Gelnagellak ervaringen?
vrijdag 24 december 2021 om 20:11
Ik wil eens gelnagellak proberen (geen gelnagels, maar gewoon de nagellak die je zelf thuis kunt doen met een uv lamp) omdat dit veel langer blijft zitten dan gewone nagellak wat er bij mij na 1 dag al af bladdert door werk.
Nu heb ik alleen geen ervaring met al die merken, en gezien de prijzen gemiddeld rond 10-15 euro per flesje liggen vind ik dat een beetje duur om zomaar te testen.
Ik ben benieuwd wie hier ervaring heeft met gelnagellak, welke merken vindt je fijn?
Bij Amazon had ik een lamp besteld en een setje lakjes, alleen komen de kleuren totaal niet overeen met de foto, dus dat vond ik al niks, en ik vind de lak ook extreem dik. Ik weet dat gellak dikker is dan gewone lak, maar dit ging echt klodderig op de nagel (heb van die losse nagels om te testen) en ik kreeg het er echt niet in een dun laagje op.
Welke merken zijn fijn en maken je nagels niet gelijk een halve centimeter dikker? En heb je dan hetzelfde merk topcoat, basecoat en primer?
Alvast bedankt
Nu heb ik alleen geen ervaring met al die merken, en gezien de prijzen gemiddeld rond 10-15 euro per flesje liggen vind ik dat een beetje duur om zomaar te testen.
Ik ben benieuwd wie hier ervaring heeft met gelnagellak, welke merken vindt je fijn?
Bij Amazon had ik een lamp besteld en een setje lakjes, alleen komen de kleuren totaal niet overeen met de foto, dus dat vond ik al niks, en ik vind de lak ook extreem dik. Ik weet dat gellak dikker is dan gewone lak, maar dit ging echt klodderig op de nagel (heb van die losse nagels om te testen) en ik kreeg het er echt niet in een dun laagje op.
Welke merken zijn fijn en maken je nagels niet gelijk een halve centimeter dikker? En heb je dan hetzelfde merk topcoat, basecoat en primer?
Alvast bedankt
vrijdag 24 december 2021 om 20:19
Ik heb een set van Pink gellak. Het werkt op zich goed. Het is even oefenen met aanbrengen, je moet alle laagjes als het ware om het bovenrandje van je nagels heen lakken, anders komt er te snel lucht onder. Je bent er even mee bezig, dan wel een mooi resultaat wat meestal wel twee weken mooi blijft.
Een groot nadeel vind ik dat het een gedoe is om te verwijderen. Als je dat goed wil doen, ben je daar echt wel even mee bezig. Meestal heb ik daar het geduld niet voor, dus ik wip ze eraf door de randjes los te peuteren. Dat gaat sneller, maar grote kans op beschadigingen aan je nagels. Als ik het een paar keer achter elkaar gedaan heb, is het bovenste laagje van mijn nagels echt beschadigd, wat me een paar weken dunne broze nagels oplevert. Ik doe het nu dus echt maar zelden.
Maar het ziet er wel heel mooi uit, mooier dan gewone nagellak en zeker niet erg dik.
Een groot nadeel vind ik dat het een gedoe is om te verwijderen. Als je dat goed wil doen, ben je daar echt wel even mee bezig. Meestal heb ik daar het geduld niet voor, dus ik wip ze eraf door de randjes los te peuteren. Dat gaat sneller, maar grote kans op beschadigingen aan je nagels. Als ik het een paar keer achter elkaar gedaan heb, is het bovenste laagje van mijn nagels echt beschadigd, wat me een paar weken dunne broze nagels oplevert. Ik doe het nu dus echt maar zelden.
Maar het ziet er wel heel mooi uit, mooier dan gewone nagellak en zeker niet erg dik.
vrijdag 24 december 2021 om 20:23
vrijdag 24 december 2021 om 20:27
Mijn salon brengt een rubberbase laag aan en daarop 2/3 lagen kleur en dan nog een topcoat. Bij het afhalen vijlt ze dan alleen de topcoat en kleur eraf en laat de rubberbase zitten. Daardoor heb ik geen problemen met beschadigde nagels en zijn ze super stevig!Snoesje666 schreef: ↑24-12-2021 20:23Ik heb heel dunne "papiernagels" volgens mijn pedicure. Een beetje nagelsalon zit direct op mijn vlees als ze gaan opruwen..
Ik buff dus niet, daardoor zit mijn nagellak wat korter, maar ik ben er happy mee.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
vrijdag 24 december 2021 om 20:35
Ik heb het linkje even opgezocht, ik zie zowel led als uv staan… lekker verwarrendSnoesje666 schreef: ↑24-12-2021 20:15Heb je een uv-lamp of een led-lamp?
Niet elke gellak kan onder uv.
Ahh dus die sensationail verkopen ze nu als sensista bij etos? Had die ook geprobeerd maar die topcoat blijft ook erg vies plakkerig, dat had die van amazon weer niet. Ligt dat dan aan de lamp of aan de lak?Snoesje666 schreef: ↑24-12-2021 20:17Pink Gellac is top.
Sensationail heeft een nieuwe naam, Sensista.
Kruidvat eigen merk vind ik niet echt denderend.
Action is waardeloos.
Ja ik ben voorbereid op het verwijderen haha, ik durf de uitdaging wel aanJufjoke schreef: ↑24-12-2021 20:19Ik heb een set van Pink gellak. Het werkt op zich goed. Het is even oefenen met aanbrengen, je moet alle laagjes als het ware om het bovenrandje van je nagels heen lakken, anders komt er te snel lucht onder. Je bent er even mee bezig, dan wel een mooi resultaat wat meestal wel twee weken mooi blijft.
Maar pink gellak is dus wel een fijn merk?
Salon is nu toch dicht, en ik ben nogal van het “ik kan het zelf wel” (nadat ik veeeel hulp vraag hier op het forum), wil het graag zelf proberen
vrijdag 24 december 2021 om 20:50
Pink gellac is inderdaad fijn. Mooie kleuren ook.
Zelf lakken doe ik niet, mijn dochter is daar heel goed in dus nagelsalon aan huis
Zij doet het echt heel mooi, is er ook al lang mee bezig en heeft meerdere vaste klanten voor gel en acryl nagels maar ook alleen lakken. Ze heeft het zichzelf geleerd met YouTube tutorials, er zijn er echt heel veel. Daarnaast is handig zijn en oefenen echt wel nodig om het mooi te kunnen, maar je moet een keer beginnen toch?
Pink Gellac heeft op de site ook echt heel veel tips en trucs, over welke basecoat, topcoat en ook filmpjes geloof ik.
Succes!
Zelf lakken doe ik niet, mijn dochter is daar heel goed in dus nagelsalon aan huis
Zij doet het echt heel mooi, is er ook al lang mee bezig en heeft meerdere vaste klanten voor gel en acryl nagels maar ook alleen lakken. Ze heeft het zichzelf geleerd met YouTube tutorials, er zijn er echt heel veel. Daarnaast is handig zijn en oefenen echt wel nodig om het mooi te kunnen, maar je moet een keer beginnen toch?
Pink Gellac heeft op de site ook echt heel veel tips en trucs, over welke basecoat, topcoat en ook filmpjes geloof ik.
Succes!
vrijdag 24 december 2021 om 21:11
Ik gebruik nu een jaar of 2 Pink Gellac. Ben er heel tevreden over.
Veel mooie kleuren (al kloppen die ook niet altijd op de site, ik kijk altijd op Facebook). Heb inmiddels zo’n 60 kleuren, koop eigenlijk alleen kleuren in de aanbieding (dan zijn ze 7-9 euro per flesje). Ik ben heel enthousiast. Blijft lang en mooi zitten.
Ik ruw niet van tevoren op en gebruik geen primer, dan kan ik het er namelijk na 1-1,5 week makkelijk zelf af trekken (zonder peuteren, hele laag kan er dan in een keer af), zonder mijn nagels te beschadigen.
De ene kleur blijft bij mij langer zitten dan de ander, daar zit wel een verschil in. Maar 1 week is het minimale, meestal kan het ook 2 weken, maar ben ik het eerder zat.
Je nagels worden er niet heel veel dikker van, dat valt me echt heel erg mee.
Ik ben enthousiast.
Oh en als je beginner bent: niet in direct zonlicht lakken (sowieso nooit buiten), daarvan hardt je lak heel snel uit, maar dus ook je kwastje en de lak in het potje.
Veel mooie kleuren (al kloppen die ook niet altijd op de site, ik kijk altijd op Facebook). Heb inmiddels zo’n 60 kleuren, koop eigenlijk alleen kleuren in de aanbieding (dan zijn ze 7-9 euro per flesje). Ik ben heel enthousiast. Blijft lang en mooi zitten.
Ik ruw niet van tevoren op en gebruik geen primer, dan kan ik het er namelijk na 1-1,5 week makkelijk zelf af trekken (zonder peuteren, hele laag kan er dan in een keer af), zonder mijn nagels te beschadigen.
De ene kleur blijft bij mij langer zitten dan de ander, daar zit wel een verschil in. Maar 1 week is het minimale, meestal kan het ook 2 weken, maar ben ik het eerder zat.
Je nagels worden er niet heel veel dikker van, dat valt me echt heel erg mee.
Ik ben enthousiast.
Oh en als je beginner bent: niet in direct zonlicht lakken (sowieso nooit buiten), daarvan hardt je lak heel snel uit, maar dus ook je kwastje en de lak in het potje.
vitamined wijzigde dit bericht op 24-12-2021 22:00
0.05% gewijzigd
vrijdag 24 december 2021 om 21:30
Hier ook een Pink Gellac fan. Ik ben wel al blij als ik een week haal. Ik heb vette en snelgroeiende nagels dus dat ligt aan mij, niet aan de lak. Ook als ik het bij een salon laat doen gebeurt dit. Bij mij komt het dan ook in 1 keer er af zonder aceton. Ik kan ze zo lostrekken.
Je moet wel heel vakkundig lakken wil het goed blijven zitten. Vooral opletten dat je de nagelriemen niet raakt en goed het topje dichtsealen.
Ik zou nog wel een andere, wat grotere, lamp willen. Iemand tips voor een niet al te dure?
Je moet wel heel vakkundig lakken wil het goed blijven zitten. Vooral opletten dat je de nagelriemen niet raakt en goed het topje dichtsealen.
Ik zou nog wel een andere, wat grotere, lamp willen. Iemand tips voor een niet al te dure?
vrijdag 24 december 2021 om 22:06
Ik ben begonnen met pink gellac maar binnen twee dagen viel het er vaak al vanaf. Wat ik ook probeerde. Las ergens anders dat Kiki London een rubber base en -topcoat heeft die dan vaak wel goed blijft zitten. Hiermee ben ik nu aan het experimenteren en moet zeggen dat het echt een stuk langer blijft zitten. Twee weken red ik nu wel. Ik gebruik wel de kleuren van pink gellac want die vind ik mooier en fijner lakken.
vrijdag 24 december 2021 om 22:52
Ik gebruik sensationail maar krijg na een paar dagen al losse bubbels. Het is wel handig dat je het er zo afplukt maar lekker lang blijft het niet zitten.
Ik ga misschien ook eens bij Kiki kijken. Ben wel benieuwd.
Voor de pink gellak gebruikers: ik gebruik meestal geen kleur. Dus alleen toplaag. Wat heb ik bij pink gellak dan nodig? Een primer/base? Ik kan het slecht vinden op de site.
Voor de pink gellak gebruikers: ik gebruik meestal geen kleur. Dus alleen toplaag. Wat heb ik bij pink gellak dan nodig? Een primer/base? Ik kan het slecht vinden op de site.
vrijdag 24 december 2021 om 23:00
Bij Pink heb je geen plakkerig laagje.Snoesje666 schreef: ↑24-12-2021 21:06Het plakkerige laagje verwijder je snel met 96% alcohol van de drogist.
De zogenaamde cleanser doet hetzelfde, maar is minstens zes keer duurder.
vrijdag 24 december 2021 om 23:10
Als ik alleen primer, base en topcoat doe laat het mij mij ook sneller los. Kleur is wel echt nodig. Ik zou dan eens kijken naar die rubber base van pink. Die schijnt geschikt te zijn voor alleen gebruik op zichzelf.ippy schreef: ↑24-12-2021 22:52Ik gebruik sensationail maar krijg na een paar dagen al losse bubbels. Het is wel handig dat je het er zo afplukt maar lekker lang blijft het niet zitten.
vrijdag 24 december 2021 om 23:18
Ik zag hem staan op de site ja, maar gaat het er dan niet extra snel vanaf? Ik werk in een winkel en ben veel met mn handen bezig. Gewone nagellak chipt sowieso binnen een dag bij mij, en ik heb wel eens peel off basecoat (voor gewone nagellak) geprobeerd, maar dan lag de hele nagel er snel vanaf ipv den chipje.123456789TIENeke schreef: ↑24-12-2021 21:05Ik zet al jaren elke week een andere set van pink gellac. Ik gebruik de peel off en trek het zo van mijn nagels af.. ideaal en elke keer een andere kleur..
Heel erg bedankt voor alle tips! Ik ga dan zeker pink eens proberen, en idd niet buiten lakken, maar dat was ik sowieso niet van plan. Ze hebben en flinke keuze aan kleuren dus eens goed kijken welke ik doe om mee te beginnen.
zondag 26 december 2021 om 20:21
zondag 26 december 2021 om 21:21
Ik heb net mn bestelling geplaatst bij pink gellac 
Heb de vegan basecoat, vegan shine topcoat en de matte topcoat besteld (gewone waren uitverkocht en volgens mij zit er geen verschil in verder) en heb nog 3 kleurtjes.
Ben heel benieuwd
Ben wel een beetje bang voor het verwijderen maar dat zie ik over 2 weken wel
Heb de vegan basecoat, vegan shine topcoat en de matte topcoat besteld (gewone waren uitverkocht en volgens mij zit er geen verschil in verder) en heb nog 3 kleurtjes.
Ben heel benieuwd
maandag 27 december 2021 om 08:55
maandag 27 december 2021 om 09:05
Ja die peel off zat ik ook naar te kijken. Alleen gewone nagellak chipt bij mij letterlijk op de eerste dag al (ben veel met mn handen bezig) dus ik ben dan bang dat ik die peel off er zo af stoot. Gewone peel off nagellak red het bij namelijk nog geeneens een halve dag en dan ligt de hele nagel er gelijk afSupersas09 schreef: ↑27-12-2021 08:55Ik heb ook de Peel off van pink, werkt bij mij prima. Misschien iets korter als zonder Peel off, maar 1,5 week mooie nagels red ik zeker wel. Bovendien haal ik het er sowieso af na 2 weken omdat mijn nagels best hard groeien en je dan een lelijke rand ziet. Succes!