Mode & Beauty alle pijlers

Gel of Acryl nagels?

03-06-2008 10:09 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, nog één berichtje voordat ik écht wat nuttigs ga doen vandaag (aan de studie )

Ik denk er een tijdje over na om gel of acryl nagels te laten zetten, maar ik heb hier totaal geen verstand van. Ik wil wel iets wat er natuurlijk uitziet, maar ik heb best kleine nagels. Als ik mijn handen naast die van een ander hou zijn mijn nagels vaak de helft zo klein (heb gewoon kleine vingertjes!) Zou dit een probleem zijn? Of maakt het niks uit als ik niet een "gangbare maat" heb?

Wat is beter, gel of acryl?

Moet je echt een goede salon uitkiezen waar ze dit doen, of komt het min of meer op hetzelfde neer? Er zit bij mij in de buurt een "nail & hair salon" maar ik zou niet weten of ze het daar een beetje "kunnen" of niet...

Ik heb vaker op het forum gelezen dat mensen na het verwijderen van de nagels heel dunne, breekbare eigen nagels hebben. Is dit altijd zo? Kun je het voorkomen?
ik ben ook wel benieuwd. Als ik dit zo lees dan krijg ik er ook wel weer zin in, maar denk dat ik toch al gauw weer erop terug kom.

Het is wel mooi en bij sommige weet je dat het nep is, maar dan is het nog mooi.

Ik vind met een heel klein wit randje en dan gewoon rond wel mooi
het gaat wel degelijk ten koste van je eigen nagels...ik doe het nu 5 jaar, afwisselend gel en acryl en ook wel een combi van dwz acryl voorkantjes en gel op het nagelbed. Maar..who cares, als je ze er af laat halen en ze gewoon laat groeien komen uiteindelijk je eigen nagels wel weer terug, duurt alleen even

Hieronder een foto van mijn nagels, een tijdje geleden, acryl voorkantjes, gel op nagelbed en decoratie met acryl witte bloemetjes. Meestal doe ik gewoon French manicure

Bedankt voor de foto Jetty!

Ik vind dit niet lelijk, maar voor mij te lang.

De meeste mensen hier hebben het over acrylnagels. Waarom zou je acryl kiezen boven gel, of andersom?
Ik heb zelf deze nagels gezet bij een nagelbijter. Zo kort kan het ook dus gemaakt worden.

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2yvwb35&s=3

bubbles
Gel is natuurlijk ogender dan acryl. Het is flexibel waardoor het wat makkelijker tegen een stootje kan. beter of slechter is het niet. Acryl en gel tasten je nagels niet aan. De nagelstyliste moet wel weten wat ze doet. Door verkeerd gebruik van de vijl of frees beschadigd je natuurlijke nagel en dat zorgt voor rode pijnlijke plekjes op je nagelbed wat behoorlijk pijnlijk is. Vaak word er na het eraf halen van de nagels een verzorgende olie mee gegeven en eventueel een nagelverharder.

Doordat de natuurlijke nagel lang afgesloten is en niet zijn vetten en vocht goed kwijt kon is de nagel flexibeler dan normaal. Toch moet na de behandeling van nagel olie en nagelverharder de nagel zijn natuurlijke balans terug hebben gevonden. Wat wel bij iedereen kan verschillen dus tis niet gezegt dat dat meteen gebeurd.

Bij een styliste kan je vaak een proefnagel laten zetten. Zo kan je kijken wat je mooi vind.

bubbles
Ik heb vroeger eerst vaak gel gehad,

en daarna acryl..

ik moet zeggen dat ik met de gel nagels meer problemen had, de nagel zelf is wat zachter dan aqryl, ik heb nog nooit mijn nagels gebroken met acryl of wat dan ook...

dus ik adviseer acryl! :D
Dat is wel mooi bubbelientje...
Bubbelientje, bedankt voor de informatie! Ik vind die foto van jou er best natuurlijk uitzien.
Dank jullie wel. Ik ben er ook trots op haha.

Je kan niet zeggen dat acryl of gel beter is. Het hangt van het produkt af. Bij de ene blijft gel beter zitten dan bij de nader. Je hebt zoveel verschillende factoren waarom een produkt wel of niet niet blijft zitten.

bubbles
Waar (welke omgeving) werk jij dan...?
Ik woon in zuid-holland dichtbij dordrecht. Gewoon thuis. De zolder word omgebouwd tot salon dus dan heb ik gewoon mijn eigen hokkie.
oh shit jammer ik woon omgeving Amsterdam..dan zou het te ver worden..heel jammer want jij bent iemand die tenminste met een mooi natuurlijk resultaat kan zetten...
Ik ben zelf sinds een jaar nagelstyliste en werk met acryl. Gewoon omdat ik dit zelf prettiger vind werken.

Maar het maakt niets uit wat je gebruikt, gel of acryl. Beide is even goed. Het wordt alleen op een andere manier gezet.

Tuurlijk moeten je nagels even herstellen als ze eraf gaan.

Zoals Bubbelientje al zei, je nagels zijn toch een tijdje "afgesloten". Maar na een maandje (of 2) zien ze er al weer veel beter uit.

Kleine of grote nagels, maakt echt niets uit. Je hoeft de nagels ook niet onwijs lang te maken, dan ziet het er denk ik onnnatuurlijk uit. Ik heb zelf ook klantjes met kleine nagels en dat ziet er hartstikke mooi uit.

Ja en waar doe je goed aan om naartoe te gaan.

Ik merk dat net zoals ik (die pas net bezig is) vaak wat secuurder zijn, dan iemand die dit al 10 jaar doet. (je hebt alle lesstof nog vers in je geheugen zitten)

Maar aan de andere kant, is diegene die het al langer doet, sneller klaar. Alles heeft z'n voors en z'n tegens.

Wat iemand anders al zei, doe anders eerst een proefnagel.

Ben benieuwd of je er al uit bent wat je gaat doen. (of dat je ze ondertussen al hebt?)
Ik heb sinds 1,5 jaar gelnagels. Mijn styliste is 1,5 jaar geleden met haar salon begonnen. In het begin was ik echt een proefpersoon en probeerde ze vanalles op mij uit. Met als gevolg dat ik regelmatig een nagel kwijt was enz.

Nu ben ik als bijna een jaar ongelukjes vrij. Ze zitten er mooi op, ga iedere 3 weken heen en dat kost mij dan rond de 25 euro. Dan zijn ze weer mooi bijgewerkt weer de france manicure en soms een leuke nailart als we nog tijd over hebben.

Ik zal proberen ze op de computer te krijgen. Ze zijn op het ongenblik wel wat lang maar ik mag over een paar dagen weer heen en dan gaan ze weer flink wat korter. Dat staat een stuk natuurlijker.
Ik heb al jaren gelnagels en ik ben er super tevreden over! Heb ook een erg goede nagelstyliste (wint veel prijzen etc.). Ze gebruikt een hele mooie gel, beetje lichtroze, waardoor het heel natuurlijk lijkt. Uiteraard is dat perfecte witte randje niet echt natuurlijk, maar ik vind het er heel netjes en verzorgd uitzien. Krijg ook altijd veel complimentjes over m'n nagels, dus altijd leuk! In ieder geval een stuk beter dan de afgekloven nagels die ik voorheen had
Ja heyharvey dat is idd wel ver van elkaar. Nou als je een keer in de buurt bent dan ben je van harte welkom hoor haha.

Je bent als nagelstyliste nooit klaar met leren. De workshops en perfectietrainingen houden je secuur en bij de tijd. Dus of iemand nu al tien jaar in het vak zit of net klaar is, als de nagelstyliste haar werk serieus neemt en hychienisch werkt zal het de klant een worst wezen of ze binnen anderhalf uur of drie uur weer buiten staat. Als alles klopt dan hou je tevreden klanten.
nou ja, mijn natuurlijke nagels hebben een heel erg wit randje..als ik er kleurloze lak op doe en ze wat langer zijn denken mensen dat ze nep zijn...
Eigenlijk een mooi compliment toch Heyharvey? Zo mooi dat het wel nep moet zijn :-)
ja laat ik het dan maar zo bekijken..mensen hebben wel eens aan mijn nagels geprobeerd te rukken...(een vriendin..) pijnlijk...

grrr..hihi ik heb ook gevoel...
Ik heb al 8 jaar 'nep' nagels (nep tussen haakjes, want mijn echte nagels zijn lang en ik heb er nu nog gewoon een laag acryl overheen).

Mijn eigen nagels zijn niks meer....Maar stel ik wil mijn acryl niet meer is het een kwestie van uitgroeien. Ik weet dat hier allemaal tegengestelde berichten staan, maar volgens mij heb je dat ALTIJD. Je echt nagels moeten namelijk erg goed gevijld (en gevreesd..schrijf je dat zo? :S) worden. Anders krijg je dikke nagels of nagels die snel loslaten.

Ik betaal aardig wat voor mijn nagels, maar hoef dan ook maar eens in de 5 weken (kan er soms wel 8 weken mee doen) terug te komen en dan zien ze erg nog erg mooi uit (alleen een beetje uitgroei). Ze breken bij mij ook nooit..ik kan er alles mee (typen met mijn vingertoppen!, blikjes open maken (dat kunnen velen niet met nagels) en noem maar op).

Mijn tip: Zorg dat je bij iemand gaat die het al jaaaaren doet. Hoe meer ervaring iemand heeft hoe mooier ze het opzetten. Verder verkies ik acryl boven gel omdat ik dat persoonlijk mooier vind (ik zie het verschil wel!) en acryl is harder volgens mij.
Perfectionisme is niet perfect...
[weg..persoonlijke info]

Verder bedankt allemaal voor de tips en info. Ik vind het echt fijn om te lezen voordat ik er echt aan begin
Fausto, waar woont/werkt jouw nagelstylste?

Heyharvey, ik zou het ook maar als compliment opvatten Ik zou ook willen dat ik zulke mooie nagels had. Hopelijk kan ik mijn eigen nagels wel langer later groeien, want dat vind ik eigenlijk wel beter dan nep. Al vind ik nep zeker niet altijd lelijk, maarja...het wordt ook zo'n dure bezigheid
Runner, you,ve got mail ;)

bubbles
Ik heb ze ook gehad, acrylnagels. Heb ook over gel nagedacht maar daar was iets meee, weet niet meer wat. Ik heb ze denk ik 1,5 jaar gehad, toen ging ik verhuizen en dus klussen en toen heb ik ze eraf laten halen. Mijn eigen nagels waren precies als daarvoor.

Nu hoeft het van mij niet meer zo, mijn nagels groeien extreem snel en moest erg vaak bijwerken, op het laatst 2 keer binnen 1 week nagel eraf geklapt (auuww) en dan gaat de lol er wel een beetje vanaf. Nu vind ik het eigenlijk ook niet meer zo mooi. Inderdaad, zo dik en zo duidelijk nep, terwijl ik best mooie nagels van mezelf heb, alleen worden ze niet zo heel lang, maar ook dat hele lange hoeft van mij niet meer zo.

Ik had ook French Manicure, maar het oogt natuurlijker om dat weg te laten, alleen een blanke lak erover. Dat had ik ook weleens en dat vond ik wel mooier.
bubbelientje, ik heb je terug gemaild - kon je hyves niet vinden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven