Mode & Beauty alle pijlers

Geverfd pluishaar

21-08-2021 13:34 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
De topictitel geeft goed weer hoe mijn hoofd eruit ziet. Ik heb fijn haar met een lichte slag erin dat gauw vet is. Ik heb al een miljoen shampoos geprobeerd, waaronder shampoo van de kapper - maar tot nu toe nog niks gevonden waar mijn haar en ik blij van worden.

Wat is jullie lievelingsshampoo? Dan ga ik weer verder met mijn zoektocht!
Afbeelding

Ik heb ook geverfd haar, veel haar en pluist ook snel.
Deze shampoo vind ik fijn.

(Daarnaast gebruik ik nog wel haarolie op handdoekdroog haar)
Afbeelding
Niet meer verven was hier de oplossing. Mijn fijne haar breekt minder snel af en pluist daardoor minder.
-Lucille- schreef:
21-08-2021 13:47
Niet meer verven was hier de oplossing. Mijn fijne haar breekt minder snel af en pluist daardoor minder.
Maar dan word ik een grijsharige eenenveertigjarige - en hoewel dat best leuk rijmt, ben ik daar nog niet aan toe!
pixymama schreef:
21-08-2021 13:49
Maar dan word ik een grijsharige eenenveertigjarige - en hoewel dat best leuk rijmt, ben ik daar nog niet aan toe!

Precies. Dat kan over 30 jaar ook nog :biggrin:
Dat was ik ook op mijn 41ste, en ik heb nog steeds net zoveel aandacht van mannen en ik krijg nog steeds dagelijks complimenten over mijn haarkleur.

Volgens de kapper willen jongeren mensen flink geld betalen voor mijn grijze kleur!
Ik heb nog nooit mijn haar geverfd om aandacht van mannen te krijgen.
Verdiep je eens in de Curly Girl methode.. betere producten ( niet perse duurder) voor gezonder haar én mooiere slag/Krul. Zal je haar echt op vooruit gaan.
Laten verven bij de kapper waarbij ze de verf mengen met Bond Fusion stap 1. Na het verven gelijk een treatment met Bond Fusion stap 2 bij de kapper. En dan wekelijks Bond Fusion stap 3 als thuisbehandeling.
Dat voorkomt bij mij het uitgedroogde pluizende effect bij mijn geverfde haren.

Voorheen deed ik dit met Olaplex maar de salon is overgestapt naar Bond Fusion.
-Lucille- schreef:
21-08-2021 13:54
Dat was ik ook op mijn 41ste, en ik heb nog steeds net zoveel aandacht van mannen en ik krijg nog steeds dagelijks complimenten over mijn haarkleur.

Volgens de kapper willen jongeren mensen flink geld betalen voor mijn grijze kleur!

Ja, als je jong bent was dat 2 jaar terug hip, nu niet meer. ;-)

En als je ouder bent is het gewoon omdat je ouder bent en kan iemand dat dus niet willen.
En je haar wel of niet verven voor de mannen? Waarom zou dat een factor zijn die iemand moet overhalen?
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 21-08-2021 14:53
10.75% gewijzigd
Birdie schreef:
21-08-2021 14:01
Ik heb nog nooit mijn haar geverfd om aandacht van mannen te krijgen.
Nou dat.
FeeLucifer01 schreef:
21-08-2021 14:51
Ja, als je jong bent was dat 2 jaar terug hip, nu niet meer. En als je ouder bent is het gewoon omdat je ouder bent en kan iemand dat dus niet willen.
Het maakt mij ook niet uit. Ze vroeg wat helpt. Nou, bij mij dat dus.

Ik vind mijn grijs prima, mensen om me heen vinden mijn grijs prima.

Het gaat hier niet over grijs haar, maar over pluishaar van TO.
-Lucille- schreef:
21-08-2021 14:54
Het maakt mij ook niet uit. Ze vroeg wat helpt. Nou, bij mij dat dus.

Ik vind mijn grijs prima, mensen om me heen vinden mijn grijs prima.

Het gaat hier niet over grijs haar, maar over pluishaar van TO.

Eh de vraag was welke shampoo.
Ik gebruik Andrelon voor gekleurd haar. Geen pluishaar. Ik moet er ook niet aan denken om al grijs te zijn. En ik dat verven doe ik voor mezelf.
Oh en de shampoo die je zeker NIET moet gaan proberen; Syoss.
Wat een troep. Nog nooit was mijn haar zo slecht als met die shampoo + cremespoeling.

En duurde even voordat ik het doorhad. (En ik had in een aanbieding 2 grote flessen shampoo + 2 cremespoeling gekocht)

Echt een maand raar touwhaar met enorm pluis gehad tot ik toevallig een proefzakje andere shampoo gebruikte en mijn haar gelijk lekker zat.
Wel duur maar de nieuwe krullenlijn van Kerastase is geweldig.
Ik heb hetzelfde type haar en zweer bij Olaplex nummer 3 en 4 als shampoo en conditioner. Wel prijzig, maar het voor mij erg waard. Over Kerastase-shampoo's was ik ook best tevreden een paar jaar geleden.
Ik gebruik Label.M, maar dat is alleen online te koop.
You’re not ugly, you’re just not your type
Aardbei shampoo en crèmespoeling van de Bodyshop.
Haalt bij mij veel pluis weg, geeft een mooie glans, ruikt zalig, geeft geen jeuk (probleem hoofdhuid) en maakt mijn haar niet snel vet.
Ik laat soms de crèmespoeling een tijdje zitten als een haarmasker voor extra zachtheid.
Shampoo heeft weinig invloed op de conditie van je haar. Sommige shampoo's doen de schacht wat zwellen waardoor de schubben gaan afstaan en dan lijkt het doffer en dikker (Head & Shoulders bijvoorbeeld; door de afstaande schubben verlies je ook verfmoleculen) en je hebt shampoo's die de schubben juist straktrekken (hennashampoo bijvoorbeeld).

De laatste soort geeft de meeste weerstand tegen het vrij kronkelen van haar (pluis). Het houdt de verf ook beter opgesloten in je haar. Maar het haar lijkt dan weer dunner.

Verder maakt de shampoo echt niets uit. Je kan een grote goedkope fles elkedagshampoo kopen en dat is kwalitatief hetzelfde als dure shampoo.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De dromen-van-mooi-worden-industrie is een miljardenbusiness.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Verf je zelf?? Dan zou ik overstappen op de kapper(sverf). Het spul bij de drogist is veel sterker en de ammoniadampen alleen al zouden je duidelijk moeten maken dat dit niet het beste is voor je haar. Het is niet voor niks dat er een flesje siliconen bij zit om het weer zacht te maken.

Niet meer verven was hier ook de oplossing. Ben ik grijs? Echt wel. Nagenoeg wit zelfs. Af en toe gaat er een toner overheen om dat grijs te versterken maar je kunt natuurlijk ook voor een kleur kiezen. Als bij mij die toner erin zit valt het vanzelf gladder en minder pluizig. Het nadeel is je het er uiteindelijk uitwast, maar.. hoera, geen zichtbare uitgroei meer.

Shampoo zoeken zonder sodium laureth sulfate (dus pakweg 97% van de drogist valt af, inclusief de babyshampoos). Ik gebruik die van de kapper. Die is niet goedkoop, maar wel heel dik, ik doe bijna een jaar met een fles. Dus uiteindelijk kost het op jaarbasis evenveel. Ik heb alleen een stuk minder plastic flessen.

En inderdaad eens kijken naar de curly girl methode. Wat ik daar vooral van leerde was dat je krullerig haar beter niet kamt of borstelt. Alleen ontklitten direct na het wassen en beter nog: onder de douche als de cremespoeling er nog in zit.
Dat heeft mij in het begin wel moeite gekost, want ik werd als baby al keurig gekamd en als kind was dat het eerste dat mijn moeder riep: kam je haar....
Gek genoeg kam ik het nu bijna nooit meer en toch ziet het er een stuk beter uit.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Interessant onderwerp.

Ik verf mijn haren al jaren omdat ik ook grijs aan het worden ben en ik heb hetzelfde haar als TO en we hebben nagenoeg dezelfde leeftijd.

Ik heb nu eindelijk besloten mijn grijs te laten uitgroeien omdat ik liever grijs ben dan lelijk pluizig haar heb.

Ik wil het wel wat mooier en geleidelijker laten lopen. Ik heb namelijk heel donker haar en zo'n grijze uitgroeikrans vind ik dan weer teveel van het goede.

Dus binnenkort een afspraak bij een goede colorist in Adam om het een en ander te bespreken: highlights, lowlights etc.

Ik zal niet de shampoo delen die ik gebruik, want mijn haar is hetzelfde als die van jou TO.
Bedankt voor alle reacties al! Eigenlijk waar ik al bang voor was: andere shampoo gaat ws niet helpen.

Ik laat mijn haar verven bij de kapper - met een speciale hardhaarmenging (?) want mijn haar is veel liever grijs.

Nou was ik eigenlijk de laatste keren al minder tevreden over de kapper, dus ik heb voor na mijn vakantie een afspraak gemaakt bij ‘n wat duurdere kapper, misschien hebben zij nog goede ideeën.

En ik ben benieuwd naar jouw ervaring, Felidaes, want mijn haar is van origine ook donkerbuin!
pixymama schreef:
22-08-2021 12:52
Bedankt voor alle reacties al! Eigenlijk waar ik al bang voor was: andere shampoo gaat ws niet helpen.

Ik laat mijn haar verven bij de kapper - met een speciale hardhaarmenging (?) want mijn haar is veel liever grijs.

Nou was ik eigenlijk de laatste keren al minder tevreden over de kapper, dus ik heb voor na mijn vakantie een afspraak gemaakt bij ‘n wat duurdere kapper, misschien hebben zij nog goede ideeën.

En ik ben benieuwd naar jouw ervaring, Felidaes, want mijn haar is van origine ook donkerbuin!
Ik laat het je weten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven