Mode & Beauty alle pijlers

Genaaid bij de kapper

16-03-2021 22:03 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, er is een prijslijst die ik van tevoren check. Heel veel kappers gehad en na het knippen/wassen/etc. is er dan de verrassing bij het afrekenen.

Na het wassen wordt er bijvoorbeeld opeens een masker ingesmeerd in plaats van crèmespoeling, zonder overleg. Prijzen zijn vaak “vanaf”. Droogblazen blijkt föhnen/stylen. Een drup crème blijkt een behandeling voor een extra tientje.

Je komt nooit tot een overeenkomst qua prijs vóór de behandeling, alleen achteraf hoor je wat het uiteindelijke bedrag is geworden. Ik voel me vaker wel dan niet genaaid, ook al weiger ik alle extra’s.

Assertiviteit is een oplossing, maar waarom mag dit? Zijn er mensen die van tevoren een exacte prijs vast met de kapper vaststellen?
Bij mij zit alles erbij, maar ik betaal ook wel wat meer dan ik hier zoal lees. En mijn haar blaas je ook niet even in 2 minuten droog.
Miranda_86 schreef:
17-03-2021 07:50
Ik ben 15 jaar geleden verhuisd van de randstad naar een klein dorpje in het noorden van het land. Ik betaalde 15 jaar geleden 22,50 voor knippen bij de kapper in het westen. Plus inderdaad de toeslagen voor mousse, haarlak ed, maar dat weigerde ik altijd. Daar was mijn ervaring dat bijna alle kappers zo werkten.

Nu ga ik naar een kapper hier in het dorp. Echt een goede kapster en daar betaal ik nu 17,50 voor knippen. Daarna doet ze er het 1 en ander in en fohnt ze mijn haar.
Volgens mij zijn er wel kappers in wat grotere plaatsen om ons heen die wel geld vragen voor maskers, haarlak ed.
Kijk, dat zijn leuke bedragen! Hier is er geen kapper te vinden die onder de 45 euro knipt. Dat is inclusief wassen en drogen, maar dat heb je er standaard bij. Vind ik ook zoiets onnodigs, was m'n haar liever zelf.
Het is een kleine kapsalon trouwens, geen keten, en heb wel even moeten zoeken naar een goede kapper nadat de vorige ermee ophield. Aangesloten bij treatwell, dus je kan de prijzen online inzien en vooraf betalen. Al zullen er (blijkbaar?) dus kappers zijn die na een behandeling met een extra rekening komen..
Voornu schreef:
17-03-2021 08:43
Het is een kleine kapsalon trouwens, geen keten, en heb wel even moeten zoeken naar een goede kapper nadat de vorige ermee ophield. Aangesloten bij treatwell, dus je kan de prijzen online inzien en vooraf betalen. Al zullen er (blijkbaar?) dus kappers zijn die na een behandeling met een extra rekening komen..
Nee, alle mensen hier verzinnen dat.
Nee, nog nooit meegemaakt. Ik ben in november van kapper gewisseld voor het eerst in honderd jaar en word nu eindelijk goed geknipt voor hetzelfde bedrag als bij de oude kapper ( 33 euro ). Alleen zit er bij mijn nieuwe kapper dan geen gratis wassen bij, maar ja dat maakt me niet uit, dat doe ik zelf thuis wel. Voor het in model brengen en droog fohnen betaal je geen cent extra. Voor de mousse of dergelijke ook niet. Ik vind dat ook erg raar. Heb dat bij mijn oude kapper ook nog nooit meegemaakt.
Daar betaalde ik standaard 33 euro voor wassen, knippen en drogen ( + in model brengen ).

Ben wel echt super blij met mijn nieuwe kapper, word zo goed geknipt nu. Kan niet wachten om volgende week eindelijk weer te mogen. Mijn lange bob is echt bizar lang nu dus er mag een flink eind af.
Luci_Mster2 schreef:
17-03-2021 08:46
Nee, alle mensen hier verzinnen dat.
Denk je?
Ik vroeg me gewoon af of dat ook bij vooraf betalen voorkomt, is dat zo gek?
anoniem_65f406179499f wijzigde dit bericht op 17-03-2021 09:42
3.24% gewijzigd
Ik lees met grote verbazing al die nare trucjes die kappers uithalen. Ik heb lang dik haar. Bij het kleuren moet er steevast verf bijgemaakt worden. Föhnen duurt 2x zo lang. Enzovoorts. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik daarom meer moest betalen. Ben ook nog nooit verrast door extra's zoals haarproducten.
Ik had juist een kapper die me vertelde dat haar tarief al een jaar hoger was, maar bij mij nog steeds het oude tarief rekenende omdat ze het vervelend vond om ineens meer te vragen.
LīlyRose schreef:
17-03-2021 00:13
Hij zit er al ruim 20 jaar en staat goed aangeschreven.
Dan hoop ik dat het niet mijn oude krullenkapper is in de plaats D. Mijn hemel wat ik daar allemaal heb meegemaakt. Kan ik leuke blogs.ovee schrijven.
friezinnetje2014 schreef:
17-03-2021 07:16
ik heb dat echt nog nooit mee gemaakt. Haar wordt meestal nog wel even geföhnd en iets in gedaan, maar heb ik nog nooit voor hoeven te betalen. En ik heb toch ook al verschillende kappers gehad. Zijn wel allemaal zelfstandigen, mss dat dat scheelt?
Ik heb het ook nog nooit gehad, ook niet bij de ketens. Daar spreek ik van te voren af of ze bepaalde shampoo of masker (olaplex en dat soort spul) gebruiken en daar betaal je voor. Wat ik niet meer dan logisch vind, want dat is een aparte behandeling. Maar betalen voor een dot mouse of een paar druppels serum? Echt niet.
... high heels and a bad attitude
Kroonsteen schreef:
17-03-2021 04:17
Er werd zelfs eens lengte toeslag berekend met verven terwijl ik alleen mijn uitgroei liet bijwerken. Dat heb ik geweigerd.

Dit is toch wel het summum van oplichterij!
Probleem is dat er niks zal veranderen als mensen hun mond niet open durven doen en maar klakkeloos betalen.
Er zou een regel moeten komen dat kappers verplicht de prijs moeten melden voordat ze een mousse oid in je haar doen.
‘Zal ik het nog even lekker droogföhnen voor een tientje?’
Geen problemen hiermee. Verzorging en dergelijke wordt gewoon gevraagd of je dat wil van tevoren. De prijslijst houden ze erbij en vinken ze aan welke opties je kiest. Alles helemaal duidelijk.
Bij de kapper waar ik nu heen ga doen ze het niet vooraf. Maar de kapper waar ik hiervoor kwam - voor het verhuizen - deed dat wel: Wat wil je en wat gaan we doen, oké. Dan komt je totaalbedrag straks hierop uit. Was fijn, maar ik mis het nu niet. Ik laat highlights zetten, dan is het wel zo fijn als ze er wat verzorgende producten indoen. Het moet gewoon goed gebeuren en de prijs zie ik dan wel.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Eigenlijk vind ik de kapper sowieso afzetterij. Ik heb een enorm simpel kapsel: korte bob die helemaal recht geknipt wordt, geen laagjes, niks bijzonders. Vaak zit ik in totaal misschien 15 minuten in die stoel en moet ik toch de volle mep betalen. Maar goed, dat accepteer ik inmiddels, alleen wat me toch echt zo stoort is dat ze zelfs dit kapsel nog regelmatig weten te verpesten. Dat ik thuis nog even wat uitstekende plukjes recht moet knippen, of dat ze een stuk meenemen in m'n pony wat daar helemaal niet thuishoort.

Ik ga nu gewoon naar de goedkoopste lokale kapper want of ik nu 80 of 15 euro betaal, eigenlijk verschilt het eindresultaat amper. Gelukkig nog nooit extra hoeven betalen als ze er wat producten indoen, dat hoort er gewoon bij.
Ik heb nu gelukkig een no-nonsense kapster gevonden. Ze kan heel duidelijk aangeven vooraf wat iets gaat kosten. Soms is het extra t.o.v. de standaard prijslijst, want bijvoorbeeld dochter wilde permanent en ze heeft heel veel haar, dus de kapster kon al inschatten dat ze hier flink meer tijd mee kwijt zou zijn om in te rollen. Erg begrijpelijk en duidelijk vooraf dus - niet achteraf opeens x2 rekenen.

Ze is ook niet zo pusherig met extra verkopen van producten. En de producten die ze verkoopt zijn wel iets duurder dan het supermarkt product, maar niet 5x duurder. Dus ze pakt hier een normale marge op.

En ja, volgens mij werkt dit op lange termijn voor de zaak beter dan al dat stiekeme gedoe. Ik knijp me in de handjes dat ik nu bij deze (eenmans)zaak ben en neem de nadelen (langer wachten op een afspraak) er graag bij.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
minnimouse schreef:
17-03-2021 06:54
Dan zeg je toch dat dat niet afgesproken is?
Ik snap dit soort kappers niet; mensen voelen zich genaaid en komen niet terug. Dan heb je nu 6 euro verdiend aan je cremepje maar die klant zie je niet meer terug. Kun je beter investeren in een goede klantrelatie.

Ik vind sommige kappers ook vervelend. Kom je daar voor de eerste keer en dan gaan zij mij vertellen wat voor haar ik heb en dat ik mijn haar bv vooral moet gaan stijlen en dat het dan goed is. Ik ken mijn haar al mijn hele leven en dit is onzin. Bij Yes kappers ooit eens meegemaakt dat de kapper iets vroeg over mijn haar, ik ontkende en zij vervolgens een andere kapper erbij riep om te discussiëren over wat ik zei want volgens haar kon dat niet en was het niet waar. Zo ongepast. Ben er nooit meer terug gegaan.
Heb ik ook gedaan. Ze kwamen toen mee dat ik blijkbaar ja had gezegd tegen wat extra's. Volle zaak, jonge meid met weinig zelfvertrouwen dus uiteindelijk voor de bijl gegaan. Niet meer terug gegaan.
Ook merkte ik heel erg het verschil naar service naar mij toe en andere klanten. Iedereens jas werd aangenomen, de mijne niet. En toen ik vroeg of waar mijn jas gelaten kon worden en voor haar hield (zodat ze hem aan kon pakken) keek ze me glazig aan en zei ze leg maar daar neer. Ik zou daar uren zitten en elke keer naar een ander gedeelte van de zaak moeten zitten. Volgende klant die binnen liep pakte ze de jas nog net niet van haar rug af en hing hem op, kreeg direct drinken aangeboden. Ze likte nog net niet haar schoenen schoon. Vuile trut.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
i,,
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 16:40
98.77% gewijzigd
..
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 16:40
99.21% gewijzigd
Apollos_Belt schreef:
17-03-2021 12:08
Heb ik ook gedaan. Ze kwamen toen mee dat ik blijkbaar ja had gezegd tegen wat extra's. Volle zaak, jonge meid met weinig zelfvertrouwen dus uiteindelijk voor de bijl gegaan. Niet meer terug gegaan.
Ook merkte ik heel erg het verschil naar service naar mij toe en andere klanten. Iedereens jas werd aangenomen, de mijne niet. En toen ik vroeg of waar mijn jas gelaten kon worden en voor haar hield (zodat ze hem aan kon pakken) keek ze me glazig aan en zei ze leg maar daar neer. Ik zou daar uren zitten en elke keer naar een ander gedeelte van de zaak moeten zitten. Volgende klant die binnen liep pakte ze de jas nog net niet van haar rug af en hing hem op, kreeg direct drinken aangeboden. Ze likte nog net niet haar schoenen schoon. Vuile trut.
Gadverdamme ja, alleen al om dat gedoe met die jassen zou ik al niet teruggaan. Jij kunt je haar overal laten knippen. Heb ook zo'n hekel aan dat soort gedrag.
Roomsnoesje schreef:
17-03-2021 08:10
Omdat ze 3 kleuren verf had gebruikt, vond ze het volkomen legitiem om 3x de volle toeslag voor halflang haar te rekenen.
Terwijl we het in de stoel nog hadden over mijn lijzige dunne haar, dat ik het graag langer zou willen maar dat dat niet staat omdat het zo dun is. En ze letterlijk zei: 'dit korte koppie staat je anders ook heel leuk hoor.'

Halflang haar toeslag voor het bijwerken van uitgroei lees ik hier boven. :HA:

Edit: ik heb nu al jaren een hele fijne dorpskapper, die ergens tussen de 15 en 20 euro rekent voor knippen en soms drogen. Als ze op vakantie gaat deelt ze mini-verpakkingen van kappersproducten uit (mag je er zelf eentje van kiezen) als tegemoetkoming dat ze 3 weken dicht is. Dat vind ik dan wel weer grappig én heel klantvriendelijk.
Bizar! Ben heel benieuwd wat haar reactie was ;-)
Salopette schreef:
17-03-2021 08:43
Kijk, dat zijn leuke bedragen! Hier is er geen kapper te vinden die onder de 45 euro knipt. Dat is inclusief wassen en drogen, maar dat heb je er standaard bij. Vind ik ook zoiets onnodigs, was m'n haar liever zelf.
Ja, echt wel een groot verschil. Al denk ik dat het grotendeels te maken heeft met de kosten voor huisvesting.
Kittenxx schreef:
17-03-2021 12:23
oja en dat teveel afknippen herken ik ook al mijn hele leven. ik heb ook regelmatig jankend thuis gestaan omdat ze puntjes knippen opvatten als "we knippen er gewoon 10 cm af ".

Mijn kapster nu, van een bekende keten, weet dat ze minimaal moet knippen en haar vertrouw ik dus ook. En als er meer af moet omdat het anders er niet uitziet dan zegt zij dat ook gewoon. Ben vlak nu de 1e lockdown 1x bij een budget kapper geweest, maar die knipten toch echt een stuk slechter dan mijn normale kapster.

Dit inderdaad. Afgelopen zaterdag naar kapper geweest (kom ik vaker) tot 2 x toe gezegd dat ik mijn haar nog wil kunnen opsteken. Hij heeft er dermate veel vanaf gehaal dat dat dus niet meer kan. Luisteren is erg moeilijk blijkbaar
Nee, herken het ook niet. Ik ga maar 2x per jaar, en ik hoef nog steeds alleen maar het mannentarief te betalen, ook vorig week. Het is dat ik het niet door had (want man betaalde en dat doet ie sowieso altijd zonder na te denken) anders had ik er op gelet dat ik deze keer wel gewoon de vrouwenprijs zou betalen.
Ik zit met open mond te lezen.
Vraag me nu af of het streek/plaats/provinciegebonden is?

Ik woon nu in Gelderland en heb dit nog niet eerder meegemaakt, maar ook niet in Utrecht en Rotterdam.
MientjeHapgraag schreef:
17-03-2021 13:43
Ik zit met open mond te lezen.
Vraag me nu af of het streek/plaats/provinciegebonden is?

Ik woon nu in Gelderland en heb dit nog niet eerder meegemaakt, maar ook niet in Utrecht en Rotterdam.
Nee dus. Is gewoon kapper gebonden.
Luci_Mster2 schreef:
17-03-2021 13:46
Nee dus. Is gewoon kapper gebonden.
Dan heb ik al die jaren 'geluk' gehad zo te horen.
Vind het écht zo bizar dat dit gebeurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven