1 artikel, etc.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven