Mode & Beauty alle pijlers

Gezichtsprimer echt nodig?

16-01-2019 12:53 76 berichten
Een tijd terug heb ik me bij de MAC store een primer aan laten smeren voor onder mijn foundation. Ik vraag me alleen af of zoiets nu echt nodig is? Tot nog toe gebruikte ik dagcrème onder mijn foundation en dat werkte volgens mij prima.
Ook lijkt me dat al die lagen (dagcrème, primer en foundation) nou ook niet heel goed is voor mijn huid (ik heb snel last van onzuiverheden).
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
17-01-2019 21:17
Je kunt beter grote poriën verhelpen dan verdoezelen toch? Ik gebruik facewash met houtskool en dat heeft wonderen gedaan.
Voor verstopte poriën helpt het misschien. Maar poriën gaan niet slinken door een facewash.
Maaique schreef:
16-01-2019 17:43
Essence - You better work. Onder de €4! :) Succes met je zoektocht.
ok dan, dankjewel weer! nu ben ik toch nieuwsgierig haha, en hebberig... :hyper:
Lorem Ipsum
Ik gebruik wel een primer. Vind mijn make-up dan veel fijner zitten. Op de droge plekken zorgt het (meer dan dagcreme) ervoor dat foundation niet gaat schilferen. En ik heb het idee dat de make-up op mijn huid blijft en niet in mn huid trekt waardoor ik geen last heb van irritaties/onzuiverheden door make-up.
Hier pikken ze er vaak mijn Nivea aftershave balsem voor. Zelf hebben de dochters het ook, maar als zoek of op, pakken ze die van mij. Dus ik verstop 'm altijd goed.

Verder vind ik make-up onzeker gedoe, behalve bij gelegenheden en zo. Pak gewoon 'n dag creme, doe ik ook. Voor de dames beetje lipgloss of lipstick en gaan!
.
Manlief schreef:
20-01-2019 21:22

Verder vind ik make-up onzeker gedoe, behalve bij gelegenheden en zo. Pak gewoon 'n dag creme, doe ik ook. Voor de dames beetje lipgloss of lipstick en gaan!
Wat een oordeel, zeg! Laat de dames dat lekker zelf bepalen.
Er zijn zat dames die het ook onzin vinden, hoor. Zelf gebruik ik bijna nooit make up op gewone doordeweekse dagen, en al zeker geen lagen primer, foundation, enzovoort.
CommonSense schreef:
20-01-2019 21:35
Er zijn zat dames die het ook onzin vinden, hoor. Zelf gebruik ik bijna nooit make up op gewone doordeweekse dagen, en al zeker geen lagen primer, foundation, enzovoort.
Ik vind het helemaal prima als iemand nooit make up draagt. Ik vind het ook prima als iemand zich elke dag helemaal uitleeft met alle kleuren van de regenboog. Ik heb moeite met de oordelen die er voor velen aan vast lijken te hangen. Ook uit deze post blijkt dat.
Vixxen schreef:
16-01-2019 13:38
Ik heb speciale dagcrème voor acnehuid en die is er niet in gekleurde vorm.

Overigens voor het beeld: ik ben niet elke dag compleet vol geplamuurd hoor ;-D Meestal ben ik make-up loos.

edit: ik ben nogal bleek en met name in de winter gebruik ik vaker foundation omdat ik er dan wat minder ziekelijk uit zie.

Als dat de enige reden is, denk dan eens na over een goede bruin-zonder-zon. Ik heb er bijvoorbeeld eentje van Clarins, waarvan ik één of twee druppels moet toevoegen aan mijn eigen dag- of nachtcreme. Gewoon dagelijks een druppel toevoegen totdat je een tintje hebt dat je bevalt. Daarna volstaat 1 á 2x per week.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Manlief schreef:
20-01-2019 21:22
Hier pikken ze er vaak mijn Nivea aftershave balsem voor. Zelf hebben de dochters het ook, maar als zoek of op, pakken ze die van mij. Dus ik verstop 'm altijd goed.

Welke dagcrème gebruik jij?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance. Plato
Dagcrème wordt ook gebruikt als primer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance. Plato
Ceylon schreef:
20-01-2019 21:56
Als dat de enige reden is, denk dan eens na over een goede bruin-zonder-zon. Ik heb er bijvoorbeeld eentje van Clarins, waarvan ik één of twee druppels moet toevoegen aan mijn eigen dag- of nachtcreme. Gewoon dagelijks een druppel toevoegen totdat je een tintje hebt dat je bevalt. Daarna volstaat 1 á 2x per week.
Goede tip.
...
Ik vind dat make-up mooier wordt met een primer. Kies er een afhankelijk van je huidtype.
peperl schreef:
20-01-2019 21:59
Welke dagcrème gebruik jij?

Met het risico te belanden in een discussie over cremes e.d. toch maar even 'n reply.

Ik ben totaal niet van de merkjes. Koop gewoon een dagcreme bij de Action, Aldi, Lidl of mainstream drogist. Klinkt allemaal erg cheap, maar zijn prima zaken met soms lekkere wijn, nootjes, vleeswaren, div harde zaken enz. Ik gebruik voor het lijf soms cetomacrogol creme met 20% vaseline. Lekker reukloos en neutraal spul. Dat smeer ik dan overal op, dus ook op m'n pas geschoren gezicht, no prob. Ben van het functionele en snel en "zolang het maar smeert" vind ik het prima. Tot op heden nog niks mis met het lijf en huid. Gaat nog steeds goed.

* Doet hier snel weer even uitduiken
.
ik heb ook wel eens de nivea after shave gepikt maar vond het geen bijzonder effect hebben, en die geur brr

dat heb ik helaas ook een beetje met de princes potion die ik gekocht had. De geur lijkt wat op snoepjes en amandelspijs, retezoet dus....
verder ziet het er wel leuk uit en voelt het lekker, heel anders dan andere primers....olie-achtig en het plakt licht aan je vingers
kijk uit dat je niet morst want het is erg vloeibaar, ik gebruik drie druppels ongeveer. Ook nog geen wonderen mogen aanschouwen maar ook geen gevoelige reactie erop... word vervolgd!
Lorem Ipsum
Maaique schreef:
16-01-2019 13:51

Óf je moet extreem aanwezige poriën hebben, dan helpt een porie vullende primer wel echt.
Welke is hier goed voor?
Frietmetmayo schreef:
21-01-2019 18:37
Welke is hier goed voor?
Ik heb een hele vette huid en helaas dus ook grote poriën. De enige porie primers die echt goed helpen zijn; tarte timeless smoothing primer, dermalogica Hydrablur, clinique superprimer in geel of oranje(de witte werkt niet tegen grote poriën) urban decay optical illusion en sinds vandaag heb ik de clarins instant poreless. Die laatste is ook echt goed.
peperl schreef:
20-01-2019 22:00
Dagcrème wordt ook gebruikt als primer.
Mensen die een primer gebruiken, gebruiken deze meestal in combinatie met een dagcrème, niet in plaats van. Een dagcreme doet over het algemeen niets voor het egaliseren van de huid, of het bieden van een basis met extra grip voor foundation zodat alles langer blijft zitten, ook als je bijvoorbeeld gaat clubben.
Sjulia schreef:
21-01-2019 18:43
Ik heb een hele vette huid en helaas dus ook grote poriën. De enige porie primers die echt goed helpen zijn; tarte timeless smoothing primer, dermalogica Hydrablur, clinique superprimer in geel of oranje(de witte werkt niet tegen grote poriën) urban decay optical illusion en sinds vandaag heb ik de clarins instant poreless. Die laatste is ook echt goed.

Dank je wel!

Behoorlijk prijzig allemaal...
weet je ook nog een goeie budget variant? Heb namelijk even paar hele dure uitgaven dus moet even hand op de knip
Sjulia schreef:
Lees nu dat het een primer is O_o :bonk:
Frietmetmayo schreef:
21-01-2019 20:15
Dank je wel!

Behoorlijk prijzig allemaal...
weet je ook nog een goeie budget variant? Heb namelijk even paar hele dure uitgaven dus moet even hand op de knip
De L’Oréal ritalift magic blur is ook echt een goede, maar die lijkt uit het assortiment. Online zie ik hem nog wel. Garnier 5 sec blur is ook een goede. Nadeel van deze twee vind ik dat, wanneer je foundation aanbrengt, het effect gauw minder is. Mijn moeder gebruikt deze laatste na haar dagcreme, zonder foundation. Maakt wel een heel verschil. Alles is wat matter, egaler en gladder.
Sjulia schreef:
Ik had acne met een vette huid en grove poriën. De vette huid heb ik helaas nog steeds haha, maar mijn poriën zijn beduidend kleiner geworden na een aantal behandelingen bij een huidtherapeut.
Vixxen schreef:
22-01-2019 10:49
Ik had acne met een vette huid en grove poriën. De vette huid heb ik helaas nog steeds haha, maar mijn poriën zijn beduidend kleiner geworden na een aantal behandelingen bij een huidtherapeut.
Laseren oid?

Ik zou het ook wel willen doen.
Jufjoke schreef:
20-01-2019 21:49
Ik vind het helemaal prima als iemand nooit make up draagt. Ik vind het ook prima als iemand zich elke dag helemaal uitleeft met alle kleuren van de regenboog. Ik heb moeite met de oordelen die er voor velen aan vast lijken te hangen. Ook uit deze post blijkt dat.
Ik heb eigenlijk niet zo'n moeite met dat soort menigen. Het gaat over de buitenkant. Tja. Wil je daar altijd van alles op smeren en is het zo'n gewoonte geworden dat je niet meer zonder de deur uit durft? Dan vind ik daar wel wat van, ja. Doe je nooit moeite, omdat je daar gewoon geen zin in hebt, of omdat het effect na het fietsen desastreus is? Dan heb ik daar ook een mening over. Maar daar hoef jij niks mee, ieder z'n ding.
Sjulia schreef:
22-01-2019 10:50
Laseren oid?

Ik zou het ook wel willen doen.
microneedling oa. Ik kreeg het vergoed omdat ik vrij heftige acne had (tot ver in de 20). Misschien kun je het aan de huisarts vragen :)
Maaique schreef:
16-01-2019 17:43
Essence - You better work. Onder de €4! :) Succes met je zoektocht.
Ik heb deze dus gekocht en wát een fijn spul! Voelt prettig aan en mijn make-up blijft mooier zitten. Dank voor je tip Maaique!
[Insert text here]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven