Mode & Beauty alle pijlers

Geur Arganolie

17-04-2013 18:30 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand bekend met ArganOlie?,



ik heb het gekocht voor mijn littekentjes op mijn wangen (van de acné) nou ben ik pas een paar dagen aan't smeren, dus over het resultaat kan ik nog niet oordelen, maar mijn vraag is:



Vinden jullie het ook naar koeienmest ruiken?

Of blijkt het dan niet goed te zijn ofzo, haha.

Op google kon ik er niet iets over vinden eigenlijk, alleen maar dat het geurloos is of naar noten ruikt, maar ik vind het dus naar mest ruiken:p
Alle reacties Link kopieren
Ja, vind het ook vreselijk stinken!
Het stinkt. Heb een flesje cadeau gekregen omdat het geweldig zou zijn voor je haar. Maar het stinkt zo erg dat ik het nooit heb gebruikt en ook nooit zal gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
ik heb hier ook een fles pure arganolie (gebruik het voor mijn haar) en het stinkt indd heel erg. Niet naar koeienmest hoor, meer notig.
Alle reacties Link kopieren
idd de olie ruikt niet zo best,wat ik heb gebruikt voor mijn littekentjes is slakkengel dat is geurloos en werkt super na twee weken gebruik geen littekentjes en putjes meer .werkt trouwens ook super tegen rimpeltjes
Arnandolie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de olie ook gebruikt maar vind het te vet. Gebruik liever emu-olie.
quote:suuls schreef op 17 april 2013 @ 18:48:

ik heb hier ook een fles pure arganolie (gebruik het voor mijn haar) en het stinkt indd heel erg. Niet naar koeienmest hoor, meer notig.Loop je dan niet heel de dag rond met stinkend haar?
Alle reacties Link kopieren
En die Arganolie van andrelon dan? Stinkt dat ook zo?
Some flies are too awesome for the wall
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de andrelon lijn met arganolie, en m'n moeder heeft argonolie van het merk "kiss" voor d'r haar maar gebruikt dit ook voor haar huid. Dit ruikt beide echt suuuuper lekker! Maar ik heb een handcreme gekocht met arganolie en deze stinkt heel erg... Volgens mij verschilt het per merk...
De andrelonvariant zal wel geen 100% pure arganolie zijn, ergo; loads of chemicaliën waardoor het 'lekker' ruikt...



Ik heb wel de pure variant en ik vind het niet stinken.
quote:Daaromniet schreef op 17 april 2013 @ 19:03:

Ik heb de olie ook gebruikt maar vind het te vet. Gebruik liever emu-olie.De meeste mensen gebruiken veel te veel. Het beste doe je je hele haardos naar 1 kant, over je schouder. 1 a 2 druppels olie tussen je handen warm wrijven en dan met de handen om het haar plat tegen elkaar van boven naar beneden halen. Dan het haar de andere kant opgooien en herhalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de pure arganolie. En het stinkt inderdaad erg. Maar wel alleen vlak na aanbrengen vind ik. Daarna ruikt het niet meer zo. En je neus is er dan ook aan gewend natuurlijk.

Mijn kinderen vinden het naar barbeque ruiken . Het heeft inderdaad wel iets van verschroeid vlees.



Ben er ook nog niet achter of ik het nu fijn spul vind. Ik gebruik het voor mijn heel droge huid. Maar ik smeer niet constant genoeg om er iets over te zeggen. Ik vind het wel erg vet inderdaad.



Een paar druppels, daar krijg ik mijn lange lijf niet mee ingesmeerd hoor. Dus misschien gebruik ik wel teveel, maar ik zou niet weten hoe ik dat anders moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Hetzelfde is met sheabutter. Ruikt erg naar aarde.

Sheabutter kun je bij sommige Afrikaanse winkels vinden.

Misschien moet je het gaan mengen om de geur te verbloemen.

Doe ik ook met kokosolie (bountygeur)

Ik snap van arganolie uberhaubt niet dat er zoveel arganolie is. Ze zeggen dat het in Marokko wordt gemaakt. Maar dat moet echt een megaplantage zijn.
quote:tzippa2 schreef op 17 april 2013 @ 19:39:

[...]





De meeste mensen gebruiken veel te veel. Het beste doe je je hele haardos naar 1 kant, over je schouder. 1 a 2 druppels olie tussen je handen warm wrijven en dan met de handen om het haar plat tegen elkaar van boven naar beneden halen. Dan het haar de andere kant opgooien en herhalen.Maar dan heb je toch alleen de zijkanten gedaan? Of lees ik het nu verkeerd? Het komt nu op mij over alsof het middenstuk geen olie krijgt, en dat is waar bij mij toch het overgrote deel van het haar zit.
quote:izalinia schreef op 17 april 2013 @ 19:43:

Hetzelfde is met sheabutter. Ruikt erg naar aarde.

Sheabutter kun je bij sommige Afrikaanse winkels vinden.

Misschien moet je het gaan mengen om de geur te verbloemen.

Doe ik ook met kokosolie (bountygeur)

Ik snap van arganolie uberhaubt niet dat er zoveel arganolie is. Ze zeggen dat het in Marokko wordt gemaakt. Maar dat moet echt een megaplantage zijn.

Ik gebruik ook pure sheabutter, ongeraffineerd. Dat heeft inderdaad ook een apart geurtje, maar ik vind het bij lange na niet zo stinken als arganolie. Sterker nog, ik vind het best lekker ruiken.



En inderdaad, waar komt al die olie vandaan? Het is zo ontzettend veel. Die plantage zou je met gemak met google earth moeten kunnen vinden
quote:annelaure schreef op 17 april 2013 @ 19:44:

[...]



Maar dan heb je toch alleen de zijkanten gedaan? Of lees ik het nu verkeerd? Het komt nu op mij over alsof het middenstuk geen olie krijgt, en dat is waar bij mij toch het overgrote deel van het haar zit.



Bedoel je het middenstuk als in van kruin naar punten, of het middenstuk als van links naar rechts?



In principe bereik je heel veel haar omdat je je het vrij strak trekt en strak naar beneden gaat met je handen. En je gaat van links over je schouder naar rechts over de schouder. Maar als je erg dik haar hebt, zou je misschien het middenstuk als laatste nog apart kunnen behandelen.



Het is iig een vrij bekende manier om haar te oliën en voor mij werkt hij goed om het goed te verdelen. Ik had altijd hele vette stukken in mijn haar en dan overal nog droge pluizen Maar ik heb dan ook weinig haar, ik denk echt dat dat veel scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind arganolie ook stinken, maar vlak nadat je hebt opgedaan, is die geur alweer verdwenen. Ff doorzette dus, want het is wel superfijn spul. Vindt ik dan.
quote:tzippa2 schreef op 17 april 2013 @ 20:01:

[...]





Bedoel je het middenstuk als in van kruin naar punten, of het middenstuk als van links naar rechts?



In principe bereik je heel veel haar omdat je je het vrij strak trekt en strak naar beneden gaat met je handen. En je gaat van links over je schouder naar rechts over de schouder. Maar als je erg dik haar hebt, zou je misschien het middenstuk als laatste nog apart kunnen behandelen.



Het is iig een vrij bekende manier om haar te oliën en voor mij werkt hij goed om het goed te verdelen. Ik had altijd hele vette stukken in mijn haar en dan overal nog droge pluizen Maar ik heb dan ook weinig haar, ik denk echt dat dat veel scheelt.Oh, ik heb een heel dikke bos krullen, maar je doet eigenlijk gewoon wat ik doe. Alleen doe ik het in 5 keer. Zijkanten en dan achter nog in drie stukken. Kan me voorstellen dat het met stijl haar of met haar met een slag veel makkelijker gaat en je het haar niet in 5 stukken hoeft op te delen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
quote:Daaromniet schreef op 17 april 2013 @ 19:03:

Ik heb de olie ook gebruikt maar vind het te vet. Gebruik liever emu-olie.Pure arganolie is juist een hele droge olie. Je moet er maar heel weinig van gebruiken per keer. En goed inmasseren. Dan zul je zien dat het snel intrekt. Ik gebruik zelf een druppel per keer voor mijn hele gezicht. De geur van arganolie wen je snel aan vind ik. Ik vind het juist lekker ruiken die natuurlijke geur.

Heerlijk..
Love each other and make me laugh
Alle reacties Link kopieren
Dan is het een goed teken dat het stinkt.

Weet je vrijwel zeker dat het puur is..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het stinken. Gebruik in combinatie met de stijltang biosilk.
Ik vind het ook niet naar mest ruiken eigenlijk. Eerder naar een gewone olie, zoals ook olijfolie extra vierge ruikt.



Ik gebruik het vooral' s nachts, laat ik het lekker intrekken. Overdag gebruik ik een geparfumeerde arganolie.
Ik gebruik het als haarmasker. Haar lekker insmeren, paar uur laten intrekken en daarna er weer uitwassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven