Mode & Beauty alle pijlers

Gele uitslag

15-07-2015 13:14 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Liev forum,

Ik heb een wat gek probleempje (hihi) en hoop dat iemand hier een oplosing kent of zich herkend in dit probleem.

Sinds een aantal jaren heb ik een wat groenige uitslag in mijn oksels, soms jeukt het ook.

Ik was me elke dag, skrub mijn huid en scheer niet elke dag. Het zijn ook geen rode bultjes, maar er een soort groenige waas.

De dokter heeft er naar gekeken en die kan geen bijzonderheden vinden. Hij zei dat soms huid verkleurdt, zonder enige aanleiding.

En nu zit ik er maar weer mee. Durf geen topjes meer te dragen en lekker zonnebaden in mijn bikini. Ik schaam me te veel om bloot rond te lopen.

Nu heb ik alle oorzaken al eens goed onderzocht, maar niks kunnen vinden.

Mijn moeder denkt dat het door mijn kleding komt. In de jaren ’90 was het enorm in om strakke stretchshirtjes te dragen. Je weet wel, net als de Spice Girls.

Ik heb er toen veel gekochd en ze zijn nog steeds leuk en mooi. Het kan toch niet zo zijn dat je van kleding uitslag krijgt?

Herkend iemand dit?
misschien met een ander middel gaan wassen?

of andere deodorant gebruiken?
Geel of groen, that's the question....

Van kleding kun je uitslag krijgen, maar niet 15 jaar later en zeker niet groen of geel.
quote:amarna schreef op 15 juli 2015 @ 13:17:

Geel of groen, that's the question....

Van kleding kun je uitslag krijgen, maar niet 15 jaar later en zeker niet groen of geel.Ik draag het nog steeds. En het is gelig.
Als je kleding te strak zit kun je zweetklieren dichtstoppen, waardoor je uitslag krijgt.

Andere deo of ander wasmiddel proberen. Eens een tijdje niet scheren?
Tuurlijk kun je uitslag krijgen van kleding.

Maar je gaat me toch niet vertellen dat je nu nog in die strakke stretch-shirtjes loopt die je in de jaren 90 aanhad? Je bent 20 jaar ouder!

En hoe groen ben je? Valt het echt op als je een hemdje aan hebt? Dat lijkt me erg apart.
Als je ha je niet kan helpen, vraag een doorverwijzing naar een dermatoloog.

Misschien heb je een schimmeltje onder je oksels.
Je vader komt van Mars.
verba volant, scripta manent.
Al jaren heb je dat groen onder je oksel?

Dit is een grensgeval van geen medisch advies mogen geven daar staat namelijk een ban op.

Je kan beter een belletje doen naar de huisarts!
quote:Splinter_ schreef op 15 juli 2015 @ 13:20:

Tuurlijk kun je uitslag krijgen van kleding.

Maar je gaat me toch niet vertellen dat je nu nog in die strakke stretch-shirtjes loopt die je in de jaren 90 aanhad? Je bent 20 jaar ouder!

En hoe groen ben je? Valt het echt op als je een hemdje aan hebt? Dat lijkt me erg apart.

Ik word hier spontaan melig van.
Ik krijg uitslag van je slechte spelling, hihi.
En waarom zou je niet meer in hemdjes lopen of zonnebaden in je bikini?

Ik zit serieus van top tot teen onder de psoriasis vlekken, maar ik draag bovenstaande dingen wel hoor! Schaam me er niet voor.
Ik heb net in de spiegel gekeken. Bij mij is de huid van mijn oksel ook iets geliger dan de rozige huid overal elders.

Misschien is dat bij iedereen zo.
quote:groenebroek schreef op 15 juli 2015 @ 13:33:

Ik zit serieus van top tot teen onder de psoriasis vlekken, maar ik draag bovenstaande dingen wel hoor! Schaam me er niet voor.Plus dikke vette 1!!!
quote:groenebroek schreef op 15 juli 2015 @ 13:33:

Ik zit serieus van top tot teen onder de psoriasis vlekken, maar ik draag bovenstaande dingen wel hoor! Schaam me er niet voor.

Nope, bij mij niet hoor. Het lijkt mij het meest logisch dat het door je deodorant komt. Dat is immers het enige spul dat je alleen onder je oksels smeert. Probeer eens een ander merk, of een natuurlijke variant.

Edit: oeps. Verkeerde quote. Ik doelde natuurlijk op die natuurlijke gele vlekken onder je oksels.
foto? Dan is t iets makkelijker. Het lijkt me niet dat je zo groen als de hulk bent
quote:gojohnnygo schreef op 15 juli 2015 @ 13:45:

[...]

Nope, bij mij niet hoor. Het lijkt mij het meest logisch dat het door je deodorant komt. Dat is immers het enige spul dat je alleen onder je oksels smeert. Probeer eens een ander merk, of een natuurlijke variant.

Edit: oeps. Verkeerde quote. Ik doelde natuurlijk op die natuurlijke gele vlekken onder je oksels.

Je wilde mij quoten. Gele vlekken is een groot woord. Het is ietsje verkleurd. zou ook kunnen komen omdat doorkomende haartjes iets door de huid schijnen.

Ik heb al tientallen merken deo geprobeerd. Ik krijg van alles jeuk, ook van merken speciaal voor de allergische en/of overgevoelige huid. Had er eentje van Bourjois met mineralen ontdekt waar ik goed tegen kan, maar wordt niet meer verkocht. Moet nu weer naar een ander merk op zoek.
elastiek in ondergoed kan wel een gelige/groenige verkleuring geven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
samen met deodorant of creme geeft dat een reactie
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:amarna schreef op 15 juli 2015 @ 14:08:

[...]

Je wilde mij quoten. Gele vlekken is een groot woord. Het is ietsje verkleurd. zou ook kunnen komen omdat doorkomende haartjes iets door de huid schijnen.

Ik heb al tientallen merken deo geprobeerd. Ik krijg van alles jeuk, ook van merken speciaal voor de allergische en/of overgevoelige huid. Had er eentje van Bourjois met mineralen ontdekt waar ik goed tegen kan, maar wordt niet meer verkocht. Moet nu weer naar een ander merk op zoek.Vichy deo! Vaak in de aanbieding en hij werkt ook heel goed. Een aanrader. Verkrijgbaar bij apotheek
Heb wel huidverzorging van Vichy, maar de deo nog nooit geprobeerd. Bedankt voor de tip !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven