Gespleten nagels
zondag 21 april 2013 om 22:55
zondag 21 april 2013 om 23:02
Het kan van alles zijn, ook ijzertekort geven afbrokkelende nagels, schimmels kunnen plekjes op je nagels geven. Ik zou er even mee naar de huisarts gaan als dit zo opeens is ontstaan. Niet omdat het breken van je nagels een medisch noodgeval is ( alhoewel... ), maar er kunnen wel medische onderliggende oorzaken zijn.
maandag 22 april 2013 om 13:59
Die delen van je nagels zijn dood, en verbeteren niet meer door extra vitaminen of wat dan ook. Ik heb het zelf ook gehad, en na ik weet niet hoe veel middeltjes Herome extra strong nailhardener gebruikt. Werkt echt perfect.
Ik ben zelf verder heel gezond, en mijn nagels groeien met normale snelheid.
Ik denk eerder dat dit een probleem is, dat met uitdrogende nagels te maken heeft (vooral in de winter, als mijn huid ook zo droog kan zijn).
Ik ben zelf verder heel gezond, en mijn nagels groeien met normale snelheid.
Ik denk eerder dat dit een probleem is, dat met uitdrogende nagels te maken heeft (vooral in de winter, als mijn huid ook zo droog kan zijn).
maandag 22 april 2013 om 14:46
maandag 22 april 2013 om 17:53
maandag 22 april 2013 om 19:04
quote:nico-nico schreef op 22 april 2013 @ 14:46:
We missen natuurlijk allemaal de nodige vitamientjes van de zon!
Anders eventjes langs een nagelssalon of pedicuresalon gaan ofzo - ook al is om eventjes binnen te wippen en ze er naar te laten kijken. Voor een salon bij jou in de buurt kun je kijken op BeautyFriend.nlGa toch weg joh. Als de uiteinden van je nagels splijten, doe je daar met vitamines niets meer aan.
We missen natuurlijk allemaal de nodige vitamientjes van de zon!
Anders eventjes langs een nagelssalon of pedicuresalon gaan ofzo - ook al is om eventjes binnen te wippen en ze er naar te laten kijken. Voor een salon bij jou in de buurt kun je kijken op BeautyFriend.nlGa toch weg joh. Als de uiteinden van je nagels splijten, doe je daar met vitamines niets meer aan.
maandag 22 april 2013 om 19:12
Ik had dus hetzelfde probleem, van alles en nog wat geprobeerd, nailhardener, vitaminen, nagelcreme's maar niks leek te helpen.
En toen kreeg ik van iemand de tip om Hegron hand & nail creme met panthenol en q10 te gebruiken. Voor iets van 2 euro was dit te koop bij de Action...en werkelijk waar het helpt!!!!
En toen kreeg ik van iemand de tip om Hegron hand & nail creme met panthenol en q10 te gebruiken. Voor iets van 2 euro was dit te koop bij de Action...en werkelijk waar het helpt!!!!
maandag 22 april 2013 om 21:28
Had ik ook jarenlang, en ik maar (Herome) nailhardener blijven smeren. Het werd alleen maar erger, totdat een aardige verkoopster vertelde dat ik juist geen harderner moest gebruiken omdat dat vocht uit je nagels trekt en je nagels, als ze al droog zijn, daardoor juist gaan splijten. Ik ben toen nagelolie gaan gebruiken en ik heb nergens meer last van. Nu gebruik ik alleen nog maar af en toe de nagelolie van de Hema.
maandag 22 april 2013 om 22:45
Ik heb een jaar nagelolie gebruikt, omdat mij hetzelfde verteld was. Ik heb er nog wel eens een topic over geopend. Daarnaast speciale hand- en nagelcremes, een keer een maand geen nagellak en elke dag olie op advies van een manicure. Ook speciale vochtinbrenger van Sally Hansen. Helaas.....geen resultaat. Herome extra strong hielp mij weer wel.
Door de nagels glad te vijlen maak je ze snel te dun. En ik ben remover met aceton gaan gebruiken omdat die nagellak heel snel verwijdert en je dus minimaal contact met een toch altijd agressief product hebt.
Door de nagels glad te vijlen maak je ze snel te dun. En ik ben remover met aceton gaan gebruiken omdat die nagellak heel snel verwijdert en je dus minimaal contact met een toch altijd agressief product hebt.
maandag 22 april 2013 om 22:49
quote:Melpomene schreef op 22 april 2013 @ 13:59:
Die delen van je nagels zijn dood, en verbeteren niet meer door extra vitaminen of wat dan ook.Toen ik ernstige bloedarmoede had, brak mijn haar en braken mijn nagels opeens heel snel. Nee, gebroken nagels repareer je niet door ijzer te gaan slikken in zo'n geval, maar de breekbare nagels kunnen wel degelijk ontstaan door tekorten.
Die delen van je nagels zijn dood, en verbeteren niet meer door extra vitaminen of wat dan ook.Toen ik ernstige bloedarmoede had, brak mijn haar en braken mijn nagels opeens heel snel. Nee, gebroken nagels repareer je niet door ijzer te gaan slikken in zo'n geval, maar de breekbare nagels kunnen wel degelijk ontstaan door tekorten.
dinsdag 23 april 2013 om 13:31
quote:Beeldig schreef op 22 april 2013 @ 22:49:
[...]
Toen ik ernstige bloedarmoede had, brak mijn haar en braken mijn nagels opeens heel snel. Nee, gebroken nagels repareer je niet door ijzer te gaan slikken in zo'n geval, maar de breekbare nagels kunnen wel degelijk ontstaan door tekorten.Ik zeg alleen, dat je de al beschadigde delen van je nagels niet meer repareert met vitaminen e.d. That's all. Dit omdat TO post ' Ik ben al vitamine B en E gaan slikken naast mijn normale multivitamine, maar er is geen verbetering zichtbaar.'.
Een nagel heeft zes tot acht maanden nodig om weer helemaal uit te groeien.
Ik had met mijn (lange) nagels hetzelfde: ze groeiden snel en goed uit, alleen de topjes spleten. Voor mij loste een kuurtje van twee weken met Herome Extra Sterk het probleem op. Niet constant smeren dus. Ik had daarvoor echt alle (huis)middeltjes al geprobeerd.
[...]
Toen ik ernstige bloedarmoede had, brak mijn haar en braken mijn nagels opeens heel snel. Nee, gebroken nagels repareer je niet door ijzer te gaan slikken in zo'n geval, maar de breekbare nagels kunnen wel degelijk ontstaan door tekorten.Ik zeg alleen, dat je de al beschadigde delen van je nagels niet meer repareert met vitaminen e.d. That's all. Dit omdat TO post ' Ik ben al vitamine B en E gaan slikken naast mijn normale multivitamine, maar er is geen verbetering zichtbaar.'.
Een nagel heeft zes tot acht maanden nodig om weer helemaal uit te groeien.
Ik had met mijn (lange) nagels hetzelfde: ze groeiden snel en goed uit, alleen de topjes spleten. Voor mij loste een kuurtje van twee weken met Herome Extra Sterk het probleem op. Niet constant smeren dus. Ik had daarvoor echt alle (huis)middeltjes al geprobeerd.